Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:05

Rinske schreef:
Cayenne schreef:
Een vriendin gaat morgen dit huis bezichtigen. Volgens de makelaar verkeert het in schitterende staat en kunnen ze er zo in :+
Ik betwijfel het: https://www.funda.nl/koop/den-bosch/hui ... etering-1/
En wat is er met die schoorsteen gebeurd dat ie zo zwart is? :?

Dat ligt aan die makelaar, hij is echt een verschrikkelijke l*l. Dat is dezelfde makelaar als van het huis in Cromvoirt waar wij een bod op hebben gedaan. We kwamen binnen in dat huis dat compleet gerenoveerd moest worden, en het stonk er echt verschrikkelijk naar vocht. Super oud huis met natuurlijk ongeisoleerde vloeren die super vochtig waren. Zegt ie: "ja, dat komt omdat ik net mijn handen heb gewassen".
:roll:

En nog meer van dat soort rare leugentjes. Ik hou er niet van, en zou dat makelaarskantoor dan ook NOOIT mijn huis laten verkopen.

Dat klinkt echt heel gluiperig en fout idd :=

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:13

Ylvy schreef:
Hier een bekende die nu een huis gekocht heeft, 130.000 euro boven vraagprijs geboden, BE-lachelijk!!!

Huizenmarkt is idd zwaar overspannen.

Vorig jaar heeft mijn moeder haar oude appartement verkocht. Afgelopen september zijn de nieuwe mensen erin gekomen.
Nu staat het weer te koop. Bijna 1,5 ton meer als de verkoopprijs van vorig jaar :wow:

Toegegeven, ze hebben het netjes opgeknapt. Maar of dat nu 1,5 ton waard is. Ik vind het echt bizar gewoon :oo

Ylvy

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:23

Cayenne, nu moet ik zeggen, dit is in een stad. Maar alsnog, het is een tussenwoning. Geen haar op mijn hoofd die zoveel overbied op een huis. Als je het ooit weer wilt verkopen haal je dat geld er nooit meer uit.

Lieflampje, zwaar overspannen inderdaad. 1,5 ton meer moeten ze inderdaad wel een berg gedaan hebben, en dan nog. Maar dat is nu niet zo gek, nu de huizenmarkt zo gek doet.

Kan aan mij liggen, maar ik zie wel steeds ietsje meer huizen voor een lagere prijs voorbij komen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:31

Daks schreef:
Wij hebben nu hoewel we nog steeds echt verliefd zijn op de locatie het huis en de buurt etc een beetje van stop het huis maar ergens waar de zon niet schijnt.

Tuurlijk bepaalt een eigenaar het zelf maar dit voelt gewoon echt verkeerd.

Maar weet je wel zeker dat het daar door komt dan? Of is het je eigen invulling?

Uiteindelijk heb je nooit meer wat te maken met de verkoper, dus daar zou ik even overheen stappen als het echt jullie ideale plek is.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:53

Daks, wat zuur zeg. Zou natuurlijk wel kunnen dat de verkoper heeft gezegd dat het naar iemand uit de buurt moet gaan oid. Als ik zie hoe de gekte hier is toegeslagen dan snap ik het wel een beetje. Door alle verkopen aan mensen vanuit het westen, is er hier totaal geen doorstroming en komt alles nog verder op zn gat te liggen. Ik zou zelf ons huis ook meer gunnen (mocht het te koop komen) aan iemand uit het dorp. Maar ja aan de andere kant wil je ook je huis gewoon goed verkopen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:54

Cayenne schreef:
130.000 :oo Daar koop je op sommige plekken (oa Den Helder) gewoon een compleet huis voor :=
Wij waren net de gekte voor. Huis stond te koop voor 299.000 (gezakt van 315.000) en gekocht voor 285.000 euro.

Die in Fijnaart is mooi zeg! :+:

En nu gaat hij waarschijnlijk weg voor een ton meer :+

Hier ook zo.. voor 215 gekocht (2016) en ik denk dat hij nu voor 350 weg gaat. Hebben er ook wel t eea aan gedaan, maar dan nog wel heel fijn! Maar ja er komt hier niks te koop, dus we blijven maar lekker zitten waar we zitten.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:33

Ons vorige huis kochten wij in het westen van het land in 2012, voor een voor ons toen flink bedrag, vorig jaar verkocht voor het dubbele. Konden we een leuk huis met een leuke lap grond voor kopen in het oosten van het land. Vlak voordat de gekte hier ook losbarstte, we hebben zo'n geluk gehad.

* sorry *

We proberen zo goed mogelijk te integreren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:36

miccamaaike schreef:
Cayenne schreef:
130.000 :oo Daar koop je op sommige plekken (oa Den Helder) gewoon een compleet huis voor :=
Wij waren net de gekte voor. Huis stond te koop voor 299.000 (gezakt van 315.000) en gekocht voor 285.000 euro.

Die in Fijnaart is mooi zeg! :+:

En nu gaat hij waarschijnlijk weg voor een ton meer :+

Hier ook zo.. voor 215 gekocht (2016) en ik denk dat hij nu voor 350 weg gaat. Hebben er ook wel t eea aan gedaan, maar dan nog wel heel fijn! Maar ja er komt hier niks te koop, dus we blijven maar lekker zitten waar we zitten.

Dat hoop ik wel ja :D Al zitten we hier prima hoor! We gaan echt niet weg!
En je moet er idd ook iets voor terug kopen en dat is nog niet zo makkelijk wanneer je een aantal harde eisen hebt.

Kaka :)) Lukt het integreren?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:41

Volgens mij wel, met de beperkingen van corona. Geen buurtborrels, maar bijvoorbeeld wel meegedaan aan een online moordspel en lid van de buurtapp. En ons kind zit hier op school en heeft 3x in de week een speelafspraakje, dus veel contact met andere ouders. Allemaal paardrijdende ouders ook, dus ondanks dat ik zelf niet meer rij, hebben we altijd een gespreksonderwerp.

Alleen dat Twents. Als ze daarin beginnen, begin ik glazig te kijken :Y)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:15

manzano schreef:
Daks schreef:
Wij hebben nu hoewel we nog steeds echt verliefd zijn op de locatie het huis en de buurt etc een beetje van stop het huis maar ergens waar de zon niet schijnt.

Tuurlijk bepaalt een eigenaar het zelf maar dit voelt gewoon echt verkeerd.

Maar weet je wel zeker dat het daar door komt dan? Of is het je eigen invulling?

Uiteindelijk heb je nooit meer wat te maken met de verkoper, dus daar zou ik even overheen stappen als het echt jullie ideale plek is.

Er is door de makelaar aangegeven dat de eigenaar het liever verkoopt aan mensen uit de regio. Dus helaas geen eigen invulling. Ach het is en blijft zuur maar dan kijken we wel weer verder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 12:26

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:07

Cayenne schreef:
Het filmpje bij dit appartement... :D
Moet het huis nou verkocht worden of de konijnen? :+
https://www.funda.nl/koop/groningen/app ... sstraat-6/

Het is wel hilarisch :') :') :') zie hier de cavia’s al

Is jouw huis ook te klein? Kom dan kijken in deze ruime twee onder een kap _O-
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:20

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:24

Dat huis zal oorspronkelijk een molenaarstrap of een vlizotrap hebben gehad. Ik vind het wel creatief opgelost zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:13

Daks schreef:
manzano schreef:

Er is door de makelaar aangegeven dat de eigenaar het liever verkoopt aan mensen uit de regio. Dus helaas geen eigen invulling. Ach het is en blijft zuur maar dan kijken we wel weer verder.

Tja, ik snap eigenlijk niet waarom je je zo druk maakt. Het wordt jullie niet gegund, klaar.
Er komen hier regelmatig mensen voorbij die blijkbaar een huis gegund wordt op basis van een voorkeur dmv een bedelbrief etc. Jullie staan nu aan de andere kant, pech gehad.
Dit is nu eenmaal een gunstige markt voor verkopers, ze kunnen gewoon kiezen.
Juist door zo door te drammen en te hinten op discriminatie bevestig je de vooroordelen over westerlingen heel eerlijk gezegd wel een beetje.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:22

Pardon? Ik mag toch balen? Ik mag het toch krom vinden?

Er zijn geen andere kopers. Punt. Dan mag ik het dom achterlijk en discriminatie vinden dat ons bod domweg niet word geaccepteerd.

En kom niet aan met vooroordelen over hoe ik leef in het westen. Ik ben geen verwend stadskind mocht jouw vooroordeel zo zijn

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:25

Je zou een persoonlijk brief kunnen sturen. Dit heb ik met een ander huis ook gedaan, en dat werd echt enorm gewaardeerd.
Ik heb toen de loftrompet geblazen over het huis, alles benoemd wat ik mooi vond aan hoe ze het hadden aangepakt, en dat ik de plek graag recht wilde doen... en wat onze achtergrond was, dat we van rust & natuur hielden en wat onze plannen waren.
We werden direct uitgenodigd.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:29

Ik snap wel dat Daks baalt. Het had eerlijker geweest als de kopers dit op voorhand hadden aangegeven.
Sowieso vind ik je post een beetje negatief, ook met het woord bedelbrief erin.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:00

Daks schreef:

Er zijn geen andere kopers. Punt. Dan mag ik het dom achterlijk en discriminatie vinden dat ons bod domweg niet word geaccepteerd.

En kom niet aan met vooroordelen over hoe ik leef in het westen. Ik ben geen verwend stadskind mocht jouw vooroordeel zo zijn

Als een nuchtere Drenth die zich niet zo druk maakt kom je in ieder geval niet over. Je zou inderdaad eventueel nog een brief kunnen schrijven als laatste optie.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:01

Ik snap ook helemaal dat je baalt hoor Daks! Ik zou ook flink balen in jouw situatie, zeker als er geen andere kopers zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:02

Urona447 schreef:
Daks schreef:

Als een nuchtere Drenth die zich niet zo druk maakt kom je in ieder geval niet over. Je zou inderdaad eventueel nog een brief kunnen schrijven als laatste optie.

Jeetje wat flauw dit zeg. Als je een prachtig huis ziet maar het je niet gegund wordt, dan mag je daar best van balen, ook als nuchtere Drent zou ik daar van balen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:06

Ik snap heel goed dat het balen is maar om dan over discriminatie te beginnen en andere mensen met een Drenths accent te laten bellen vind ik wel erg ver gaan.

Het is helaas zo dat er steeds meer mensen uit het westen naar het oosten bijvoorbeeld vertrekken en die weten zich niet altijd even goed aan te passen, ik kan mij goed voorstellen dat een verkopende partij daar niet op zit wachten. Ik mis ook een beetje het begrip daarvoor.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:06

Ik snap ook de negatieve opmerkingen niet, het is toch ontzettend logisch om te balen als je een huis graag wil en het je niet gegund wordt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:31

Daks, zijn het de eigenaren wel die niet verkopen of de makelaar zelf?

Wij Brabanders wilde dit huis hier in Limburg kopen.
Maar nee ons bod werd niet geaccepteerd. Hoger geboden weer niet.
Tot onze makelaar er achter kwam dat het niet de mensen waren die niet accepteerde maar de makelaar.
Hij wilde aan Limburgers verkopen want dan had hij kans dat hij van de kopers hun huis weer kon verkopen.
Onze makelaar heeft iets gedreigd van melden aan bond waar ze bij aangesloten zitten en ineens werd ons bod wel geaccepteerd.
De mensen waarvan we het gekocht hebben waren heel aardig, nooit iets van gemerkt ook dat ze het niet aan Brabanders wilde verkopen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:44

Urona447 schreef:
Het is helaas zo dat er steeds meer mensen uit het westen naar het oosten bijvoorbeeld vertrekken en die weten zich niet altijd even goed aan te passen, ik kan mij goed voorstellen dat een verkopende partij daar niet op zit wachten. Ik mis ook een beetje het begrip daarvoor.

Maar als verkopende partij ga je toch weg? Wat maakt het dan uit? Bovendien is de ene westerling de andere niet.