Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 08:32

Ja dat is wel logisch ook. Maar staat los van je aankoop en financiering natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:10

Mag ik mij ook melden? Mijn vriend en ik zijn langzaam ook opzoek naar een leuke woning. Op dit moment zitten we in een huurwoning waar we echt weg willen. Paar maanden terug gereageerd op een woning die 1 week online kwam. Was al verkocht onder voorbehoud. Laatst kwam een woning online en meteen de dag erna een afspraak gemaakt. Konden 3 dagen later voor eenbezichtiging langskomen. Waren er al 20 geintresseerde... ;( woning zelf was wel leuk maar moesten nog wat dingen aan gebeuren. En gezien ruim over de vraagprijs geboden wordt ging ons dat nooit lukken. Alles wat nu online komt is niet wat we zoeken of de prijs vliegt de pan uit.

Vanochtend kwam een opknapper te koop in een leuke buurt. Meteen gebeld en we kunnen maandag al langs voor een bezichtiging. Eigelijk waren we niet van plan een grote opknapper te kopen maar ik denk dat wij anders nooit een huis vinden.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:41

De woz waarde van onze woning is ruim 40.000 boven de koopprijs, dus zou mooi zijn als ze die naar beneden aanpassen haha, scheelt volgend jaar in belasting dan als ik me niet vergis.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:47

Sommige hypotheekverstrekkers zoals die van ons verlagen juist de rente als je WOZ waarde hoger ligt dus dat is wel het uitzoeken waard.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:48

Equisync schreef:
De woz waarde van onze woning is ruim 40.000 boven de koopprijs, dus zou mooi zijn als ze die naar beneden aanpassen haha, scheelt volgend jaar in belasting dan als ik me niet vergis.

Je kan als nieuwe eigenaar een nieuwe beschikking opvragen op jouw naam en dan nu al in bezwaar gaan als je zou willen op basis van je koopsom. Scheelt je alvast wat dan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:50

Equisync schreef:

Naar beneden aanpassen doen ze meestal niet vanzelf, naar boven wel.
Maar je kan bezwaar maken en dan kan ie wel naar beneden gaan :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:04

Verhogen gaat naar aanleiding van de aantal verkochte woningen in de buurt en de verkoopprijzen daar van.
Als je WOZ waarde veel lager ligt en je moet je hele huis nog verbouwen oid. kun je nadat je een aanslag van de gemeente hebt gekregen, bezwaar indienen. Meestal verlagen ze het wel wat, maar als het bijvoorbeeld een paar 1000 is, krijg je maar iets van €5 terug van de aanslag, dus qua kosten/opbrengsten, lever je er vaak niet heel veel mee op. (uitzonderingen daar, mijn oma had het ook met 50.000 omlaag gekregen, dan krijg je wel veel terug)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:14

tjiftjaf schreef:
Maar volgens mij wordt na het kopen van de woning wel de WOZ aangepast. Vaak is de verkoopprijs ruim boven de WOZ waarde dus grote kans dat na het kopen van je woning de WOZ omhoog schiet.

10 jaar terug voor onze woning niet.
Nu na 10 jaar is de WOZ waarde 2250E boven de aankoopprijs.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:09

Hoi!

Mag ik mij ook melden?
Ik ben op zoek naar een leuk klein huisje voor mij en mijn hondje.
Een paar weken terug een bod uitgebracht, maar daar werd direct zo fors overheen geboden, dat ik geen schijn van kans meer had.
Dus ik zoek nog even verder. Volgende weer weer een bezichtiging bij een huisje waar wel nog wat werk in zit. Ik ben benieuwd :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:04

Hoi ik meld mij hier ook! Zal voorlopig nog wel even blijven meelezen maar ik ben mij samen met mijn vriend ook aan het oriënteren voor koop. We zitten nu in een klein (sociaal) huur appertementje met best wat mazzel en het is nu wel tijd om door te stromen. Het wordt te klein voor ons en om weer een nieuwe starter hier eerlijk de kans te geven.

Maar de woning markt is een beetje drama dus zie een beetje op regen die soap. Het onderhandel spelletje vind ik altijd wel leuk maar dat zit er tegenwoordig niet in jammer genoeg.

In welke regio zoeken jullie? Ik werk in Utrecht en wil wel enigzins reisbaar ervanaf wonen. Utrecht zelf hoeft gelukkig dan weer echt niet van mij. Mag wel wat rustiger gelegen zijn dus hopelijk helpt dat. :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:48

Waar zoek jij een woning Ikke?

Yipee, wellicht eens de dorpen rondom Utrecht gaan bekijken? Utrecht is bijv. vanuit Baarn en Soest heel goed te doen. Wat zoek je precies en met welk budget?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:53

Utrecht en omgeving is wel een beetje een rampenplan, en de populaire plaatsjes eromheen zijn enorm duur.
Voor iets betaalbaarders kan je kijken in de wat minder populaire, maar wel erg leuke dorpen eromheen. Bv Bunnik, Odijk, Werkhoven etc :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:17

verootjoo schreef:
Utrecht en omgeving is wel een beetje een rampenplan, en de populaire plaatsjes eromheen zijn enorm duur.
Voor iets betaalbaarders kan je kijken in de wat minder populaire, maar wel erg leuke dorpen eromheen. Bv Bunnik, Odijk, Werkhoven etc :)

Of montfoort.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:22

Montfoort of Lopik. Wel altijd file in de ochtend richting Utrecht (althans op het tijdstip dat ik in tegenovergestelde richting door die plaatsen rij vanuit Utrecht)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:24

Wij zijn hier nu lekker bezig met alle formele zaken rondom de aankoop. Ben nu zo blij met een goede aankoopmakelaar en hypotheek/financieeladviseur die elkaar ook zakelijk goed kennen. En mijn vent die er meer van begrijpt dan ik als het om hypotheken gaat haha :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:25

Ik vind houten trouwens ook heel erg leuk en best betaalbaar. Wij hebben daar ook naar twee huizen gekeken toen we nog in die regio zochten.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:34

Ik kom zelf uit Woerden, heb daar ook altijd met veel plezier gewoond, Utrecht ben je dan ook zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:18

Ik ben ook blij met onze goede hypotheekadviseur die de boel gewoon ruim voor het verlopen van het voorbehoud af heeft.
Las net een ander topic over met een dramaverhaal over een adviseur.

Hier nu 3 weken later en eerste akkoord hebben we al. Moet nu nog de tweede controle gebeuren. 1,5 week na tekenen ging de aanvraag eruit.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:53

Ik woon nu in Vianen en ik hoor inderdaad al wat plaatsen waar ik naar heb gekeken. Mijn vriend werkt dan weer in Den Haag dus dat moet dan ook nog op max 1,5 uur reizen liggen.

Woerden heb ik op de lijst, geldermalsen is ook kwa bereikbaarheid prima bijvoorbeeld vanwege station. Vianen, Nieuwegein of de plaatsjes tot aan Gorinchem zijn over het algemeen ook te doen. Dus wat dat betreft staan we wel echt open voor een andere locatie.

Nog tips voor een goede hypotheekadviseur? Vind ze rete duur als ik online de tarieven op zoek. Daar wil ik wel iets betrouwbaars voor.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:58

Ik heb zelf een financieel adviseur die alles voor me uitzoekt en de beste hypotheek/voorwaarden voor me vind. Vind dat zelf heel fijn en dan betaal ik liever wat meer en dat het dan goed is dan dat ik wat vergeet.

Mijn financieel adviseur zit in Heeze, Brabant.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:16

Yipee schreef:
Ik woon nu in Vianen en ik hoor inderdaad al wat plaatsen waar ik naar heb gekeken. Mijn vriend werkt dan weer in Den Haag dus dat moet dan ook nog op max 1,5 uur reizen liggen.

Woerden heb ik op de lijst, geldermalsen is ook kwa bereikbaarheid prima bijvoorbeeld vanwege station. Vianen, Nieuwegein of de plaatsjes tot aan Gorinchem zijn over het algemeen ook te doen. Dus wat dat betreft staan we wel echt open voor een andere locatie.

Nog tips voor een goede hypotheekadviseur? Vind ze rete duur als ik online de tarieven op zoek. Daar wil ik wel iets betrouwbaars voor.

Zaltbommel is ook heel goed te doen naar Utrecht

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:32

Nadir schreef:

Yipee, wellicht eens de dorpen rondom Utrecht gaan bekijken? Utrecht is bijv. vanuit Baarn en Soest heel goed te doen. Wat zoek je precies en met welk budget?

Zuid Limburg, liefst Landgraaf/Kerkade, en op loopafstand van bos of veld voor de hond.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:50

Ikke89 schreef:
Nadir schreef:

Zuid Limburg, liefst Landgraaf/Kerkade, en op loopafstand van bos of veld voor de hond.

Ik vind het altijd super leuk om mee te zoeken, mocht je je eisen en budget willen vertellen dan kunnen we misschien voor je mee zoeken? :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:51

Vjestagirl schreef:
Yipee schreef:

Ik zou daar niet zo snel voor kiezen als je ook richting Den Haag moet. Geldermalsen heeft 4x pu een trein en wordt mogelijk een intercity station. Zaltbommel maar 2x pu en zal niet vaker gaan rijden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:54

lucifertje schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zou daar niet zo snel voor kiezen als je ook richting Den Haag moet. Geldermalsen heeft 4x pu een trein en wordt mogelijk een intercity station. Zaltbommel maar 2x pu en zal niet vaker gaan rijden.

Maar je zit wel binnen 3 minuten op de A2 (geloof me, dit heb k getimed) en vanaf daar ben je ruim binnen de 1,5 uur in Den Haag.
En ook met de trein doe je er maar een uur en 20 minuten over

Zaltbommel vond ik wel een stuk betaalbaarder dan Geldermalsen