[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:18

vonneke schreef:
fique schreef:
Volgens de berekeningen wel.

Zelf berekeningen op internet gedaan?

Ja dat hebben we gedaan en we weten wat voor hypotheek we de vorige keer konden krijgen en dat moet daar nu niet zoveel vandaan zijn denk ik. Ik heb nu ook gewoon weer een baan.

Er moeten nog wel aardig wat dingetjes gedaan worden in het huis, maar dat zijn haalbare dingen wat we makkelijk zelf kunnen en mn vriend kan heel veel materiaal tegen inkoop krijgen.
Ben benieuwd. Zijn voor de rest eigenlijk niet echt op zoek naar een huis, maar deze komt nou wel op ons pad.

arabella2000

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:41

Wow wat fijn waxmelts!!!
Veel succes met de bezichtiging ;)

Ik zou je toch een hypotheekadviseur (onafhankelijke) aan willen raden fique, die komen vaak toch op net wat andere bedragen uit en die kennen alle regeltjes. Zo was er voor mij meer mogelijk dan de internetberekeningen.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:44

Gaan we ook zeker doen hoor!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:46

Cool Waxmelts :) Toch iets met die brutale mensen ;) Ik zou in eerste instantie niet veel hoger bieden dan je eerst gedaan hebt aangezien de makelaar dan wel weet dat je makkelijk er nog een stapje bij doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:47

arabella2000 schreef:
Wow wat fijn waxmelts!!!

Ik zou je toch een hypotheekadviseur (onafhankelijke) aan willen raden fique, die komen vaak toch op net wat andere bedragen uit en die kennen alle regeltjes. Zo was er voor mij meer mogelijk dan de internetberekeningen.

Ik wilde het net zeggen. Er zijn weer wat dingen veranderd en het kijkt een stuk fijner als je weet wat er kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:47

Wax... spannend!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:49

Ja dat klopt Vonneke..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:53

Nice, Waxmelts veel succes!
Ik heb inderdaad laten weten dat we interesse hebben mocht de koop toch onverhoopt niet doorgaan.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:55

Joolien schreef:
LETS schreef:
Mag ik me ook hier melden?

We willen dit jaar ons huis te koop zetten en daarna op zoek naar iets waar we de paarden aan huis kunnen hebben. Veel zin in, maar ook spannend!

Lees graag jullie ervaringen. We zijn er ook nog niet helemaal uit hoe 'af' ons nieuwe huis moet zijn. In ieder geval minimaal een hectare grond.

Leuk, in welke regio zitten jullie/

Wij zitten in regio Drenthe/Groningen, op maximaal ongeveer een half uur van Groningen.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:56

Gewoon laten weten dat je interesse hebt onder bod of verkocht onder voorbehoud, betekend niet verkocht. Maken wij nu zelf mee. Wie weet gaat het niet door en zijn jullie de volgende in rij.[/quote]

Dit hebben wij idd bij een paar woningen gedaan, helaas nog geen succes haha. Het gaat zo snel hier!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:30

MarjanB schreef:
Cool Waxmelts :) Toch iets met die brutale mensen ;) Ik zou in eerste instantie niet veel hoger bieden dan je eerst gedaan hebt aangezien de makelaar dan wel weet dat je makkelijk er nog een stapje bij doet.

We hebben het er eigenlijk over gehad om dinsdag het bod gewoon weer aan te halen wat we gedaan hadden en dan bij de verkoper die weet dat we omhoog kunnen, ons bod was lager dan de andere partij en van de week heb ik door de telefoon wel gezegd dat we flexibel kunnen zijn wat het bod betreft, hij zou waarschijnlijk de ander weer een kans gegeven hebben, maar wij hebben de financiën in principe al rond dus hij hoeft niet te wachten. En we willen de bal dan eigenlijk bij hem neerleggen wat is de minimale prijs. Staat dat ons aan dan gaan we akkoord. Ik denk dat dat beter is dan weer een bod te doen. Hij weet dat we het graag willen hebben en dat het snel geregeld kan zijn. Ik hoop andersom ook want er zit dus nog een huurder in. Als due binnen enkele maanden kan vertrekken is dat prima maar heeft die een jaar dan denk ik dat wij er van af zien. De makelaar heeft laten weten dat de huurder er uit gaat maar niet binnen hoeveel tijd. Als de huurder al opgezegd heeft of een maand de tijd krijgt gaat het snel. Dat is eigenlijk het enige wat roet in het eten kan gooien. Maar ik denk dat dAt ook wel goed komt.

Het huis staat op een vrij druk industrie terrein, industrie/woon terrein. Voorheen was het industrie maar dat is de afgelopen jaren veranderd op het terrein staat een overdekt winkel centrum wat in twee jaar tijd veranderd is van 3 winkels naar twaalf. Er zijn stukken grond verkocht aan project ontwikkelaars die woningen gaan situeren. Er is geen groen op het industrieterrein geen parkjes ofzo. Wel op korte loop/fiets afstand meerder parken zoals de zegerplas. Het huis zelf is meer een veredelde sta caravan/bungalow maar de mogelijkheden met twee grote loodsen zijn natuurlijk eindeloos want er zitten twee loodsen bij, en de woning is 120m2 woonoppervlakte meer dan genoeg voor ons twee en er zit een tuintje bij.

Het terrein gaat wel veranderen naar meer woongebied. Er is al een zwembad en avifauna is op loop afstand er zitten twee supermarkten dus ze hebben alles al op een rijtje als het gaat om een leefbaar terrein, het ligt ook mooi aan de oude Rijn dus ik denk dat we daar heel gunstig zitten in de toekomst,

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:47

vonneke schreef:
arabella2000 schreef:
Wow wat fijn waxmelts!!!

Ik wilde het net zeggen. Er zijn weer wat dingen veranderd en het kijkt een stuk fijner als je weet wat er kan.

Hebben jullie de ervaring dat er meer kan dan uit de internet berekeningen komt? Ik vind die namelijk al best hoog. Wil binnenkort wel even een afspraak maken, maar eerst zelf verkopen voor we ons verlekkeren (oké, dat doen we al op funda... )

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:59

Ik denk dat de internet berekening s gemaakt puur op basis van inkomsten maar de banken kijken naar een totaal plaatje. Het kan dus ook zijn dat jullie minder kunnen lenen. Of juist meer als er iets in het vooruitzicht is van meer inkomsten. Maar ook dat het helemaal niet mogelijk is om bijv medische redenen.
Een adviseur raadplegen is dus wel gunstig.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:14

LETS schreef:
Hebben jullie de ervaring dat er meer kan dan uit de internet berekeningen komt? Ik vind die namelijk al best hoog. Wil binnenkort wel even een afspraak maken, maar eerst zelf verkopen voor we ons verlekkeren (oké, dat doen we al op funda... )

Ik vond vooral dat er veel verschil tussen verschillende tools zat. Ik zou er dus een aantal proberen en daar het gemiddelde van nemen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:31

Super zeg waxmelts!
Leuk dat er zoveel mensen bezig zijn met een klushuis.

De hypotheekberekeningen via internet kwam bij ons op ongeveer hetzelfde bedrag uit als bij de hypotheekverstrekker.

Makelaar heeft vanochtend gebeld en we moeten, net als de andere partij, ons eindbod voor vrijdag 12 uur doen. 'S middags horen we dan meer.. Super spannend en ik kan niet wachten tot het vrijdag is....

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:39

Spannend waxmelts en Joyce!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:41

Spannend hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:53

LETS schreef:
[naam] schreef:

Minder. De berekeningen op internet houden met minimale dingen rekening. Niet met bijvoorbeeld je pension.

Als je een goede financieel adviseur hebt kijkt hij echt naar alles en neemt veel meer mee in de berekening dan internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:54

Maar 3 verschillende site's gaven bij ons ook 3 verschillende bedragen.

Maar we gaan nu voor een hypotheek welke onder de helft zit van wat we zouden kunnen financieren. Niks spannends voor ons.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:55

Wij konden op internet nog 50k meer lenen dacht ik dan bij banken. Maar goed we wilden ook absoluut niet tot max gaan en zitten daar nu nog ruim onder.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:14

Wij willen ook niet max, maar ga er wel vanuit dat ik de komende jaren meer ga verdienen. Dus heel veilig hoeft ook niet. Maar het is wel lekker als je ruimte hebt om leuke dingen te doen. Hebben we nu ook en dat bevalt wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:30

Max is in principe ook gewoon veilig hoor. De tijd van de gevaarlijke hypotheken is wel een beetje voorbij.

Als je een goede financieel adviseur hebt kun je prima wat kopen op de max van je kunnen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:32

Bij ons kwam internet aardig overeen met hypotheek adviseur, zowel van de bank als onafhankelijk. Wij hebben 3 onafhankelijke en 4 banken gesproken en zijn rechtstreeks naar bank gegaan. Niet degene met beste advies, wel qua voorwaarden en kosten. Gat met degene met beste advies (ook een bank) was te groot financieel gezien.

Spannend alle ontwikkelingen hier, iedereen succes met bieden en duimen.

Morgen gaan wij samen met verkoper erfgrens aangeven en woensdag komt. Kadaster nmeten.

Taxateur was erg enthousiast over de woning en onze plannen qua verbouwing, die verwacht dat we het er zeker uit gaan halen bij eventuele verkoop.

Wij zijn ondertussen offertes voor de isolatie (zodat aanvraag voor subsidie er zo snel mogelijk uit kan) aan t regelen.

Daarnaast druk met de klusplannning, we hebben een maand om noodzakelijke te doen. Rest komende tijd stap voor stap naast werk.
Wij hebben er iig zin in. Nog ruim een maand geduld en dan kunnen we aan de slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:35

Spannend Nimmy!!! Ben heel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:36

vonneke schreef:
Maar 3 verschillende site's gaven bij ons ook 3 verschillende bedragen.

Maar we gaan nu voor een hypotheek welke onder de helft zit van wat we zouden kunnen financieren. Niks spannends voor ons.

Hadden wij ook,
Partner is ondernemer en daardoor zouden we een stuk meer kúnnen financieren dan wij zelf willen

We hebben iom een adviseur gekeken naar welke maandlasten we zouden willen

Als het goed is krijgen we morgen het koopcontract *\o/*
Dan bodemonderzoek inplannen en contrataxatie :Y)