Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisette1990 schreef:Ik heb net het goede nieuws ontvangen dat onze hypotheekaanvraag geheel is goedgekeurd en de stukken zijn onderweg naar de notaris!! Yeaaah![]()
![]()
![]()
![]()
ffjor schreef:Zijn er mensen die goede of minder goede ervaringen hebben met bouwkundige keuringen? De prijzen verschillen best wel. Over VEH lees je veel dat het er echt aan ligt wie er komt maar komt op mij wel het meest betrouwbaar over.
Dus, waar moet ik zijn voor een bouwkundige keuring?
Ziviaantje schreef:Na heel veel gedoe en rare omstandighedenhebben we vanmorgen het voorlopige koopcontract getekend....
Gisteren hypotheekadviseur over de vloer gehad en zijn er uit gekomen, maar ik twijfel nog aan één ding: NHG.... Wij lenen ca. 55 % van de waarde van het huis, de rest betalen we zelf.... Het voordeel om NHG (huis gedwongen verkopen voor een prijs onder het hypotheekbedrag) zal niet gebeuren.... Zo laag zullen de huizenprijzen nooit worden. De kosten van de NHG is ca. 900 euro en het enige voordeel wat we hebben is dat we 0,05% minder rente betalen.... Die kosten van NHG hebben we er pas na iets van 19 jaar uit.... Alleen als we ooit een extra hypotheek erbij willen nemen voor bijvoorbeeld een verbouwing zou het in ons voordeel kunnen zijn. Maar ons kennende gaan we eerst sparen en als we het geld bij elkaar hebben pas verbouwen![]()
Nog even het weekend overdenken voor de hypotheekaanvraag volgende week wordt verzonden...
Caeruleus schreef:Mag ik ook mee komen praten?
Ik ben nu een maand bij mijn nieuwe werkgever aan het werk, wat errug goed bevalt, maar de afstand is vrij groot (Zwolle-Leeuwarden). Dit wist ik natuurlijk van te voren, en was al voornemens te verhuizen. Helaas blijken huurwoningen wel erg lastig te vinden in Meppel (heel erg klein of heel erg duur) dus ik ben nu alvast aan het kijken voor een leuke koopwoningHet plan was hier in 2015 mee te beginnen, maar ik verwacht zelf dat de bodem wel in zicht is en de prijzen komend jaar weer langzaam zullen gaan aantrekken. In combinatie met de huurprijzen is nu al kopen dan toch een stuk aantrekkelijker geworden! Dus onder het mom van 'huren kan ik niet betalen
' een gesprek gehad met een hypotheekadviseur en daar kwam uit dat kopen zeker haalbaar is.
Nu dus druk bezig met huisjes kijken op funda en rondcrossen door de verschillende wijken. Leuk, maar ook wel heel erg spannendZeker als ik jullie verhalen lees, al die dingen die mis gaan..... Je zou spontaan niet meer willen.