Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:48

Macro uitje lijkt me voor de kinderen leuk maar als volwassene wil ik toch echt wel meteen boodschappen kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:54

Toen ik jonger was en ze nog strenger controleerde maakte we er ook een uitje van. Eerst met m'n pa naar het restaurant en dan alsnog via daar de winkel inlopen naar m'n ma en broertje :+ Ging altijd graag mee naar de makro, waarom eigenlijk geen idee haha. Maar tegenwoordig zijn ze al minder streng.

Vriend van m'n broer heeft ook een pasje... met als bedrijf het bedrijf van de vorige bewoners van zijn huis. Die post bleef maar komen, dus een pasje aangevraagd. Ging m'n broer week later eens kijken wat voor bedrijf dat is. Is het gewoon al tijden failliet :') Dus ze gaan altijd met een pasje van een bedrijf die niet meer bestaat. En zo heeft mijn ma nog steeds een pasje van haar vorige werk. Niemand die moeilijk doet, ze weten zelf ook wel dat veel mensen daar gewoon voor thuis inkopen doen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:13

C_arola schreef:
Macro uitje lijkt me voor de kinderen leuk maar als volwassene wil ik toch echt wel meteen boodschappen kunnen doen.

Hihi ja voor kinderen een feest, maar doelde inderdaad op de volwassenen. :+
Ik mag het pasje van mijn schoonmoeder lenen die er een heeft van het bedrijf van haar zwager.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:01

Dat is ideaal, de pampers zijn daar bv vaak in de aanbieding dus dat zou mooi meegenomen zijn. Helaas dus niet mogelijk zonder pas :\

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:21

Voor de Makro heb je een pasje nodig, daarvoor moet je ingeschreven staan bij de KvK :j
Maar je kunt ook als (sport)vereniging (of als huiseigenaar, dus vereninging van huiseigenaren van hoofdstraat 23 en 34 bijvoorbeeld :P ) ingeschreven staan bij de KvK, kost een paar tientjes per jaar maar je kunt er soms flink besparen dus misschien met een familielid/kennis inschrijven en de kosten delen? Je krijgt 2 pasjes namelijk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:32

Jaan81 schreef:
En witlof? Is dat goed in te vriezen?

Vandaag nieuwe siroop gevonden van het huismerk van de Emté. E 0,79 voor een liter, vind ik prima te doen!

Ik kijk ook altijd naar de menghouding, is vaak 1 op 5 of 1 op 7, soms lijkt de een goedkoper, maar maak je met de ander toch meer en is die uiteindelijk goedkoper naar verhouding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:51

Iemand (even geen zin om terug te zoeken) vroeg trouwens of AH basic en euroshopper dezelfde prijs blijven.

Nope, tuurlijk niet zou ik bijna zeggen lol, het is alleen niet zo dat op het moment dat er basic ipv euroshopper in het schap ligt de prijs verhoogd wordt. Nee dat doen ze heel sneaky 6 tot 8 weken voor de omschakeling eerder.

Omdat ik vrij veel euroshopper producten gebruik en heel goed cijfers/prijzen kan onthouden is me dit opgevallen. En daarnaast vind ik het altijd leuk om 'marketingtrucjes' te ontdekken/door te hebben.

Bij sommige producten gaat het maar om enkele centen, maar dat zijn dan ook de goedkope producten, bij andere producten zit er al gauw een prijsverhoging van 25% op, waarbij dan ook het verpakkingsgewicht veranderd wordt, maar als je het omrekent kom je dus wel op een prijsverhoging uit.
Voorbeelden:

Chocola(reep) was 33 cent, is nu sinds 4 weken 36 cent, en gisteren zag ik een bordje bij het schap dat het om gaat schakelen naar basic.
Cacaoprijs is echter gedaald tov half jaar/jaar geleden, andere winkelketens hebben diezelfde chocola (met ander merkje/wikkel) nog wel altijd voor 32-33 cent liggen, als het een grondstoffen verhoging is zouden hun het ook aangepast hebben.

Winegums:
Was 99 cent, werd 1,30 en 2 maanden later is het basic geworden en kost nog steeds 1,30.
Zelfde soort winegums liggen bij andere winkels voor 95-99 cent.

Extreem voorbeeld:
Voorverpakte nasigroenten ging van 89 cent naar 1,35 (volgens mij), hoeveelheid en verpakking bleven hetzelfde, is wel nog altijd euroshopper, op dat moment waren alle groenten duur, maar de groenten zijn nu goedkoop echter de prijs is niet gezakt. Snijdt nu dus zelf mijn nasigroenten :P

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken, blijft een kwestie van kritisch winkelen, want hoewel de prijzen dus verhoogd zijn zijn veel euroshopper/basic producten nog altijd goedkoper dan de meeste huismerken van andere supermarkten, en ook van de aldi/lidl, die ik persoonlijk helemaal niet zo goedkoop vind, zal afhankelijk zijn van wat je haalt waarschijnlijk

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:55

Destino schreef:
Niet helemaal bezuinigen op boodschappen, maar ook een leuke actie :))
Iemand nog een fotoalbum te bestellen? :D
Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je er 1 van de hema gratis :D

http://fotoalbum.hema.nl/hm45ik678lkneq ... 0586323968

Oh wat leuk! Heb me gelijk aangemeld! :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:13

AH medewerker valt even binnen; de verandering van euroshopper naar basic is inderdaad samengegaan met een prijsverhoging van bepaalde producten, maar er zijn ook producten in prijs verlaagd(toevallig net maandag kaartjes verwisseld)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:51

Bij appie is het Jamie Oliver servies voor de helft van de prijs, je kunt er ook nog airmiles op inwisselen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:23

Zuinig weekje hier wat boodschappen betreft. Op de siroop na niets nodig, dus dat is fijn!

Aldi is idd zeker niet met alle producten goedkoper dan bijvoorbeeld de Emte. Is goed opletten en vergelijken. ;)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:07

Hé, die tip van de Hema is super! Thanks :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:17

Iemand verstand van cavia/konijnenhokken?
Heb een buis maar wil die groen maken.. Schijnt dat veel verfsoorten giftig zijn..
Iemand enig idee welke verf wel kan?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:26

Bij de Etos hebben ze nu 2 + 1 gratis op de pampers, alleen simply dry uitgezonderd als ik het goed heb onthouden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:07

Hier ook een goedkoop weekje, heb bijna niets nodig, heb nog veel liggen. Gisteren 7 euro kwijt en morgen enkel nog brood, komkommer, bananen en een sausmix halen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:34

Rampshellie schreef:
Iemand verstand van cavia/konijnenhokken?
Heb een buis maar wil die groen maken.. Schijnt dat veel verfsoorten giftig zijn..
Iemand enig idee welke verf wel kan?

vraag hier even!

[HK] [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 1

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:53

Hier ook een goedkope week gehad door 4 dagen zkh. Dus alle boodschappen die maandag gehaald waren kunnen nog wel :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:11

Hier juist ons 'weekbudget' overschreden. Met name vriendlief z'n schuld, die denkt allerlei goede aanbiedingen mee te nemen, wat helemaal geen goede aanbiedingen zijn. Bijv. 2 + 1 gratis op alle Remia-mayonaise.
Morgen weer een nieuwe poging tot goedkope weekbooschappen. Ik vind t wel een leuk spelletje :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:40

Gefeliciteerd nell !

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:34

Gisteren drinken voor een week gehaald en nog wat kleine dingen voor de bbq morgen, viel mee 27 euro, moet alleen het vlees nog halen en dat zal een flinke duit kosten ben ik bang -O-

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:31

bij de c1000 heb je nu 3 bakjes vlees voor 6 euro, meeste bakjes zitten 4 vleesdingen in :) is nog te doen dan.. tenminste, weet niet met hoeveel mensen je bent natuurlijk!

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:13

Doe maar 16 man -O-

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:15

hmm ja dan wordt het lastiger, nouja, je zou er alsnog kunnen kijken :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:16

Mss bij de Aldi BBQ pakket?
Die zijn meestal rond de 7 euro.