Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:21

Baas lief aankijken en bestellen? :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:25

Ik werk in een tuincentrum zonder service en helaas kunnen wij niks bestellen :P Het hoofdkantoor koopt alleen goedkope dingen in op veilingen of bij kwekers. Het is dus gewoon afwachten.
Het voordeel is wel dat ze meestal maar 1,50 of 1.95 kosten, in tegenstelling tot een 'echt' tuincentrum waarbij ze makkelijk 10 euro durven vragen voor dit plantje :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:29

Leuke tuinen komen er voorbij! Die van ons is een soort bos en wildernis achter, vooraan telkens onkruid maar wel een leuk tuinset, ik lees mee voor tuintips want in de zomer moeten we d'r maar eens iets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:13

Ik heb mijn gras nog helemaal niet gesnoeid, is dat erg? :=
Het gaat om dit gras:
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:20

Joolien, dat rechts hebben wij in potten staan, ik houd er van (behalve als er random kippen komen en ze opeten) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:21

Dat blauwe gras bedoel je? Die is bij ons alleen nu helemaal groen geworden, weet niet of dat hoort? :P

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:29

Joolien schreef:
Dat blauwe gras bedoel je? Die is bij ons alleen nu helemaal groen geworden, weet niet of dat hoort? :P

Ja helemaal rechts, beetje blauw groen grijs achtig maar lekker origineel noem ik 't :)
Ik heb werkelijk geen idee, bij ons is hij nog de zelfde kleur dacht ik. Kan zijn dat het met het weer te maken heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:37

Gras niet snoeien.
Groeit nl per seizoen en komt gewoon weer terug.
Normaal gesproken wordt de boel bruin vanwege het weer maar door het rare weer blijft alles groen en sterft niet af.
Bij mij bloeit zelfs nu al de bosanemoon(meestal pas ergens maart april). Mijn kleine irissen zijn bijna uitgebloeid evenals mijn sneeuwklokjes.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:50

Siergrassen snoei ik ook niet, ze sterven nu niet af dus ze groeien gewoon door :)

Hier staan de tulpen al ver boven :o Mijn rabarber begint ook al uit te schieten, normaal gezien is dat pas half maart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:43

Dais_ schreef:
Siergrassen snoei ik ook niet, ze sterven nu niet af dus ze groeien gewoon door :)

Hier staan de tulpen al ver boven :o Mijn rabarber begint ook al uit te schieten, normaal gezien is dat pas half maart.

Wat betreft de rabarber.
Ga morgen even loeren op stal(moestuin). 8-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:45

Ik ben er net achter gekomen dat mijn grasveld vol met gaten zit. Groene specht zit er iedere keer gaten in te boren. :+
Tuin is hier nog steeds niets, want we moeten eerst een stuk aanbouwen. Dat grasveld zal er dan ook aan gaan denk ik. Als die aanbouw er staat zie ik pas wat we aan tuin overhouden, en dan kan ik daaraan denken. Wel jammer, want dadelijk met het voorjaar wil je zo graag maar kun je niets.

Voortuin wil ik nog wat grotere struiken uit halen, en bloeiend iets voor terugzetten. Wat weet ik nog niet. Nu zag ik gisteren bij Rob's Grote Tuinverbouwing wel een mooie struik voorbij komen, die hele mooie klokjes als bloemen had. Stomme is dat ie niet bij de gebruikte bloemen en planten van die uitzendig op internet staat. -O- Moet dus even zoeken of ik hem terug kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:10

:+ leuk de natuur

Ik weet denk ik welke je bedoeld , zit ook elke week ervoor :P

Ik heb nog verder gedacht , konijnenren tot aan het terras daar wat breder gelijk. Dan buxus die ik heb voor de ren staan maar wel verder ivm giftig vermoed ik , in lengte van de ren wil ik een bloemperk/kruiden voor de konijnen. Dan naast dat perk komen gras/onkruid weet ik het bij ouders weg te liggen of ik zaai gras maar duurt nogal lang :P . Dan ernaast het pad naast hok , onder hok eerst een pad en eronder de moestuin :P . Alles zit in mijn hoofd momenteel , moet lukken als je het aan mij vraagt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:21

Gevonden, het is de Enkianthus Campanulatus. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:15

Aka pronkklokje (google even op los :+ ) , die onthoud ik :D

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn oude tuin.
Helaas zijn vriend en ik uit elkaar en moet ik alles weer opnieuw gaan doen in mijn nu betonnen tuin.
Mooi weer iets te doen denk ik dan maar weer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:45

Wat zijn dat voor planten met die blauw/paarse bloemen op die laatste foto bij die vijver? Die vind ik ook erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:53

Zo jammer is dat , mooi paradijsje was het of is het . Vijver is zoo leuk :D

Afbeelding

De rauwe schets , bij de konijnen dacht ik aan aardbeien die woekeren wel en dan heb ik zo het perkje vol.

De moestuin , ik dacht aan een ere podium. De middelste hoger en de andere 2 net wat lager . En mijn buxus uhmm , denk dat ik die verban naar de voortuin :=

Blijf stoeien , ik dacht wat speelse ronde vormen bij het stukje gras. nu is het te recht :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:57

Zo wat een gave tuin met die pergola met blauwe regen en die vijver! Jammer zeg!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:00

Als je een podium maakt kun je er achterin denk ik maar moeilijk bij. Is wel mooi, maar niet praktisch.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:08

Wat zonde YSB, jammer dat je je tuin niet mee kunt nemen he :-( wat voor water/oever plant is dat met die paarse bloemen? Oh zelfde vraag als neonlight zie ik :D

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:08

Als ik het goed heb is dat een Snoekkruid .

De tuin die ik nu heb ga ik ong hetzelfde opbouwen.
Ik mis mijn tuin.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:21

@ __YSB__: Prachtig! Heel erg leuk gedaan!

Inderdaad snoekkruid langs de vijver, ik heb ook een plantje, ik heb helaas niet zo'n grote vijver... Volgende vijver wordt minstens twee keer zo groot, liefst 3 keer zo groot :P

@Rebecca: Hee, bekende schets, zag ik vanmorgen al op de konijnen-facebookpagina! Hihi, tips had ik al gegeven! Wordt wel leuk zo! Mijn konijnen krijgen dit voorjaar ook eindelijk hun plaatsje, maar daar komt echt tje achter :P Helaas maar een kleine achtertuin. Wel gaan ze vanaf het voorjaar veel in de grote rennen in de voortuin om het gras te maaien :)

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:45

wij zijn nu ook in de tuin bezig.. Niet het ideale weer helaas.
Maar over 3 weken komen er 2 varkentjes die hoognodig op zoek zijn naar een nieuwe thuis, en daar zijn we nu een stuk voor aan het omheinen.
We gaan een klein zwembadje ingraven, stuk verharden, stuk zand en een stuk gras.
Ze krijgen een borstelpaal, autobanden met daar een wasbak in met water. Het is de bedoeling dat ze samen met onze konijnen komen, dus we zullen op veel stukken gaas op de grond moeten leggen tegen het graven. De omheining is van hout, met daartussen gaas.
Iemand nog leuke ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:32

*\o/* prachtig tuinier weer vandaag *\o/* , 10 a half 11 begonnen en rond 3en was ik gaar . Nog wat grond gekruid zonet en de koek is op. Kruiwagen weer naar huis dus kan ook niks meer :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet mezelf remmen want ik wil meer en door :+ , best tevreden na 1 dag . Voel de tuin opgelucht ademen dat de tegels weggaan , buurman op de hoek die natuurman is is ook tevreden. De grafstenen eruit en ruimte voor de vogels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:38

De omschrijving "grafstenen" ;)
Zouden meer mensen moeten doen onderhoudsvrije tuinen omtoveren tot een vogel/bijen/vlinder of plantenparadijs.