Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lilopippa

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:41

ik heb nu een 8 gb kaartje en die zit bijna vol.
dus ik kan beter voor een andere gaan denk ik.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:50

lilopippa schreef:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe mobiel :)
Ik heb nu de ace2 maar het geheugen zit elkekeer vol.
Nu was ik aan het,kijken naar de Samsung core. kan iemand mij hier wat informatie over geven? Of een andere telefoon aanraden. Mijn budget is rond de 200 euro

Ik ben van de HTC Wildfire S overgestapt naar de Samsung Galaxy Core. Precies vanwege hetzelfde probleem wat jij aangeeft (te klein geheugen) en ik had ook hetzelfde budget :)
Ik ben prima tevreden met dit toestel. Ik vind het scherm fijn, maar het toestel is wel wat groot. Hij past niet meer in elke broekzak. Via ebay een mooie flipcover met magneet gekocht. Merk wel dat de Core geen gangbaar model is, er was veel minder keuze. Kan ook geen specifieke carkit kopen voor de Core, wel een algemene die je kunt verstellen.
Qua batterij gaat hij vergelijkbaar mee als mijn oude telefoon. Een dag of 2/3 met normaal gebruik. Ik heb een aparte powerbank zodat ik hem altijd kan opladen onderweg.
En ik vind de swype van Samsung echt ontzettend fijn!
Oh, het interne geheugen schijnt 8GB te zijn, maar het bruikbare interne geheugen is 4,75GB. Voor mij ruim voldoende. Heb nu 20 apps die 664mb ruimte in beslag nemen. Daarnaast een 8GB geheugenkaart voor extra muziek en mijn navigatiekaarten :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:54

Dan zou ik voor de Huawei Ascend G525 gaan, quadcore, 5MP camera, 4,5" scherm etc. Ben je ongeveer €180,- voor kwijt. En kan je een microSD kaartje in zetten (12,50 16GB bij action)

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:11

x_spekkie_x schreef:
lilopippa schreef:
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe mobiel :)
Ik heb nu de ace2 maar het geheugen zit elkekeer vol.
Nu was ik aan het,kijken naar de Samsung core. kan iemand mij hier wat informatie over geven? Of een andere telefoon aanraden. Mijn budget is rond de 200 euro

Ik ben van de HTC Wildfire S overgestapt naar de Samsung Galaxy Core. Precies vanwege hetzelfde probleem wat jij aangeeft (te klein geheugen) en ik had ook hetzelfde budget :)
Ik ben prima tevreden met dit toestel. Ik vind het scherm fijn, maar het toestel is wel wat groot. Hij past niet meer in elke broekzak. Via ebay een mooie flipcover met magneet gekocht. Merk wel dat de Core geen gangbaar model is, er was veel minder keuze. Kan ook geen specifieke carkit kopen voor de Core, wel een algemene die je kunt verstellen.
Qua batterij gaat hij vergelijkbaar mee als mijn oude telefoon. Een dag of 2/3 met normaal gebruik. Ik heb een aparte powerbank zodat ik hem altijd kan opladen onderweg.
En ik vind de swype van Samsung echt ontzettend fijn!
Oh, het interne geheugen schijnt 8GB te zijn, maar het bruikbare interne geheugen is 4,75GB. Voor mij ruim voldoende. Heb nu 20 apps die 664mb ruimte in beslag nemen. Daarnaast een 8GB geheugenkaart voor extra muziek en mijn navigatiekaarten :)

heel erg bedankt! Ik vind ook idd de swype erg fijn van samsung!

Quad schreef:
Dan zou ik voor de Huawei Ascend G525 gaan, quadcore, 5MP camera, 4,5" scherm etc. Ben je ongeveer €180,- voor kwijt. En kan je een microSD kaartje in zetten (12,50 16GB bij action)

die ziet er ook wel erg mooi uit!
maar kan je met de Huawei ook alles wat je met een samsung zou kunnen?
omdat het een minder bekent merk is

en het SD kaartje ga ik denk ik morgen maar even halen :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:27

Quad schreef:
Ik ben er net achter gekomen dat hij foto's ook kan openen. waarschijnlijk kopieert mijn laptop het niet goed over van mijn telefoon. één filmpje heb ik nu wel goed kunnen kopieren, die doet het nu wel op mijn laptop, maar de rest nog niet. weet dus niet of het aan mijn telefoon ligt of aan mijn laptop :n

Zal mij niks verbazen als je microSD kaart corrupt raakt..[/quote]

en wat bedoel je daarmee? :+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:43

Je kan met huawei gewoon alles wat Samsung ook kan :j
mijn huawei is de minst bekende van allemaal dus helaas ook weinig hoesjes :n maar dat begint nu ook steeds meer te worden :D

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 14:46

Ik vroeg me af of iemand van jullie weet, waar je een screenprotector sticker kan kopen voor een alcatel one touch s'pop.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:26

EBay?

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:44

Wat is een goede beginnende smartphone van ongeveer 100 euro?
Ik dacht aan de Samsung S2 mini, de Samsung pocket en de Samsung Young.
Heeft er iemand ervaringen met een van deze telefoons? :)

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 14:36

Ik twijfel tussen de S4 mini of de S4

S4 is duurder, maar als die echt beter is dan de mini, heb ik dat ervoor over :P

Iemand die ervaring heeft met beide?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:54

De Galaxy S4 is op alle fronten beter.

Zeer goed AMOLED scherm, Full HD 5' tov qHD op 4,3".
Quadcore processor op 1,9Ghz tov 1,7Ghz dual core
2GB werk geheugen, 16GB opslag geheugen tov 1,5GB werk geheugen en 8GB opslag, beide zijn wel uit te breiden met een micro SD kaart.

De accu niet te vergeten, die is veel groter bij de Galaxy S4, en ook in de praktijk is deze veel langer mee te werken dan op een S4 mini.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:48

Zo, ik heb mijn Xperia Z nu een dag. Wat een geweldige telefoon <3 <3

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:30

hallo,
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon (mijn eerste smartphone)
*liefst onder of rond de 100euro.
*ruimte voor een aantal apps
*eentje waar een micro sd kaartje in kan
*met wifi
Ik heb verder niet echt eisen over hoe hij eruit moet zien :)
Wie kan mij een telefoon aanraden?

edit; en simlock vrij :) omdat ik nog aan een abbo vast zit...

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:01

heb besloten dat het een Huawei G510 word.
Heeft iemand hier ervaring mee?
En is er wel een beetje keuze in hoesjes?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:55

De Huawei G510 kost €150,- dus aardig boven je budget van €100,- ;)
Wat hoesjes betreft -> eBay.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:02

klopt, maar ik koop hem in de aanbieding, plus dat ik nog kortingsbonnen heb van die winkel waardoor er nog eens 20euro afgaat en dan ook nog 20euro cashback van Huawei zelf :) Dus dan komt hij onder de 100euro :)
Thanks zal eens op ebay kijken!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:12

Gisteren is mijn galaxy s4 zoom binnengekomen, ondanks dat ik nog even moet wachten tot ik hem kan gebruiken ivm met overstappen provider en verschil simkaart ben ik er nu al helemaal happy mee. Hij is wat kleiner als mijn note, maar maakt heerlijke foto's.
Alleen een nadeel dat ik nog geen hoesjes kan vinden die de lens beschermt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:02

Ik begin weer te twijfelen... Zat toch nog te kijken naar de recensies van Symio en ik zie een stapel nieuwe negatieve berichte. Mensen waarbij de rekeningen ineens opliepen tot honderden euro's vanwege het internet? En daarbij slechte berichten over de klantenservice. Vooral dat nu veel berichten ontstaan over goedkoop = duurkoop begin ik weer te twijfelen of ik ga overstappen op deze provider. -O-

Qua service en bereik wil ik zo graag terug naar Hi maar zij maken het met die verhoogde prijzen niet aantrekkelijk. :n

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:37

Ik snap soms dus niks van mijn telefoon. Ik heb gewoon voldoende geheugen over, maar als ik een app wil updaten dan zegt hij dat ik onvoldoende opslagcapaciteit heb? Ook staan er zoveel nutteloze apps op die ik niet kan verwijderen :?

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:53

Sommige apps kunnen niet op jouw geheugenkaart en worden opgeslagen in jouw telefoon ;)

En sommige telefoons hebben maar weinig geheugen op het mobiel zitten ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:13

Dat lees ik ook veel terug in de reviews ja. Apps die ik sowieso niet gebruik, update ik ook niet dat scheelt ruimte. Ik vind het alleen echt absurd hoe groot Facebook etc is... Alle foto's van mijn profiel slaat ie ook op en kan ik niet verwijderen. :oo

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:27

Heb jij je telefoon weer gefixt, magda?
Ik heb er nieteens heel veel apps op, en nieuwe apps download hij wel, maar updates niet |o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:12

Hij doet het weer redelijk. Je moet vooral geen haast hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:53

Ik weer terug bij Hi. :D Ze hadden een mooie aanbieding en als ze de prijzen nu ook laag houden en geen rare fratsen meer uitvoeren zoals toestellease (verkoper gaf aan dat dit de meest gehoorde reden was voor overstap naar andere providers) dan blijf ik hier ook weer mooi bij. :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:09

Ook zonder de toestellease betaal je bij Hi veel meer dan bij andere providers helaas.
Mijn contract loopt in oktober dit jaar af, zoals het er nu naar uit ziet zal ik ook overstappen. Heb nu toestellease met HTC One X (ga ik overkopen) en 1GB/onbeperkt SMS/75min. Zal zoals het er nu voor staat een Nexus 5 worden icm een aantrekkelijk abonnement straks. :)