[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:18

Nee hoor, geen bezwaar. Thanx voor de info :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:55

Ook bij het donorregister wordt je nieuwe adres gewijzigd via de GBA en ook bij de IB groep (alleen als je stufi nog krijgt moet je het zelf ook doorgeven) ;)

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:32

Wij zijn ook op zoek naar een huisje! Al een aantal huizen gezien en afgelopen vrijdag een gezien die we erg leuk vinden, een kanshebber mits er geld vanaf gaat. Maar nu? Ik vind het allemaal behoorlijk lastig. We willen nog een keertje kijken, maar ook weer niet al te snel reageren.. Wat is nu het juiste aantal dagen? Of denk ik te moeilijk?

Al advies gehad van Rabobank en ABN, deze week ING. Maar het lijkt allemaal op elkaar?! Het gaat uiteindelijk toch om degene die je de laagste rente geeft? En wat is nu eigenlijk een goede rente?

Stel we gaan deze week een 2e keer kijken, en brengen een bod uit.. moet je dan al weten met welke bank je in zee gaat? Een taxatierapport en/of bouwkundig rapport laat je dat uitvoeren voordat je een bod uitbrengt? Is het nu echt verstandig om een aankoopmakelaar in hand te nemen of gewoon geldklopperij? Het huis wordt zonder makelaar verkocht...

Pff lastig hoor..! Kan iemand me helpen..?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:48

Het gaat om de rente, maar ook om je maandlasten en dergelijke! Een lagere rente is niet altijd voordeliger. Maak anders eens een afspraak met een onafhankelijke hypotheekadviseur, en neem de offertes die je al hebt daar mee naartoe.

Je hoeft nog niet te weten welke bank op het moment dat je gaat bieden en dergelijke, daar heb je na het sluiten van het koopcontract nog tijd voor.

Aankoopmakelaar is niet per sé nodig, maar als de verkopende partij ook geen makelaar heeft, moet je wel even kijken wie het verkoopcontract en zo regelt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:18

Nee hoor, de rente is zeker niet het belangrijkste. Kijk ook zeker verder dan dat! Kijk naar de voorwaarden van de hypotheek, welke vorm en maandlasten en ook naar de aanvullende dingen zoals de aflossingsmogelijkheden, kun je je hypotheek 'meenemen' mochten jullie gaan verhuizen en dergelijke.

Een aankoopmakelaar is inderdaad niet perse nodig, maar ik krijg de indruk dat jullie nog niet veel ervaring hebben in het aankopen van huizen? Neem dan sowieso iemand mee die dat wél heeft. Familie, vrienden of als die het ook niet weten dan is het verstandig om te investeren in een aankoopmakelaar.

Koopcontract kun je inderdaad afsluiten onder voorbehoud van financiering, dan leg je het huis als het ware vast maar krijg je inderdaad nog de ruimte om de financiering rond te krijgen.
Denk daarbij wel aan dat het rondbreien van een hypotheek minstens vier, meestal 6-8 weken in beslag neemt.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:49

Berdien schreef:
Nee hoor, de rente is zeker niet het belangrijkste. Kijk ook zeker verder dan dat! Kijk naar de voorwaarden van de hypotheek, welke vorm en maandlasten en ook naar de aanvullende dingen zoals de aflossingsmogelijkheden, kun je je hypotheek 'meenemen' mochten jullie gaan verhuizen en dergelijke.

Een aankoopmakelaar is inderdaad niet perse nodig, maar ik krijg de indruk dat jullie nog niet veel ervaring hebben in het aankopen van huizen? Neem dan sowieso iemand mee die dat wél heeft. Familie, vrienden of als die het ook niet weten dan is het verstandig om te investeren in een aankoopmakelaar.

Koopcontract kun je inderdaad afsluiten onder voorbehoud van financiering, dan leg je het huis als het ware vast maar krijg je inderdaad nog de ruimte om de financiering rond te krijgen.
Denk daarbij wel aan dat het rondbreien van een hypotheek minstens vier, meestal 6-8 weken in beslag neemt.

Je hebt gelijk, eerste huis dus 0,0 ervaring!Bij een hypotheek via de NHG moet sowieso een taxatierapport uitgevoerd worden en eventueel bouwkundig rapport. We hadden van de bank al wat tips gekregen voor een goede notaris. Dus daarom twijfelen we over een aankoopmakelaar.. Geeft het echt nog meerwaarde?

Bedankt voor de tips!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:00

als er helemaal geen makelaar in het spel is zou ik zelf een makelaar in de hand nemen, die bekijkt dingen altijd weer anders als dat je zelf doet en denkt ook aan andere dingen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:41

bevertje: hier ervaring van het kopen zonder aankoopmakelaar.
Wij vonden het best tegen vallen om het zelf te doen zeker omdat we beide nog nooit eerder een huis hadden gekocht.
We hebben de mazzel gehad dat er bij me vriend in zijn familie iemand was die wel wist waar de makelaar van de verkopende partij het over had.
Verder kijkt een aankoopmakelaar kijkt vaak niet zo ver als wanneer je een bouwtechnisch rapport laat maken.
Dus als jullie beide een beetje goede onderhandelaars zijn dan kan je het best zelf doen en de €1750,- lekker besteden aan je huis.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:50

Nouja, zo denken wij eigenlijk ook! Over het onderhandelen maak ik me niet zo druk..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:24

Ik zelf zou altijd handelen met een makelaar of het nou de makelaar is van de tegenpartij of die van ons, dat is ons gevoel erbij.

Wij zijn woensdag wezen kijken bij een huisje, waar we nu serieus mee bezig zijn. We wachten nog op of we het aangrenzende grond bij kunnen kopen als dat het geval is gaan we terug met de aannemer. Dus erg spannend allemaal.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:20

Hey bokkers in dit topic...

Van de week vertelde mijn vriendin dat ze de hypotheken per 2011 drastig gaan verlagen>? Het rekenvoorbeeld in programma van de week was:

Samen 33000 per jaar is nu een max hypotheek van 180000, en per 2011 maar 105000..

Weten jullie hier iets van? Weet niet wanneer precies en welk programma maar klinkt behoorlijk zuur voor degene die volgend jaar een huisje willen kopen ... (Wij dus, we willen begin volgend jaar ivm voor hypotheek en dan de zoektocht openen..)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:24

lijkt me stug dat ze dat gaan doen, dan kan niemand meer een hypotheek krijgen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:25

Dat was inderdaad op het nieuws ja :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:45

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:03

Oke thanks! Ik ga het even doorlezen ben toch wel heel erg benieuwd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:05

Ik heb er in ieder geval nog niets van gehoord. Het lijkt mij ook een nekslag voor de huizenmarkt, zo kom je namelijk van z'n lang zal ze leven niet meer aan een huis in bijvoorbeeld de Randstad.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:11

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:11

Zooo pffff.. Schiet lekker op allemaal!

Dat beloofd niet veel goeds voor als wij de woningmarkt opwillen.. Gelukkig voor ons zitten bij aan de bovengrens dus dan is de schade aanzienlijk minder. Maar toch heel erg balen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:42

Ik had het nog niet gehoord, maar schijnt toch waar te zijn.

Beloofd veel goeds, zo verkoopt niemand meer een huis en kan niemand meer een huis aankopen tenzij je boven modaal verdiend. slimme zet van de instantie's

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:11

Dat van die 33.000euro bruto en een hypotheek krijgen van max. 105.000euro is idd ook wat mij eergister door de hypotheek adviseurs van de Rabobank werd verteld. Hun vonden het ook ronduit belachelijk. Zelfde als de aanpassing van de NHG. Ze willen dat de woning markt weer op krabbelt, maar met deze maatregelen gaat de woningmarkt compleet inklappen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:50

Dat is echt belachelijk :| Toch maar emigreren misschien, nederland wordt langzaamaan een steeds vervelender land om in te wonen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:40

zo, dat wordt dan inderdaad wel aardig onmogelijk allemaal...
gelukkig... was ik op tijd :)

en even rechtstreeks knippen/plakken uit ander topic, het resultaat:

voordeur + 'halletje' en kapstok
Afbeelding

eet/computertafel en stukje keuken
Afbeelding

zithoek, boekenkasten en tv
Afbeelding

slaapkamertje :)
Afbeelding

keuken :+:
Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:17

Leuk zeg! Heel knus en gezellig :j

Ik heb net een wasmachine besteld, die wordt bezorgd én gemonteerd 8-)

Nou moet ik alleen nog 'even' internet regelen. Heb televisie, bellen en internet van Tele2 gekozen, die zijn veruit het goedkoopste en kunnen dat ook op mijn postcode leveren. Dus dan ga je dat bestellen en krijg je vragen als 'is er een ADSL aansluiting?' 'is er een ISDN aansluiting?'
Weet ik veel??? :')
Dus ik heb de verkopers gemaild (die hadden aangegeven dat dat mocht bij de makelaar) maar zij wisten het ook niet _O- wel een heel lief mailtje, dat ze het leuk vonden dat ik hun huis had gekocht en dat ze me veel woonplezier wensten.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:47

Wat leuk Berdien, zo'n mailtje terug :))
Wij hebben ook Tele2 alles in 1 pakket, en zijn dik tevreden :j

Onze telefoon deed het na 2 weken nog niet, monteur langsgekomen.
Was echt heel sip, want de monteur was dus echt in 1 minuutje klaar, bleek een stekkertje verkeerd om in de modem te zitten. Hij moest wel €79,95 in rekening brengen, omdat de fout bij ons lag. Wij installatieboekje nogmaals bekeken en daar stond toch echt dat wij het zo moesten doen 8)7

Dus ik me voorbereid op een behoorlijke strijd, ervaringen met UPC en KPN zijn namelijk vrij dramatisch wat klantenservice betreft :7 Maar ongelofelijk, ik werd doorverbonden met een manager en die bood zijn excuses aan voor het ongemak, en de kosten werden direct door Tele2 betaald. Kreeg ik de dag daarna nog een mailtje dat ze uit coulance €20 in mindering zouden brengen op de eerstvolgende rekening, omdat we 2 weken geen telefoon hadden gehad :Y)

Dus wij zijn dik tevreden met Tele2, tot nu toe nooit problemen gehad met internet en tv en dan zo'n fijne service :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:48

Wij zijn gisteren met mijn schoonouders wezen kijken. Die wonen in Badhoevedorp en zijn ook niet ieder week hier.

We zaten na de rondleiding in de serre koffie te dinken en de zon scheen zoooooo heerlijk naar binnen dat ik eigenlijk niet meer weg wilde.
Dan dat uitzicht... *zucht*.... alleen maar grassprietjes.... weiland en bos in de verte...

Ik wil verhuizen... NU...
Maar ja moet nog 4 maanden wachten.