Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:13

Dat klinkt inderdaad hetzelfde :D

Misschien een voordeel in deze roerige tijden: omdat ik toch geen inzicht heb, doe ik gewoon mijn best zo weinig mogelijk gas en stroom te gebruiken,en verder maak ik me er niet druk om. Heeft toch geen zin, ik zie niks, we zien het wel als de brief komt :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:15

Ik vroeg me iets anders af.
2 december loopt mijn huidige contract af. Dus ze zouden in feite op 1 november met nieuwe tarieven moeten komen voor mij.
Stel ze komen niet in de eerste week van november en ze komen later met hogere tarieven dan ik nu heb, moet ik dat dan accepteren?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:20

Normaal zou je zeggen van niet maar er gebeuren nu zulke rare dingen dat ik het niet durf te zeggen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:23

purny schreef:
pmarena schreef:
Wij hebben een domme meter en ik maak gewoon foto's. Ben wel benieuwd hoe ze denken onze prijs te gaan berekenen want ze vragen nooit of we meterstanden door willen geven, het kan zelfs niet.

Maar wel elke maand bericht over de steeds duurdere prijzen voor de volgende maand....

Welke maatschappij zit je?

Budget Energie, heeft manlief een keer gekozen 2 jaar geleden ofzo.... ze werken al sinds aanmelding met schattingen want accepteerden de door ons doorgegeven meterstanden niet, zelfs niet met uitleg en duidelijke foto's :=

MyWishMax

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:28

Wat apart zeg.

Moet zeggen dat vattenfall alsnog soms dingen schat, terwijl ik een slimme meter heb. Dat snap ik dus ook niet, stop met schatten als je het gewoon kan aflezen of zoals jij bewijs hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:34

Tja ze hebben flink in hun nadeel geschat, blijkt nu in ons voordeel te zijn met deze prijzen.... na 2 keer een poging om te corrigeren was ik er wel klaar mee. Bij de volgende afrekening gaan we er wel werk van maken :j

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:56

Ik zit bij Innova, die heeft helaas geen app. Wel via site info op te vragen maar niet live en ook geen jaaroverzicht.
Dat mis ik nu wel.

Met de P1 meter kun je dan wel je gebruik goed bijhouden maar elke keer als je tarief aanpast dan klopt het bedrag niet meer van alles wat je daarvoor gebruikt hebt tegen een ander tarief

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:00

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:23

Hoe weet je nu wat het gebruik van zo'n deken kost. 160W lijkt niet veel maar als je hem de hele avond aan hebt..........

edit
Als ik google kom je op 30 Kwh gemiddeld per jaar voor een elektrische deken van 50 a 60 watt. Dat zou voor deze dus op ca 90 Kwh komen x 70 ct = 63 euro.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:48

Hij is al uitverkocht. Maar ik heb verleden week woensdag nog wel besteld en heb hem al binnen. Je gebruikt hem natuurlijk niet het hele jaar, alleen als het winter is en dan kun je de verwarming weer terugdraaien.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 15:57

Ik heb mijn dekentje soms een kwartiertje aan en dan is het daaronder warm genoeg dat ik comfortabel ben. Soms wat langer. Maar geen uren achtereen over het algemeen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:00

GamblersCup schreef:
Dat klinkt inderdaad hetzelfde :D

Misschien een voordeel in deze roerige tijden: omdat ik toch geen inzicht heb, doe ik gewoon mijn best zo weinig mogelijk gas en stroom te gebruiken,en verder maak ik me er niet druk om. Heeft toch geen zin, ik zie niks, we zien het wel als de brief komt :')

Juist :D
Ik stook op mazout, dus dat is ook nog grote stok in de tank en kijken wanneer er moet bijgevuld worden.
Vergeet ik het, dan houdt de verwarming vanzelf op, wat dus wil zeggen dat ik te laat was... :')
Simpeler kan niet :))

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:03

Ik heb inmiddels 2 elektrische dekens op de bank liggen. Eentje voor onder me en eentje voor over me heen. Echt een zaligheid voor mn rug ook.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:38

elnienjo schreef:
Ik heb inmiddels 2 elektrische dekens op de bank liggen. Eentje voor onder me en eentje voor over me heen. Echt een zaligheid voor mn rug ook.

Ja fijn is die extra warmte he, zeker als je ook een beetje last hebt van je spieren en gewrichten. Momenteel zit ik op de bank op het plekje waar de laatste zonnestraaltjes binnen komen, dat helpt ook lekker met opwarmen en warm blijven.

Bij mijn gemeente (Rotterdam) kreeg ik het advies om bijzondere bijstand in te schakelen omdat mijn lichamelijke klachten erger worden bij kou (het kan bij mij eigenlijk niet onder de 18 graden zeg maar :o dan verkrampen de spieren om zich warm te houden, met als gevolg dat mijn zenuwen in de knel komen = zenuwpijn, en dan functioneer ik niet meer).
Wellicht dat dat voor jou of voor je moeder ook nog een optie is? Omdat je eerder zei dat bij haar de verwarming eigenlijk ook niet lager kan. Ik zou even informeren bij de gemeente, je weet maar nooit. Mij loopt het nog, geen idee of ik ook daadwerkelijk wat steun krijg maar dat zien we dan wel weer, niet geschoten is sowieso mis :)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:04

EllyC schreef:
Ik zit bij Innova, die heeft helaas geen app. Wel via site info op te vragen maar niet live en ook geen jaaroverzicht.
Dat mis ik nu wel.

Met de P1 meter kun je dan wel je gebruik goed bijhouden maar elke keer als je tarief aanpast dan klopt het bedrag niet meer van alles wat je daarvoor gebruikt hebt tegen een ander tarief

Je kunt wel je verbruiksoverzicht per maand zien toch

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 17:25

pmarena schreef:
Budget Energie, heeft manlief een keer gekozen 2 jaar geleden ofzo.... ze werken al sinds aanmelding met schattingen want accepteerden de door ons doorgegeven meterstanden niet, zelfs niet met uitleg en duidelijke foto's :=

Ik dacht dat budget Energie ook heel slechte reviews heeft. (Hoewel alle maatschappijen dat nu haast wel hebben :+ )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:55

Tja wat moet een energiemaatschappij doen.....energie leveren, en dat doen ze :=

Als ze in hun eigen nadeel gaan schatten en niet de door ons ingevoerde meterstanden aan willen nemen, ook niet wanneer we foto's van de meterstanden maken....dan houdt het op hoor. Ik neem nu elke maand foto's van de meterstanden met een winkelbonnetje met de datum er op, er bij. Zodat ze niks te miepen hebben als het tijd is voor de jaar afrekening. Maandbedrag zet ik zo laag mogelijk.

We zien het wel tegen februari, wat ze er van gaan maken :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:05

Wij zitten gelukkig bij Vattenfall

15,6 graden op kantoor met thuiswerken. Ga denk ik maar vingers van handschoentjes afknippen. -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:16

Ik ben echt blij met mijn appartement als ik dat zo lees. Het is hier zonder verwarming nog steeds 20,6 graden in de werkkamer. En in de woonkamer was het alweer 22.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:21

MarlindeRooz schreef:
Wij zitten gelukkig bij Vattenfall

15,6 graden op kantoor met thuiswerken. Ga denk ik maar vingers van handschoentjes afknippen. -O-

Warmt de ruimte niet op als je er zit?

Ons kantoor zit op het noorden, het was hier 18.9 vanmorgen om half 9, inmiddels twee uurtjes verder en 21.2
Heb twee (grote) beeldschermen en een laptop aan, en ben zelf gelukkig erg warm qua lijf. Maar ik merk dat ik in een kleinere ruimte binnen no time het opgewarmd heb, zonder dat hier iets van verwarming aan staat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:21

Het was hier vanochtend 16,5. Dus ik heb mijn warmhoudplaatje aangezet.
Gister in onze woonkamer ook maar 17,5. Dus de haard aan gedaan, na een poos was het ook lekker 20 graden. Maar dat is alweer geweest :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:20

Hier 13.5 graden vanochtend :)) Toch maar even uurtje de airco aangezet, want vond dat wel zielig voor mijn honden. Hoop dat ze een beetje een vacht gaan krijgen, want mijn langharige duitser lag echt opgerold als een croissantje van de kou.

Mijn werkkamer heeft een groot raam op het zuiden en hier schijnt heerlijk de zon. Hondjes zijn er ook maar gezellig bij komen liggen. Dus hier geen verwarming nodig :) .

Ik heb ook vingerloze handschoenen gevraagd voor mijn housewarming :') En nepuggs :') De kou went wel, en een warme kruik doet echt wonderen. Maar mijn tenen en vingers blijven wel een dingetje.

On a positive note: pas 4m3 gas gebruikt deze maand.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:12

Een huis vol mensen uitnodigen werkt trouwens ook goed als verwarming :=
Mijn man nodigt regelmatig vrienden uit en als die een avond met z'n 4-en oid binnen hebben gezeten is het de ochtend erna nog lekker warm :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:14

Haha mijn Duitser is volgens mij juist blij dat er geen verwarming aan staat. Normaal wilde hij in de winter tig keer naar buiten, nu ligt hij lekker naast me. Maat die heeft in zijn jongere jaren altijd buiten in kennel geslapen en overdag in huis, tenzij ik weg was. Dus die is echt veel gewend, lag ook bijna nooit in nachthok.

Soms moet hij verplicht knuffelen als extra verwarming voor mij :+ tegen de tijd dat ik ontdooi wil hij al plat op de grond liggen. Ik merk s nachts ook of hij het lekker heeft, koud of warm. Warm ligt hij op de grond, lekker ligt hij languit op bed en koud krult hij op bed op tegen me aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:40

MyWishMax schreef:
Haha mijn Duitser is volgens mij juist blij dat er geen verwarming aan staat. Normaal wilde hij in de winter tig keer naar buiten, nu ligt hij lekker naast me. Maat die heeft in zijn jongere jaren altijd buiten in kennel geslapen en overdag in huis, tenzij ik weg was. Dus die is echt veel gewend, lag ook bijna nooit in nachthok.

Soms moet hij verplicht knuffelen als extra verwarming voor mij :+ tegen de tijd dat ik ontdooi wil hij al plat op de grond liggen. Ik merk s nachts ook of hij het lekker heeft, koud of warm. Warm ligt hij op de grond, lekker ligt hij languit op bed en koud krult hij op bed op tegen me aan.

Dat zal schelen. Onze is een enorme hijgerd en heeft het eigenlijk altijd warm. Maargoed, misschien is 'ie daarom simpelweg niet zo goed ingeregeld voor als het dan een keertje koud is :+ .

Mijn corgi zijn we commando schoot aan het leren :+ Want het warmt idd onwijs op, zo'n wezentje bij je op de bank :') .