Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:21

Ik vind de presentatie van het huis ook niet echt heel duidelijk. Beetje onoverzichtelijk. Ik dacht er is vast iets met de ligging omdat de keuken als eerste geplaatst is, maar dat is helemaal niet zo of wel? Want de foto van de voorkant van het huis ziet er best oké uit.

smurffie

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:26

Bedenk je ook dat je publiek van een 2 slaapkamer woning met deze prijs en huidige stijging van rente klein is. Boven de 6 ton is slechter verkoopbaar geworden. Hypotheken zijn lastiger.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:31

smurffie schreef:
Bedenk je ook dat je publiek van een 2 slaapkamer woning met deze prijs en huidige stijging van rente klein is. Boven de 6 ton is slechter verkoopbaar geworden. Hypotheken zijn lastiger.

Dat ook!
Zou zorgen dat er in de aanvang van de tekst komt te staan dat voormalig 3 slaapkamers is. Dat staat nu pas verderop en zo ver lezen mensen doorgaans niet.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:32

Dank voor al jullie tips lieve mensen <3

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:20

@Simbaa: wij hebben samen met de makelaar de foto's uitgezocht, wellicht is dat een ideetje? Goede tips wel hierboven, de eerste indruk is zo bepalend!

Inmiddels durf ik het wel te melden, want alles is rond: ons huis is verkocht *\o/* Op dinsdag op Funda en 8 dagen later was het verkocht. Eind januari opleveren dus we hebben nog even om plannen te maken

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:09

Het huis die er 7 weken op staat blijkt sinds afgelopen week verkocht te zijn. Zoals verwacht :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:05

Dat was hier verderop ook zo. Huis op funda en na twee dagen bezichtigen eigenlijk verkocht. Maar kopers hadden 6 weken gevraagd op een stukje voorbehoud van financiering. Dus stond redelijk lang op funda.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:32

Ik heb de foto's ook even bekeken maar ik vind ze wel ok. Als iemand echt wanhopig op zoek is dan moet je daar toch doorheen kijken. Ik merk hier hoewel mijn huis niet officieel te koop staat maar er op plattegrond al terugkoppeling is geweest. Te kleine woonkamer teveel kamers boven. Tjsa jongens het is een rijtje beneden de 250000 euro geen vrijstaande villa. Dan ben je in mijn ogen te kritisch of je budget is te laag.

Vandaag andere makelaar gebeld die komt maandag langs om eens te neuzen. Klinkt al een stuk fijner en geen leeg huis nodig

Ik zit alleen met een best interessant probleem. Kennelijk zijn wat investeerders te weten gekomen van mijn huis. Geen jdee hoe overigens. Er zijn er nu twee die tegen elkaar willen opbieden lijkt het. Ze weten van elkaars bestaan af en blijken elkaars concurrentie te zijn. Dat kan nog interessant worden.. Hoewel ik nog twijfel en niks aan vervanging heb zou een leuk bedrag me vlot over de streep trekken. En een stuk meer mogelijk maken ook.

Affijn eind van de week/dit weekend weet ik meer al misschien :P

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 20:24

Ik snap de reactie’s van de keuken wel.
Toen wij waren aan het zoeken was ik niet op zoek naar een detail foto van een keuken waar het kussen meer mijn aandacht trok :D . Want van heel het huis bleef het kussen mij bij.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:44

Gefeliciteerd _Roxanne *\o/* Fijn dat het zo snel gelukt is!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:35

Hier net onze eerste bezichtiging gehad. Laten we zeggen dat Funda niet helemaal eerlijk is geweest. :') Ze noemden het namelijk recent gerenoveerd maar in werkelijkheid is er gewoon op alle problemen een pleister geplakt. De prijs was al te hoog voor wat het is én je moet er eigenlijk nog ruim een ton boven gooien om er wat van te maken. Dus nog lang geen instapklare woning.

Heel jammer maar ik ben zelf wel opgelucht dat ik nu niet meer hoef te piekeren over de wijk, want het huis is al niks. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:42

Al doende leer je! Daarom is het goed om te gaan kijken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:05

Roxanne gefeliciteerd!! Snel gegaan!
Emily dat is jammer zeg…en toch ook weer niet want als de buurt twijfelachtig is…
De foto’s van Simbaa…ook niet weg van. Hoop dat je iets kan idd met de tips! Ook vond ik het eerlijk gezegd nogal heel erg kaal. Weinig tot geen accessoires of muur decoratie. Spaarzaam iets toevoegen kan veel sfeer geven. Dan kan ik me net even iets beter een voorstelling maken want het lijkt nu bijna onbewoond?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:44

manzano schreef:
Al doende leer je! Daarom is het goed om te gaan kijken.

Precies!!

Heel last minute een tweede bezichtiging morgen ochtend. We gaan kijken naar een huis die we een maand geleden al online hebben gezien. Het huis ziet er geweldig uit van binnen maar we twijfelden omdat ik niet zeker wist of ik in hetzelfde dorp van de praktijk wilde wonen. Maar we hebben toch niks anders te doen en aangezien het nog beschikbaar is lijkt het ons geen kwaad te kunnen om toch te gaan kijken. Wie weet!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:24

Dat kunnen vaak de leukste bezichtigingen zijn, waar je met niet te veel verwachtingen naartoe gaat, gewoon jezelf laten verrassen!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:28

Oh wat een leuk huisje!!! Had net de bezichtiging en het is echt een tof plekje! Maar ja, en nu?
Heb een biedingsformulier meegekregen, en dan heb je dus 1 kans. Vind dat zo naar, je wil natuurlijk niet nodeloos geld uitgeven, maar ook met een eerlijke prijs weet je maar nooit wat de anderen doen.
Ze doen er niet aan om de top 3 bijvoorbeeld nog een biedingskans te geven, wat ik ook wel snap… heel erg lastig dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:34

Spannend Eileen, zo lastig he dat je maar 1 kans hebt.

Wij hebben een leuke nieuwbouwwoning gezien, moet nog gebouwd worden maar kost 625.000 v.o.n. vonden we nog redelijk, maar echt alles is meerwerk dus komt nog ongeveer een ton bij dus dat vinden we best wel een berg geld. Qua keuken, vloeren, stucwerk, tuinaanleg komt er ook nog een smak geld bij.
banketstaaf is dat deze woning ruim een jaar geleden was verkocht voor 530.000 maar vanwege gedoe met gemeente, vergunningen, klagende bewoners etc. werd het steeds opgeschort en uiteindelijk de kosten doorbelast waardoor de kopers er toch vanaf zagen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:44

Zonnebloem92 schreef:

Wij hebben een leuke nieuwbouwwoning gezien, moet nog gebouwd worden maar kost 625.000 v.o.n. vonden we nog redelijk, maar echt alles is meerwerk dus komt nog ongeveer een ton bij dus dat vinden we best wel een berg geld. Qua keuken, vloeren, stucwerk, tuinaanleg komt er ook nog een smak geld bij.
banketstaaf is dat deze woning ruim een jaar geleden was verkocht voor 530.000 maar vanwege gedoe met gemeente, vergunningen, klagende bewoners etc. werd het steeds opgeschort en uiteindelijk de kosten doorbelast waardoor de kopers er toch vanaf zagen.

Verkijk je niet op de bijkomende kosten van nieuwbouw! Wij hebben ook nieuwbouw, nu 1,5 jaar geleden gekocht en al met al (klein rijtjeshuis, kleine tuin) aan meerwerk, tuin, muren etc etc al makkelijk een ton erbij. En dan gaat het niet eens om een groot huis en de prijzen zijn nu al enorm opgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:49

Yipee schreef:
Zonnebloem92 schreef:

Verkijk je niet op de bijkomende kosten van nieuwbouw! Wij hebben ook nieuwbouw, nu 1,5 jaar geleden gekocht en al met al (klein rijtjeshuis, kleine tuin) aan meerwerk, tuin, muren etc etc al makkelijk een ton erbij. En dan gaat het niet eens om een groot huis en de prijzen zijn nu al enorm opgelopen.

Nee dat weet ik. Wij hebben in 2012 ook een nieuwbouwwoning gekocht en hadden toen voor een veel lager bedrag aan meerwerk, scheelt ook wel dat dit een rijtjeswoning was zonder garage en ook nog zonder PV panelen. Ook waren we nog kindloos dus dingen als een extra slaapkamer op zolder met dakkapel of een aanbouw waren niet relevant.
Maar vind het bizar om al aan 95k meerwerk te komen en dan komt alles binnen qua indeling en inrichting er eigenlijk nog bij.
De prijzen van woningen maar ook aannemers zijn best wel fors gestegen en de rentes inmiddels ook.

We gaan er nog een paar nachten goed over slapen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:00

eilleen333 schreef:
Oh wat een leuk huisje!!! Had net de bezichtiging en het is echt een tof plekje! Maar ja, en nu?
Heb een biedingsformulier meegekregen, en dan heb je dus 1 kans. Vind dat zo naar, je wil natuurlijk niet nodeloos geld uitgeven, maar ook met een eerlijke prijs weet je maar nooit wat de anderen doen.
Ze doen er niet aan om de top 3 bijvoorbeeld nog een biedingskans te geven, wat ik ook wel snap… heel erg lastig dit!

Ik weet niet of je een beetje een idee hebt van hoeveel er overboden wordt in jouw regio?
Verder is het ook kijken naar wat jij het waard vindt, welke prijs wil jij eraan uitgeven..

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:14

Dat is het vooral, wat je er zelf aan wil uitgeven. Wat is het je waard.

Onlangs naar een huis gekeken, vp 599 met in de tekst bieden vanaf. Tijdens de bezichtiging zei de makelaar tussen neus en lippen door dat de verkoper het niet voor minder dan 635 weg zou doen. Bijzonder als de vp 599 is. Argument was dat de groep die tot 6 ton zochten dan ook zouden komen omdat die wisten dat ze in deze tijd toch wel over moesten bieden. Enfin, aantal bezichtigingen bleek tegen te vallen. Uiteindelijk 3 geïnteresseerde. Wij zijn met onze eigen makelaar geweest, die gaf aan dat 575 een reële prijs zou zijn. Durfde we niet aan, gekke tijden dus wij hebben net wat meer dan 6 ton geboden. Na 2 dagen na sluiting zelf maar gevraagd naar de stand van zaken. Toen kregen we te horen dat er duidelijk een bieden vanaf prijs stond. Uuh ja we hebben ook meer geboden.. Maar ze hadden een wat hoger bod alleen hij ging daar nog eens overna denken omdat hij echt vasthield aan zijn 635. Uiteindelijk zijn we nu dus een tijdje verder en huis staat nog steeds te koop. Gaat overigens over een klein boeren dorp waar het animo dus niet gigantisch is.

Hoe kijken jullie naar zo'n situatie? Het is toch vreemd dat je 36K boven de vp wil hebben. De arrogantie ook van de makelaar om dan te doen alsof we niet aan de eisen voldaan hebben. Dan moet je vp 635 zijn, over het algemeen kijk je met een reden tot een bepaald bedrag. Is intussen ook niet aangepast dus vraag me af of hij het zo voor het gewenste bedrag verkocht krijgt.. erg jammer, was voor ons top geweest
Laatst bijgewerkt door Connaisseur op 11-08-22 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:18

Ik zou dr gewoon nog ff achteraan bellen dat het bod nog staat en dat jullie nog steeds voor dat geld daar willen wonen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:19

Vind ik ook gek. Ik snap dat je dat graag wil, en dat je er misschien in deze markt (of althans: zoals het was) vanuit bent gegaan, maar ik vind het een erg groot verschil tussen de vp en wat hij dan in gedachten heeft. Zeker voor die prijsklasse. En tja, als niemand dat wil bieden, dan houdt het op toch :+ Vrienden van me hebben laatst in dezelfde prijsklasse, in de randstad, ook "maar" 5k overboden en het huis gekregen.

Ik denk eigenlijk ook dat juist kopers in die prijsklasse het hardst geraakt zijn door de rentestijgingen en er dus ook gewoon aanzienlijk minder vraag is nu.

Zou er ook nog eens achteraan bellen inderdaad.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:23

Ons is het ook gewoon niet meer waard dan die 6 ton. Ons gevoel zei al 575, in deze tijd 6 ton maar dat was het dan ook. Wat hij wil gaat hij gewoon niet krijgen. We wachten nog even af, als het over een tijd nog te koop of weer te koop komt bieden we nog eens opnieuw. En anders komt er vast weer wat anders! De rente over dat bedrag is bizar, dat scheelt gewoon een paar 100 euro per maand tov begin van het jaar. We hebben wat dat betreft ook geen hoge nood dus dat scheelt haha

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:27

Connaisseur schreef:
Ons is het ook gewoon niet meer waard dan die 6 ton. Ons gevoel zei al 575, in deze tijd 6 ton maar dat was het dan ook. Wat hij wil gaat hij gewoon niet krijgen. We wachten nog even af, als het over een tijd nog te koop of weer te koop komt bieden we nog eens opnieuw. En anders komt er vast weer wat anders! De rente over dat bedrag is bizar, dat scheelt gewoon een paar 100 euro per maand tov begin van het jaar. We hebben wat dat betreft ook geen hoge nood dus dat scheelt haha

Als je het huis echt graag wil, dan kun je de druk ook verleggen. Bijvoorbeeld door te zeggen dat het bod geld tot een x datum.