[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:40

Ja och we zullen wel zien ;) anders is het wachten tot er wat nieuws komt.

Is wel bij dezelfee makelaar als het vorige huis, maar ik bel er dan gewoon sneller achteraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:42

Je kan het ook vooraf aangeven dat je het vorige keer erg lang vond duren.
Zeker omdat ze ook nog eens met een ander akkoord zijn gegaan.

De makelaar had dan aan kunnen geven dat er meer gegadigden waren. Dan wacht je toch op een andere manier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:46

Arabella slim. Weet verkoper en makelaar meteen waar ze aan toe zijn.

Huizenmarkt is hier wisselend ene huis is weg voor het echt te koop staat andere huizen staan op zich best lang te koop. Over het algemeen zijn dat huizen die niet strak hypernieuw enz zijn. De regio hier wil niet eens schilderen. Prijzen kruipen wel omhoog en zijn ook wisselend.

Dat maakt voor huis hier het ook wat lastig. Is zeker niet strak maar een klushuis maar wel alles gelijkvloers met tuin. Is dus of hollen of stilstaan. Ik wacht verder op rapport van keuring. Tot die tijd doe ik niks. Gister na trainen langsgereden en auto geparkeerd. Eens kijken hoe het na 2200 s avonds is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:02

@karuna: wel spannend zo zeg... Heb je enig idee wanneer je dat rapport kunt verwachten? Dat gaat normaal gesproken toch redelijk snel?
@arabella: ik hoop dat het huis je meevalt.

Hier in de regio gaan sommige huizen hard, maar sommige ook totaal niet. Zo te zien is het huis hier schuin tegenover tot mijn verrassing ook nog steeds beschikbaar. Want die is dus echt niet duur :n Het is geen super mooi huis van de buitenkant, maar wel een heel mooie kans voor mensen die graag paarden aan huis willen http://www.wesselinkmakelaars.nl/woning ... ansdijk_11

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:10

Spannend hoor voor iedereen! De huizenmarkt trekt inderdaad echt aan!

Bij ons is het gelukkig niet zo heel spannend, het is een particuliere verkoop en er zijn wel andere geïnteresseerde maar wij hebben het eerst gebeld dus hebben het 1e recht op koop volgens de eigenaren. Prima haha.
Wij gaan vanavond naar het huis toe en hebben dan een afspraak met de mensen en gaan ons bod uitbrengen, we hopen er vanavond dan ook uit te komen.

Bij ons gaat het ook om een woning waar erg veel aan moet gebeuren. Het is een boerderij met bijna 1 hectare grond en meerdere schuren die gelukkig helemaal goed zijn. Op het dak van het huis ligt asbest, de achtergevel willen we er helemaal uithalen en opnieuw terugzetten, heel het huis moet geïsoleerd worden, overal dubbel glas in etc. We zijn er voorlopig nog wel even mee bezig gezien het huis rond de 1000m3 is. Gelukkig heeft mijn vriend tot voor kort altijd in de bouw gewerkt, en doet zijn vader dit nog steeds. Hierdoor kunnen we gelukkig veel zelf doen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:16

Wendy zou vandaag moeten binnenkomen. Maar dat hangt af of hij al antwoord heeft gehad over het vreemde probleem dat is aangetroffen in het huis. Hij heeft fotos en vraag gesteld aan een groot forum met keurders zodat hij uitsluitsel krijgt wat het is. Kan twee oorzaken hebben. Of af bouw foutje stabiel en geen probleem. Of actief en is groot probleem en huis kan mogelijk total loss worden verklaard. Hangt dus nogal wat van af.

Wendy huis ken ik, ben ik tijdje geleden langs gereden met de gedachte als ik toch eens geld had. <3

Tico klinkt als heel grote klus. Vooral asbest duur grapje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:20

Dat is wel een spannende dan zeg! Bewijst het nut van zo'n keuring dan maar weer eens :j
Hopelijk snel reactie van die andere keurders....

@tico: dat klinkt idd als een grote klus. Hoeveel tijd zouden jullie daar voor uit trekken? En alles zelf doen of laten doen?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:21

Scheelt idd als je alles zelf kunt doen. Gelukkig heb ik ook een handige vader en broer, maar toch kijk ik een beeje op ten de huizen die echt volledig gedaan moeten worden.
Dus we proberen wel te kijken naar huizen waar het niet te erg is en bv de badkamer etc voor het moment in orde zijn. Over 5 tot 6 jaar of later kan ik die dan altijd nog aanpakken (laten)

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:38

Asbest dachten wij ook dat dit prijzig was, maar we hebben een bedrijf gebeld en het valt echt reuze mee gelukkig! We rekenen op minimaal een jaar, maar het kan ook zomaar 2 jaar zijn. We hebben gelukkig de tijd! :) We gaan (bijna) alles zelf doen, mijn vriend en zijn vader kunnen gelukkig echt alles. Zij hebben een eigen bouwbedrijf gehad. Ik daarentegen kan echt niks, maar ga gewoon heel veel leren hoop ik haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:39

Dat wordt flink investeren Tico!
Als je ziet wat het bij ons al kost zonder asbest en nieuw dak...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:42

Spannend arabella!

@vonneke 'ons' huis komt uit 55 nooit up to date gebracht én verwaarloosd

1e verdieping moet compleet op de schop

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:44

Mag ik me ook hier melden?

We willen dit jaar ons huis te koop zetten en daarna op zoek naar iets waar we de paarden aan huis kunnen hebben. Veel zin in, maar ook spannend!

Lees graag jullie ervaringen. We zijn er ook nog niet helemaal uit hoe 'af' ons nieuwe huis moet zijn. In ieder geval minimaal een hectare grond.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:45

Het wordt zeker een investering, maar kunnen dit gelukkig grotendeels via het bouw depot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:47

x_tico schreef:
Het wordt zeker een investering, maar kunnen dit gelukkig grotendeels via het bouw depot!

Dat is fijn.

Wij zijn nu aan het wachten op goedkeuring van de taxatie voor het bouwdepot. Het ziet er goed uit maar moeten natuurlijk de bank afwachten.

Mocht het niet goedgekeurd worden dan betalen we het uit eigen middelen.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:33

Mag ik mij hier ook melden?
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een starterswoning. We zijn bij de Hypotheker geweest en kunnen nu dus echt op zoek gaan ! Maar het valt nog vies tegen, er staat genoeg te koop, maar als we bellen voor een bezichtiging blijkt het al onder bod te staan of zelfs al verkocht te zijn.
Heeft er hier iemand nog tips voor websites of iets, misschien dat we nog ergens overheen gekeken hebben.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:45

Vanmorgen weer eens een hele aparte makelaar aan de telefoon gehad.
Ik belde hoe de staat van het huis is. Zegt hij goed. Met 1,5 ton verbouwen heeft u een prachtig huis.
Dat is niet gek bij een huisje van 400000 .
De eigenaar heeft het 5 jaar geleden gekocht voor 2250000 dus ik zeg dan is het nu wel erg aan de prijs.
Vind hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:45

LETS schreef:
Mag ik me ook hier melden?

We willen dit jaar ons huis te koop zetten en daarna op zoek naar iets waar we de paarden aan huis kunnen hebben. Veel zin in, maar ook spannend!

Lees graag jullie ervaringen. We zijn er ook nog niet helemaal uit hoe 'af' ons nieuwe huis moet zijn. In ieder geval minimaal een hectare grond.

Leuk, in welke regio zitten jullie/

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:02

Ik meld me ook graag hier.
Ik en mijn vriend hebben nu een appartement in Oisterwijk, deze wordt teruggekocht door de projectontwikkelaars. Nu dus langzaam op zoek naar een woning, maar de huizen in Oisterwijk zij helaas enorm duur.

We hadden een leuk huisje op het oog maar dat was binnen twee dagen verkocht (zoals veel woningen hier).
We zoeken dus nog even verder. Voorlopig koopcontract ligt er dus we kunnen meteen onderhandelen als dat nodig is.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:03

Mutsie93 schreef:
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een starterswoning. We zijn bij de Hypotheker geweest en kunnen nu dus echt op zoek gaan ! Maar het valt nog vies tegen, er staat genoeg te koop, maar als we bellen voor een bezichtiging blijkt het al onder bod te staan of zelfs al verkocht te zijn.
Heeft er hier iemand nog tips voor websites of iets, misschien dat we nog ergens overheen gekeken hebben.

Wij lopen tegen precies hetzelfde aan, de woningen gaan hard op het moment!

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:56

Ook ons oogje laten vallen op een woning. We wonen nu al bijna 14 jaar in een 2 kamer jongerenwoning.
Wel eens eerder gekeken, maar ging toen gelukkig niet door. Vlak daarna raakte ik mn baan kwijt.
Toevallig bij ons in de straat staat een 2 onder 1 kap te koop. Elke keer rijden we er langs en hebben nu besloten om maandag toch contact op te gaan nemen met de makelaar (zijn nu nog op vakantie). Vind het wel heel spannend of het gaat lukken met de hypotheek etc.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:00

Weet je wel al ongeveer of jullie de woning kunnen betalen? :) Wij zijn eerst bij de Hypotheker langs geweest en daarna pas echt gaan bezichtigen. Dat vond ik wel prettig, zo wisten we zeker dat er geen enorme teleurstelling zou volgen op een bod.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:05

Volgens de berekeningen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:06

fique schreef:
Volgens de berekeningen wel.

Zelf berekeningen op internet gedaan?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:10

Jeej ik heb goed nieuws, de makelaar belde vanochtend dat bij de andere koper de financiën niet gelukt zijn , dus die is definitief afgehaakt. Wij hadden ook al een bod gedaan zonder het echt gezien te hebben en ons bod was 24 uur geldig maar omdat ze een mondelinge overeenkomst hadden is dat toen toch niks geworden. Maar nu gaan we dinsdag bezichtigen al weten wij al dat we het willen hebben, ons vorrige bod was best wel laag ingezet mogelijk dat we met ons bod nu hoger kunnen. Maar al kost het ons de volledige vraagprijs gaan wij het toch doen, maar we willen iig het gevoel hebben dat we tactisch hebben kunnen bieden. Ik denk dat er iets heel geks moet gebeuren als het niet van ons wordt. Er vinden iig geen bezichtigingen plaats de koper gunde het de huidige huurder maar dat lukte dus niet en gunt het nu ons, dus het telefoontje van afgelopen week is toch echt wel ergens goed voor geweest.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:14

keeyzie schreef:
Mutsie93 schreef:

Wij lopen tegen precies hetzelfde aan, de woningen gaan hard op het moment!

Gewoon laten weten dat je interesse hebt onder bod of verkocht onder voorbehoud, betekend niet verkocht. Maken wij nu zelf mee. Wie weet gaat het niet door en zijn jullie de volgende in rij.