Bij mij zijn vanochtend de laatste kinderen geboren: de aubergine en paprika hebben een klein wit steeltje boven de grond! Mag ook wel na een maand Mijn radijsjes en broccoli zijn al een week buiten, maar hebben een hoop regen gekregen... Een broccoli is geknakt De spinazie en kropsla is ook op kamers, en die doen het super! Binnenkort kunnen ook de kruiden en andere slaatjes hier op kamers.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 30-03-15 18:24
Mijn tomaatjes doen het meer dan prima binnen! Mijn kropsla is toch echt mijn zorgenkindje. Ik heb ze nu maar buiten in de kas geplant. Maar denk dat dat niets gaat worden. Misschien krijgen ze door zoveel meer ruimte ineens een opleving?
Aahw die kipjes! "Hier ga ik denk eens lekker even i.... verdorie baasje staat er nog"
Ik zag buiten zelfs in de pot waar mijn munt in heeft gezet een klein groen blaadje. Als die het gaat doen, dan gaat die terug binnen in de keuken. Wil 'm niet in dezelfde kamer hebben als alle andere plantjes. Heb hem van de winter tot op de aarde afgeknipt en buiten gedaan i.v.m. bladluis. Maar vertrouw die muntplanten nooit. En buiten is ook geen optie i.v.m. rupsen (van hele kleine vlindertjes, kreeg ze echt niet weg).
Ik weet er alles van. Muntplant stond binnen toen de bladluis kwam. Vrees dat het gewoon al erin heeft gezeten bij aankoop. Maar buiten zit je sowieso met ongedierte (het is misschien net onkruid, het is ook een magneet voor beestjes ).
Fem
Geplaatst: 30-03-15 19:17
Dankjewel voor de link! Die bedoelde ik inderdaad! Heb 'm meteen opgeslagen!
Heb vandaag wat plantjes verpot en verspeend.. Hopen dat deze beter gaan dan die ik van de week al verpot had.
Vraag me een beetje af hoe ik ze straks heel in de tuin ga krijgen nadat ze op kamers zijn geweest. Iemand tips hoe je ze het beste dan weer kan overpotten, dat ze heel blijven.
@fem, de plantjes met het lange stengeltje, kan je beter veel dieper planten, tot de kiemblaadjes. Nu zijn ze slapjes en is de kans dat ze om slaan en dood gaan groter.
Mijn cherrytomaat moet ook verpot worden, broccoli gaat niet zo goed zag ik net.. En weer tuinkers gezaaid gisteren
Geryon
Geplaatst: 30-03-15 19:58
Fem schreef:
Oke, maar ook bij wortel? Want ik neem aan daar juist de wortel nog moet groeien..
Over wortel durf ik niets te zeggen! Ik ken wortel alleen als zaaien op de definitieve plek.
Anoniem
Geplaatst: 30-03-15 19:59
Dit loopt uit de hand...
Ik heb in totaal 66 moestuintjes. helaas heb ik net van de dingen die ontzettend hard groeien heel veel, dus nu weet ik niet waar ik ze voorlopig kwijt moet. Er is al een 20 liter zak aan aarde opgegaan in doosjes en bakjes enzo voor de dingen die het eerst verpot moesten. Als het wat mooier weer is, ga ik de boel in mijn moeders volkstuin zetten.
Erg trots ben ik op mijn cherrytomaten! Die zijn echt heel sterk, en groeien goed. Er komt nog een lading aan, dus dat wordt weer potten verzamelen.
Wow haha Ik heb 2 kasjes en dan nog 1 flex tray van de action vol broccoli en nog 3 potten met kruiden. En nog veeeel zaadjes die nog niet geplant zijn.
In mijn nieuwe moestuintje gaat 217 liter (hihi) en er zit al ongeveer een liter of 10 in wat nu binnen stat. Ouders zijn nu nog even 150 liter halen, want hij ging niet vol, hadden niet op het kaartje gekeken dus te weinig aarde gekocht. Ik durf ze met de storm nog niet buiten te zetten, dus ik houd ze nog even een dagje binnen