Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:51

beste weet ik niet, ik kook het iig niet voordat ik het invries, gaat prima..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:58

Vries jij all groente in dan Miesemuisje?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:00

nee.. meestal heb ik een mengsel van prei,paprika, champignons, eventueel courgette..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:05

Ik heb pasgeleden championroerbakgroenten bij de ah gekocht, dit vries ik in de verpakking zo in. Broccoli ed heb ik nog nooit rauw ingevroren dus ik weet niet hoe dat is. Wel bloemkoolroosjes/wortelen maar die zaten in de winkel al diepgevroren.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:10

Rampshellie schreef:
He Bokkers, ik heb een reservewasmachine staan maar die hebben we dicht weg gezet.. Ja, i know, heel dom.. Ding is nu dus beschimmeld!
Heb al het schimmelspul van de Action gehaald maar krijg het niet goed genoeg weg!

Iemand tips?

Op 90 graden draaien met een pak soda?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:24

Broccoli en bloemkool blancheer ik eerst even en gaat dan de vriezer in, heb nl bij broccoli dat een keer niet gedaan en toen was het een ontzettend slap zooitje lol, even blancheren gaat beter.

Dingen die je ingevroren hebt moet je niet eerst laten ontdooien, maar hup zo de pan inmikken, moet wel zeggen dat als ik groenten uit de vriezer gebruik ik dit niet bij een AVG maaltijd doe, altijd roerbak of ergens doorheen (in saus) oid.

Prei, paprika, broccoli, bloemkool en witte kool heb ik zelf ingevroren in de vriezer liggen, doperwten, boontjes, spinazie ook maar dan van euroshopper.
Daarnaast heb ik ook geraspte kaas in de vriezer liggen, was toen een aanbieding op de markt in kiloverpakking, thuis omgepakt naar zakjes van 200 gr

Gaat champignons en courgette goed bij jullie met invriezen? dat heb ik nl nog nooit geprobeerd en kan me bijna niet voorstellen dat dit smakelijk is (courgette lijkt me te waterrijk?)

@Rampshellie,
idd, een kookwasprogramma draaien, met veel soda, of je kunt ook kiezen voor azijn (gelijk mooi ontkalkt dan), om dan de azijngeur er weer uit te krijgen nogmaals laten draaien op kookwas met een klein beetje wasmiddel of een blokje voor de vaatwasser
Geen programma met voorwas gebruiken, want dan spoelt de soda of azijn al weg met de eerste (voor)wasronde

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:13

Alle groente die van het land afkomen behalve sla en andijvie worden 3 kwartier gekookt en gaan dan in zakjes de vriezer in. Zodat ik het eruit kan halen wanneer ik wil en alleen maar hoef te ontdooien en opwarmen. Gaat al jaren hier zo. Zelfs komkommers vriezen we in maar wel rouw :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:06

esmespitfire schreef:
Alle groente die van het land afkomen behalve sla en andijvie worden 3 kwartier gekookt en gaan dan in zakjes de vriezer in. Zodat ik het eruit kan halen wanneer ik wil en alleen maar hoef te ontdooien en opwarmen. Gaat al jaren hier zo. Zelfs komkommers vriezen we in maar wel rouw :)

3 kwartier?? Krijg je dan niet verschrikkelijk doorgekookte groenten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:08

Oh zijn champignons na invriezen nog eetbaar? Ik haal altijd een grote bak (goedkoper), maar moet dan soms wel dooreten ervan. Zou ideaal zijn als ze de vriezer in kunnen.

Ik las trouwens pas ergens dat soda in wasmachines helemaal niet goed is. Dat je beter een afwasmachine reiniger (?) kan gebruiken. Weet alleen niet waar het stond en of het klopt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:32

Ik vries rauw en geblancheerd in... (tuin) bonen blancheer ik, broccoli en dergijle oom. Het meeste andere rauw. Als ik iets wil invriezen als kant en klaar product houd im de normale kooktijd aan(max 20 min, meestal korter) maar dat doe il zelden

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:46

Leuk topic ga meelezen en meeschrijven!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:54

idinn schreef:
Oh zijn champignons na invriezen nog eetbaar? Ik haal altijd een grote bak (goedkoper), maar moet dan soms wel dooreten ervan. Zou ideaal zijn als ze de vriezer in kunnen.

Ik las trouwens pas ergens dat soda in wasmachines helemaal niet goed is. Dat je beter een afwasmachine reiniger (?) kan gebruiken. Weet alleen niet waar het stond en of het klopt.

Zo'n zak is wel eetbaar nadat ik het heb ingevroren. Ik weet niet of dit ook voor een bakje champignons geldt.
Ik heb nog nooit geblancheerd maar het is zeker wel de moeite waard wanneer je groenten in de aanbieding hebt.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:55

Ik kom me ook even melden hier!
Wij (vriendlief en ik) zijn sinds een poosje ook begonnen met het bezuinigen op de boodschappen. Niet omdat het echt nodig is, maar vanuit principe, omdat we gewoon weten dat het goedkoper kan. We willen graag zo'n 100 euro per maand bezuinigen. We zullen zien of t lukt.
Wat ik wel lastig vindt is dat we geen goede vriezer hebben (alleen vriesvakje in de koelkast) dus de mogelijkheid om restjes en bijv. grote porties vlees in te vriezen hebben we niet, dat vind ik jammer.
Wie weet doe ik hier nog goede ideeën op!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:02

Laura, restjes gelijk de volgende dag eten, verder geen tips voor je

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:04

En witlof? Is dat goed in te vriezen?

Vandaag nieuwe siroop gevonden van het huismerk van de Emté. E 0,79 voor een liter, vind ik prima te doen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:05

Van de 100,- die je maandelijks bespaard anders een vriezer kopen? Zo heb je over een jaar tijd veel spaargeld over en een vriezer waar je spullen in kunt bewaren.
Witlof heb ik nog nooit ingevroren.
Nog even de vraag van de vorige pagina herhalen; Voor de Macro heb je toch ook een bedrijvenpas nodig?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:07

C_arola schreef:
Van de 100,- die je maandelijks bespaard anders een vriezer kopen? Zo heb je over een jaar tijd veel spaargeld over en een vriezer waar je spullen in kunt bewaren.
Nog even de vraag van de vorige pagina herhalen; Voor de Macro heb je toch ook een bedrijvenpas nodig?

Voor de makro kan je geloof ik ook een dagpas aanvragen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:07

Oh echt? Nog nooit van gehoord, ik ga gelijk even googlen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:08

C_arola schreef:

Dat is goed idee! MIjn vriezertje kostte tweedehands 30 euro...!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:09

Op de website van de Macro staat niks over een dagpas..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:12

C_arola schreef:
Op de website van de Macro staat niks over een dagpas..

Nee, daar zie ik inderdaad ook niks staan, maar op andere forums staat wel dat je aan de balie een dagpas kan aanvragen met je id kaart. Misschien eens een belletje richting het dichtbijzijnde makro filiaal ? :) weet je het meteen zeker.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:15

Ik heb net gegoogled, je kan dan wel naar binnen maar niks kopen omdat je bij de kassa zo'n pas nodig hebt; http://noxa.net/forum/59613

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:31

C_arola schreef:

Goed idee! Dankjewel!

En restjes de volgende dag opeten kan natuurlijk, maar vaak is het maar 1 portie of 1 stukje vlees ofzo. Dus dan heeft de ander nog niks haha!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:37

C_arola schreef:
Ik heb net gegoogled, je kan dan wel naar binnen maar niks kopen omdat je bij de kassa zo'n pas nodig hebt; http://noxa.net/forum/59613

O ja. Wat belachelijk zeg. :') alsof het een uitje is. 'kids ! Vandaag gaan we naar de makro !' :7

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:40

Sannert schreef:
C_arola schreef:

O ja. Wat belachelijk zeg. :') alsof het een uitje is. 'kids ! Vandaag gaan we naar de makro !' :7

:j :j :j :j :j

absoluut, mijn zus en ik 'vochten' om wie er mee mocht met mijn vader naar de makro, diegene mocht dan nl zo'n silo snoep uitzoeken (wel voor de snoeptrommel natuurlijk, niet voor jezelf) lmao
Ik lustte (en nog trouwens) graag haribo dropmedailles maar mijn zus wilde liever 'lippen' lol

We gingen wel te verstaan 1x per half jaar/jaar naar de makro hoor