Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:36

Ik vind het erg mooi gedaan. Hier zou het niet passen maar in jouw setting past het denk ik erg mooi

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:01

Ik ben ook voorstander van het barokke stofje :o . Maar dan met lichte armleuningen ipv donkerbruin.
Maar onwijs veel bewondering voor mensen die dat kunnen, stofferen. Lijkt me enorm moeilijk!

Edit: zie nu pas de foto van je interieur & schilderij. Daar gaat hij wel mooi bij passen!
Laatst bijgewerkt door miezelke op 07-01-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:01

Jes schreef:
...Verder krijg ik vreselijk veel zin om ook de rest van mijn/onze meubels aan te pakken, maar daar is het niet helemaal het juiste moment voor (iets met over 2,5 week uitgerekend zijn) :=

ik zeg; nesteldrangngng *\o/* :')

ik vind het stoeltje eenvoudig doch chique geworden en idd : het past zo mooi in jouw huis :j

Kirstenn

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:22

Wat een gaaf schilderij Rena100! Waar heb je die vandaan?

Knap gedaan die stoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:43

Het zou er idd erg mooi bij staan! Super gaaf schilderij ook :+:

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:44

Kirstenn schreef:
Wat een gaaf schilderij Rena100! Waar heb je die vandaan?

Knap gedaan die stoel!

Schilderij is een IXXI, als je dat googlet dan vind je het wel. Dit is een afbeelding van Van Gogh ben er heel gek op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:27

Wij krijgen binnen kort een plaid met dit/deze schilderij/afbeelding erop gedrukt. (Gewonnen bij de postcodeloterij) Ik snap dat je er gek op bent. Zo mooi :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:41

Gaaf die stoel, ik hou wel van die kleur! Het licht vertekend volgens mij ook een beetje of niet?

Ik heb toch besloten om het tafelblad weer te gaan schuren (lelijke krassen etc eruit, vorige keer zag ik het te laat, pas na het oliën :o ) en ik heb nu Annie Sloan French Linnen gekocht en soft wax. Ook makkelijker als ik ooit nog een salon tafel wil gaan pimpen, met hout is dat toch lastiger lijkt mij met zoveel soorten hout. Ik wil pas een nieuwe salon tafel kopen als we samen een huis gekocht hebben.
Ben heel erg benieuwd hoe het gaat worden! Wel moeilijk om een kleur te kiezen zeg, te veel leuke en mooie kleuren. Twijfel nu ook of ik de Paris Grey niet beter had kunnen nemen. Maar ik denk dat de French Linnen wel heel warm gaat zijn.
Dan moeten we later het interieur maar aan de tafel aan gaan passen :')

Dit is de tafel. Kleur vertekend héél erg. Hij is in het echt wat meer oranje van kleur..
Afbeelding

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:06

French Linnen is niet echt een warme kleur hoor. Juist een redelijk koele bruin tint. Coco is juist weer een warme bruin tint. Ik had hier de lambrisering met french linnen gedaan maar vond het toch te cool.

Knap hoor die stoel! Past mooi bij je stijl!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:39

Oke, dan vertekend het heel erg op de foto's. Maar we gaan het zien :D. Heb het nog nooit gebruikt en de kleur sprak mij het meeste aan in de winkel. (ze had alle kleurtjes op een stukje hout gedaan als voorbeeld)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:02

Mooie tafel, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ja met kunstlicht komt de kleur niet zo mooi uit, maar kan pas volgende week woensdag een foto in daglicht maken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:20

Rena100 schreef:
Mooie tafel, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ja met kunstlicht komt de kleur niet zo mooi uit, maar kan pas volgende week woensdag een foto in daglicht maken.

Dankjewel. Ik ben heel erg benieuwd, maar ga nu ineens heel erg twijfelen over de kleur.. Misschien is Paris Grey toch mooier, zeker in combinatie met donkergrijze stoelen. (Die zou ik erg graag willen kopen ter zijne tijd) Wat lastig dit zeg..

Ja het blijft moeilijk om de kleur zo goed mogelijk op de foto te krijgen. Maar ik vind hem zo al prachtig :D!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:22

Haha lastig he! Ik heb hier ook een kastje staan die ik in mijn hoofd al in 4 verschillende kleuren heb geschilderd. :+ Je kan ook even een stukje in french linnen doen en dan even kijken hoe je het vind staan?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:07

Ja zeker. Hoop dat het appartement snel verkocht wordt en we samen een huis kunnen kopen. Dan zal het waarschijnlijk iets makkelijker gaan :)) Maar de tafel vond ik lelijk in de oude kleuren en ben erg tevreden over het witte onderstel. Had het blad geolied maar dat pakte toch niet helemaal goed uit (naar mijn zin dan) en verven lijkt mij toch veel handiger omdat je dan ook andere meubels in de zelfde kleurstellingen kunt maken. Altijd handig voor later.

Gelukkig, nou ja ook weer niet gelukkig, zit de winkel die Annie Sloan verkoopt in Hilversum. Dus kan altijd nog even langs gaan om een ander kleurtje te halen O:) . Maar ik denk dat ik inderdaad eerst de French linen ga proberen.

Dat ik twijfel ligt voornamelijk aan dat ik graag grijze, misschien zelfs antraciet, stoelen wil kopen zoals op onderstaand plaatje. En ik ben bang dat het straks een samen geraapt zooitje gaat worden :')
Afbeelding

Ik ga van het weekend aan de slag en dan laat ik het resultaat ter zijne tijd wel even zien :)!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:07

Ik ben benieuwd Angela!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 03:52

Stille meelezer valt binnen.. Valt 1 van de Annie Sloan verven toevallig erg turquoise uit? Ik vind nergens turquoise krijtverf..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 10:22

Ik zou zeggen óf Florence en/of Provence , maar ik vrees dat die te blauw nog zijn. Ik denk dat je moet gaan mengen. En wil je dan echt fel turqoise of een lichte tint?

P.s.:
Als ik Google op 'Annie Sloan turqoise' dan krijg ik dit:
https://www.google.nl/search?q=annie+sl ... n+turqoise

Florence dus :j
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 09-01-16 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 10:22

Ik vind de Florence het meest op turquoise lijken.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:12

zoiets bedoel ik idd, dank je! mss met wat old white erdoorheen nog iets lichter idd. ik wil dan doorschuren.. is er een nabehandeling waar de kleur niet van verdonkerd?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 14:37

Ik weet niet hoe het met de lacquer zit, maar de wax verdiept de kleur wel iets :j

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:38

@Angelaa2, ik heb zelf ook Soft Wax gebruikt op een eettafel, maar dit is voor intensief gebruik niet heel geschikt. Je ziet op mijn tafel plekken waar de wax is gesmolten (?) als gevolg van pannen en kopjes, ondanks het gebruiken van onderzetters. Omdat het bovenblad grijs is, zie je die plekken ook behoorlijk goed. Ik wil de tafel op termijn misschien alsnog behandelen met iets anders, maar ik weet niet welke nabehandeling geschikt is voor een tafel. Zat zelf aan (boot)lak te denken, maar het liefst wel een lak met een matte uitstraling. Misschien iets om rekening mee te houden? Ben benieuwd naar het resultaat. :)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:46

Ik gebruik voor veel gebruikte meubelen polivine matte lak. Twee dunne lagen en je tafel moet tegen een flinke stoot kunnen. Bij een tafel heb ik eerst gewaxt en daarna de lak aangebracht omdat ik graag die diepere kleur van de wax wilde.

Ik ben vandaag ook weer aan een nieuw project begonnen. Vier oude stoelen die ik van mijn oma geerfd heb ga ik in 4 verschillende kleuren schilderen. Olive, coco, arles en scandinavian pink. Vooral voor die laatste ben ik best een beetje aan het twijfelen, in de winkel leek het mij een heel goed idee. :P
Iemand ervaring met die kleur?

Afbeelding

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:49

Bedankt voor de tip Bismarck! Ga ik daar eens naar kijken. :) Gave stoelen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 14:52

Ooohh mooie Thonetstoeltjes! Hoe dik is de waslaag dier er op zit? :')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:20

Sorry ik zei matte lak maar het is matte vernis.

Volgens mij zit er geen was op, ze lijken gelakt. Ik heb ze in iedergeval in de grond verf gezet tegen doorslaan