Ik heb m'n rozen in bloei!! Het is natuurlijk ook geen normale winter..
Anoniem
Geplaatst: 17-12-15 10:25
huhh, mijn kleine irissen staan dik boven de grond. Mijn roos bloeit nog steeds en zag dat mijn Indigo ook gaat bloeien. Cactussen, oleander en olijf staan nog steeds buiten. In mijn olijf zit een tropaeolum tricolor. http://www.abc.net.au/gardening/plantfi ... 00/069.jpg
Foto even gejat van goegel omdat ie nog niet bloeit.
Hier geen bloeiende rozen, maar ik heb ook niks meer gedaan wat betreft knoppen eruit knippen. Mijn passiebloem is nog wel heel groen, zoals wel meer plantjes. Mijn campanula bloeit wel in de achtertuin, wel wat bescheiden.
Ooievaarsbekken zijn nu wel opgehouden met bloempjes maken, zijn wel lang doorgegaan, maar dat doen bepaalde soorten sowieso wel tot aan de vorst.
De tuin ziet er niet uit... Geen tijd ook gehad om nog even gras te maaien voor het niet meer kon... Tja, van het voorjaar maar lekker bezig.
Enige wat ik nog doe is dahlia's uit de grond halen, nog wat potten opruimen en mijn passiebloemen goed toedekken als het straks echt gaat vriezen.
Hier ook rozen in de tuin. Paar weken terug waren het er nog veel meer. Ik heb van dat gras staan, vols mij moet ik dat terug snoeien, maar ik vind t eng Moet ik een vlinderplant ook helemaal terugsnoeien?
Vlinderstruik doe ik vroeg in het voorjaar pas... voor ze uit gaan lopen
Naath86
Geplaatst: 17-12-15 15:48
Sonja_vR schreef:
Vlinderstruik doe ik vroeg in het voorjaar pas... voor ze uit gaan lopen
Hier ook idd!
Sonja_vR
Geplaatst: 17-12-15 16:27
Ik ha sowieso tuinieren omgooien(als we hier ooit toekomen aan de tuin inrichten ) Momenteel heb ik een 5 vlinderstruiken en wat klimmers thats it. (Mijn passiebloem staat nog steeds te bloeien, mafkees) Maar ik wil voortaan de winter door zoveel mogelijk laten staan en in het vroege voorjaar pas ruimen...
Bij mij staat de olijfboom te knoppen.Ik ben aan het twijfellen om hem binnen te halen hij neemt vrij veel plek in.Maar zo in knop kan hij toch doodvriezen?Als het gaat vriezen teminste. Bij mijn ouders staat de kerselaar in bloei bizar al die roze bloemetjes in december.Mijn oleander bloeit ook nog steeds
Olijf kan wel wat hebben, zou m als het gaat vriezen een nachtje in de schuur zetten. Gaat het echt vriezen??? tja dan wel naar binnen of anders dik in de noppenfolie wikkelen(ook de pot).
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Van de zomer heb ik van iemand een yucca plant gekregen... Deze was in slechte staat (verwaarloosd) en zou eigenlijk in de container belanden. Hij heeft bij die persoon de afgelopen drie jaar buiten gestaan in de winter... Eerst werd hij nog wat warmer ingepakt maar afgelopen winter is er niet eens naar omgekeken en heeft dus zonder beschutting buiten gestaan.
Bij mij is de plant helemaal opgeknapt en produceert ook weer nieuwe bladeren. Hij staat nog steeds buiten.
Zouden jullie hem gewoon laten staan? We hebben in huis eigenlijk geen plek. (klein, vol apartmentje) Wil hem eventueel wel wat om de pot heen doen en een stukje van zijn stam meenemen. Maar vraag me af of dat echt nodig is. Hij heeft de afgelopen twee jaar ook de winter overleeft zonder iets.
Ik had op mijn vorige adres een yucca die gewoon in volle grond stond. Nooit naar omgekeken en dat kreng wou maar niet sneuvelen in de winter. Ik kijk altijd naar hoe belangrijk ik een plant vind en hoe erg ik het zou vinden als ie de winter niet zou overleven. Als het mij niet veel uitmaakt, dan die ik niks speciaals en dan zie ik volgend jaar wel weer.
Als je hem wil beschermen, is de tip van de noppenfolie hier boven mss een idee ?
Anoniem
Geplaatst: 21-12-15 17:01
Yucca's zijn redelijk goed winterhard maar je weet maar nooit. Overigens, heb een wintergroene clematis die nu voor de derde keer dit jaar bloeit.
@Morganlefay: Welke soort heb je? Ik heb ook nog gedacht aan een wintergroene clematis voor tegen mijn pergola, mooie spreiding dan qua bloeitijden... Maar ik heb nu een Montana Rubens en een wat later bloeiende clematis die in een goed jaar ook nog een nabloei geeft in het najaar (dit jaar deed hij het nog niet zo geweldig, ik heb hem maar flink gesnoeid van de zomer, volgend jaar maar weer).
Verder nu drie passiebloemen bij de pergola. Ook nog gedacht aan een mooie klimroos... Moeilijk hoor, zoveel keus :p
De Armandii en dan de Snowdrift. Bloeit en geurt normaal gesproken rond maart/april. Deed het in september nog eens dunnetjes over en begon in november ijverig knoppen te maken voor... volgend jaar. Alleen dat rare weer.
Vanmorgen door de tuin gewandeld en de rozen bloeien nog steeds. Cyclamen, scillia's, primula's mijn dicentra, helleboris, alles bloeit, Clematissen hebben dikke uitlopers en mijn Wistera denkt ook dat het maart/april is.
Anoniem
Geplaatst: 06-02-16 21:26
Voorjaar komt eraan , zo ook tuin weer
(anno juli 2015)
Goed vrij simpel , alle tegels eruit. De steentjes uit de voortuin maken paden , ik heb zelf de neiging naar van die lekkere houtsnippers maar die dingen zijn best prijzig . Alle tegels stapelen op bij de moestuin die rechts uitgebreid word , weet niet of er tussen de tegels even iets van lijm moet ofzo . Via woningbouw grond bietsen , links de ren verplaatsten en de buxus gaat ook verhuizen. Dan de 2 bloembakken eruit maar eerst de bloemen eruit dan mag ik los gaan van mezelf.
Wat niet te zien is onder het raam, daar blijven tegels en dat word terras . Of ik heb nog genoeg steentjes over dan worden dat ook steentjes met 2 hekken ervoor dat het echt apart van de rest is , ik her gebruik het liefst gewoon alles . De voortuin ander verhaal , de steentjes eruit en dan wat bloemen of iets van een struik erin. Heb 3 buxusjes die verhuizen kunnen maar dan is voortuin te vol. Dus hop eerst de steentjes er maar uit
Heb genoeg tijd , mits het niet regent dat blief ik niet . Buurman even om kruiwagen vragen , anders met bakken door huis heen
Veeel gebeurd , 2 konijnen minder en in principe meer tuin
Gister ook al lekker in de tuin bezig geweest, het onkruid is lekker doorgegroeid door de winter heen.. Zijn jullie al aan het snoeien? Ik durf het eigenlijk nog niet aan, maar wil zo graag. Beukenhaag, konifeer, hortensia's
Voortuin is bladeren zooi , snoeien doet broer voor me maar eerst de lichtjes uit de boompjes plukken
Oeh mooi stukje , helaas ben ik kwa tuin vrij nieuw .
Tuin voor de moestuin is 90 cm en dan 3 stukjes , kan hem nog wat langer trekken her en der maar dat is nog even uittekenen . De ren wil ik over de hele lengte tot terras , dan zit ik lekker buiten met de konijnen dichtbij. Is ongeveer 9 meter en heb 7.50 meter hekwerk dus even kijken hoe en wat
Dais_
Geplaatst: 07-02-16 14:20
Goede tip! Ik werk in een tuincentrum dus ik zal het in de gaten houden of/wanneer hij binnenkomt