[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xmichxrocky

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:17

1. www.apple.nl/support
2. Klik op "iphone".
3. Klik op "contact op nemen met support".
4. Klik op "apple support" -> "aan de slag".
5. Klik op "batterij, voeding en opladen".
6. klik op "vragen over batterijen of problemen met batterijen oplossen".
7. klik op "verstuur uw serienummer en systeemgegevens rechtstreeks vanaf uw iPhone. De informatie word vertrouwelijk behandeld en alleen gebruikt om het probleem sneller te kunnen verhelpen."
8. Geef je email op. (die op de iphone staat) en vanaf je iPhone laat je een iOS diagnostisering doen..

ik heb net apple aan de telefoon gehad. ik zit 6 dagen over mijn garantie heen. maar hij gaf mij het volgende mee.

Ik moet een back-up maken via itunes, dan hem herstellen.. daarna vraagt de iphone of ik de back-up gegevens terug wil zetten. dan moet je NIET doen.. en als het dan nog niet helpt komen ze hem halen en krijg ik een nieuwe/ word hij gerepareerd.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:34

ok super dankjewel!
Heb ingesteld dat ze me morgen gaan bellen.

Blijkbaar is het in BE iets anders in NL maar is sowieso goede tip.
Morgenochtend nog eens opschrijven wat ik precies wil vragen dan :j

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:44

Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met 4G?

Ik heb een iphone 5S met Hi abonnement. (Hi = KPN netwerk) Bij mijn netwerk instellingen staat het vinkje voor 4G aan en het 4G netwerk van KPN zou hier moeten werken.
Maar hoe zit dat? Moet ik daar een speciaal abonnement met 4G voor hebben? Mijn huidige abonnement verloopt overmorgen, dan gaat mijn Sizz (Vodafone) abonnement in. Vodafone biedt ook 4G aan.

Mijn vriend wil nu een Sim only Vodafone red abonnement (1 jarig) afsluiten voor zijn iphone 5 omdat hij dan ook gebruik zou kunnen maken van 4G. (Want dat kan alleen met Vodafone red?)
Maar ik vraag me af of dat wel zin heeft en of dat wel werkt? (Woonplaats Scherpenzeel, Gelderland.) Of dat hij niet beter gewoon een goedkoper abonnement kan afsluiten zonder 4G omdat hij volgend jaar waarschijnlijk een nieuw abonnement incl. Telefoon wil.

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:07

Of er in jou plaats al 4G is, kun je als het goed is vinden op de site van Vodafone. Verder kan ik je niet helpen :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:41

Hoi,

Ik kom me ook melden ;)
Heb mijn Iphone 5 met waterschade net ter reparatie aangeboden aan Apple.
Duurde wel ff, want was er vanochtend al mee bezig toen werd de verbinding verbroken, terug bellen deden ze niet ...
Na me werk nogmaals gebeld en toen lukte het wel.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:08

mOamm schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met 4G?

Ik heb een iphone 5S met Hi abonnement. (Hi = KPN netwerk) Bij mijn netwerk instellingen staat het vinkje voor 4G aan en het 4G netwerk van KPN zou hier moeten werken.
Maar hoe zit dat? Moet ik daar een speciaal abonnement met 4G voor hebben? Mijn huidige abonnement verloopt overmorgen, dan gaat mijn Sizz (Vodafone) abonnement in. Vodafone biedt ook 4G aan.

Mijn vriend wil nu een Sim only Vodafone red abonnement (1 jarig) afsluiten voor zijn iphone 5 omdat hij dan ook gebruik zou kunnen maken van 4G. (Want dat kan alleen met Vodafone red?)
Maar ik vraag me af of dat wel zin heeft en of dat wel werkt? (Woonplaats Scherpenzeel, Gelderland.) Of dat hij niet beter gewoon een goedkoper abonnement kan afsluiten zonder 4G omdat hij volgend jaar waarschijnlijk een nieuw abonnement incl. Telefoon wil.

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!

4G van Vodafone is praktisch nog nergens buiten de 4 grote steden, Maastricht en Groningen. Verder schijnt er in Leiden wat dekking te zijn, stukje Eindhoven, stukje Alphen a/d Rijn en een stukje Dordrecht. Gouda staan ook nog eens twee masten. That's it. KPN is al veel verder dus je bent beter af qua 4G bij KPN momenteel. Bij KPN moet je een 4G bundel of 4G abbo hebben en de juiste "carrier instellingen" op je telefoon (of je toegangspunt instellen op KPN4G.nl). Daarnaast, als je een goede 3G verbinding hebt is 4G niet zo bijster interessant hoor (zeg ik als iemand die constant snelheidsmetingen zit uit te voeren.. ;) ).

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:22

Hallo, ik heb een vraag voor mijn oppas kindje :) (tsja........ wat kinderen tegenwoordig wel niet van de sint krijgen ;) )

Ze heeft een iPod touch gekregen..
Kun je hier mee whatsappen of niet? en zo ja, hoe en wat moet je daar voor doen?

Ik heb geprobeerd via app store WA te downloaden maar dat lukte niet.. ze krijgt soms een aantal berichten van haar moeder. Maar ze zit nu aan het apple ID van haar vader gekoppeld dus dat klopt natuurlijk niet helemaal.. Wat te doen zodat ze evt een zelfstandig whatsapp account kan hebben?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:25

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:39

Whatsapp kan inderdaad niet met een ipod. Imessage wel. Moet hij/zij wel een eigen account hebben.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:55

xmichxrocky dan heb je mazzel meestal doen ze dat niet als je buiten de garantie zit!

mOamm Sizz heeft geloof ik geen 4g nog enkel KPN Vodafone en T mobile en niet de dochter bedrijven.
Al gaat simyo dit volgend jaar wel aanbieden las ik.

Samy schreef:
Hoi,

Ik kom me ook melden ;)
Heb mijn Iphone 5 met waterschade net ter reparatie aangeboden aan Apple.
Duurde wel ff, want was er vanochtend al mee bezig toen werd de verbinding verbroken, terug bellen deden ze niet ...
Na me werk nogmaals gebeld en toen lukte het wel.

Balen zeg!
Hopelijk heb je gauw een vervangend toestel in huis!
(Was je veel kwijt hiervoor?)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:45

Check je ook even of je reparatiefactuur van de iPhone 5 niet in te dienen is bij de inboedelverzekering? Die vergoeden vaak een gedeelte of gewoon de volledige reparatie!

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:02

Bedankt voor de antwoorden!
Gebruik meestal wifi dus het maakt me ook niet veel uit om wel of geen 4G te hebben, 3G werkt voor mij ook snel genoeg. Maar omdat mijn vriend er naar zat te kijken was ik er wel benieuwd naar.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:04

Choiix schreef:
Als in hij liep gewoon leeg en wilde niet meer bijladen? Dan moet je dockconnector vervangen worden. Dit is één print die onderin je toestel zit. Wat ook wel eens wil helpen is simpelweg het stekkertje hiervan aandraaien. Als je een pentalobe schroevendraaier (laatste versie iPhone 4) of klein kruiskopje (eerste versie iPhone 4) hebt draai je de twee schroefjes aan de onderkant los en klik je je achterkant er af (iets omhoogschuiven en je pakt hem er zo af). Het is de stekker die als je het printje aan de linkerkant naast je batterij hebt helemaal onderaan zit. Vervangen is niet zo lastig, je haalt dan het zwarte gedeelte aan de onderkant van je telefoon weg (microfoon etc) en trekt de kabel met dockconnector los. Deze zit vastgeplakt. Nieuwe plaatsen en klaar :) Onderdelen zijn het goedkoopst op eBay.nl.

Top! Dankje :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:15

Nog een weekendje wachten.. Tussen 16-18 dec komt mijn mini!! Hopelijk maandag al :D

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:07

Heeft hier iemand ervaring met het zelf vervangen van de batterij? (iPhone 4s)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:20

Celinee_ schreef:
Iemand ervaring?

Mijn iPhone 4s viel net uit bij een batterij van rond de 20% en kreeg 'm daarna pas weer aan toen ik 'm aan de lader had. Toen gaf hij aan dat de batterij gewoon 20% was. Ook loopt de batterij sinds een paar dagen best wel snel leeg. Wat is goed om te doen? Ik kan me niet herinneren dat er iets veranderd is op m'n iPhone, heb alleen een paar dagen geleden whatsapp geupdate en sindsdien is het probleem er, maar of dat wat met elkaar te maken heeft?

Precies hetzelfde gehad afgelopen dagen!

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:25

Weer een vraagje. Mijn nieuwe abonnement can Sizz gaat vandaag in, dus ik heb mijn nieuwe sim geplaatst net. (Oude had geen netwerk meer)
Maar nu heb ik geen 3G maar gprs als ik mijn wifi uitzet. Nog niet ergens anders geprobeerd behalve thuis.

Maar wat houdt dat in? Is het Vodafone 3G netwerk hier dan slecht? Zou toch overal goed moeten zijn lijkt me?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:09

Nope, dan heb je gewoon geen 3G dekking binnenshuis :) Hebben KPN en T-Mobile ook niet overal hoor :)

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:15

Oke dat is balen.. Heb ik eerder nooit last van gehad met Hi. Heel soms een keer. Maar nu bij mijn vriend binnenshuis ook weer gprs :( Enige wat dan werkt is whatsapp..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:28

heb ik ook met Vodafone, op stal heb ik regelmatig geen 3G (terwijl er nog geen 50 meter verderop een mast staat) en in het bos heb ik helemaal geen bereik,als van m'n paard pleur, kan ik alleen maar 112 bellen

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:03

Wat stom is dat zeg. Zou toch verwachten van zo'n provider dat het overal gewoon goed is..
Net buiten weer gprs, gewoon in het dorp dus bewoonde wereld. Zou dan toch wel normaal 3G verwachten. Misschien dat het met het overzetten van mijn abonnement te maken heeft, zou dat kunnen? Ik kreeg wel een sms van Vodafone dat mijn telefoon nog niet gebruiksklaar is voor internet en mms en dat ik naar een link moest om die instellingen te bekijken. Maar alles staat gewoon al volgens die instellingen..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:08

Nee, dat heeft daar niets mee te maken. Trouwens Morrie, die mast hoeft niet noodzakelijkerwijs van Vodafone te zijn...

Pas in april 2015 is het 4G netwerk van Vodafone helemaal klaar, dan heb je binnen én buiten goed internet. Eerder helaas niet door die verrekte PIEEP overheid die alleen de 2100MHz band voor 3G vrij heeft gegeven al die jaren. Ga maar eens in Frankrijk staan, elk gehucht daar heeft 3G....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:27

Choiix schreef:
Check je ook even of je reparatiefactuur van de iPhone 5 niet in te dienen is bij de inboedelverzekering? Die vergoeden vaak een gedeelte of gewoon de volledige reparatie!

Ik ben een leek, maar kan dat gewoon zonder dat ze je telefoon dan opeisen?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 01:14

mOamm schreef:
Weer een vraagje. Mijn nieuwe abonnement can Sizz gaat vandaag in, dus ik heb mijn nieuwe sim geplaatst net. (Oude had geen netwerk meer)
Maar nu heb ik geen 3G maar gprs als ik mijn wifi uitzet. Nog niet ergens anders geprobeerd behalve thuis.

Maar wat houdt dat in? Is het Vodafone 3G netwerk hier dan slecht? Zou toch overal goed moeten zijn lijkt me?

Ik heb een jaar lang ellende met voda gehad binnenshuis slecht maar ook op veel locaties in de randstad en het ergste ze deden niks met de klachten.
Ben nu zoooo blij weg te zijn :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:13

Choiix schreef:
Nee, dat heeft daar niets mee te maken. Trouwens Morrie, die mast hoeft niet noodzakelijkerwijs van Vodafone te zijn...

volgens Vodafone zelf is ie dat wel en zijn er vanaf het begin dat ie er staat problemen mee