[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:03

Mocht je specifieke info willen over een buitenland hypotheek gericht op Duitsland dan kan ik wel even de boeken bij de ING induiken :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:08

Berdien schreef:
Mocht je specifieke info willen over een buitenland hypotheek gericht op Duitsland dan kan ik wel even de boeken bij de ING induiken :)

Bij de ING is er toch een speciale afdeling Buitenland Hypotheken?

Ik weet dat de ING helemaal niet makkelijk is met de financiering in Duitsland, zeker de laatste drie jaar niet.
Dat er ook het eea veranderd is qua bouwdepot, woon-werk verkeer etc.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:09

qua financiering endergelijke is alles al geregeld, we hebben ons door verschillende mensen voor laten lichten.

Gaat zeker lastig worden in die regio, maar we willen niet overhaast wat kopen of compenseren. We willen wel een huis waar we de komende 30 jaar in bijven wonen mits er geen rare voorvallen gebeuren uiteraard.
Daarom willen we het huis zelf ook opknappen zodat het echt onze eigen smaak is en niet half zeg maar. idem met de stallen, wat dat betreft ben ik echt een zeik wijf alles moet naar mijn zin anders blijf ik erover vallen.

Berdien, dank je wel houd het zeker in gedachten.
We hebben morgen nog een gesprek met onze emigratie adviseur, even de laatste vragen endergelijke duidelijk hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:11

Klopt Attitude, zij behandelen aanvragen voor buitenlandse hypotheken omdat je daar met hele andere zaken te maken krijgt dan bij de normale hypotheken.
Maar dat betekent niet dat ik niet over de nodige informatie beschik over buitenlandse hypotheken :) Dat heeft weer te maken met het kunnen inboeken van gesprekken, ook gesprekken voor buitenlandse hypotheken moeten door een bepaalde 'zeef' komen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:19

Pashon schreef:
qua financiering endergelijke is alles al geregeld, we hebben ons door verschillende mensen voor laten lichten.

Gaat zeker lastig worden in die regio, maar we willen niet overhaast wat kopen of compenseren. We willen wel een huis waar we de komende 30 jaar in bijven wonen mits er geen rare voorvallen gebeuren uiteraard.
Daarom willen we het huis zelf ook opknappen zodat het echt onze eigen smaak is en niet half zeg maar. idem met de stallen, wat dat betreft ben ik echt een zeik wijf alles moet naar mijn zin anders blijf ik erover vallen.

Berdien, dank je wel houd het zeker in gedachten.
We hebben morgen nog een gesprek met onze emigratie adviseur, even de laatste vragen endergelijke duidelijk hebben.

Maar de financiering op orde hebben en daadwerkelijk de goedkeuring, die je pas krijgt na taxatie van de woning door de taxathek, en bij de ING is het soms nog wel zo dat ze om 1 of andere vage reden geen hypotheek afgeven, zit een groot verschil namelijk.
Dus vandaar mijn opmerking, ga niet naar de notaris, voordat de financiering is goedgekeurd, dat je dus daadwerkelijk het contract hebt getekend met de bank.
In Dld wordt je dus wel snel naar de notaris gesleept en ben je dus het aankoopbedrag verschuligd, wel of geen financiering.

Heb je deze site http://hetroerom.forumieren.com/ al gezien?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:20

dat klopt, in duitsland kan niets onder voorbehoud van daar zijn we nadrukkelijk op gewezen en dat wisten we in het begin ook niet dus ben wel heel blij dat we het nu weten.

zal even de site doorlezen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:21

Ik had het ook niet over de financiering, maar over specifieke info over een buitenlandse hypotheek. Niet over een hypotheek die op Pashon en haar situatie gebaseerd is, dat doen de hypotheekadviseurs. En dat ben ik -nog- niet :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:56

@Berdien: heel flauw, maar ik vond de adviseur van de ING wel heel erg lui, echt zich er van af maken en leek alleen moeite te willen doen als je al de keuze op hen had laten vallen :o . Heel erg irritant, uitdraai van hetgeen besproken was, leek nog te veel.
En dan is dat ook nog onze bank, zowel zakelijk als privé, daar heb ik overigens niks over te klagen, maar die adviseur :n .
Rabobank daarentegen vond ik een heel fijn en eerlijk gesprek, is uiteindelijk trouwens een Duitse bank geworden, daar was de ing blijkbaar al bang voor, dus zag het bij voorbaat al niet zitten, geloof ik.

Tja, verbouwen in Duitsland is wel een vak apart, zeg maar :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:10

Dat kan hoor, dat ik bij de ING werk wil niet zeggen dat ik blind ben voor eventuele fouten of de steken die er vallen :) Want dat gebeurt gewoon, net zoals in elke (grote) organisatie.

Ik weet in ieder geval dat mocht ik ooit hypotheekadviseur voor de buitendienst worden hoe het wel moet :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 08:43

@Berdien: dat is ook zo, maar ik zie zoiets als een gemiste kans, is gewoon jammer, zo gauw hij hoorde dat we al in gesprek waren geweest met een duitse bank, had hij al zoiets van "dat zal wel niks worden", terwijl je je ondanks dat het misschien niks wordt, je wel een kans hebt om het bedrijf van zijn beste kant te laten zien, maar goed ik ben zelfstandig ondernemer en ik kan me zulk gedrag niet permiteren, heb geen baas die netjes elke maand centjes over maakt ookal maak ik er een potje van ;) .

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:04

wij zitten er sterk over na te denken om eerst wat te huren totdat we ons droomhuisje weer tegenkomen.

We gaan woensdag dan wel bij een huisje kijken maar heeft tot op heden geen wow factor, dus we zitten erg in dubio.
Persoonlijk denk ik dat we overhaast wat gaan kopen zodat we bij mijn ouders weg zijn en dat vind ik erg zonde.

Bij ons op het bord staat eindelijk verkocht, bankgarantie is binnen van de kopende partij. we moeten ons tekort nog even aanvullen/ overmaken naar de notaris daar gaat weer een deel eigen geld. maar het is voor een goed doel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:14

@Pashon: iets kopen om maar weg te zijn, is idd niks. Maar eens rustig kijken, dan :(:)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:17

Overhaaste beslissingen/aankoop lijkt me idd niet zo slim Pashon.
Er is genoeg te huur iig in Duitsland.

Hier in de straat staat nog een huis te koop ( heeeell groot) met grond erbij.
Ik weet niet wat je budget is? Dit staat in de stille verkoop, ze hebben er geen haast mee, omdat ze na het overlijden van haar vader, bij haar moeder intrekken een stukje verderop.

Mocht je meer info willen hebben, laat het dan maar weten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:30

we hebben het er nog even uitvoerig over gehad en we hebben eigenlijk besloten eerst te gaan huren totdat we echt ons droomhuisje gevonden hebben.
Attitude, een heel groot huis is niet wat voor ons heel veel grond daarintegen wel weer. Mocht je wat te huur weten met grond en stallen (de paarden moeten wel mee dat is een voorwaarde) dan hoor ik het graag!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:34

*komt ook weer binnen vallen sinds lange tijd*

Wij gaan zaterdag weer een huis bezichtigen...tis wel erg in het dorp bebouwd zegmaar dat vinden wij wel een nadeel omdat wij altijd ruimte zijn gewend. Helaas is in het dorp waar wij willen wonen niet veel te koop, dus weinig keus. Uitwijken naar een andere plaats krijg ik bij mijn vriend niet voor elkaar.
We hadden de wens om zelf te bouwen, maar ik kan absoluut niet met mijn schoonmoeder overweg dus ik wil echt binnen een half jaar/jaar iets voor mezelf hebben.
Als m'n schoonmoeder er ooit niet meer is dan willen we terug naar de boerderij van mijn vriend, moet dan wel het een en ander aan verbouwd worden...maar goed dat duurt nog jaren! Nu eerst ff wat voor onszelf in het dorp vinden!

We hadden een droomhuis gevonden, maar toen besloot de gemeente dat er geen starterslening meer kwam, ws komt er in januari weer een starterslening. Ons droomhuis is nu verkocht onder voorbehoud...heb nog een stille hoop dat die mensen het financiel niet rond kunnen krijgen, maar ben er bang voor!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:37

Wij gaan 5 dec weer even naar het huis kijken
Dan zijn mijn schoonouders in het Noorden en die zijn natuurlijk ook heel benieuwd
Gaan we even alles opmeten kan ik spullen gaan bestellen.

Onze mooie kast hebben we al binnen, en die staat naast het dressoirtje en de katten vinden het geweldig want nu kunnen ze op de kast springen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:41

Iemand enig idee wat er allemaal wordt gewijzigd op het moment dat je je inschrijft bij je nieuwe gemeente? Sowieso de belastingdienst, maar wordt mijn auto dan bijvoorbeeld ook meteen op het nieuwe adres gezet?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:11

Moet je allemaal zelf regelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:25

Waar kan ik dan het adres van mijn auto veranderen? Dus zodat je APK bericht en boetes op het goede adres komen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:59

boetes hoef je niet te doen, gaat tegelijk met je GBA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:20

Liezel1 schreef:

Toch wel dus ;) Weet je wat er nog meer via GBA gaat? Pensioenen sowieso ook weet ik.. IB groep ook denk ik?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 01:22

IB ook ja, en toeslagen.

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:36

Relaxed schreef:
Liezel1 schreef:

Toch wel dus ;) Weet je wat er nog meer via GBA gaat? Pensioenen sowieso ook weet ik.. IB groep ook denk ik?

Kom even binnenvallen. Auto hoef je inderdaad niets voor te doen, de gemeente geeft je inschrijving automatisch door aan het RDW. Anders zouden een heleboel mensen boetes ontduiken denk ik :)
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/verhuizen/adreswijziging_na_verhuizing.htm

*excuses voor het binnenvallen, niet doorgehad dat dit inmiddels een HK topic is geworden :o trek me weer stil terug ;)*

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 08:33

Thanx voor de aanvulling hoor!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:01

Citaat:
*excuses voor het binnenvallen, niet doorgehad dat dit inmiddels een HK topic is geworden trek me weer stil terug *

Bij ons thuis is bezoek ook gewoon welkom hoor, zal hier ook geen bezwaar zijn ;-)