Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Malenka schreef:Ik bedoel inderdaad jouw keuken. Maar dan wel het deel dat je eerder plaatste. Dat waren echt oude(rwetse) kastjes met stompe deuren. Dit deel is, welliswaar passend uitgezocht, duidelijk nieuwer en heeft gewone opdekdeuren.
Malenka schreef:Dat zou wel fantastisch zijn. Ik heb er ook over gedacht om onze keuken op die manier te bouwen. Maar ik heb het nog nooit gedaan en dit leek me dan wel een iets te grote uitdaging. En het laten maken is echt verschrikkelijk duur.
Plukje schreef:Heel mooi PSvanlot!
Wij wilden eerst ook harmonicadeuren, maar dat werd een te groot pak aan glas om op te vouwen (16 meter glas). Daarnaast bedachten we ons gelukkig op tijd dat we dan ook veel beestjes binnen zouden krijgen én we hebben alles zo goed geïsoleerd dat het in de zomer heerlijk koel binnen is en dat effect verlies je ook met harmonicadeuren. Ooit zouden we nog wel iets van een tuinhuis/overkapping/terras-achtig iets willen hebben en dan lijken de harmonicadeuren me wel ideaal!
Plukje schreef:Hoe dan? Je hebt toch harmonicadeuren om ze lekker open te zetten? Dan heb je toch echt beestjes binnen en koele lucht buiten. Daar heeft het budget helaas geen invloed op.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor schuifpuien uit een luxer segment met tripple glas en bijbehorende horren. Helemaal prima, maar ik mis toch de charme van de mooie openslaande deuren in ons vorige jaren 30 huis (waar we dus inderdaad beestjes binnen en koele lucht buiten hadden). Het blijft lastig om het esthetische en het praktische goed te combineren.