Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
arabella2000 schreef:Ze hebben alleen vlak na het bod een mail gestuurd dat ze het zouden voorleggen. Sindsdien niets meer.
Dus wordt wel tijd idd. Ik wilde niet te snel zijn met bellen omdat dat negatie kan zijn voor de onderhandelingen, maarja, ik heb mijn max bedrag en hoger ga ik toch niet
happyjoyce schreef:Wij zijn zaterdag wezen kijken naar een huis bij de open huizen dag. Maandagochtend een bod gedaan, maar helaas heeft er nog iemand een bod gedaan. Ik zou vandaag door de makelaar gebeld worden, maar dat is niet gebeurd. Ik hoop dat hij morgen belt.
We zijn wel een eind onder de vraagprijs gaan zitten, maar in onze ogen moet er ook echt nog heel veel aan het huis gebeuren en is het nu de vraagprijs niet waard.
En idd spannend Tico! Ondanks dat het ons tweede huis is vind ik het wel heel spannend allemaal. Ons eerste huis had een vaste prijs, dus dat ging allemaal even wat anders..
waxmeltsenzo schreef:happyjoyce schreef:Wij zijn zaterdag wezen kijken naar een huis bij de open huizen dag. Maandagochtend een bod gedaan, maar helaas heeft er nog iemand een bod gedaan. Ik zou vandaag door de makelaar gebeld worden, maar dat is niet gebeurd. Ik hoop dat hij morgen belt.
We zijn wel een eind onder de vraagprijs gaan zitten, maar in onze ogen moet er ook echt nog heel veel aan het huis gebeuren en is het nu de vraagprijs niet waard.
En idd spannend Tico! Ondanks dat het ons tweede huis is vind ik het wel heel spannend allemaal. Ons eerste huis had een vaste prijs, dus dat ging allemaal even wat anders..
Het feit dat nog iemand een bod gedaan heeft en de makelaar jullie niet gebeld heeft betekend meestal wel iets. Namelijk dat ze waarschijnlijk aan het onderhandelen zijn met de ander. Als je het huis echt wilt zou je dus een beter bod moeten doen en hopen dat dat meer is dan het bod van de ander
waxmeltsenzo schreef:Dat kan, onze ervaring is dat als ze zeggen dat ze bellen dan bellen ze ook, tenzij de onderhandelingen in gang zijn gezet met iemand die een hoger bod heeft gedaan. Hier mogen ze verder niks over zeggen dus wachten ze af hoe dit verloopt. De ander laten ze niet meteen weten dat ze onderhandelen omdat er nog niks zeker is dus die wordt op deze manier aan het lijntje gehouden. En als die persoon het graag wil belt die hun wel. Er kan overgens nog vanalles gebeuren de andere bieder kan er alsnog vanaf zien, of de verkoper. Maar het bellen naar jullie had geen prioriteit. Ze hadden ook kunnen bellen dat ze in onderhandeling zijn, maar het is gunstiger om het nu even af te wachten voor hun, als de andere mensen afhaken zijn jullie er nog.
Cardy schreef:waxmeltsenzo schreef:Dat kan, onze ervaring is dat als ze zeggen dat ze bellen dan bellen ze ook, tenzij de onderhandelingen in gang zijn gezet met iemand die een hoger bod heeft gedaan. Hier mogen ze verder niks over zeggen dus wachten ze af hoe dit verloopt. De ander laten ze niet meteen weten dat ze onderhandelen omdat er nog niks zeker is dus die wordt op deze manier aan het lijntje gehouden. En als die persoon het graag wil belt die hun wel. Er kan overgens nog vanalles gebeuren de andere bieder kan er alsnog vanaf zien, of de verkoper. Maar het bellen naar jullie had geen prioriteit. Ze hadden ook kunnen bellen dat ze in onderhandeling zijn, maar het is gunstiger om het nu even af te wachten voor hun, als de andere mensen afhaken zijn jullie er nog.
Lastig en spannend tegelijk zeg.
Is de markt bij jullie goed aangetrokken?
Hier is het gekkenhuis, het huis dat wij gekocht hebben waren ook meerdere biedingen. Ze moeten aangeven dat er meerdere biedingen zijn. Als de markt bij jou is aangetrokken en je wilt het huis graag dan zou ik daar niet te gemakkelijk over denken.
Bij ons lieten ze iedereen een eindbod doen, dat was spannend! Je wordt helemaal gek gemaakt omdat je niet weet wat een ander biedt.
Uiteindelijk was het huis eerst verkocht aan een ander omdat ie ver boven vraagprijs hadden geboden. Doordat ze hun huidige huis nog niet eens te koop hadden kregen ze hun financiering niet rond en waren wij de gelukkige!!
@ Duplo: wat spannend! Klinkt als een zeer leuke uitdaging en snap dat je meer zekerheid wil.