[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:15

Klopt :) Maar daarom, ik lees wel vaker 'op één salaris kun je niks' 'op één salaris krijg je alleen een rijtjeshuis in Drenthe' en meer van dat soort onzin. Het is gewoon afhankelijk van je salaris. Genoeg tweeverdieners die met hun gezamenlijk salaris onder mijn salaris zitten. Tja. Ga ik toch ook niet zeggen 'als tweeverdiener kun je niks'? :))

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:21

Ik doe alles op 1 salaris( want die rijke knappe geweldige vent meldt zich niet) zit dan ook ruim onder max.
Daarnaast heb ik in 2007 gekocht en ipv over hypotheek een onderhypotheek afgesloten en kk uit eigen zak betaald, voordeel nu, appertement verkocht zonder restschuld en koop nu een tussenwoning voor een bedrag van 1700 duurder dan verkoop appartement, dus dta betalen we weer uit eigen zak. Verbouwingen met eigen geld. Ik kan alleen maar zeggen dat sparen belangrijk is en daar pluk ik nu heerljk de vruchten van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:05

Ik had een vraag , ik ga morgen op gesprek over de huurwoning. Kan ik eisen dat hun alles witten / in oorspronkelijke staat maken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:08

Nee, alleen de originele deur enz. Moeten er in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:09

Oke , de man van het onderhoud had het voorgesteld en mijn begeleider ook :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:10

Voorstellen kan altijd natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:06

Ja ik ga het wel aankaarten , wil niet gelijk de glazen ingooien dat ik hem niet meer krijg :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:13

quera schreef:
Niet alleen t huis.. Maar ook de buurt en de woningstichting.... :7

Heb je al wat op het oog?( heb niet terug gelezen).

Ik ga morgen m'n intentieverklaring laten tekenen en dan gaan we bezichtigen plannen *\o/*

de stichting hier is wel okay, ze komen zelfs de toiletbril vervangen als ie stuk is :+ en aangezien we genoeg betalen , bel ik ze daar dus ook gewoon voor :P
buurt gaat ook wel, maar wel dicht bij de provinciale weg , best wat geluid zo in de zomer als je alles open hebt staan...
momenteel even niets op het oog wel al een aantal huizen wezen bekijken, 1 met de bouwkundige door geweest, maar dat was iets te veel klus en risico voor het leuke zeg maar ... nu dus wachten tot er weer wat leuks op de markt komt... of we moeten de loterij winnen, dan weet ik nog wel een paar opties :D

Targaryen schreef:
Ik haak hier als meelezer even in wat betreft salarissen. Zijn er hier ook mensen die bewust een hypotheek op 1 salaris hebben?

jeps, hier willen we op 1 salaris en ook niet de max daar van. we hebben de hondenhobby, paard, 2 festivalletjes per jaar meepikken. het moet wel leuk blijven zeg maar :P
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 03-12-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:19

Sonja_vR schreef:
quera schreef:
. nu dus wachten tot er weer wat leuks op de markt komt... of we moeten de loterij winnen, dan weet ik nog wel een paar opties :D

Hahaha, nou dan weet ik inderdaad ook nog wel een paar opties, dan hoef ik niet persé eerst te verkopen, dat scheelt een heel stuk :j :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:20

op naar de nieuwjaarsloterij :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:43

Heeft iemand hier wel eens nagedacht over een bouwkavel? Ik weet nog een paar mooie, maar dat is allemaal veel te duur en praktisch gezien zou ik ook niet weten hoe we dat doen moesten.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:11

Lijkt me heerlijk om je eigen huis te kunnen ontwerpen samen met iemand en het precies zo te maken als je wilt. Maar qua tijd lijkt het me wel weer minder, dan hou ik helemaal niks over. Denk dat het best ambitieus is voor iemand met een fulltime baan, paarden en nog wat hobby's ernaast. Geen idee hoe lang zo'n projectje gemiddeld duurt maar gok zomaar dat je er aardig tijd voor uit mag trekken. En ik ken mezelf, dan ben ik allang overspannen :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 09:18

Danoesje, wil je eigenlijk echt weer binnen de ring gaan kopen? Weet je al een beetje welke wijk je zou willen?

Joolien, ik ben zooo jaloers op de prijzen daar! Voor het geld wat wij te besteden hebben kunnen we bij jou in de buurt een boerderij met stallen en grond kopen. Hier een eengezinswoning. :+ Maargoed, misschien ooit als we met pensioen gaan. :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:25

Nelleke, ik hoef zelf niet zo zeer binnen de ring, maar mijn vriend wel. We hebben ook nog wel wat uitwijkmogelijkheden gelukkig. Mogelijke opties zijn Zuid in de buurt van Olympiaplein, oost bepaalde stukken en wat stukken van west, waarbij Oost logistiek het handigst zou zijn omdat mijn paard in Uitdam staat, ik werk op IJburg en mijn vriend werkt in Zaandam...We zijn vooral op zoek naar een bepaald soort huis.
Maar ben heel stiekem ook wel een beetje aan het neuzen in bijv. Oostzaan. Mocht ons huis ineens verkocht worden is er een kans dat we een tijdje vrije sector gaan huren, wie weet wordt het dan wel Oostzaan onder het mom van proberen. Het heeft ook allemaal zijn voors en zijn tegens! Ik hou van met vrienden borrelen in de kroeg en lekker door de stad zwerven, maar ik hou ook van een huis met een tuin. Kan best allemaal maar dan is wat extra geld wel handig he in Amsterdam :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:34

Wij gaan wel in dezelfde woonplaats kijken als dat we nu wonen. Waar mijn vriend en ik toevallig allebei op ons 3e zijn geboren. We kennen het dus goed. En slaan ook bepaalde wijken over.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:36

Wij zijn ons nu bezig aan het houden met inboedelverzekering woonhuisverzekering etc. Alleen iemand vertelde mij dat wij onze garage waarschijnlijk apart moeten gaan verzekeren dat die niet onder woonhuisverzekering valt. Is er iemand die hier meer van weet? Het gaat om een vrijstaande garage.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:58

Volgens mij hangt dat van je verzekeraar af Lisette. Wij hebben een opstal verzekering, volgens mij is dat gewoon onderdeel van de inboedel verzekering.

danoesje, je kunt natuurlijk gewoon laten bouwen, maar daarom zei ik dat het praktisch gezien nogal lastig is zo'n bouwkavel. Hier in de buurt heb je nog wat kavels in het kader van 'rood voor rood' regeling, dat zijn oude boerderijen die gesloopt moet worden en dan voor de inrichting van de kavel ligt er meestal een plan en heb je je te houden aan bepaalde voorschriften. Ik heb er een keer naar geïnformeerd, dat was een kavel waar je maar een beperkt aantal m2 bijgebouw mocht plaatsen. En dan heb je het over een kavel van bijna anderhalve hectare. Maar de makelaar zei dat daar wel een mouw aan te passen was, want met zoveel grond heb je toch een kapschuur nodig voor je machines en een paardenstal is ook handig. Maar dit is iets om over te dromen want daar hangt zo'n enorm prijskaartje aan dan moeten we echt de loterij winnen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:01

Ach, lekker blijven dromen:) We zijn nog relatief jong en we kunnen als het goed is nog wel wat jaartjes vooruit :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:51

Lisette1990 schreef:
Wij zijn ons nu bezig aan het houden met inboedelverzekering woonhuisverzekering etc. Alleen iemand vertelde mij dat wij onze garage waarschijnlijk apart moeten gaan verzekeren dat die niet onder woonhuisverzekering valt. Is er iemand die hier meer van weet? Het gaat om een vrijstaande garage.

Op de website van de consumentenbond kun je een goede vergelijking maken. De ene maatschappij heeft een uitgebreidere dekking dan de andere, het loont zeker om je er goed in te verdiepen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:19

Symbeami schreef:
Heeft iemand hier wel eens nagedacht over een bouwkavel? Ik weet nog een paar mooie, maar dat is allemaal veel te duur en praktisch gezien zou ik ook niet weten hoe we dat doen moesten.

hier zijn we een beetje onderzoek aan het doen , bouwkundige gaf aan dat je tegenwoordig al vanaf 200 euro de kub nieuwbouw kunt laten bouwen, maar een paar jaar terug was dat nog een 300 euro de kub.
dus ik zou een bedrag daar tussen in rekenen voor de berekeningen :?
daarnaast hebben we wat folder/brochures aangevraagd bij bedrijven die er flink mee adverteren, maar die vonden we nog vrij duur en allemaal vrij grote huizen aan bieden (selekthuis, livingstone etc) hoewel die ook allemaal wel met architecten samenwerken die ook op verzoek tekenen met de opdrachtgevers (jullie dus in dit idee)

ik wil er eigenlijk zelf nog eens over babbelen met de bouwkundige die we wel eens inhuren bij bezichtigingen , die begeleid ook particuliere bouw, aanbouw, opknap etc projecten

edit : ik heb hem dus maar gelijk een mail gestuurd... kan maar gebeurd zijn ;)

edit 2 :roll: maar goed, het valt of staat met wat er aangeboden word natuurlijk, hier staan er een aantal kavels te koop waarbij hetgeen wat wij zouden willen haalbaar zou kunnen zijn, maar wij zijn gecharmeerd van ouderwetse woningen wat betreft uiterlijk...dus heerlijk rechttoe, rechtaan, beetje arbeiderswoning 1900 qua uiterlijk, 2 verdiepingen met de 1ste verdieping alweer onder het schuine dak, erkertje er bij , schuur er naast , mooie rood met groene luiken voor de ramen en klaar :+ ik heb een flinke allergie voor moderne architectonische hoogstandjes , juist gek op simpel eerlijk ouderwets pretentieloos uiterlijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:39

Pffff ff een ego post hoor...
Wij kunnen ons huis gaan vergeten :(
Onze financiële adviseur heeft ons hard hard hard genaaid.
Vanochtend naar de hypotheek shop geweest.
Komt er op neer, wij kunnen het huis niet kopen.
Nu dus als een sodemieter alles in gang zetten om onder de koop uit te komen.
Ben zo kwaad, kan wel janken :(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:42

Waaaat??
Hoe kan dat dan?

Want je kan toch niet zomaar stopzetten...??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:44

Jij was toch van dat huis 28 december betalen en pas 1 juli de sleutel krijgen?
Vond ik ook al zo vreemd...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:45

Als het goed is, is de koopakte getekend onder voorbehoud van financiering?

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:46

Wat dat is rot Angelique!! Hoe kan dat zomaar, hoe kan je financiële adviseur je zo'n verkeerde informatie hebben gegeven dan dat jullie het huis niet kunnen kopen.

Bedankt voor de tip voor consumentenbond! Ik kom toch iedere keer weer op Sns bank uit voor de verzekeringen. Iemand ervaring met SNS bank opstal en inboedelverzekering?

Nu verder naar Gas en licht, haha. Wat een gedoe maar wel leuk!