Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Patsab schreef:Annemiek, zo ging het vroeger bij ons ook hoor,vragen voordat je iets pakte en op was op, maar nooit het idee gehad dat ik wat tekort kwam!
Afgelopen zaterdag een pak mini kitkat gehaald bij Lidl en nu weet ik niet hoeveel zakjes erin zitten maar er zijn er nog 4 over.....en de kleintjes hebben samen 1 of 2 gehad de rest is door de tieners gepakt, aangezien het in de kelder ligt,heb ik er geen oog op, al vaker gezegd dat het belachelijk is dat zo'n pak op gaat op een zaterdag en zondag maar dan ben ik weer een zeiker en wordt het dus stiekem gepakt.
Slot en grendel vind ik ook weer wat.
Patsab schreef:Mag ik vragen wat je dan haalt voor 28 euro? Dat ben ik met 2 dagen kwijt aan groente en vlees en saus oid?
Annemiek80 schreef:ik flans een 6 portie (ongeveer, en dat zijn grote porties want ik eet veel), nasi in elkaar voor 6-8 euro.
Kipfilet koop ik als het even kan in de aanbieding, voor een grote pan gaan er 2 of 3 (afhankelijk van de maat) kipfilets door, dus ong. 500 gr.
dan:
zak tauge van de toko - max 75 cent en dat is dan veel tauge... niet te vergelijken met het iniminie beetje uit een supermarktbakje
1 a 2 prei
2 uien
wat teentjes knoflook
halve witte kool
Max 2.5 euro voor groente dus en dan neem ik het ruim, van de markt, als de paksoi in de aanbieding is (nu regelmatig) gebruik ik dat ook vaak ipv witte kool.
Pakje boemboe a 1 euro
witte rijst of surinaamse rijst van euroshopper
Op de markt je groenten/fruit halen zeker als je een gezin hebt scheelt behoorlijk, en als je dan ook nog een beetje oplet qua aanbiedingen/seizoensgroenten.
Aantal basisgroenten (courgette/prei/paprika/tomaten) heb ik eigenlijk standaard in huis, daar kan ik vrij gemakkelijk een maaltijd van in elkaar draaien, moet wel zeggen dat ik redelijk veel kruiden heb (lang leve de goedkope toko weer) en mijn eigen verse tuinkruiden zelf gezaaid heb dit jaar.
Met behulp van een staafmixer en wat olie kun je met je eigen verse tuinkruiden een heerlijke pesto maken die je dan weer eventueel kan toevoegen aan een basispak gezeefde tomaten (zo'n kartonnen ding... heel goedkoop) heb je een lekkere (rode) saus
HelmerG schreef:*stille meelezer kruipt uit hoekje*
Hoe komen jullie in godsnaam rond van die bedragen per week? hihi..
Ik ben altijd met open mond aan't lezen.. Hier nog steeds 90/100 per week voor 2 volwassenen en eentje in de luiers wat momenteel ook wat hapjes krijgt. Krijg het hier echt niet geregeld.
Enige wat manlief alleen heeft is dat hij persé coca cola wil drinken. Maar we zijn aan't proberen om dit veel meer af te wisselen met bv. ranja of zoiets, dat dat de kosten een beetje bespaard.
Maar vraag me af hoe jullie rond die bedragen zitten en dan voor een hele week eten hebben?
Patsab schreef:Even off topic, anemiek wat een geweldige knuffels maak je!