chanicha schreef:I know maar ben gewoon nieuwgierig
Ik ook om eerlijk te zijn...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosje01 schreef:Jobbeltje schreef:
Heb je vorig jaar ook elektrisch verwarmd? Zo niet, dan rekent je leverancier er natuurlijk op dat je ook komende winter weer met gas verwarmd….
Nee vorige jaar had ik nog een vast contract die is helaas afgelopen juli geëindigd.
Ipsiedipsie schreef:Heb je al eens gekeken naar spots van Philips hue? Ze kunnen gedimd en indien gewenst in verschillende kleuren. Spots van Hue hoeven niet aangesloten te worden op een transformator. Maar ze hebben (als ik me niet vergis) wel wat extra diepte nodig t.o.v. reguliere spots.
Dispar_Vulgo schreef:Is er ergens een website waar ik energie en gas per kWh en m3 kan vergelijken?
De standaard vergelijk sites laten nu bijna niks zien.
Ik zit nu bij energiedirect en betaal per 7 november:
Normaal: 0,70 per kWh
Dal: 0,58 per kWh
Gas: 2,47 per m3
Menino schreef:Ipsiedipsie schreef:Heb je al eens gekeken naar spots van Philips hue? Ze kunnen gedimd en indien gewenst in verschillende kleuren. Spots van Hue hoeven niet aangesloten te worden op een transformator. Maar ze hebben (als ik me niet vergis) wel wat extra diepte nodig t.o.v. reguliere spots.
Die zijn wel kneiterduur. Wat wel een voordeel is vind ik, is dat je ze per stuk aan en uit kan doen (ook als je 30 spotjes hebt). dus ik doe nu per groep vaak maar de helft aan![]()
Je hebt ze ook van Ikea en lidl geloof ik (die je op Zigbee aansluit, dat is dan weer een apart kastje die je moet kopen, waardoor ze allemaal snel en makkelijk werken. Beter dan bluetooth) . Die zijn een stuk gunstiger geprijsd.
Als je voor smart gaat zou ik wel iets doen wat je op zigbee kunt aansluiten. Heb je de beste accessoires (schakelaars, bewegingssensoren etc.) voor en werkt het soepelst.
Met andere dimbare spotjes geen ervaring
Spenk schreef:Dispar_Vulgo schreef:Is er ergens een website waar ik energie en gas per kWh en m3 kan vergelijken?
De standaard vergelijk sites laten nu bijna niks zien.
Ik zit nu bij energiedirect en betaal per 7 november:
Normaal: 0,70 per kWh
Dal: 0,58 per kWh
Gas: 2,47 per m3
Nee dat gaat niet omdat je overal als nieuwe klant veel meer betaald..
Bij vattenfall als nieuwe klant iets van 3,40 voor gas en als bestaande klant 2,02 bijvoorbeeld
Nielojram schreef:Ik heb nu de P1 meter aan mijn slimme meter hangen.
Kan prijzen invoeren, maar gezien mijn huidige contract fluctueert dat nogal..
Hoe doen jullie dat?
En wat zijn de ervaringen met de energy sockets? Gebruikt iemand hier deze stekkers?
Sanet schreef:Onze Vattenfall app zegt nu dat we meer dan €1500 terug gaan krijgen. Dus blijkbaar is er wel een stap voorbij meer dan €250. Want dat zei hij afgelopen week nog.
Sanet schreef:Sanet schreef:Onze Vattenfall app zegt nu dat we meer dan €1500 terug gaan krijgen. Dus blijkbaar is er wel een stap voorbij meer dan €250. Want dat zei hij afgelopen week nog.
We hebben hem nu iets terug geschroefd, maar niet teveel, want ja, bijbetalen sucks. Hij zegt nu dat we meer dan €750 terug krijgen.