Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:07

chanicha schreef:
I know maar ben gewoon nieuwgierig :+

Ik ook om eerlijk te zijn...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:18

purny schreef:
chanicha schreef:
I know maar ben gewoon nieuwgierig :+

Ik ook om eerlijk te zijn...

En toch: een beetje geduld is nodig. Hopelijk is met een week alles duidelijk. Zulke dingen kosten echt tijd en is niet met een paar dagen rond.

zonnebloem18

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:34

Als het alleen verrekend word met de elektriciteit schiet dat nog niet op. Wij krijgen elk jaar geld toe omdat we meer teruglevering dat gebruiken.

We stoken nu wel meer elektrisch maar zeker geen 190 euro per maand.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:41

Wat is er handig aan om het alleen voor elektriciteit te laten gelden? Daar heb je in de wintermaanden toch juist weinig aan? Het was de bedoeling om mensen alvast wat te helpen juist in de winter met hoge tarieven?

Ik dacht dat het gewoon moest gelden voor gehele termijnbedrag om juist steun/hulp te geven vanwege hoge gasprijs. :+

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:51

Ze verlagen termijn bedrag toch gewoon met 190, maar sommige mensen hebben bij de ene een stroom contract en een gascontract ergens anders, dus om te voorkomen dat die 4x190 krijgen denk ik dat ze het per elektriciteitsaansluiting uitkeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:28

In dat geval, mijn termijnen zijn al 0 euro. Dus dan zal ik hopelijk 380 extra ontvangen aangezien mijn contract in december afloopt.
Maar ik ben benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:17

Roosje01 schreef:
Jobbeltje schreef:

Heb je vorig jaar ook elektrisch verwarmd? Zo niet, dan rekent je leverancier er natuurlijk op dat je ook komende winter weer met gas verwarmd….

Nee vorige jaar had ik nog een vast contract die is helaas afgelopen juli geëindigd.

Dus dan is het heel logisch dat zij uit gaan van een gasverbruik gebaseerd op vorige jaren met een bijbehorend termijnbedrag op basis van de huidige gasprijs….

Dat is dus ook het geval als je bijv dit jaar zonnepanelen hebt gekregen en besluit om elektrisch te gaan (bij) verwarmen. Dat kan een leverancier niet weten (ok wel dat je zonnepanelen hebt, maar niet dat je gasverbruik fors gaat dalen)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:54

Onze Vattenfall app zegt nu dat we meer dan €1500 terug gaan krijgen. Dus blijkbaar is er wel een stap voorbij meer dan €250. Want dat zei hij afgelopen week nog.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:14

Wij hebben heel veel spotjes in de woonkamer en keuken. Deze spotjes zitten in groepen en kunnen gedimd worden (per groep) Er zijn 5 groepen. We willen deze graag vervangen door zuinige led spotjes. Echter gaan deze erg flikkeren door de dimmers. Iemand een tip om dit (voordelig) op te lossen. Het gaat om ongeveer 30 spotjes totaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:15

Heb je wel dimbare spotjes? Die van ons flikkeren niet :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:16

En een dimmer voor ledlampen

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:23

Heb je al eens gekeken naar spots van Philips hue? Ze kunnen gedimd en indien gewenst in verschillende kleuren. Spots van Hue hoeven niet aangesloten te worden op een transformator. Maar ze hebben (als ik me niet vergis) wel wat extra diepte nodig t.o.v. reguliere spots.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 08:58

Ipsiedipsie schreef:
Heb je al eens gekeken naar spots van Philips hue? Ze kunnen gedimd en indien gewenst in verschillende kleuren. Spots van Hue hoeven niet aangesloten te worden op een transformator. Maar ze hebben (als ik me niet vergis) wel wat extra diepte nodig t.o.v. reguliere spots.

Die zijn wel kneiterduur. Wat wel een voordeel is vind ik, is dat je ze per stuk aan en uit kan doen (ook als je 30 spotjes hebt). dus ik doe nu per groep vaak maar de helft aan :+

Je hebt ze ook van Ikea en lidl geloof ik (die je op Zigbee aansluit, dat is dan weer een apart kastje die je moet kopen, waardoor ze allemaal snel en makkelijk werken. Beter dan bluetooth) . Die zijn een stuk gunstiger geprijsd.
Als je voor smart gaat zou ik wel iets doen wat je op zigbee kunt aansluiten. Heb je de beste accessoires (schakelaars, bewegingssensoren etc.) voor en werkt het soepelst.

Met andere dimbare spotjes geen ervaring :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:04

Sanet schreef:
Onze Vattenfall app zegt nu dat we meer dan €1500 terug gaan krijgen. Dus blijkbaar is er wel een stap voorbij meer dan €250. Want dat zei hij afgelopen week nog.

Oh lekker!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:28

Sanet schreef:

Ohhh lekker hoor :j
Die van mij zegt nog niks :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:39

Ik ben tot nog toe erg tevreden met anwb dynamisch. Mijn stroomverbruik was al laag, zo'n 60 kwh per maand. Maar vaak is mijn energie nu zo goed als gratis begin van de middag, deze week zelfs een cent per kwh toe gekregen om te wassen en de vaatwasser aan te zetten :D . Gas kost tot nu toe tussen de 1 en 2 euro per m3.

Besef me ook dat ik in de winter als er minder zonne energie en meer gasverbruik is ik vast wat duurder uit ben, maar denk dat ik over heel het jaar niet duurder uit hoef te zijn dan afgelopen jaar met mijn vaste contract. Als ik een variabel contract had gehouden was ik 3x zo duur uitgeweest.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:43

Is er ergens een website waar ik energie en gas per kWh en m3 kan vergelijken?
De standaard vergelijk sites laten nu bijna niks zien.

Ik zit nu bij energiedirect en betaal per 7 november:
Normaal: 0,70 per kWh
Dal: 0,58 per kWh
Gas: 2,47 per m3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:47

Dispar_Vulgo schreef:

Nee dat gaat niet omdat je overal als nieuwe klant veel meer betaald..

Bij vattenfall als nieuwe klant iets van 3,40 voor gas en als bestaande klant 2,02 bijvoorbeeld

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:00

Menino schreef:
Ipsiedipsie schreef:

Die zijn wel kneiterduur. Wat wel een voordeel is vind ik, is dat je ze per stuk aan en uit kan doen (ook als je 30 spotjes hebt). dus ik doe nu per groep vaak maar de helft aan :+

Je hebt ze ook van Ikea en lidl geloof ik (die je op Zigbee aansluit, dat is dan weer een apart kastje die je moet kopen, waardoor ze allemaal snel en makkelijk werken. Beter dan bluetooth) . Die zijn een stuk gunstiger geprijsd.
Als je voor smart gaat zou ik wel iets doen wat je op zigbee kunt aansluiten. Heb je de beste accessoires (schakelaars, bewegingssensoren etc.) voor en werkt het soepelst.

Met andere dimbare spotjes geen ervaring :))

Ik ga eens naar zigbee kijken. Smart klinkt goed maar wil ze ook nog gewoon met een knop aan en uit kunnen zetten. Per stuk aan en uit is niet handig, per groep zoals we nu hebben is wel een eis.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:33

Spenk schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Nee dat gaat niet omdat je overal als nieuwe klant veel meer betaald..

Bij vattenfall als nieuwe klant iets van 3,40 voor gas en als bestaande klant 2,02 bijvoorbeeld

Ah bedankt. Dat verklaart het grote verschil, als ik toch probeerde te vergelijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:08

Ik heb nu de P1 meter aan mijn slimme meter hangen.
Kan prijzen invoeren, maar gezien mijn huidige contract fluctueert dat nogal..
Hoe doen jullie dat?

En wat zijn de ervaringen met de energy sockets? Gebruikt iemand hier deze stekkers?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 20:37

Nielojram schreef:
Ik heb nu de P1 meter aan mijn slimme meter hangen.
Kan prijzen invoeren, maar gezien mijn huidige contract fluctueert dat nogal..
Hoe doen jullie dat?

En wat zijn de ervaringen met de energy sockets? Gebruikt iemand hier deze stekkers?

Invoeren prijzen: ik heb een variabel contract dus vul die prijzen in en wanneer prijzen verhoogd worden dan pas ik ze in de app weer aan.

Ik had in eerste instantie 1 energy socket besteld om uit te proberen.
Ij Heb hem eerst op alle apparaten afzonderlijk aangesloten om zo te testen hoeveel mijn apparaten verbruiken aan geld/stroom en om zo sluipstroom op te sporen. Erg verhelderend.

Ik heb nu 4 stekkers. voor de vaatwasser, droger, wasmachine en een losse waar een stekkerblok aan zit met spul wat opgeladen moet worden.
De stekker/app stel ik zo in dat ze apparaten aanzetten wanneer er genoeg zonnestroom opgewekt is. Zet dan vaatwasser of wasmachine klaar en overdag, wanneer ik weg ben dan zet de stekker hem aan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:01

Dat is ideaal Tieme! Zijn dat de stekkers die je via Homewizzard kunt bestellen? Ik vond ze vrij prijzig, maar dus uiteindelijk wel de investering waard?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:29

Sanet schreef:

We hebben hem nu iets terug geschroefd, maar niet teveel, want ja, bijbetalen sucks. Hij zegt nu dat we meer dan €750 terug krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:48

Sanet schreef:
Sanet schreef:

We hebben hem nu iets terug geschroefd, maar niet teveel, want ja, bijbetalen sucks. Hij zegt nu dat we meer dan €750 terug krijgen.

Ik moet zeggen dat ik in deze tijden liever bijbetaal.
Ik denk dat er best eens wat van die bedrijven om kunnen vallen en dan kan je mooi fluiten naar die €1500 die je terug zou krijgen :o

Maar aan de andere kant houden wel al die mensen die veel te veel voorschot betalen de boel misschien wel overeind dus wat echt wijsheid is vind ik lastig :+