Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:31

Malenka schreef:
De kleur van de lambrisering is nog te bepalen. Dus als ik het behang binnen heb ga ik eens met kleurstalen kijken wat het mooiste is. Zo op het eerste oog vermoed ik dat we voor groen gaan, of donker gebeitst hout. Maar het verbaast me ook niks als het uiteindelijk de rode kleur van de achtergrond wordt voor meer eenheid. De kastenwand die ik om onze wasmachine en droger wil bouwen wilde ik in ieder geval (oker) geel maken. En de keuken willen we (ossenbloed)rood hebben.

Oh grappig zelf had ik dat geel mooi als lambrisering gevonden.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:32

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:34

noviceh schreef:
Ik zou ook zeggen plisségordijnen :j

Voor Flexa urban taupe, kijk ook eens bij Flexa zandsteenbruin en Flexa grijsbruin. Dat zijn nagenoeg dezelfde kleuren :)

Zijn die niet veel donkerder? De foto's hier spraken me niet aan, licht maar duidelijk geen wit. Het is een heeeeel klein kamertje op het westen waar ik me ook opmaak dus licht is fijn :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:36

Ceetje_bokt schreef:
_San87_ schreef:

Hebben we ook overwogen, maar ik vind dat te strak/modern voor een keuken van bijna 90 jaar oud.

Snap ik, maar ik hou wel van dat contrast.

Ik ook wel, maar vind t hier toch niet passend. Komt bij dat we in de woonkamer ook al plissés gaan hangen. Ik ben er wel echt fan van :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:37

Bielsje schreef:
Uhmmmm, ik ben een woordje vergeten :'). Ik heb dus testers op de muur gesmeerd O:)
Van de urban taupe was er nergens een tester of een staal te vinden en gezien mijn ervaringen met dit huis, is dat wel cruciaal :=

Het zal vast door het licht komen op de één of andere manier maar ik snap niet hoe. Ik dacht, ik doe eens gek en probeer ook de Flexa kleur van het jaar. Zag er zo leuk uit in de bouwmarkt! Hier is hij denk ik legergroen _O-. Ik wil geen groen, dat is de hele benedenverdieping al...

Ik begin nu haast te denken dat ik de hele kamer roze-achtig ga maken. De heeeele kamer. Inclusief wandplanken en plafond :')

Welke kleur heb je nu op de muur? Dus die waar je op getest hebt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:39

Bielsje schreef:
Uhmmmm, ik ben een woordje vergeten :'). Ik heb dus testers op de muur gesmeerd O:)
Van de urban taupe was er nergens een tester of een staal te vinden en gezien mijn ervaringen met dit huis, is dat wel cruciaal :=

Het zal vast door het licht komen op de één of andere manier maar ik snap niet hoe. Ik dacht, ik doe eens gek en probeer ook de Flexa kleur van het jaar. Zag er zo leuk uit in de bouwmarkt! Hier is hij denk ik legergroen _O-. Ik wil geen groen, dat is de hele benedenverdieping al...

Ik begin nu haast te denken dat ik de hele kamer roze-achtig ga maken. De heeeele kamer. Inclusief wandplanken en plafond :')

Ik heb een roze kamer gemaakt vorig jaar in mijn nieuwe huis, van de hornbach....viel wat rozer uit dan gedacht, in de winkel leek het papiertje oud roze :+ Maar ik laat het zo, ik ga er een logeerkamer maken en heb al wat ideetjes.

Kom ik er vandaag achter dat ik een stukje bij het kozijn ben vergeten te schilderen, dat zie ik NU PAS :')

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:49

meniekske schreef:
Of misschien dat de kleur Canvas van painting the past iets is?
https://paintingthepast.nl/colourcard/softloft

Oh zo mooi! Maar na Googlen op die kleur en interieurfoto's te zien gaat dat te donker worden ;(

meniekske schreef:
Bielsje, https://www.gamma.nl/assortiment/flexa- ... /p/B542823
Bij de gamma zijn urban taupe testers te krijgen hoor...

Daarom ging ik daarheen, maar na 3 vestigingen met lege vakjes heb ik dat opgegeven...

_San87_ schreef:
Welke kleur heb je nu op de muur? Dus die waar je op getest hebt?

Grijs, heb de teststukjes wel tegen een wit kozijn opgezet zodat het wat betrouwbaarder is.

Zonnetje81 schreef:
Ik heb een roze kamer gemaakt vorig jaar in mijn nieuwe huis, van de hornbach....viel wat rozer uit dan gedacht, in de winkel leek het papiertje oud roze :+ Maar ik laat het zo, ik ga er een logeerkamer maken en heb al wat ideetjes.

Kom ik er vandaag achter dat ik een stukje bij het kozijn ben vergeten te schilderen, dat zie ik NU PAS :')

Ik zou gek worden en NU een kwast in mijn hand hebben _O-

Heb je nog wat over? De Hornbach doet niet aan testers toch? :+

Zonnetje81

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:02

Ik heb het blik zelfs nog op die kamer staan haha. Want er zat een vlekje op de muur wat ik nog moest wegwerken. Iets was er tegenaan gekomen dus er zat een zwarte vlek op. Dus dat stuk schilderen komt goed. Is de bovenkant van de rand waar het raamkozijn in zit. Waarschijnlijk door de lichtinval nooit opgevallen en zooo vaak kom ik niet op die kamer en kijk naar dat raam omhoog. Nu stond ik te kijken hoe ik dat met gordijnen ga doen, duurde nog ff voor ik al bellend het zag.

Hornbach heeft wel testers maar niet van alles, dit is van die SELECTION lijn, daar is geen tester van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:06

@Bielsje, het grijs heeft invloed op hoe de kleur toont. Je hebt een koele grijze tint op de muur, denk ik?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:08

Dat is wel geluk hebben!

Ik denk dat ik voor schemerroze ga van flexa. Online ziet dat er eigenlijk vrijwel niet roze uit, in de winkel een heel klein beetje meer en hier nog wat meer :')

Spannend is het wel, ik had wat tester over dus die zette ik even op de muur aan de andere kant, 10 tinten donkerder _O-

Durf ik dit? O:)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:11

_San87_ schreef:
@Bielsje, het grijs heeft invloed op hoe de kleur toont. Je hebt een koele grijze tint op de muur, denk ik?

Redelijk warm, of nou ja, beneden leek hij koel en in de betreffende kamer wat bruinig :Y)

Heb nu ook 1 tester op een witte muur gezet, lijkt ineens heel donker. Ik wacht morgen even af :Y)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:12

Bielsje schreef:
Dat is wel geluk hebben!

Ik denk dat ik voor schemerroze ga van flexa. Online ziet dat er eigenlijk vrijwel niet roze uit, in de winkel een heel klein beetje meer en hier nog wat meer :')

Spannend is het wel, ik had wat tester over dus die zette ik even op de muur aan de andere kant, 10 tinten donkerder _O-

Nou ik heb volgens mij sowieso een extra blik gekocht als reserve.
Ik heb groen in mn slaapkamer, tot de laatste druppel opgeschilderd. Komen ze van ikea kasten zetten.....1x raden, buts in de muur. Kom ik later boven is die buts weggewerkt en de vlek nog groter. Ik zo tegen mijn toenmalige vriend: heb jij dat gedaan??? Hem kennende......want hij heeft dit eerder geflikt. NEUHHH Maar geloof nou zelf, die knakker van ikea een niet nederlander gaat echt niet de buts in mn muur proberen weg te werken met plamuur die ergens op de overloop in een mandje ligt. Vervolgens maakt hij de vlek 2x zo groot en smeert het spul op de grond....... -O- -O- -O- -O- -O- maar mijn ex zal het niet hebben durven toe te geven omdat hij elke keer van die pokke acties had en ik zwaar geirriteerd van hem raakte door zijn nietsnuttige houding en wat ie deed onnadenken en dom was maar wel altijd veel blablablablabla met ik help wel met dit of dat of zus.....NOT.

Naja dus nu moet ik voor 1 vlek een nieuw blik openmaken met de kans dat ik HEEL die muur moet schilderen -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:16

Bielsje schreef:
_San87_ schreef:

Redelijk warm, of nou ja, beneden leek hij koel en in de betreffende kamer wat bruinig :Y)

Heb nu ook 1 tester op een witte muur gezet, lijkt ineens heel donker. Ik wacht morgen even af :Y)

Zou wel verklaren waarom urban taupe groenig lijkt, denk ik. Daar zit een gelige ondertoon in. Grijs is meestal blauw of bruin als ondertoon, meng dat met geel en je krijgt 50 tinten groen.

Even laten drogen en in daglicht nog een keer kijken :D. Het is wel een mooie kleur :j.

Zonnetje81 schreef:
Bielsje schreef:
Dat is wel geluk hebben!

Ik heb groen in mn slaapkamer, tot de laatste druppel opgeschilderd. Komen ze van ikea kasten zetten.....1x raden, buts in de muur. Kom ik later boven is die buts weggewerkt en de vlek nog groter. Ik zo tegen mijn toenmalige vriend: heb jij dat gedaan??? Hem kennende......want hij heeft dit eerder geflikt. NEUHHH Maar geloof nou zelf, die knakker van ikea een niet nederlander gaat echt niet de buts in mn muur proberen weg te werken met plamuur die ergens op de overloop in een mandje ligt. Vervolgens maakt hij de vlek 2x zo groot en smeert het spul op de grond....... -O- -O- -O- -O- -O- maar mijn ex zal het niet hebben durven toe te geven omdat hij elke keer van die pokke acties had en ik zwaar geirriteerd van hem raakte door zijn nietsnuttige houding en wat ie deed onnadenken en dom was maar wel altijd veel blablablablabla met ik help wel met dit of dat of zus.....NOT.

Naja dus nu moet ik voor 1 vlek een nieuw blik openmaken met de kans dat ik HEEL die muur moet schilderen -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Daarom krijtverf ftw <3.

Goeie ergernis wel, verder :)).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:19

_San87_ schreef:
Daarom krijtverf ftw <3.

Haha ik snap je bericht niet, ik ben vast blond :o?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:22

Zonnetje81 schreef:
_San87_ schreef:
Daarom krijtverf ftw <3.

Haha ik snap je bericht niet, ik ben vast blond :o?

Muren/meubels geschilderd in krijtverf kun je gewoon bijstippen zonder dat je de hele muur opnieuw moet doen. Ftw = for the win.

De ergernis is herkenbaar, daarom kies ik alleen nog maar krijtverf.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:26

Zonnetje81 schreef:
Bielsje schreef:
Dat is wel geluk hebben!

Is het niet een beetje man-eigen om confrontaties uit de weg te gaan? Als die van mij een hele dure trui vernaggelt in de was, heb ik hem toch altijd zelf bij zijn werkkleding in de wasmand gegooid volgens hem :')

Maar wel erg jammer, van die Ikea gast maar ook dat je dan weer opnieuw kan gaan schilderen... Als ik een stuk opnieuw verf dan wacht ik daarna altijd een week, meestal is het verschil wat er dan was toch nog weggetrokken. En dat is geen gemakzucht, ik ben best OCDerig :Y)
Ik bestel wel altijd bij dezelfde winkel dezelfde bestelling opnieuw, gaat bijna altijd goed!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:29

Ja is man eigen.................1 van de redenen waarom ie mijn ex is.......werd er simpel van want hij was wel heel erg. Net ALL BUNDY en een hoop blabla, werd met de verhuizing zeer duidelijk.

Gelukkig was ik dan zo slim om een reserveblik te kopen....alleen zo zonde voor 1 vlek. Die verf is niet goedkoop.

De roze daar heb ik sowieso nog een meer dan voldoende van over en ik denk dat ik daar ook een reserve blik van heb staan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:31

Ik heb dit kastje op het oog voor de “oud” roze kamer: lees zuurstok roze kamer.

Afbeelding

Dan wil ik dus een boxspring kopen ik denk dat antraciet/donkergrijs het mooiste is toch om te matchen met het kastje?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:40

Leuk kastje! Ik zou hem wel eerst even in de kamer zetten voor je een bed gaat kopen, misschien dat het kastje daar wel ineens groen is aangezien je roze ook van oud naar zuurstok is gegaan :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:45

Oe een mooie kast van Whoon! Zo'n fijne winkel!

Ik zou inderdaad ook eerst alles plaatsen en dan pas het bed kiezen. Persoonlijk zou ik voor zwart gaan denk ik.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:50

PSvanLot schreef:

Ik zou inderdaad ook eerst alles plaatsen en dan pas het bed kiezen. Persoonlijk zou ik voor zwart gaan denk ik.

Hahaha jij herkent het meteen...het kaartje natuurlijk :+.

Ik ben bang dat als ik een zwart bed pak dat het zo ZWART is, zo BAM als je binnenkomt ofzo...

En het erge is dat ik bang ben dat ik de roze kamer dadelijk leuker vind dan mijn eigen slaapkamer. Ik wilde een groter huis, nu heb ik zo'n grote slaapkamer en ik weet gewoonweg niet wat ik ermee moet om het leuk en gezellig te gaan maken.... De muren zijn zo lang, je kan niet een standaard uniek kastje kopen en dat plaatsen want het valt in het niet. Best een luxe probleem....

Dus eerst kastje kopen....dan pas een bed....ik heb wel de matrassen liggen met een antraciet kleurig dekbed. Puur om te kijken wat het qua ruimte zou doen :+ ik ben echt een ei, totaal geen inzichtelijk/voorstellings vermogen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:51

Bielsje schreef:
Leuk kastje! Ik zou hem wel eerst even in de kamer zetten voor je een bed gaat kopen, misschien dat het kastje daar wel ineens groen is aangezien je roze ook van oud naar zuurstok is gegaan :Y)

Groen :') _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:24

Zonnetje81 schreef:
PSvanLot schreef:

Hahaha jij herkent het meteen...het kaartje natuurlijk :+.

Ik ben bang dat als ik een zwart bed pak dat het zo ZWART is, zo BAM als je binnenkomt ofzo...

En het erge is dat ik bang ben dat ik de roze kamer dadelijk leuker vind dan mijn eigen slaapkamer. Ik wilde een groter huis, nu heb ik zo'n grote slaapkamer en ik weet gewoonweg niet wat ik ermee moet om het leuk en gezellig te gaan maken.... De muren zijn zo lang, je kan niet een standaard uniek kastje kopen en dat plaatsen want het valt in het niet. Best een luxe probleem....

Dus eerst kastje kopen....dan pas een bed....ik heb wel de matrassen liggen met een antraciet kleurig dekbed. Puur om te kijken wat het qua ruimte zou doen :+ ik ben echt een ei, totaal geen inzichtelijk/voorstellings vermogen.

Het label idd. Whoon heeft mijn interieur getekend en ik heb er veel gekocht afgelopen jaar.

Bij een lange wand zou ik voor een heel tof behang gaan en ik denk 2 smalle hoge kasten om de muur te breken.

Een enorm schilderij kan ook.
Ik heb van werk aan de muur een stuk van 140x140 in de woonkamer.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 05:45

Wat een ontzettend leuke keuken kwam er voorbij. Prachtig met die stompe deuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:24

Malenka schreef:
Wat een ontzettend leuke keuken kwam er voorbij. Prachtig met die stompe deuren.

Denk dat je mijne bedoelt :D.

Dit is de andere kant:

Afbeelding

Koelkast met vriezer, kruidenlade, fornuis, kruidenlade, vaatwasser. De kast op de hoek is een losse kast, die blijft niet staan. Het aanrechtblad is zwart graniet.

(Wij krijgen de sleutel 31 maart, dus dit is nog allemaal van de huidige bewoners.)