VanHuisUit schreef:Citaat:Hetzelfde doe ik met het bedrag wat “ over “ is op mijn lopende rekening: afgelopen maand was dat alleen niets.
Grappig hoe dat per persoon verschillend is. Ik zet juist expres direct in begin van de maand mijn te sparen bedrag weg, anders blijft er gewoon niet zo vaak een flink bedrag overdan ben ik nogal van de korte termijn. Stel ik heb dan bijna aan het eind van de maand nog 300 Euro over, noem maar een bedrag, denk ik dat jurkje is wel heel leuk, en die schoenen ook, of dat kastje. Of ik ga flink uit eten met iemand en vind het leuk te tracteren etc.
Dus bij mij werkt het juist goed mijzelf op een afgemeten (realistisch) rantsoen te zetten![]()
Ik doe dat ook direct aan het begin met alle kosten. Maar als ik een keer toevallig wel iets over hou aan het einde van de maand op mijn lopende rekening (en dat zal echt nooit boven de €50 zitten) dan verdeel ik het dus over alle spaarpotten.
Ik heb aan het begin van de maand alle bedragen die ik moet sparen, de dingen die ik moet betalen etc al apart gezet. Anders geef ik alles uit.