Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:34

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Hetzelfde doe ik met het bedrag wat “ over “ is op mijn lopende rekening: afgelopen maand was dat alleen niets. :')
:+

Grappig hoe dat per persoon verschillend is. Ik zet juist expres direct in begin van de maand mijn te sparen bedrag weg, anders blijft er gewoon niet zo vaak een flink bedrag over :+ dan ben ik nogal van de korte termijn. Stel ik heb dan bijna aan het eind van de maand nog 300 Euro over, noem maar een bedrag, denk ik dat jurkje is wel heel leuk, en die schoenen ook, of dat kastje. Of ik ga flink uit eten met iemand en vind het leuk te tracteren etc.
Dus bij mij werkt het juist goed mijzelf op een afgemeten (realistisch) rantsoen te zetten :o }:0

Ik doe dat ook direct aan het begin met alle kosten. Maar als ik een keer toevallig wel iets over hou aan het einde van de maand op mijn lopende rekening (en dat zal echt nooit boven de €50 zitten) dan verdeel ik het dus over alle spaarpotten.
Ik heb aan het begin van de maand alle bedragen die ik moet sparen, de dingen die ik moet betalen etc al apart gezet. Anders geef ik alles uit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:12

Breda schijnt de zon

Port voor vrienden gekocht die wordt morgen 50
En toen bleef er zomaar flesje van 45€ Port aan mijn handen plakken…die is vanaaf voor mij als de kids slapen…. :# hopelijk smaakt ie, voel me nu net klein kind ik kijk constant grijzend naar mijn flessie :P

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:44

Veel plezier ermee :D hier is er ook al een dure fles champagne gekraakt op de koop van het huis :) maar ik vond hem niet zo lekker.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:50

Lekker, geniet ervan tita :D
en gefeliciteerd poes! Wat fijn!

Van mijn vriend krijg ik een nieuwe sofa voor mijn verjaardag *\o/* ik ben helemaal blij. Dat stond al zo lang op mijn verlanglijstje! Ik weet al precies welke ik wil dus lekker makkelijk.
Hij wil graag de nieuwe clubshirt van Lionel Messi, dus die krijgt hij dan van mij voor z'n verjaardag, maar man wat zijn die krengen duur :') Voorlopig lijkt er nogal een run op die dingen te zijn en zijn ze al uitverkocht op de pre-order. Moet ie nog even geduld hebben (en kan ik nog even sparen :P).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 15:54

Die dingen zijn idd echt duur! Mijn man loopt elk seizoen een shirtje van Manchester united. En dat hangt daar dan te hangen :’)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:02

Haha lekker Titia! Champagne is wel verdiend poes!
O draagt hij zo’n shirt dan niet?
Wel het voordeel van single zijn, hoef geen kado te kopen voor een man :') :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:03

Nee dan vliegt het in brand denk ik :D

We hebben ook een gameboy in originele doos en een legodoos die niet open mag. Elk zijn hobby zeker…

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:57

Oe heerlijk een goede port!

Wij zijn gisteren dagje naar Madurodam geweest. Had gratis kaarten. Daarna uit eten, was voor 85 euro klaar. Dat voelt dan ook goed haha.

Augustus echt extreem veel gespaard. Blij mee!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:17

poes schreef:
Nee dan vliegt het in brand denk ik :D

We hebben ook een gameboy in originele doos en een legodoos die niet open mag. Elk zijn hobby zeker…

Oh haha. Ja dat zijn van die verzamelaarsdingetjes.
2 jaar terug had ik een AS Roma clubshirt voor mijn vriend gekocht en die heeft hij wel geregeld gedragen dus ik hoop dat het met deze ook zo gaat zijn. En zo niet tja, zolang hij er blij mee is dan maar. :P

Maar goed, hij bezuinigt nooit op mijn cadeautjes, zo veel als hem kan ik dan weer niet kwijt maar als ik dan zo'n shirt kwijt kan dan doe ik dat met liefde ook al zegt hij dat ik het echt niet hoef te kopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 10:09

Ik vind het leuk en lief als je elkaar mooie cadeaus / cadeautjes geeft <3

Dat van in de verpakking laten van spullen om de heb en om naar te kijken begrijp ik nooit zo (zou het nooit in de verpakking kunnen laten :)) ben veel te nieuwsgierig :P ) maar wat jullie zeggen ieder zijn of haar ding :D

Ik heb besloten toch die dure post-HBO opleiding niet te gaan doen... het schijnt dat ik een veel goedkopere certificeringsprocedure kan doen, kost me ook wel veel tijd etc maar kost maar 25% van het bedrag van die opleiding. Dus dat ga ik nu doen. Moet het dan wel grotendeels alleen doen, maar aan de andere kant heb ik mijn eigen netwerk waar ik feedback uit kan krijgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:54

Dat is een flinke besparing VanHuisUit! Dat kun je mooi ergens anders aan besteden.

Ik kreeg vandaag op school te horen dat we in aanmerking komen voor de 'extra beloning voor leraren op scholen met veel achterstanden'. Niet omdat we heel ver achter lopen, maar omdat ongeveer 80% van de leerlingen uit een achterstandswijk komt. We hebben veel 'uitdagende leerlingen' zoals dat genoemd wordt.
We krijgen 2 jaar lang ieder maand een vergoeding van ongeveer 8% van ons loon. Dat is echt heel lekker geld!
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... terstanden

Ook krijgen we nog een eenmalige vergoeding van een paar honderd euro voor al het gedoe met de examens.

Ik was er helemaal niet van op de hoogte, dus dat was een mooie verrassing!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:03

Dat zijn leuke meevallers, dames!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 23:43

Zo dat is ook lekker PSvanLot _/-\o_ en leuk zulke uitjes :D

Ik werk alleen maar met leerlingen met achterstanden maar dat is voornamelijk MBO :+

Zo vandaag weer keurig voor 2 dagen gekookt, ik ben tevreden met mezelf en m'n portemonnee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:28

Gister soort van ook bijna bespaard. Appie kwam boodschappen brengen, maar wat een chagerijn van een bezorger. Had bijna gezegd dat ie alles weer mee kon nemen..

(Buitengebied, dus 9 vd 10x wil pinautomaat niet).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:13

Dat zijn zeker leuke meevallers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:10

Nou, ik ga een keer een fikse lijst maken om soep te koken en wat ovenschotels om in te vriezen. Vriend heeft voor +500€ aan maaltijdcheques staan van zijn werk. Zou zonde zijn om dat te laten vervallen, dus beste manier om dat nuttig te gebruiken is de diepvries ermee volproppen :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 10:07

Citaat:
Gister soort van ook bijna bespaard. Appie kwam boodschappen brengen, maar wat een chagerijn van een bezorger. Had bijna gezegd dat ie alles weer mee kon nemen..

_O-

Zo dat zijn heel veel pannetjes soep Varekaj :9k

Ik wil zo naar het tuincentrum nog wat plantjes kopen voor de gezellige herfstlook. Paar bolchrysanten denk ik en wat pompoenen of zoiets. Hoop dat er een paar zijn met een deukje :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:19

VanHuisUit schreef:
Zo dat is ook lekker PSvanLot _/-\o_ en leuk zulke uitjes :D

Ik werk alleen maar met leerlingen met achterstanden maar dat is voornamelijk MBO :+

Zo vandaag weer keurig voor 2 dagen gekookt, ik ben tevreden met mezelf en m'n portemonnee :D

Ja ben er heel blij mee, is toch een bak geld iedere maand extra!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:20

Varekaj schreef:
Nou, ik ga een keer een fikse lijst maken om soep te koken en wat ovenschotels om in te vriezen. Vriend heeft voor +500€ aan maaltijdcheques staan van zijn werk. Zou zonde zijn om dat te laten vervallen, dus beste manier om dat nuttig te gebruiken is de diepvries ermee volproppen :Y)

Hoe werkt dat met maaltijdcheques?

Ik afgelopen twee weken bij AH goed kunnen winkelen. Ze hadden heel veel producten 1+1 gratis die ik ook nog eens vaak gebruik! Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:43

Dat is een extralegaal voordeel dat je krijgt van de werkgever. Dat komt op een pinpas met chip, en daarmee kan je dan voedingswaren etc betalen als je boodschappen doet. Vroeger kon je er veel meer mee afrekenen omdat de controle erop niets voorstelde maar dat is intussen allemaal teruggeschroefd en het geldt enkel nog waarvoor het bedoeld is: voeding en dranken.
Maar goed, het is en blijft wel een leuke extra waar weinig tot geen belasting over betaald moet worden.

In een aantal restaurants, eetgelegenheden, café's etc kan je er ook mee betalen.

Behalve soep ga ik er ook curry mee maken, ovenschotels en pastasaus. Het blijft een klap geld en laten vervallen is ook weer zonde

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:08

Champagne kopen :D is het zo op :D op restaurant kan het ook op nog op veel plaatsen maar onze gaan meestal op aan de supermarkt.

Huis is op het nippertje afgesprongen. Balen maar weer door.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:09

inderdaad. En anders gewoon drank inslaan. Cola en dergelijke blijft lang goed en dat is vrij duur. Geen idee of je er alcohol mee kan kopen, maar anders de barkast aanvullen en dan is dat bedrag snel op hoor.
Ik prefereer trouwens van groenten in te slaan en in pakketjes te preppen (zakje groenten de wok in, kokosmelk en curry erbij ,et voila. zakje groenten de soepmaker/pan in en je hebt verse soep.) Bereide gerechten die ingevroren worden vind ik altijd maar wat méh.

En vlees voor in de vriezer (dingen als kip, stoofvlees, gehakt, etc doen het prima in de vriezer) zijn ook altijd een geldvreter.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:27

Ik spaar mijn maaltijdcheques altijd op voor de belini 1+1 promo :') .
En waar is de tijd dat er ik mijn laptop en nikon spiegelreflex mee heb gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:13

Vlees hebben we een tijd terug in een promo bij een hoeveslagerij gehaald, drank hebben we nog genoeg en halen we regelmatig in Luxemburg :Y) of krijgen we cadeau. Maar het kan er ook wel mee betaald worden ja.
Frisdrank halen wij bij de drankencentrale. Stuk goedkoper dan bij de supermarkt, maar daar accepteren ze die cheques niet.

Ik krijg maandelijks ongeveer €50, vriend krijgt ruim > €100. Dat tikt behoorlijk aan en om daar nou iedere maand drank mee te halen is ook weer wat :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:31

Dat is inderdaad handig! Is in NL helemaal niet. Wordt dat ingehouden op je loon of is het extra?