Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:08

Het lijkt mij ook veel te duur. Ik snap sowieso niet dat als je dat kunt betalen je nog 2-onder-1 kap zou willen wonen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:38

Wij gaan deze week contact opnemen met wat makelaars om een waardebepaling te doen en te kijken welke makelaar het beste bij ons pas om vervolgens ons huis te koop te zetten.
Iemand nog tips?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:00

Die in wierden os echt super jammer dat het 2 onder 1 kap is. Anders was dat nog wel een.object wat ik zou bekijken.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:32

Sure_lee schreef:
Wij gaan deze week contact opnemen met wat makelaars om een waardebepaling te doen en te kijken welke makelaar het beste bij ons pas om vervolgens ons huis te koop te zetten.
Iemand nog tips?

Denk dat je niet echt moeite hoeft te doen als je je huis wilt verkopen
Wel zou je kunnen kijken of je afspraken kunt maken voor wbt het aantal bezichtigingen dat de makelaar inplant. Er is altijd een stop maar om op een zo hoog mogelijk verkoopbedrag uit te komen zou ik er zelf de voorkeur aan geven dat zoveel mogelijk mensen kunnen bezichtigen.

Hier gaan we een bod plaatsen, huis zonder land maar wss mogelijkheid tot huren land. Huis heeft verder allerlei overbodige luxe zoals jacuzzi en sauna. Had er van mij niet ingehoeven maar ongetwijfeld drijft het de verkoopprijs wel op. Nu nog nadenken over hoeveel boven de vraagprijs we moeten bieden. De laatste keer dat we meeboden ging het huis voor 60.000 euro boven vraagprijs weg en ik hoor ook van huizen in de buurt die 120.000 euro boven de vraagprijs opbrengen. En ik woon niet in de randstad maar in friesland. Gekkenhuis!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:40

Jeetje Hinke! Bizar zeg! -O- Zo kan de normale mens toch nooit meer een huis kopen...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:49

Flicka12 schreef:
Jeetje Hinke! Bizar zeg! -O- Zo kan de normale mens toch nooit meer een huis kopen...

Is jullie taxatie al geweest? Hier nog steeds 0 zenuwen voor morgen. Mocht het niet lukken, gaan we ons serieus verdiepen in nieuwbouw.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:09

Sure_lee schreef:
Iemand nog tips?

Wij hadden Van Bruggen adviesgroep als aankoop makelaar en adviseur. Met verkoop geen ervaring, maar zouden we denk ik ook via hun doen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:25

Hinke, wil je dat huis zonder land bij huren ook?
Want ik vind dat wel een fors risico..

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 13:54

ingedebruijn schreef:
Flicka12 schreef:

Is jullie taxatie al geweest? Hier nog steeds 0 zenuwen voor morgen. Mocht het niet lukken, gaan we ons serieus verdiepen in nieuwbouw.

Nee er moet nog een afspraak gemaakt worden -O-
Spannend! Snap ik!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:16

Zoveel boven de vraagprijs zegt lang niet alles. Hier ging er een 90 boven de vraagprijs, maar de vraagprijs lag 50 onder meerdere verkopen in de straat/wijk, terwijl dit huis nog aanzienlijk groter en beter was. Duidelijk onrealistische vraagprijs dus. En dan zegt het dus ook geen bal hoeveel er is overboden. Leuk voor de makelaar met een bonus regeling ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:29

Wij zijn aan het kijken naar een recreatie woning en was de tekst aan het lezen en het kwam me zo bekend voor, de schrijfstijl.....

Was het dezelfde verkoper als buinen, die hier even eerder werd gedeeld :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:58

kamsel schreef:

Ja op zich ook nog want familie zou voor dat huis op een paar honderd meter afstand wonen en die hebben iig land en stallen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:59

Alja schreef:
Wij zijn aan het kijken naar een recreatie woning en was de tekst aan het lezen en het kwam me zo bekend voor, de schrijfstijl.....

Leuk als tweede huis of wil je er permanent wonen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:00

Hinke schreef:
Alja schreef:

Leuk als tweede huis of wil je er permanent wonen?

Als belegging, we hebben een heel fijn huis.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:03

manzano schreef:
Zoveel boven de vraagprijs zegt lang niet alles. Hier ging er een 90 boven de vraagprijs, maar de vraagprijs lag 50 onder meerdere verkopen in de straat/wijk, terwijl dit huis nog aanzienlijk groter en beter was. Duidelijk onrealistische vraagprijs dus. En dan zegt het dus ook geen bal hoeveel er is overboden. Leuk voor de makelaar met een bonus regeling ;)

Dat was voor die twee huizen waar ik er over had echt niet het geval.

Over nieuwbouw: bouwmaterialen zijn op dit moment extreem duur plus nieuwe regels rondom isolatie en zonnepanelen maken het nu niet bepaald voordelig voor nieuwbouw te kiezen.

@alja leuk, beter beleggen dan sparen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:11

Alja schreef:

_O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:30

Ik hoop dat we morgen uitsluitsel hebben van de bank. Zou fijn zijn als dat allemaal rond is. Nu nog m'n eigen huis af maken voor verkoop :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 15:37

Wat spannend Manzano! Heb je nog nagels over? :P
Wat verwacht je van de verkoop van je eigen huis? Is het in die omgeving snel verkocht?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 16:45

Haha, kan m'n klanten altijd super begeleiden en krijg altijd te horen dat ik zo fijn rustig ben als ze stress hebben, maar privé werkt dat toch anders heb ik inmiddels door hahahaha. Was ook wel even spannend met de taxatie.

We zitten nu in gemeente Utrecht. Hoekwoning, instapklaar met grote tuin (400m perceel is hier echt heel groot) en garage.... Dus daar maak ik me op zich geen zorgen om nee.
We hadden alleen een nog niet afgeronde verbouwing, die nu dus met spoed af moet hahaha

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:33

Cayenne schreef:
Wat spannend Manzano! Heb je nog nagels over? :P
Wat verwacht je van de verkoop van je eigen huis? Is het in die omgeving snel verkocht?

Is er eigenlijk nu nog een regio waar het niet snel verkoopt? Ik heb de indruk dat zelfs in de perifere gebieden een huis zeer snel verkocht is als het voor een niet heel idiote prijs in de markt wordt gezet.

Nog even spannend Manzano, maar dat komt vast helemaal goed.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:35

Cayenne schreef:
hiphorse schreef:
Bij die in buinen heb ik het idee dat ik een roman aan het lezen ben :=

Dat doet hij blijkbaar bij alle huizen := Ik heb even doorgeklikt naar wat ze nog meer te koop hebben staan.

Leuk voor de zondagmiddag :')
Geen boek nodig gewoon even op funda

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:49

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:16

Hinke schreef:
kamsel schreef:

Ja op zich ook nog want familie zou voor dat huis op een paar honderd meter afstand wonen en die hebben iig land en stallen

Dat scheelt.
Wij hebben eerst ook grond bij moeten huren. Nu hadden we op zich wel voldoende om ze genoeg buiten te kunnen laten staan, maar niet zonder bij te moeten voeren in de zomer.
Het is me eigenlijk altijd gelukt, maar soms wel met veel gedoe, geregel en pas op het laatste moment duidelijkheid. Dat is echt niet fijn.

Lyss, dat lijkt me best een prima huis met wei en bak..

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:51

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:20

Waterplanten verbouwen :P