[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:02

Dat is wel gunstig ja.
Wij willen ook gewoon voor een leuk betaalbaar startershuisje gaan.
Zeker niet aan de max gaan zitten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:11

Ik haak hier als meelezer even in wat betreft salarissen. Zijn er hier ook mensen die bewust een hypotheek op 1 salaris hebben?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:13

Dat lijkt me in deze tijd ook wel verstandig om niet te hoog te gaan zitten met je hypotheek.
Ik ben in april dit jaar mijn baan verloren, dus wij hebben gekeken wat we kunnen lenen met alleen mijn vriend zijn salaris. Als we dit verkopen, dan kunnen we nog heel wat moois kopen. Maar wij hebben ook geen zin om tot onze nek in een hypotheek te zitten en daarvoor krom te moeten liggen. Je moet toch ook nog een beetje lekker kunnen leven.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:14

Maar wat is 'niet aan de max' zitten? Is dat een bepaald percentage over hebben t.o.v. een maximale hypotheek? Want 1.000 euro onder je max is ook niet 'aan de max' maar heeft in mijn ogen totaal geen nut.

Wij zitten bijvoorbeeld 20% a 25% onder onze maximale hypotheek. Dit is wel incl. bouwdepot en restschuld.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:15

Targaryen schreef:
Ik haak hier als meelezer even in wat betreft salarissen. Zijn er hier ook mensen die bewust een hypotheek op 1 salaris hebben?

Als wij ons huis verkocht krijgen, dan gaat ons nieuwe huis inderdaad de hypotheek op 1 salaris. (we hebben niet veel meer op ons huidige huis zitten) Dat is zeker een bewuste keuze omdat mijn vooruitzichten op werk ook niet al te best zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:19

_Nelleke_ schreef:
Maar wat is 'niet aan de max' zitten? Is dat een bepaald percentage over hebben t.o.v. een maximale hypotheek? Want 1.000 euro onder je max is ook niet 'aan de max' maar heeft in mijn ogen totaal geen nut.

Wij zitten bijvoorbeeld 20% a 25% onder onze maximale hypotheek. Dit is wel incl. bouwdepot en restschuld.

Wij nemen vol salaris van m'n vriend en 50% van mijn salaris. Dat is de max. Wij hebben zelf afgesproken om 15.000 daar nog onder te gaan zitten als max.

Dus zeg dat wij 65 a 70% van het maximum willen gebruiken. :j (2 volle salarissen)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:19

Targaryen schreef:

Nee dat zou in deze regio bijna niet te doen zijn :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:26

quera schreef:
Targaryen schreef:

Nee dat zou in deze regio bijna niet te doen zijn :)

Nee inderdaad. :') Hier ook niet.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:35

Quera, mijn vriend en ik gaan voor een hypotheek op alleen zijn salaris, gezien t feit dat we er een paard bij hebben en hij houdt van vakantie en etentjes :) We werken beide fulltime maar hij verdient ongeveer een keer zoveel als ik. We betalen hem dan naar inkomen. Mja, eerst huis verkopen, al is het ook wel weer erg lekker dat we nu maandelijks meer ruimte hebben!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:36

Mijn vriend en ik verdienen ongeveer even veel. Maar ik wil ook graag kinderen. En vakanties houden we ook wel van :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:54

Quera, dan is het een goed idee toch, op 1 inkomen? in welke regio zit je?(edit: zie t al in je profiel) Ik Amsterdam dus dat is niet echt geinig helaas. Gelukkig ben ik nog niet bezig met kinderen want ik loop al leeg op mijn knol :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:58

danoesje schreef:
Quera, dan is het een goed idee toch, op 1 inkomen? in welke regio zit je?(edit: zie t al in je profiel) Ik Amsterdam dus dat is niet echt geinig helaas. Gelukkig ben ik nog niet bezig met kinderen want ik loop al leeg op mijn knol :P

Op 1 salaris is hier een klein appartement te koop vandaar onze keus om iets hoger te gaan zitten :) zodat we een mooie eensgezinswoning kunnen kopen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:00

Wij hebben bewust een hypotheek op 1 salaris..
En bewust t huis op mijn vriend zn naam.

Ik heb heel wisselend werk..dus nooit vastigheid.
Vandaar.

Leuk huisje van gekocht o.v.b :-)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:00

Groot gelijk, als je er maar niet alles voor moet laten en nog een beetje kunt genieten!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:01

Jolliegirl schreef:
Wij hebben bewust een hypotheek op 1 salaris..
En bewust t huis op mijn vriend zn naam.

Ik heb heel wisselend werk..dus nooit vastigheid.
Vandaar.

Leuk huisje van gekocht o.v.b :-)

Dat is dan een goede keus :j mag ik vragen welk huis je hebt ''gekocht' evt per pb. Ben wel nieuwsgierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:08

Zat net wel te gniffelen bij Huizenjacht, een dame die in Amsterdam een 1-kamer appartement bekeek van 60 M2 voor €220.000.- daar vind je hier een vrijstaande woning voor hier :=

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:09

Joolien, helaas is dat meer regel dan uitzondering. Wij zoeken straks tussen de E300.000 en E350.000 maar daarvoor heb je ongeveer 75 m2 met als je geluk hebt een tuin/ruim balkon (onze voorwaarde) mits je in een leuke wijk wilt wonen...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:11

Joolien schreef:
Zat net wel te gniffelen bij Huizenjacht, een dame die in Amsterdam een 1-kamer appartement bekeek van 60 M2 voor €220.000.- daar vind je hier een vrijstaande woning voor hier :=

Bizar :j

Hier betaal je voor een beetje leuke eensgezinswoning die af is 200.000

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:12

Jaloers!!Mja zie mijn kerel maar eens hier weg te krijgen :S

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:13

danoesje schreef:
Jaloers!!Mja zie mijn kerel maar eens hier weg te krijgen :S

Gewoon meenemen ~~}>

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:15

Hehehe dat mag jij m dan vertellen 8-)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:43

Hier de hypotheek alleen op het basissalaris van mijn man.Dit hebben wij toendertijd bewust gedaan omdat we graag kinderen wilden(en nu ook 2 hebben) en toch nog graag een beetje geld over wilde hebben om te leven.

danoesje,mijn man komt uit Zuid-Holland en heeft altijd gezegd dat hij NOOIT naar Brabant ging verhuizen.Een paar weken geleden zei hij plotseling dat ik het huis maar te koop moest zetten hier in Zwijndrecht en dat hij naar Brabant wil gaan verhuizen.De reden dat hij wil verhuizen is dat hij ziet dat ik hier met de dag ongelukkiger wordt en dat heel mijn familie in Brabant woont.Dus nu staat ons huis in zwijndrecht te koop en zodra dat verkocht is gaan we naar Brabant!!!!Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit alleen kost het wat tijd.

JG,fijn dat het nu wel in één keer wel bij de goede persoon is aangekomen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:59

Ik leen wel op één salaris. Kan ook weinig anders, als single :') Op mijn salaris zou ik ook in de randstad een prima woning kunnen kopen. Trek 'm dan wel vol op mijn salaris, nou zit er een halve ton tussen wat ik kan lenen en wat ik effectief leen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:01

Als wij straks een huis kopen, zullen we dat doen op basis van het gehele salaris van m'n vriend en 50, max. 60% van dat van mij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:08

Berdien schreef:
Ik leen wel op één salaris. Kan ook weinig anders, als single :') Op mijn salaris zou ik ook in de randstad een prima woning kunnen kopen. Trek 'm dan wel vol op mijn salaris, nou zit er een halve ton tussen wat ik kan lenen en wat ik effectief leen.

Dan heb je gewoon een goed salaris. :D