Ik heb eens even gekeken wat wij tot nu toe vanaf 01-01-2013 hebben uitgegeven aan boodschappen, en ik kwam neer op 3 euro per persoon per dag. Dit is inclusief alle andere spullen die wij ook bij de supermarkt halen, dus bijvoorbeeld wc-papier en schoonmaakspullen en zo.
Wij halen eigenlijk alles bij de AH XL en we gaan eigenlijk alleen naar de Aldi voor bijvoorbeeld scheermesjes, wc-papier en dagcreme. Ik vind het wel meevallen.
Hoe wij het doen: iedere week kijken wij voordat we boodschappen gaan doen, de bonusaanbiedingen door en maken meteen een lijstje via de Appie. Verder kopen wij eigenlijk geen kant-en-klaar maaltijden (behalve soep in zak van Unox), maar voor de rest letten wij eigenlijk niet extra op goedkope spullen. Daarnaast drink ik geen frisdrank en we hebben bijna nooit kaas / kazen in huis (niet omdat het duur is) en alcohol kopen wij eigenlijk ook nooit. Net zoals biefstuk en zalm en dergelijke. We eten eigenlijk qua vlees alleen rundergehakt en kip (kiloknallers) en hamburgers. Maar daarentegen kopen we wel veel voorgesneden groenten (we eten 200 gram groente per persoon per dag, we zijn met zijn tweeën).
Ook eten wij in het weekend regelmatig bij onze (schoon)ouders, dat scheelt ook natuurlijk.