[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:49

Iemand nog interesse in een grenen dressoirtje.
Wij hebben een kast gekocht, ik weet nog niet wanneer hij komt maar misschien kan ik iemand er mee blij maken
Ik heb hem achter in de Santa Fe gehad met de bank naar beneden.
2 kastdeurtjes en 5 laatjes in het midden

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:52

haha als we zo bezig gaan :D Ik heb ook nog heel wat dingen die we niet meer mee willen zeulen als we gaan verhuizen :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:59

Nouja het is maar een idee en wij hebben hem ook gekregen en waren er ook blij mee.
Dus waarom niet hier misschien iemand er blij mee maken.. toch.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:47

Heb je er misschien een foto van Mando? Zoals ik al zei heb ik een heel huis (nou ja, appartement dan) om te vullen. Mijn vorige huis trok ik gemeubileerd in en ik nam dus ook echt alleen mijn persoonlijke dingen mee. Kasten en dergelijke moeten allemaal nog aangeschaft worden.
Mijn bankrekening huilt nou al bij het idee _O-

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:54

attitude in Duitsland mag dat blijkbaar wel.
5000 vierkante meter is wel echt een minimum hoor voor 1 paardje dat is niet zo heel groot.
Het huisje waar we mee bezig waren had 7 hectare ruim genoeg, maar helaas feest is niet door gegaan.

Mando heb je gelijk aan hoor! Denk dat mensen die gaan verhuizen altijd wel spullen hebben die ze niet mee willen nemen en die wat andere dingetjes willen. Vind dat dat hier best mag hoor, heeft inprincipe ook met wonen en verhuizen te maken.
(zal toch onze waslijst er maar niet op zetten)

Wij hebben vanavond weer een huisje gezien, huisje heeft echt geen wow factor (zoals het vorige huisje het wel had) maar heeft wel enigzins potentie, morgen de makelaar maar eens bellen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:05

@ mando wel een goed idee...wie weet kan je er iemand blij mee maken.

Onze verkopende partij laat gewoon alles staan tegen een klein prijsje..het is alleen helaas niet echt onze smaak en we hebben ook geen idee wat we met 3 bedden en kinderspullen moeten maarja het idee was leuk :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:30

NoGo schreef:

Onze verkopende partij laat gewoon alles staan tegen een klein prijsje..het is alleen helaas niet echt onze smaak en we hebben ook geen idee wat we met 3 bedden en kinderspullen moeten maarja het idee was leuk :+

marktplaats is de beste vriend ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:01

Attitude schreef:
Er mag toch geen andere geinteresseerde bieden, als jullie aan het onderhandelen zijn?

dat staat nergens geschreven hoor. uiteindelijk beslist de verkoper zelf wat er gebeurt, zolang die de courtage aan de makelaar maar betaalt. stel dat een verkoper met een koper voor 200000 via de makelaar in onderhandeling is en er komt een bieder met 250000 rechtstreeks bij de verkoper op de proppen. dan kan hij zelf de beslissing nemen. dat het geen goed koopmansgebruik is, is een ander verhaal

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:49

Pashon schreef:
NoGo schreef:

marktplaats is de beste vriend ;)

Klopt maar de kringloopwinkel ook

Berdien je heb PB

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:14

In Duitsland mag dat idd allemaal wel en is het heel gebruikelijk dat het zo gaat, daarom ga je ook eerder naar de notaris, daar.

Wij hebben ook jaren gezocht voor fatsoenlijk wat grond, want 1 paard zou je niet alleen moeten willen houden en als je ook nog een bak of iets dergelijks wilt gaat 't wel heel snel en buiten wonen en uitkijken over een modderbende is ook niet echt alles.
Niet leuk, maar ik zou echt gaan voor wat je nodig hebt, ligging en mogelijkheden zijn gewoon niet te veranderen.
Ik kan me voorstellen dat je dat als zoeker erg gemakkelijk vindt klinken, maar wij hebben ook zeker zes jaar intensief gezocht en daarna iets gevonden dat iig de potentie had.
Hier ook naar de notaris geweest en nu is het huis dus officieel niet meer van ons, een week hard werken en dan om naar de boerderij en... weer heel hard verder werken, daar :D .

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:27

@ Pashon, ja de gebruiken in Duitsland ken ik wel
Maar ik wist niet dat het om een huis in Duitsland ging ;)

Alles vastleggen met de makelaar als het bod is geaccepteerd.
Wij hebben het ook al meegemaakt dat we overboden werden.

In Nederland ( toen wij nog op de markt actief waren), als er onderhandelingen waren met een eventuele koper, er geen onderhandelingen plaats mochten vinden met andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:55

Ik heb afgelopen zaterdag mijn huis leeggehaald :D Moet alleen nog ff stofzuiger erdoor houden en de gordijnen eraf halen en dan is alles weg. Afgelopen week had ik bericht dat ze de financiering rond heeft, dus hij is nu echtecht verkocht :D Hoop nu vanmiddag te horen wanneer de sleuteloverdracht is, want die is waarschijnlijk eerder dan het beschrijven bij de notaris (sleutelverklaring noemde die het) Maar moet die datum wel weten zodat ik GWE enzo alvast op kan zeggen per die datum..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:16

attitude het gaat inderdaad om een huis in Duitsland, geloof dat ik dat wel eens verteld had maar je kan natuurlijk niet alles onthouden ;)

Wij krijgen morgen de uitslag van de financiering te horen, ben erg benieuwd en erg zenuwachtig kan me echt niet snel genoeg gaan weg met die woning

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:22

Mag ik hier meekletsen? Wij zijn in de fase van kijken wat we kunnen lenen en regelen van een werkgeversverklaring.. Nog best een lastige vraag als je net als ik nog maar 2 mnd in dienst bent met een contract van 6 mnd...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:26

sannes88 lastig, hoe zit je man/ vriend/ partner met werk dan?

Net de makelaar gebeld en ze gaat een afspraak maken met de duitse makelaar om het huis te bekijken. krijg het adres vast doorgestuurd dan kunnen we vast een keertje gaan kijken.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:29

Mijn vriend heeft een jaarcontract tm maart. Hij verwacht geen moeilijkheden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:32

@Pashon: als je nog eens gaat kijken in Duitsland, probeer het dan zonder makelaar te doen, dat scheelt gemiddeld zo'n 5,7 procent.
Makelaar stelt in Duitsland veelal niks voor, dat kan iedereen worden.
In Duitsland betaalt vooral de koper de makelaar, vandaar dat veel huizen ook door verschillende makelaars worden aan geboden.
Succes iig!

@Sanne: welkom! Spannend, dus wat er allemaal kan.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:33

ja dat klopt maar we beheersen de taal (beetje slecht) nog niet zo denderend en de makelaar let op andere dingen als dat wij doen.
Je hebt inderdaad wel gelijk hoor, dat hadden we van heel veel mensen al gehoord.
Zal het vanavond nog eens in de groep gooien.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:34

Als we allebei een werkgeversverklaring hebben kunnen we ruim 300.000 krijgen.. We hebben een huis van 200.000 op het oog en gaan zaterdag bezichtigen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:37

Kun je zoveel krijgen met beide geen vast contract en alleen een werkgeversverklaring?? Ik dacht echt dat je dan niet zoveel zou kunnen krijgen omdat je lang niet zoveel zekerheid hebt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:37

Staar je niet te blind op een werkgeversverklaring. Een bank (of in ieder geval de bank waar ik bij werk op de afdeling hypotheken) kijkt ook naar hoe lang je al werkt en wat je eventuele 'prognose' voor de toekomst is.
Iemand die geen vast contract heeft maar wel al minimaal 3 jaar aan onafgebroken inkomen heeft, daar wordt een bank (nah, 'mijn' bank ;) ) ook al blij van. Of als starter met een HBO/WO diploma, daar kunnen ze ook wat mee.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:40

Relaxed schreef:
Kun je zoveel krijgen met beide geen vast contract en alleen een werkgeversverklaring?? Ik dacht echt dat je dan niet zoveel zou kunnen krijgen omdat je lang niet zoveel zekerheid hebt?

zo is het ons wel voorgerekend door een adviseur.. Maar zoveel lenen willen we niet hoor..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:40

Pashon schreef:
ja dat klopt maar we beheersen de taal (beetje slecht) nog niet zo denderend en de makelaar let op andere dingen als dat wij doen.
Je hebt inderdaad wel gelijk hoor, dat hadden we van heel veel mensen al gehoord.
Zal het vanavond nog eens in de groep gooien.

Waar ga je kijken? In welke regio?

Ik heb idd gemist dat het om een huis ging in Dld.

Een duitse makelaar doet idd erg weinig.
Ik neem aan dat je dan nu een aankoopmakelaar meeneemt? Omdat je spreekt over "de makelaar let op andere dingen als dat wij doen ".

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:42

Citaat:
Iemand die geen vast contract heeft maar wel al minimaal 3 jaar aan onafgebroken inkomen heeft, daar wordt een bank (nah, 'mijn' bank ;) ) ook al blij van. Of als starter met een HBO/WO diploma, daar kunnen ze ook wat mee.

mijn vriend werkt al 4 jr, hbo'er en ik heb in juni mijn hbo-diploma gehaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:42

SaNNeS88 schreef:
Relaxed schreef:

zo is het ons wel voorgerekend door een adviseur.. Maar zoveel lenen willen we niet hoor..

Nee maar ik bedoelde het ook meer dat je dus zonder vast contract al best wel veel kan krijgen.. Ik dacht dat het dan wel flink minder zou zijn..

Berdien, wordt er dan ook gekeken of je in een zekere branche zit ofzo? Ik dacht dat er meer zwart-wit gekeken werd, maar het is dus best wel persoonsgebonden?