Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Swah schreef:Zou je een stoomreiniger ook kunnen gebruiken voor de oven? En/of wat is sowieso de beste schoonmaaktip voor de oven. Ik stel het altijd uit en dat ding nu echt zo goor, echt genant.
rien10 schreef:Iemand de gouden tip voor het dagelijks schoonmaken van de inductie kookplaat? Ik kook nu een week of 3 op inductie, maar heb "de" methode nog niet gevonden.
Ik doe nu een druppeltje afwasmiddel, microvezel vaatdoen en heet water, napoetsen met een Izi clean streepvrij doek. Maar toch blijft er iets achter. Ik poets me suf.....
Esther_ schreef:rien10 schreef:Iemand de gouden tip voor het dagelijks schoonmaken van de inductie kookplaat? Ik kook nu een week of 3 op inductie, maar heb "de" methode nog niet gevonden.
Ik doe nu een druppeltje afwasmiddel, microvezel vaatdoen en heet water, napoetsen met een Izi clean streepvrij doek. Maar toch blijft er iets achter. Ik poets me suf.....
Ik maak de glasplaat van mijn gasfornuis schoon met alleen doek en water. Gebruik er wel een toverdoek en een droogdoek voor. Maar mijn maakt lukt het ook gewoon met een microvezeldoek en een handdoek. Van afwasmiddel had ik het idee dat het alleen maar vettig werd.
Bloemetje75 schreef:Bellatrix schreef:Ja, haha dat gevoel ken ik.
Ik doe ze wel en dan zie ik her en der nog strepen...ach, dan kunnen ze iig zien dat ik een poging heb gedaan.
Dit is ook mijn instelling. En mijn man weet dat als hij vindt dat hij het beter kan, ik hem niet tegen hou….
Verder heb ik zo’n ramen-stofzuiger (raamwisser die op batterij het raam droog zuigt). Dat helpt ook goed!
maar ik weet wat je bedoelt want die heb ik ook! Ik heb deze en vind t echt ideaal!

Yummy schreef:Mijn vaat komt uit de vaatwasser met een soort bruin achtige aanslag / viezigheid, vooral op de glazen. Heb glansspoelmiddel en zout al bijgevuld? Moet ik iets schoonmaken, wat? Zie ik iets over het hoofd?
Sodera schreef:Yummy schreef:Mijn vaat komt uit de vaatwasser met een soort bruin achtige aanslag / viezigheid, vooral op de glazen. Heb glansspoelmiddel en zout al bijgevuld? Moet ik iets schoonmaken, wat? Zie ik iets over het hoofd?
Bij mij is dat vaak als er iets verstopt zit in een van de draaiarmen, bijv meloen pitje of stukje eierschaal ofzo.
Vooral bij die onderaan het bovenrek vast zit.