Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:28

Ceetje_bokt schreef:
_San87_ schreef:
Ik wil graag Billy's voor m'n schoenen <3..

Dan heb je wel een mooi overzicht, maar ze worden wel stoffig. Ik heb al mijn sandalen en slippers in plastic opbergbakken (action) daar word ik ook vrolijk van. Maar goed, dit onderwerp hoort meer bij een ander topic.

Ze blijven in de dozen :D.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:43

_San87_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Dan heb je wel een mooi overzicht, maar ze worden wel stoffig. Ik heb al mijn sandalen en slippers in plastic opbergbakken (action) daar word ik ook vrolijk van. Maar goed, dit onderwerp hoort meer bij een ander topic.

Ze blijven in de dozen :D.

Aha! Dat is dan een ander verhaal.

Malenka

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:10

Ik heb vanmorgen behang besteld voor de slaapkamer die nog in aanbouw is. Maar ik kon het gewoon niet laten... <3

Afbeelding

En van deze ook twee rollen. Mogelijk voor in de bijkeuken (sorry O:) ) boven de lambrisering.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:13

Geweldig <3.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:17

Die bovenste vind ik heel erg mooi! De onderste moet je denk ik van houden :D

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:17

Dat behang is geweldig, vooral de bovenste!

Ik heb een bijkeuken/berging, hierin is het toilet, hangt de cvketel en staan m'n wasmachine en droger. Een grote schuifwand waarachter de frietpan en dergelijke "zooi" staat. Hoe fijn het ook is en ik hem nooit zou willen missen, ik krijg het nooit netjes opgeruimd en schoon met een man die in het grondverzet werkt en twee pubers. Het blijft dus een beetje een doorn in het oog voor mij :o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:26

Heel gaaf dat behang. Welke kleur heeft je lambrisering?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:44

De kleur van de lambrisering is nog te bepalen. Dus als ik het behang binnen heb ga ik eens met kleurstalen kijken wat het mooiste is. Zo op het eerste oog vermoed ik dat we voor groen gaan, of donker gebeitst hout. Maar het verbaast me ook niks als het uiteindelijk de rode kleur van de achtergrond wordt voor meer eenheid. De kastenwand die ik om onze wasmachine en droger wil bouwen wilde ik in ieder geval (oker) geel maken. En de keuken willen we (ossenbloed)rood hebben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:31

_San87_ schreef:
Ik wil graag Billy's voor m'n schoenen <3.

Ik las dat je ze in de dozen laat. Gaan ze dan niet ook uitsteken? Ik ben zelf ook opzoek naar een ondiepe optie om mijn schoenendozen in te zetten dus ik laat me graag inspireren :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:45

In mijn frustratie over ruimtegebrek heb ik besloten dat ik de kamer waar ik mn kont niet kan keren, een nieuw kleurtje ga geven :Y)

Het is ook de laatste ruimte waar nog grijs op de muur zit dus dan ben ik daar ook meteen vanaf. Pluspunt is dat ik mezelf dan ook nog eens dwing alles uit te zoeken :')

In mijn hoofd klinkt dit best goed, zo maar even langs de Gamma voor kleurstalen :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:27

Snippergroen schreef:
_San87_ schreef:

Ik las dat je ze in de dozen laat. Gaan ze dan niet ook uitsteken? Ik ben zelf ook opzoek naar een ondiepe optie om mijn schoenendozen in te zetten dus ik laat me graag inspireren :D

Er is volgens mij ook een billy van 40 cm diep, maar de gewone is 28 diep dus tenzij maat 48, zou het moeten passen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 16:11

Snippergroen schreef:
_San87_ schreef:

Oh, goed punt. Nog niet over nagedacht...

Mijn schoenendozen zijn geen standaard maten.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:32

Bielsje schreef:
In mijn frustratie over ruimtegebrek heb ik besloten dat ik de kamer waar ik mn kont niet kan keren, een nieuw kleurtje ga geven :Y)

Het is ook de laatste ruimte waar nog grijs op de muur zit dus dan ben ik daar ook meteen vanaf. Pluspunt is dat ik mezelf dan ook nog eens dwing alles uit te zoeken :')

In mijn hoofd klinkt dit best goed, zo maar even langs de Gamma voor kleurstalen :j

Ik ging heen voor Urban Taupe aangezien ik die zo mooi vond op foto's hier... Nergens meer te vinden. 3 andere kleuren uitgezocht, smeer ze op de muur, compleet anders! Hoe dan? |o

Ik weet nog dat ik verliefd werd op de kleur rijksgroen. Groen dus. Hier is ie bruin :x. Ik heb een hekel aan mijn huis |(

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:38

Bielsje schreef:
Bielsje schreef:

Ik ging heen voor Urban Taupe aangezien ik die zo mooi vond op foto's hier... Nergens meer te vinden. 3 andere kleuren uitgezocht, smeer ze op de muur, compleet anders! Hoe dan? |o

Ik weet nog dat ik verliefd werd op de kleur rijksgroen. Groen dus. Hier is ie bruin :x. Ik heb een hekel aan mijn huis |(

Kan je het niet laten mengen?
En anders heeft de Gamma ook proefpotjes voor 2,99..

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:40

Bielsje, zo herkenbaar!
Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik wil dit jaar alle ruimtes in huis aanpakken, maar het heeft heel veel testers gekost voordat ik eindelijk de kleur had gevonden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:40

Bielsje schreef:
Bielsje schreef:

Komt dat door het licht, dan? Wel vervelend...

Afbeelding
Dit is een deel van onze keuken in ons nieuwe huis <3. Ik ben er helemaal verliefd op.

Ik wil wel graag nieuwe raambekleding, maar ik twijfel. Ik denk dat een vouwgordijntje het mooiste is, die kan op het kozijn gemonteerd (de ramen slaan naar buiten open).

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:43

Gave keuken zeg! Ik zou kiezen voor plissé gordijnen, die kunnen ook op het raam en doen echt iets met de temperatuur kou én warmte. Daarnaast vind ik ze mooi, maar da’s smaak natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:47

Ceetje_bokt schreef:
Gave keuken zeg! Ik zou kiezen voor plissé gordijnen, die kunnen ook op het raam en doen echt iets met de temperatuur kou én warmte. Daarnaast vind ik ze mooi, maar da’s smaak natuurlijk.

Hebben we ook overwogen, maar ik vind dat te strak/modern voor een keuken van bijna 90 jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:50

Oefh ja, normaal gezegd zou ik zeggen jaloezieën. Dat vind ik het mooiste, maar idd niet bij jou keuken.

Ik denk dat je gelijk hebt, dat een vouwgordijn leuk staat. Of shutters in een goede kleur. Dat zou ook wel leuk staan denk en het isoleert goed, maar ik shutters zijn godsgruwelijk duur (ik wil ze heel graag voor de schuifpui :)) ) .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:55

Isolatie is voor ons geen belangrijk punt, of staat onderaan de lijst, in de keuze voor raambekleding. Het glas is HRdriemiljoenplus met edelgas erin, en de wind staat nooit op deze ramen.

Shutters vindt mijn vriend vreselijk :=. Dus die vallen sowieso af, ik vind ze dan weer wel leuk :P.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:03

_San87_ schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Hebben we ook overwogen, maar ik vind dat te strak/modern voor een keuken van bijna 90 jaar oud.

Snap ik, maar ik hou wel van dat contrast.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:12

Bielsje schreef:
Bielsje schreef:

Balen joh! Is ie sowieso niet meer leverbaar? Of gewoon op?

Een vriendin heeft dezelfde kleurencode op haar muur gesmeerd maar zegt ook dat het totaal anders eruit ziet....dus hoe dat allemaal kan? Merk verschil??? Maar die urban taupe is toch van flexa?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:23

Ik zou ook zeggen plisségordijnen :j

Voor Flexa urban taupe, kijk ook eens bij Flexa zandsteenbruin en Flexa grijsbruin. Dat zijn nagenoeg dezelfde kleuren :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:29

Uhmmmm, ik ben een woordje vergeten :'). Ik heb dus testers op de muur gesmeerd O:)
Van de urban taupe was er nergens een tester of een staal te vinden en gezien mijn ervaringen met dit huis, is dat wel cruciaal :=

Het zal vast door het licht komen op de één of andere manier maar ik snap niet hoe. Ik dacht, ik doe eens gek en probeer ook de Flexa kleur van het jaar. Zag er zo leuk uit in de bouwmarkt! Hier is hij denk ik legergroen _O-. Ik wil geen groen, dat is de hele benedenverdieping al...

Ik begin nu haast te denken dat ik de hele kamer roze-achtig ga maken. De heeeele kamer. Inclusief wandplanken en plafond :')

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:30