Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:51

kelliiee1993 schreef:
Voor de scoupy gebruikers even een vraagje:

Stel dat ik 2 producten wil kopen die op dat moment cashback actie zijn.

Moet ik dan 2 bonnen hebben of kan ik met 1 bon beide cashback acties doen?

Zelfde producten apart op een bon. Mag niet dezelfde bon gebruiken.

2 aparte dingen mogen gewoon bij elkaar op een bon.

Mandyy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:01

De Etos stappenteller zou morgen weer beginnen bij 0, maar nu lijkt deze ronde verlengd te zijn tm 19 augustus?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:47

Mandyy schreef:
De Etos stappenteller zou morgen weer beginnen bij 0, maar nu lijkt deze ronde verlengd te zijn tm 19 augustus?

Je hebt gelijk -O- -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:23

Ik heb bijna 400.000 stappen, maar tot nu toe alleen korting. Ik hoop nu de tape te gaan krijgen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:29

volgens mij zat die bij de 400.000.

Jammer dat ze weer uitstellen bij de etos app.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:53

Volgens mij ook 400.000.

Uitstel is ook best wel lang helaas! :\

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:33

Kan iemand vertellen wat de stappenteller inhoud ? Of moet je daar regelmatig voor bij etos komen?
Zijn er ook mensen die profijt hebben van euro sparen ?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:53

Ik kom me ook melden hier, net een inkomsten en uitgaven lijstje gemaakt en ik schrok me kapot. Ik geef maandelijks ruim 500 euro uit aan alleen boodschappen voor twee personen. Ik schaam me echt kapot. We bestellen ook elke week wel een keer eten, dat heb ik er nog niet eens bij op geteld. Helemaal niet raar dus dat ik echt nooit wat over houd.

Wat ik ga veranderen:
- Niet meer naar de AH, maar naar de Lidl
- Veel minder luxe producten
- Eens in de twee weken eten bestellen
- Niet meer elke dag naar de supermarkt
- Af en toe bestellen bij Picnic (is dit echt voordeliger?)

Zijn hier nog mensen met goede tips voor een beginnend bezuiniger?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:38

Albert heijn is in veel gevallen niet duurder dan de Lidl, zelfs regelmatig goedkoper. Echter; je hebt bij de Lidl geen keuze in merk-producten of niet. Bij de AH haal ik zelf altijd de goedkope merken van bijv wasmiddel of koekjes, ik merk geen/nauwelijks verschil en de prijs scheelt toch echt wel :).

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:49

Lidl is inderdaad niet persee goedkoper. Ik eet havermout die is bij de ah even duur als de lidl. Bij de Dirk is die wel goedkoper.En dan vergelijk ik dus de huismerken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:56

Ik haal bij Ah eigenlijk altijd de a merken, dus dan scheelt het wel wat.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:37

Ik vind het bijna indrukwekkend dat het je lukt om zoveel geld uit te geven aan eten voor 2 personen. Zou je eens kunnen laten weten wat je dan allemaal koopt? Dan is tips geven een stuk makkelijker.

De standaard dingen zijn denk ik wel van toepassing: een lijstje maken met wat je nodig hebt en niets extra's kopen. Huismerk ipv A-merk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:54

Veel verse vis, mosselen, garnalen, gerookte zalm, carpaccio, losse broodjes, biologische producten (vlees, melk, eieren), kip koop ik scharrel, want biologisch is me echt te duur, wijn, ijs (Haagen-dazs en Magnum), buitenlandse kaasjes, maaltijdsalades, verse pizza, tijdschriften, melatonine.

Ja, hier kan ik allemaal op bezuinigen, behalve op de melatonine, die heb ik echt nodig.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:13

Melatonine is vaak bij een drogisterij goedkoper en soms in de aanbieding.
Maar ik begrijp wel dat je veel uitgeeft aan boodschappen na het zien van dit lijstje. Al mag ik ook niks zeggen want wij geven ongeveer €300 per maand uit bij de supermarkt en laten dan 1 á 2x per week bezorgen/gaan uit eten. Oja en dan eten we nog 1x per week bij mijn ouders :+ en toch kopen we echt geen gekke dingen, ik eet sowieso niet zoveel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:20

Als ik het zo lees dan gok ik dat je heel veel vlees en vis eet, waarschijnlijk meerdere keren per dag? Dan zou je al heel veel kunnen besparen door wat vaker een vegetarisch gerecht te koken, en dan niet met vleesvervangers maak gewoon lekker verse groentes en peulvruchten. Dat scheelt echt veel in je portemonnee, en kan net zo lekker zijn, of lekkerder :D
Met een gepofte zoete aardappel met salsa zit ik goed vol, er hoort geen vlees in het gerecht dus je mist het ook niet, en het kost bijna niks. Om maar een voorbeeld te geven.

Verse pizza is heel makkelijk zelf te maken. De bodem kost je hooguit 20 cent, de saus ook niet meer dan dat, en dan hoef je er alleen nog kaas op te gooien.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 08-07-18 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:21

Dat zijn inderdaad vrij dure producten.
Het is natuurlijk een inkoppertje om te zeggen dat je die dan minder moet eten, maar dat is eigen keus :)
Je zou wel kunnen kijken of je juist dat soort producten in het seizoen/in de aanbieding kan kopen. Veel biologische producten zijn goedkoper bij de Aldi dan bij de AH. En verder zijn verse maaltijdsalades en pizza's en dergelijke schreeuwend duur TOV zelf maken. Daar zou je ook best wat kunnen winnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:25

Hét perfecte recept voor pizzadeeg, nadat ik tig recepten heb geprobeerd:
http://kookkompas.nl/pizza/
En dit deeg kost dus zo’n 7 cent per pizzabodem :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:43

Verse vis is nu eenmaal duur denk ik , lust geen vis :+

Denk dat iedereen zelf bepalen kan of die vlees eet of niet , je zou naar de slager kunnen gaan in de buurt en dan minderen met vlees maar wel kwaliteit (even kijken wat voor vlees die hebben , mijn baas heeft eigen runderen lopen bij een boer en varkens die op stro lopen en langer en rustiger klaargestoomd worden voor de slacht. Couperen hebben ze liever niet en kleinere groepen met grotere ruimtes )

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:30

Dank jullie wel voor de tips! We eten niet elke dag vlees, maar er is nog wel winst op te behalen inderdaad. De maaltijdsalades en pizza's eten we eigenlijk vooral ivm tijdgebrek, alleen die krengen zijn soms al 6 euro per stuk. Misschien toch ook maar meer maaltijden invriezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:45

Rebecca , er word ook niet gezegd dat mensen geen vlees zouden moeten of mogen eten
Maar dat je wel kunt besparen door af en toe een keertje Vega te eten ...

Maanlicht, Ik zou het ook kunnen hoor
Zo veel geld uit geven en dan eet ik niet eens vlees en mijn vriend maar soms
Maar ik maak nog steeds duurdere keuzes, zo veel mogelijk bio en een hoop andere zaken ivm principes maar ook allergieen en overgevoeligheden ook duurdere opties (wasmiddel en verzorgingsmiddel zo non toxisch en milieu vriendelijk mogelijk onder andere)

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:56

Ik kom even binnen vallen. Misschien heeft iemand er wat aan bij mij in de buurt zit een grote vis handelaar die dan "afval" vis verkoopt, of te wel de kleinere stukken. Dit gaat dan om verse tonijn en zalm voor €7.50 per kilo. Misschien zit zo iets ook wel bij jullie in de buurt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:28

Hou ten eerste niet van maaltijdsalades maar wat ik doe voor de dagen dat ik weinig tijd heb. Een groot portie macaroni of babi pangpang saus maken en wat er overblijft in porties invriezen. Voor de babi pangpang hoef je alleen nog rijst te koken.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:18

Wij geven hier 200 euro per maand uit aan boodschappen voor 2 mensen inclusief koopzegels. We doen altijd boodschappen bij de Albert Heijn.

Producten die we altijd halen zijn 2 pakken melk en 4 broden (altijd die die dag gebakken zijn want die al in plastic binnen komen lust ik niet). Verder eten we geen vlees maar vleesvervangers. Ook geen frisdrank maar Roosvicee.

Het helpt ons heel erg om aan het begin van de maand geld te pinnen en dan elke week boodschappen te doen. Hebben we aan het eind van de maand weinig geld over dan eten we goedkope dingen en halen we geen chips etc.

Goedkope dingen zijn bijvoorbeeld aardappels, spinazie en een ei. Of IPV maaltijdsalades een keer soep uit blik met brood.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:21

Oh en s'avonds gaan dan zijn bijvoorbeeld alle broden bij ons 35% korting en er ligt altijd nog genoeg

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 22:26

Goede tips Amber_anne!
Wauw, 200 euro per maand met z'n 2en, dat vind ik echt knap!