Mijn paprika, aardbei en aubergine zijn ook nog niet uitgekomen. Gezaaid op 14/3. De rest heeft zich ondertussen laten zien en straks ga ik de radijzen moeten verpotten. Deze gaan echt hard!
Maar ik heb op sommige potjes wel schimmel. Is dit erg en kan je hier iets aan doen?
Ook mijn rucola begint af te sterven.. Precies hetzelfde als bij de broccoli.. Had hem al uit de zon gehaald en zorg dat de aarde altijd vochtig is, niet te nat, niet te droog. Mijn kropsla, cherrytomaat, prei en lente ui gaan wel erg goed en zijn volgens mij al over het punt heen dat ze af kunnen sterven haha.
Ik heb precies hetzelfde verpot ze hou de aarde vochtig niet in direct zonlicht en na 3 weken opeens dood. Word tijd dat alles naar buiten in de grond kan dan gaat het veel beter dan in potjes. Misschien volgend weekend.
Anoniem
Geplaatst: 28-03-15 13:04
Zou het misschien liggen aan gebrek aan voeding? Hier groeit het allemaal niet zo snel op moment (alhoewel aubergine gaat best goed). Maar heb nog niks verpot. Binnenkort misschien eens doen en kijken wat prei/lente-ui dan doen. Met verpotten gaan ze hier de moestuingrond in. En eventueel heb ik een doosje mestkorrels voor groenten&kruiden.
Prei en lente-ui is niet meer gegroeid. Maar begint wel minder te hangen zeg maar. En bij veel dingen die al ontkiemt waren, komen nog nieuwe plantjes op. Maar de eerdere zijn nog allemaal heel klein. Nu is het wel in mijn kamer heel koud zonder verwarming aan. Dus veel warme uren hebben ze niet haha.
Ik heb bij het verpotten van de tomaatjes wel ook gelijk extra meststoffen gegeven. Ze hebben dan ook geen minuut gehangen en doen het best goed in de schuur achter glas en kap losjes erop. Denk zelfs dat binnenkort de kap eraf moet, want de plantjes groeien best goed door.
Ik heb zojuist de ruccola gezaaid. Vandaag moeten de prei, wortels, aubergine en kropsla-deel2 omgepot worden. Ik hou mijn hart vast. Nieuwe zak potgrond gehaald. Eens kijken of iets gaat overleven.
Ik heb net de cherry tomaatjes verpot,ben benieuwd hoe het verder gaat doen. Ik heb nu penen en bosaardbei gezaait. Spinazie was van de week dood gegaan. Ik heb verder nog andijvie, rucola en thijm staan.
Het probleem bij deze kropsla was trouwens dat de wortels helemaal tussen de 2 laagjes papier zaten. Ik heb er verschillende weggegooid omdat de wortel gewoon kapot ging, hoe voorzichtig ik ook was. De ruccola heb ik dus van tevoren uit het papier geknipt en gezaaid. Had ik dat maar eerder geweten. Dan had ik de rest ook allemaal los geknipt van tevoren.
Dat had ik dus beter ook kunnen doen. En de aardbeien vraag ik me af. Die zijn echt maar 4mm hoog. En volgens het kaartje zouden ze over 3 dagen omgepot moeten worden... lijkt me toch echt niet goed te gaan als ze zo klein zijn.
Ik heb mijn radijs, cherrytomaat en aubergine en wortel verspeend. Allemaal in t matje gebleven en die doen het prima. Bij mijn aardbei nog steeds maar één plantje, dus die laat ik iig voorlopig even zitten.
Bij de praxis hebben ze ook een heel mooi moestuin ding. met 3 lagen, heel handig! Vandaag gehaald, van de week maar opzetten en dan mijn radijsjes daarin doen, ze kunnen wel buiten toch?
Ik had het niet verwacht maar op de Aubergine & Paprika na is alles al ontkiemt. Maar hoe nu verder, niet alles kan ik houden ben ik bang. Dus sommige gaan weg ter adoptie, hahaha!
Vind het overigens wel knap van sommige hier dat ze een hele keuken vol hebben staan, hahaha!
Heeft iemand tips hoe ik toch zelf de wortel kan houden? Heb geen plantenbak overigens. Zal zo eens een foto uploaden hoe het er momenteel bij staat.
Shiiiiiit! Ik heb zojuist kokend heet water over m'n aardbeitjes gegooid! Het zijn dan weliswaar de extra zaadjes die ik gekocht heb, maar kan het kwaad?