[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:52

Onze makelaar deed ook de bezichtigingen alleen tijdens kantoortijden. Ik heb daar niet zoveel moeite mee. Die man werkt ook 40 uur in de week, als hij alle bezichtigingen dan ook nog eens naar buiten die 40 uur moet verplaatsen heeft zo iemand ook geen leven meer. En ook bij mij is het zo, ik ga niet kijken om te kijken, als ik iets ga bezichtigen is het ook serieus, en daar neem ik graag wat vrije uurtjes voor op.
Wij hebben ook vrij ervoor moeten pakken, maar we hebben een schitterend huis gekocht dus die vrije uren waren het me echt wel waard. Ik zat zelfs zo krap in mijn vrije dagen (foutje van mijn werk uit waardoor ik er veel onterecht ben kwijt geraakt die nog terug moeten komen) dat ik vrije dagen heb bijgekocht. Maar als je wat wilt moet je er ook wat voor over hebben.

Dammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:26

Mijn makelaar doet bezichtingen op zaterdag. Dat is erg fijn, want ik merk dat (oké van de weinige kijkers) best wel veel op de zaterdagochtend willen komen.
En laat op de middag is ook populair.

Bedankt voor de aquarium tips trouwens iedereen.

En over een huizentop 3...die heb ik ook. Mijn oorspronkelijke top 3 is al een paar keer ververst: mijn nummer 1 huis is bij anderen ook nummer 1 en dan verkocht. :(
En één huis staat ongeveer even lang te koop als mijn huis, dat loopt wel gelijk :)
Dan ga ik mij weer afvragen waarom niemand anders dat huis koopt. Er moet wel wat aan gedaan worden, maar geen giga verbouwing zo te zien, de buurt is leuk, maar de vraagprijs is aan de hoge kant.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:12

dammie1 schreef:
En over een huizentop 3...die heb ik ook. Mijn oorspronkelijke top 3 is al een paar keer ververst: mijn nummer 1 huis is bij anderen ook nummer 1 en dan verkocht. :(
En één huis staat ongeveer even lang te koop als mijn huis, dat loopt wel gelijk :)

Dat vind ik wel moeilijk hoor. Ik heb echt een dikke nummer 1, en een goede nummer 2 maar dan houdt t op. En oh wat zal ik balen als die huizen weg zijn. Wat moet je dan, als je dan net kopers krijgt? Huren is altijd een optie, maar met twee kleine kinderen waarvan er al 1 naar school gaat is dat ook best een gedoe.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:12

Het zal zo'n vaart wel niet lopen Hamont, hoe lang staan die huizen te koop? Ik baalde ook verschrikkelijk toen de huizen verkocht waren die ik graag had willen hebben. Maar er komt regelmatig weer wat nieuws te koop en dan vind je alsnog wel wat moois. Bovendien ben je niet verplicht om te verkopen als het jou op dat moment niet past....
Maar de keuze is wel beperkt als je iets met grond wil hebben en de mogelijkheid om paard(en) aan huis te houden.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:24

phoeee lijkt mij ook lastig hoor. Wij gaan straks welliswaar zoeken in Amsterdam, maar alles wat ik echt mooi vind, is toch nog snel (binnen een paar maanden en soms sneller!) verkocht!
Grond erbij leek me heerlijk maar is hier in t westen helaas niet binnen ons budget :)

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:42

Symbeami schreef:
Het zal zo'n vaart wel niet lopen Hamont, hoe lang staan die huizen te koop? Ik baalde ook verschrikkelijk toen de huizen verkocht waren die ik graag had willen hebben. Maar er komt regelmatig weer wat nieuws te koop en dan vind je alsnog wel wat moois. Bovendien ben je niet verplicht om te verkopen als het jou op dat moment niet past....

De 1 al 1.5 jaar... en de ander een half jaar. De keus is inderdaad beperkt, of je moet echt een groot budget hebben. Maar paard aan huis, dat had ik op de piek van de huizenmarkt niet kunnen dromen, dat zoiets ooit binnen handbereik zou zijn! We zijn ook regio gebonden, anders kon je nog in limburg of drenthe ofzo gaan kijken, daar is meer te koop.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:46

of ik moet weer bij paps en mams gaan wonen in twente, daar staat vast ook wel wat leuks voor een minder groot budget :+
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... os/#foto-5
Zoiets lijkt me nou wel wat, mja, beetje uit de richting inmiddels en vriendlief krijg ik als echte westerling no way die kant op :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:18

Jes!!! Eindelijk hebben ze de juiste persoon...eindelijk heeft er iemand met verstand van zaken gebelt!
Er ontbrak een gezondheidsverklaring..die is per direct via internet ingevuld en opgestuurd en nu is alles onderweg naar het juiste adres!!

Tsjonge...had de abn daar nou zo'n moeite mee... Ze wisten blijkbaar gewoon niet dat er iets ontbrak ofzo?

Laten we hopen dat de levensverzekering v.d week rond is..
Dan kan de bank verder met de hypotheek zelf! :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:19

Jolliegirl, top! Ik duim mee :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:35

Goed nieuws Jolliegirl!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:36

Fijn nieuws jolliegirl :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:36

Wij hadden trouwens ook een makelaar die alleen tijdens kantoortijd wilde bezichtigen.
Hier hebben wij dus vrije dagen voor opgenomen.

Toen wij zelf in het weekend met vrienden wilden gaan kijken ivm de cv, toen mochten we de sleutel ophalen. :)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:19

Ik heb tot nu toe bij één makelaar gehad dat er geen bezichtiging mogelijk was op zaterdagochtend. Bij de andere makelaars waren avonden en zaterdagochtenden nooit een probleem. Vind dat je als makelaar ook best flexibel mag zijn. Makelaar zijn is geen kantoorbaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:20

Wij hebben ook 1x een zaterdagbezichtiging gehad idd! :)
En daarna 2ex zaterdags(toen we al overeenkomst getekend hadden) mochten we de sleutel halen.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:29

OOOOOOO ga me hier ook weer eens melden
Hopelijk kan ik snel mijn onderschrift veranderen!!!
Alles onder voorbehoud, maar eigen appartement lijkt verkocht en nieuw huis lijkt gekocht. Al met al niet slecht gegaan, heb een lager bod op appartement uiteindelijk kunnen accepeteren omdat ik zelf blijkbaar ook goed ben in onderhandelen ;) dus met eendezelfde hypotheek van een appartement naar een heel huis!!!
nu alles lopende houden en afhandelen en dan voor de carnaval de sleutels

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:31

Gefeliciteerd :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:33

danke!! ik hou altijd nog een slag om de arm(ik ken me eigen leven ;) maar mijn financieen lijken goed te komen, nu hopen dat mijn koper ook alles rond krijgt!!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:39

Ik zit nu in een huurhuis en we gaan voor het eerst kopen. Ben benieuwd wanneer we ergens anders wonen. Wil hier zo graag weg :j

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:41

Ik ben al een poos een stille meelezer.
Net op het moment dat wij(vriend en ik) voor een huis aan het kijken waren kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd wordt(maximum van tijdelijke contracten en vaste contracten worden niet meer gegeven.).
Eind augustus de zoektocht dus stopgezet.
Vandaag gelukkig te horen gekregen dat ik per februari een nieuwe baan heb op voorwaarde dat ik mijn diploma voor die tijd haal.
Komt mooi uit want ik heb 18 december mijn eind gesprek en als ik deze behaal heb ik mijn diploma.
Nu dus voorzichtig weer aan het rondkijken op funda.
Zodra ik op mijn nieuwe werk door mijn proeftijd ben gaan we een afspraak bij de bank maken.
Voor nu lees ik lekker mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:43

quera schreef:
Ik zit nu in een huurhuis en we gaan voor het eerst kopen. Ben benieuwd wanneer we ergens anders wonen. Wil hier zo graag weg :j

herkenbaar, ik ben dit huis zo beu :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:46

Niet alleen t huis.. Maar ook de buurt en de woningstichting.... :7

Heb je al wat op het oog?( heb niet terug gelezen).

Ik ga morgen m'n intentieverklaring laten tekenen en dan gaan we bezichtigen plannen *\o/*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:47

Gefeliciteerd cobelens!
Nou quera, jij hebt niets te verkopen dus dat is dan een stuk makkelijker.

Ik had echt gedacht dat wij ons huis wel binnen een jaar kwijt zouden zijn, maar dat is dus niet zo. Maar dan blijven we hier wel wonen, wij hebben alleen maar een luxe probleem dus wat dat betreft is het niet erg. Maar soms word ik wel eens moe van de bezichtigingen. Ondertussen hebben we wel wat dingetjes aan ons huis verbeterd, dus wat dat betreft is het sowieso al wel ergens goed voor geweest dat we het in de verkoop hebben gezet.
We laten het nog max. een jaar in de verkoop, als we dan nog geen kopers hebben dan halen we uit de verkoop en gaan nog wat verbouwen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:50

Klopt :j alleen ik heb geen vast contract.
Daarbij werken wij wel weer beide fulltime en willen we hele salaris van m'n vriend en 2.5 dag van mij :) genoeg keus dus. En wat je zegt ik hoef niet volgende week verhuisd te zijn.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:54

Quera, hier hetzelfde. Vriend wel een vast contract en ik een jaar contract.
Maar moet wel te doen zijn. :j

Wij hopen voor volgend jaar kerst wat te hebben :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:57

Nja het scheelt dat wij geen hele hoge hypotheek willen. Dus mocht ik ontslagen worden dan kunnen we het nog steeds betalen :j