Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:58

Vandaag begonnen met boodschappengeld in portemonnee. €60 per week.
Net boodschappen gehaald voor de hele week en was €31,75 kwijt :D
Moet dan nog wel 1x voor brood en wat fruit en wat lekkere dingen voor het weekend.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:01

*stille meelezer kruipt uit hoekje*

Hoe komen jullie in godsnaam rond van die bedragen per week? hihi..
Ik ben altijd met open mond aan't lezen.. Hier nog steeds 90/100 per week voor 2 volwassenen en eentje in de luiers wat momenteel ook wat hapjes krijgt. Krijg het hier echt niet geregeld.
Enige wat manlief alleen heeft is dat hij persé coca cola wil drinken. Maar we zijn aan't proberen om dit veel meer af te wisselen met bv. ranja of zoiets, dat dat de kosten een beetje bespaard.
Maar vraag me af hoe jullie rond die bedragen zitten en dan voor een hele week eten hebben?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:10

HelmerG, houd je de aanbiedingen in de gaten? En koop je dingen waarvan je nu al kunt zeggen dat ze bijv. duur zijn?

Nelleke, netjes hoor, dat zijn nette bedragen!

Wij waren deze week 60 euro kwijt aan boodschappen :+ Maar hebben gisteren een uitgebreide BBQ gegeven voor vrienden, en BBQ-vlees is best prijzig. :)) Gisteren ook nog 2 soorten salades gemaakt en nog 2 salades in bakken gekocht enzo, dus allemaal extra dingen :P Morgen ook nog eters, dus 2 keer voor anderen gekookt deze week :+

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:13

Hier vanmorgen boodschappen gehaald voor 4 volwassen. En waren bij de aldi €25,- en de c1000 €20,- moet wel zeggen dat er geen groente gehaald word aangezien dit allemaal rechtstreeks van het land af komt. Hadden nu alleen drinken, paracetamol, aardappels, toetjes, ijsjes, eieren en wat spullen voor de wc en keuken om schoon te maken.

HelmerG Vaak aanbiedingen in de gaten houden en niet altijd alles bij coop of ah halen. Bv waarom cup a soep als het huismerk ze ook heeft. yoghurt waarom campina ipv huismerk. Zo word het hier gedaan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:22

Ik vraag me toch af waarom iedereen de ah zo duur vind, als ik daar boodschappen haal ben ik evenveel kwijt als ik naar de lidl of aldi ga.

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:28

Ik ben bij de aldi goedkoper uit dan de ah. Ik ga alleen naar de ah als ik het ook daad werkelijk nodig heb en het in de aanbieding is anders ga ik lekker naar de aldi.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:30

'vreemd' genoeg doe ik dus vrijwel alle boodschappen bij de albert heyn wekelijks, echter ik haal dus wel erg veel van het euroshopper merk wat in veel gevallen prima is, met dat merk is de albert heyn vaak goedkoper dan andere supermarkten. Met a-merken zijn ze wel duurder.
Verder inderdaad op de aanbiedingen letten.
Groenten en fruit haal ik op de markt, net als aanbiedingen van producten die ik daar tegen het lijf loop, laatst bijv. een kilo geraspte kaas meegenomen en in porties ingevroren, omgerekend dezelfde prijs als euroshopper ah kaas maar een veel betere kwaliteit.
Zo haal ik ook af en toe vis op de markt als die in de aanbieding is of kip bij de poelier, alle soorten eigenlijk behalve kipfilet dat haal ik weer in de aanbieding bij een supermarkt, maar de kipfilet van de markt is zeker wel stukken lekkerder.

Geen voorgesneden en/of voorgewassen groente kopen maar zelf het mes hanteren in combinatie met het op de markt halen scheelt echt veel in prijs. Ik ben meestal voor 6-8 euro per keer eraan kwijt en dan heb ik nog vaak dingen over dus af en toe sla ik een weekje groente op de markt halen over en eet ik uit de diepvries (waar ik groente of maaltijden eerder heb ingevroren).

Momenteel ga ik me te buiten iedere week aan aardbeien/bananen smoothies, ik deed daar altijd een scheut sap bij zodat het vloeibaarder wordt. Maar het sapje wat ik lekker vind (aardbei-sinaasappel uit de koeling) is ook duurder. Met deze warme dagen kwam ik erachter dat een smoothie ook prima te lepelen is, nu is het dus eigenlijk geen smoothie meer maar doodgewoon vruchtenmoes :P
Het sap kwam ik achter dat het ook nog heel lekker smaakt als je het gewoon met water verdunt, doe nu dus 2x zo lang met het pak :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:46

ik ben bij de appie vaak ook goedkoper of net zo veel kwijt als bij een andere super :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:55

Hier wordt ook 90% van de boodschappen bij AH gehaald! Vind dat niks duurder dan andere wibkels als je maar weet hóe je daar moet shoppen :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:00

Ik haal toch veel dingen bij verschillende supermarkten :+ De AH vind ik een rotwinkel en is betaald parkeren. Haal veel bij de aldi, tot nu toe gemerkt dat veel dingen daar echt goedkoper zijn dan in andere supermarkten :j Vooral dingen als groente. Heb daar 2 paprika's voor de prijs waar je er in de normale supermarkt 1 voor hebt :+ En ook dingen als mozzarella, creme fraiche, kruidenkaas, salades etc zijn goedkoper :j .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:04

groenten kan ik het niet meer dan eens zijn, AH is niet goedkoop met vers groen :n maar de markt hier ook niet, die is soms nog duurder dan de appie :=
daarvoor ga ik het liefste naar de groenteboer (betaalbaarder dan de appie :+ )
of de lidl, die heeft ook mooie prijzen en goede kwaliteit hier :j

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:31

hier ga ik ook 1 keer in de week naar de aldi voor de "standaard dingen", groente en fruit haal ik daar nauwelijks.

verder gaan we naar de C1000 (is hier om de hoek), maar wordt AH.

af en toe een keer naar de liddl (die is fijn voor groente en fruit!)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:18

Omdat ik vakantie heb zit ik nu een aantal weken bij mijn ouders, die normaal gesproken altijd boodschappen doen bij de Aldi en AH, maar door mijn enthousiaste verhalen willen ze binnenkort toch eens langs de Lidl. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 09:23

Mn vriend is ook nog steeds helemaal pro lidl, zeker omdat we hier ook een broodjes afdeling hebben met vers stokbrood et cetera. Moet zeggen dat we nu dus erg veel BBQ'en, is erg lekker met stokbroodje en kruidenboter en dan lekker stukjes vlees enzo, dus die BBQ pakketten zijn ook zo bij elkaar gespaard bij de lidl :D hebben alweer bijna de 2e vol, dus da's weer een pakketje :D

Eigenlijk gaan we alleen nog voor de muesli en 't kattenvoer naar de AH, kat gaat ontzettend aan de race van het voer van de lidl dus dat durf ik dan niet aan :+ En de muesli.. tja hij heeft het wel geprobeerd! Maar vond ie toch niet lekker.

Moet zeggen dat k nu niet echt bijhoud wat we uitgeven maar volgens mij valt het nu wel mee, van de week bij de Lidl voor 20 euro aan broodjes, vlees, slaatje et cetera gehaald en we hebben nog steeds vlees.. dus da's wel goed :D Vanavond BBQ'en we dus weer... En we hebben nog heel wat roerbakgroentes in de vriezer liggen omdat dat in de aanbieding was bij de AH een tijd terug :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:16

Stille meelezer die opmerking wilt maken.

Wij proberen ook zuinig aan te doen met de boodschappen.
maar moet zeggen dat ik de AH in Nl een pak goedkoper vind dan de winkels hier in België.

Wij besparen veel aan vlees door het in grote hoeveelheden aan te kopen en dan direct in te vriezen (we hebben een grote vriezer).
Verder koop ik heel veel van het huismerk. A-merk is enkel nog maar Cola en wasproduct (Dash of zo, dit omdat de dochter allergisch is aan de huismerk wasproducten, reeds getest).
Wij hebben voor 4 personen (2 daarvan kids, met eentje nog die pampers nodig heeft) een 100€ in de week. (grote slokop is dus cola en pampers)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:26

Iemand enig idee of ze van die groene limonade hebben bij de Aldi? En blikken ravioli? Vind ze beiden niet te pruimen maar vriendlief wel :P.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:27

heb beide nooit gezien.. maar dat wil niet zeggen dat ze t niet hebben..\

ik weet wel dat ze beide bij de c1000 hebben, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt :P

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:30

C1000 zit hier bij de Aldi om de hoek dus dan is het de moeite waard om even bij beide te gaan kijken! Dankjewel :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:52

Normaal krijgt mijn kat altijd goed voer, helaas zat/zit ik financieel te krap om even 50 euro neer te leggen, ondanks dat ik dan ook weer maanden geen voer hoef te kopen, gelukkig kan het binnenkort weer wel maar alla. (deze maand kregen ontworming (milbemax) à 20 euro en vlooienpipetten à 19 euro (frontline) nog voorrang, maar die heb ik dan ook weer voor langere tijd op voorraad liggen)

In ieder geval... nu koop ik dus kattevoer in de supermarkt, en gisteren liep ik bij de Dirk (digros/bas vd heyden) waar de whiskas in de aanbieding was 2 actieproducten voor 5 euro, en je mocht dan een giftbox meenemen, want whiskas bestaat 50 jaar. In de giftbox dat een bakje/doosje snoepjes, 3 snackstaafjes en speelmuis en een actiefoldertje.
Via dat actiefoldertje kan je weer 2 euro per whiskasproduct eenmalig terugkrijgen, door je bon en streepjescodes op te sturen

Omgerekend heb ik dus voor 1 euro (de overige 4 euro wordt dus teruggestort) 1 zak brokjes, 12 zakjes natvoer, snoepjes en snackstaafjes...
Zo heb ik wel lol van bezuinigen :P

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:32

Zo dat klinkt wel heel leuk! Is die actie bij elke winkel?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:40

even snel http://www.supermarktaanbiedingen.nl gechecked maar vlgs mij geldt de actie alleen bij de dirk/bas/digros en tot 27 juli

in totaal kun je 10 euro korting terugkrijgen als je alle producten zou kopen (2 euro terug op maaltijdzakjes...3 soorten, 2 euro terug op brokjes, 1 euro terug op snacks tussendoortje, 2 soorten).
Niet geldig icm andere whiskas aanbiedingen (maar het was een supermarktaanbieding 2 voor 5 euro, geen whiskasaanbieding, heb dat er even in een briefje bijgezet lol, andere supermarkten hebben die aanbieding niet dus het is geen aanbieding van whiskas maar van de dirk)
Actie loopt tot 31 oktober

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:28

Net de weekboodschappen gedaan bij de Emte, niet de goedkoopste supermarkt maar wel een hele fijne (de beste van NL) Ze hebben sindskort ook een soort budget merk genaamd OKE en ik merk het wel in m'n uitgaven. Was nu 61 euro kwijt voor 1 week 3 personen. Ik heb voor 10 dagen groenten, en verder voor 1 week aardappels, zuivel, vlees, fruit, drinken etc.. Ik heb nog voldoende vlees in de vriezer en ook nog wat brood.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:06

Na twee weken maximaal €15,- aan boodschappen te hebben uitgegeven, deze week €30,-
Nu wel weer voor drie weken brood en voor twee weken vlees.
Eieren haal ik op stal, krijg iedere week 2x sla van de buurman, die is enorm lekker! Wil er alleen wat creatiever mee worden.
Iemand nog tips voor fijne goedkope maaltijdsalades met sla? Mag warm en koud Ijn!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:37

Bij de Lidl heb je ravioli voor 1,- lekker voor door de sla! Doe ook wel pasta koken en dan koud erdoorheen.
Ik ben trouwens benieuwd of de AH de prijs omhoog gaat doen als euroshopper Albert Heijn basis gaat wordeb

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:37

Ik dacht dat de euroshopper al basis heet. Tenminste hier zag ik dat bij de AH.