Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:08

Wat houdt het trouwens in als er bij specificaties staat ; social media?

Oh die S3 mini zou overigens wél kunnen geloof ik, ik bereid mijn budget maar wat verder uit :')

ElanJV

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:41

Hoi, al een beetje het topic doorgelezen. Ik zit te twijfelen tussen de Huawei P6 en de Sony Experia Z.
Heb al jaren een Samsung en ben daar helemaal klaar mee. Een Iphone wil ik ook niet. Iemand ervaring met één/beide telefoons?

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:49

Dan zou ik de sony nemen omdat die waterdicht is. Ik ben dan weer wel helemaal fan van de goedkopere toestellen van Huawei maar ik weet niet wat het prijs verschil tussen die 2 is?

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:49

Lotje199 schreef:
Dan zou ik de sony nemen omdat die waterdicht is. Ik ben dan weer wel helemaal fan van de goedkopere toestellen van Huawei maar ik weet niet wat het prijs verschil tussen die 2 is?

Verschil in prijs kan ik niet echt noemen. Wil ze namelijk sowieso niet los kopen. Wil m'n abbo bij T-Mobile dan verlengen en dan is het voor mij te voordeligst (in ieder geval bij de Sony). Wil voor het toestel maximaal 100,- betalen en dan bij het abonnement maximaal 30.- in de maand.

Bij de Sony met 750 MB internet, 50 smsjes en 150 belminuten. Wel 2 jarig abonnement dan. Voor 27 euro per maand. Toestel kost dan nog maar 69.-

Lijkt me een best goede deal? :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:43

-O-

De HTC Desire 500 die ik heb mag waarschijnlijk terug naar de fabrikant. Tot drie keer toe alles gereset maar hij blijft vastlopen, slurpt de accu leeg en het geheugen loopt vol zonder dat je iets doet (en nog een hoop punten). Zo tevreden als ik was in september bij aanschaf, zo teleurgesteld ben ik nu.

De buitenlandse recensies waren toen goed dus ik durfde de aankoop in Nederland aan vóór dat hij hier gelanceerd was (ontvangen op de releasedatum). Maar nu...

Nu mijn simonly abonnement in maart afloopt ben ik dus ook met een klein oog naar abonnementen met toestel aan het kijken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:12

ElanJV schreef:
Lotje199 schreef:

Verschil in prijs kan ik niet echt noemen. Wil ze namelijk sowieso niet los kopen. Wil m'n abbo bij T-Mobile dan verlengen en dan is het voor mij te voordeligst (in ieder geval bij de Sony). Wil voor het toestel maximaal 100,- betalen en dan bij het abonnement maximaal 30.- in de maand.

Bij de Sony met 750 MB internet, 50 smsjes en 150 belminuten. Wel 2 jarig abonnement dan. Voor 27 euro per maand. Toestel kost dan nog maar 69.-

Lijkt me een best goede deal? :o

Ik heb deze deal voor mijn huawei p6
http://www.gsmtopdeal.nl/product/huawei-p6

Is trouwens van t-mobile, dus je kunt gewoon ook verlengen via deze site
Ben nu aan het wachten op een mail van de bezorgdienst ...

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:01

arabella2000 schreef:
Ik heb deze deal voor mijn huawei p6
http://www.gsmtopdeal.nl/product/huawei-p6

Is trouwens van t-mobile, dus je kunt gewoon ook verlengen via deze site
Ben nu aan het wachten op een mail van de bezorgdienst ...

Oh mooie deal. Ik ben inmiddels helemaal fan van de Sony Experia Z. Op die site bieden ze hem niet aan.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:13

Pshh vet genaaid, voor de witte samsung galaxy S3 mini betaal je minder als voor de bruine variant

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:15

Ik heb aardig een tijdje lopen Googlen naar ervaringen over Belsimpel.nl. Hier op Bokt zijn jullie behoorlijk positief net als op Kieskeurig, dus ik heb op zich vertrouwen in ze. Maar hoe werkt het precies met het overzetten van een abonnement? Bestel je deze in de tijd dat je over mag en regelen zij het net zoals ze het in een winkel doen?

Zijn er ook nieuwe ervaringen bijgekomen toevallig? Dit topic had ik al uitgeplozen voor ervaringen maar wellicht zijn er dus nog niet vermelde. :j

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:16

Wit is altijd goedkoper.
Ik betaal voor mn zwarte S4 mini ook 10 euro meer dan wit.

En ik vind wit echt lelijk...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:19

Nou ik vind wit niet lelijk, maar ik vond de S3 in bruin toch mooier maar om daar nou 20 euro meer voor te betalen vind ik echt aso van de makers.

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:21

Ja, ik vind wit toch ook niet meer zo mooi.

Ik ben er trouwens inmiddels achter dat ik goedkoper uit ben bij Studentmobiel.nl i.p.v. verlengen bij mijn huidge provider.
Maar ik denk dat de telefoon niet Simlockvrij is? Dat zou dus betekenen dat ik er t/m 17 januari niks mee kan (dan loopt mn huidge abbo af). Of zit ik er helemaal naast?
Ik kan, als ik verleng, hem namelijk wel eerder gebruiken.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:25

Als je bij de zelfde provider blijft kan je gewoon je toestel houden

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:34

Er worden nog maar zelden smartphones met een simlock erop verkocht. Wel heeft bijvoorbeeld Samsung een truucje dat wanneer je je telefoon koopt in de US en deze registreert op een NL netwerk hij het niet meer doet in de US met een lokale simkaart daar, en andersom.

Wat betreft overstappen / verlengen, de deal van 750MB/150min/50sms vind ik best duur, dan heeft Tele2 een iets betere aanbieding .. 500min/sms en 500MB voor 27,75 per maand gratis toestel of 200min/sms en 1GB voor 24,- per maand en €42,- bij betalen.

Voor het overnemen van je telefoonnummer moet je kijken op de voorwaarden van de provider via bijvoorbeeld Studentmobiel. https://www.studentmobiel.nl/info/informatie.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:53

magda_90 schreef:
Ik heb aardig een tijdje lopen Googlen naar ervaringen over Belsimpel.nl. Hier op Bokt zijn jullie behoorlijk positief net als op Kieskeurig, dus ik heb op zich vertrouwen in ze. Maar hoe werkt het precies met het overzetten van een abonnement? Bestel je deze in de tijd dat je over mag en regelen zij het net zoals ze het in een winkel doen?

Zijn er ook nieuwe ervaringen bijgekomen toevallig? Dit topic had ik al uitgeplozen voor ervaringen maar wellicht zijn er dus nog niet vermelde. :j

Mijn ervaring met Belsimpel is zeer goed!
Voor mijn vader hebben we paar weken geleden vodafone abonnement verlengt, dit kun je zo via de webshop doen, ook met nummerbehoud enzo. Je krijgt dan een contract via de mail toegestuurd. deze vul je in en stuur je weer op naar Belsimpel. Wanneer het contract verwerkt is wordt je telefoon verzonden (en als de betaling binnen is)
Zaterdag hadden we de bestelling gedaan, meteen contract klaargemaakt en via de mail opgestuurd, maandag was de telefoon binnen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:06

Bedankt! Ik had gisteren al gekeken bij abonnementen met toestellen van Vodafone en Hi, wat je moet bijbetalen vind ik echt absurd trouwens. :n
Telfort vond ik ook erg interessant qua prijzen, maar ik weiger aan toestellease te doen dan komen mijn maandelijkse kosten boven de €60,- :oo mooi niet dus.

Ik heb nu wederom mijn telefoon maar gereset en ik ben benieuwd wat Bol.com als antwoord geeft qua garantie enz.

Vanmiddag zal ik kijken voor de simonly mogelijkheden bij Belsimpel.nl.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:14

magda_90 schreef:
Vanmiddag zal ik kijken voor de simonly mogelijkheden bij Belsimpel.nl.

Ik zou direct met HTC contact opnemen. http://www.htc.com/nl/contact/chat/

Met beetje geluk laten ze je telefoon snel ophalen en binnen brengen voor reparatie bij Dynafix. Werkt beter als het via Bol.com laten doen (zullen waarschijnlijk hetzelfde doen namelijk..)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:16

Dat ik daar niet eerder aan dacht. 8)7 Bedankt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:12

De provider Symio vindt ik qua prijzen ook erg gunstig. De voordelen voor mij zijn:
- Draait op het KPN netwerk
- Kiezen uit een jaarcontract of maandelijks opzegbaar (€7,- extra)
- Goede keuze uit combinatie van belminuten, smsjes en internet
- Goedkoper dan mijn huidige provider

Al gaat er bij de website van Belsimpel iets fout geloof ik, want daar kun je ineens niet meer kiezen uit losse bundels (wat je bij de website van Symio wel kunt) en volgens het winkelmandje is het gratis. :+ Heb dus even een mailtje gestuurd.

Nu op zoek naar recensies. :j

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:20

Wij hebben hier allemaal simyo en niemand heeft klachten, heb er ook nog nooit wat over gehoord...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:29

Bedankt, de gevonden recensies zijn inderdaad ook positief!

Ervan uitgaande dat mijn telefoon gefixt kan worden, ga ik dus over naar een simonly van Symio. :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:04

Ik heb de samsung galaxy fame gehaald!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:52

Ik had ook simyo, maar ik was er niet positief over :n
ze sturen erg laat smsjes over hoe ver je bundel is (zo kreeg ik vaak een dag te laat dat mijn bundel 100%gebruikt was,waardoor ik er dus al overheen zat.. := ) ik heb nu youfone, kijk daar ook eens naar, ik vind ze zelf ook heel goedkoop en gaat ook via kpn netwerk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:59

Bedankt voor de tip, ga ik ook naar kijken!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:03

Deijs schreef:
Ik heb de samsung galaxy fame gehaald!

Had je beter de s3 mini kunnen doen, een veel betere telefoon. 2 vriendinnen van mij hebben de Fame ook, en met een week waren ze die wel zat. Dat ding is zo traag.