[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:50

Tja daar komt het wel op neer ja...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:57

Jeetje wat raar Nogo, hoezo hebben ze dat gedaan dan? Jullie zwart praten ofzo?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:08

Je heb pb ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:09

Waren dat de mensen die jij kende?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:39

Wat is er gebeurd Nogo? Wat vervelend!

Ik heb gordijntje in slaapkamer hangen en verder een huisje vol dozen. Morgen ga ik dr slapen en dan dus ook alles uitpakken enzo :) Het ois zo leuk geworden! :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:09

Wat is er gebeurd NoGo.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:24

Wij hebben misschien weer een beetje hoop op ons droomhuisje.

Onze financieel adviseur heeft onze gegevens opgestuurd naar de bank en krijgt maandag of dinsdag bericht en aan de hand daarvan gaan wij een bod uitbrengen op de woning, we hebben vrijdag met onze makelaar gebeld en de woning is (nog) niet verkocht, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk maar we zijn nog in de race gelukkig.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:03

Pashon: toch een klein beetje goed nieuws en nu duimendraaien dat hij niet alsnog weg is voor jullie een bod hebben kunnen uitbrengen :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:12

ja dat zeker, we hadden de hoop echt laten varen maar gelukkig is er toch weer een klein lichtpuntje terug gekomen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:31

Jee NoGo.. balen..en nu????? (ik ga gelijk bieden :+ )

Hier krijgen we druppelsgewijs alles binnen... dus denk wel dat het goed komt
De 24ste moet alles rond zijn... daarna maken we een afspraak met de bewoners en gaan alles opmeten.
We hebben dan nog 4 maanden en als er uitverkopen zijn bv van meubels/raambekleding iod dan kunnen we dat wel gelijk kopen
en hier op zolder leggen.

Als het aan mij ligt verhuizen we gisteren.. ik heb er zo'n zin in...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:15

en nu hebben we voet bij stuk gehouden en als nog het huis voor onze prijs gekregen :D.
19 november gaan we het verlopige koopcontract tekenen....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:48

Gefeliciteerd NoGo.. nu de rest nog in orde maken.
Wanneer is de overdracht?

Bij ons is alles rond Pffff.. gelukkig. Moest voor volgende week woendag rond zijn we hadden 2 weken uitstel gevraagd.
Mijn medische acceptatie was niet zo snel. Dus dat was nog even spannend.
Maar huis getaxeerd en alles is nu goed.
Gelukkig.

Nu maar afwachten tot 6 april. Duurt nog wel lang hoor.

We gaan even een afspraak maken met de bewoners zodat we vast alles kunnen opmeten en als er ergens leuke aanbeidingen zijn vwb raamdecoratie iod dan kunnen we dat wel al kopen want je zal dan net zien dat als je gaat verhuizen er niets in de aanbieding is wat je wilt hebben en dus duur moet gaan betalen.
Ook de meubeltjes kunnen we gaan bestellen en dan na 6 april laten bezorgen gelijk op het nieuwe adres.

Laat de winter maar snel voorbij gaan.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:06

Ons droomhuisje is verkocht en helaas niet aan ons |(
Er was een bod gekomen over de vraagprijs en daar hebben we nog overheen geboden maar helaas zijn de anderen er weer overheen gegaan dus toen was het einde verhaal.

Mando gefeliciteerd!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:06

Jeeetje, Pashon dat is echt onwijs balen!! Maar je vind vast een ander droomhuisje :j

Welk huisje was het ook alweer? Had je die hier geplaatst?

@ mando: super zeg dat alles rond is! En nu heb je tijd genoeg om te shoppen voor je huisje :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:38

rowo, is zeker balen zeker omdat we nu al bij mijn ouders in wonen met het hele gezin (2 kids, hubby en ik) en we heel snel hier weg willen maar ook niet overhaast willen kopen.

Heb het huis hier niet geplaatst, dit door meelezers.
Was een super leuk huisje met 7 hectare grond en 2 grote schuren.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:00

Pashon balen joh dat jullie droomhuisje verkocht is.
Ik zeg altijd maar zo... als het voor jullie is weg gegelegd ontloop je het niet en dan is het voor jullie en blijkbaar was dat het niet.
Dus.. hup verder zoeken en straks kom je vast iets tegen dat echt voor jullie bestemd is.

Yeahh shoppen, heb ik gisteren gedaan.

We zijn even naar Haulerwijk geweest heb je een hele leuke winkel en daar kwamen we een hele leuke bank tegen. Een 2,5 en 2 zits.
En we hebben daar ook de vloer uitgezocht voor de boven verdieping echt mooi.

Maar daar hadden ze niet de meubeltjes die we wilde dus zijn we even hier naar Tolbert gereden die zaak heeft allemaal teak meubelen en daar kwamen we een onwijs leuke winkelkast in teak tegen die we in de eetkamer willen zetten.
Dus die hebben we maar gelijk gekocht.
Hij verkoopt ook het teak als losse bladen dus we wilde toch een bar maken en kopen daar dan ook de bladen voor de bar hebben we een geheel.

Grappig dat je dat nu lekker allemaal kan doen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:12

even een vraagje: hoeveel grond hebben jullie of zoeken jullie bij een huisje als je je paarden aan huis houdt? ik ben nu een poosje aan t orienteren en de grote percelen (ca. 1 ha.) zijn toch wel dun gezaaid. of het huis is uitgeleefd c.q. rijp voor de sloop, of het ligt ergens waar je nog niet begraven wilt liggen, of het is onbetaalbaar. daarom zou ik graag weten met hoeveel m2 je in principe vooruit kan.

monique: klinkt goed dat weertje daar.

nogo: wat was er gebeurd dan?

pashon: dat is wel een unicum dat de vraagprijs overboden wordt. tegenwoordig kun je eerder op een flink stuk onder de vraagprijs rekenen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:42

Wij wilde als doel Mando aan huis maar daar hebben we vanaf gezien omdat het heel veel werk is als je allebei hele dagen werk.
En nu staat hij prima op een super stal met allemaal vriendjes.
Ook wilde we een grote schuur voor vent om te klussen.

Lopen zoeken en zoeken maar idd als je dat vind dan kan je er een ton of 2 bijleggen om het krot op te knappen of als het opgeknapt is dan moet je er veel voor betalen of het ligt in een plaatsje waar je van hoor dat ze niet zo vriendelijk zijn naar mensen van "buiten" zeg maar.

Wij hebben nu een perceel van 940m2 maar grenzen aan alleen grasland van de boer.
Dus mocht Mando ooit naar huis komen wie weet kan ik een stukje pachten of kopen en ik heb dan het voordeel dat we tegenover een manege/pensionstal zijn gaan wonen maar dat was puur toeval.

Het is idd het een of het ander....

Ik denk dat als je een rijbak/paddock en stukje gras wilt hebben dan je toch van ruim een Ha moet uitgaan en dan heb je nog niet echt veel.
Je moet het dan ook wel slim kunnen indelen.

Ik zou bij ons huis idd ruim een Ha erbij moeten hebben als ik alles zou willen hebben zoals ik in gedachten heb.

Moeilijk he juist dat ene plekje vinden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:21

Voor 1 paard is 5000 vierkante meter echt de minimum

Bieden over de vraagprijs is in de regio waar wij zoeken met zulk soort huisjes heel gewoon.
We kijken gewoon druk verder, we zien wel wat er op onze pad komt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:43

He wat balen Pashon! Zeker als je al zover in het proces zit is het echt zuur als er over je heen geboden wordt. Aan de andere kant, dan heeft dit inderdaad niet zo mogen zijn. Jullie vinden vast nog wel een ander droomhuis :j

Afspraak met de notaris voor het passeren van de akte is gemaakt, de afspraak met de makelaar voor het inspecteren van de woning voor er getekend wordt is gemaakt... spannend hoor!

Mijn overburen hebben mij hun oude, grote eikenhouten tafel met zes stoelen aangeboden, gratis. Tafel is volledig geschuurd en weer gelakt door de vader van mijn buurman. Het is echt zo'n mooie grove houten tafel, fantastisch! :+:
Dus dat kan ik alweer van mijn lijstje afstrepen. Dat is dan weer een nadeel van zo'n groot appartement, er moeten een hoop spullen komen :)) :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:27

Ja we balen er echt enorm van! we waren echt super verliefd op het huisje en dan komt er een banketstaaf de behanger die meer geld heeft als ons :( Erg jammer, maar kan er niks meer aan veranderen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:28

Berdien wat lief van je overburen! inderdaad hoe groter hoe meer spullen je moet hebben al hou ik persoonlijk niet van een vol gepakt huis

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:06

Ik ook niet hoor, helemaal niet. Maar er zal toch iets moeten komen te staan. Op dit moment heb ik bijvoorbeeld een tv, maar nergens waar die op kan komen te staan. We hebben een bank en nou dus een eetkamertafel+stoelen, meer ook niet _O- Tja en als je dan een enorme woonkamer hebt.. je kunt ook te weinig spullen hebben :))

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:18

@pashon: wat mega balen van jullie droomhuisje...

Bij ons gaat de sleuteloverdracht 28 februari gebeuren maar mogelijk eerder, zijn echt beide zo blij :D
alleen hopen we wel beide dat het programma met de rood en groene stickers voor samenwonende weer op tv komt want we hebben samen echt een rommeltje aan troep en wat de 1 mooi vind de ander weer niet en andersom :o

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:46

Pashon schreef:
Voor 1 paard is 5000 vierkante meter echt de minimum

Bieden over de vraagprijs is in de regio waar wij zoeken met zulk soort huisjes heel gewoon.
We kijken gewoon druk verder, we zien wel wat er op onze pad komt

Ze zeggen een halve ha per paard als je ze zomer en winter wil laten lopen.
Ik heb hier 1,5 ha en meer dan genoeg voor twee paarden en een shet.
Ze lopen nu nog overdag op de wei.

Er mag toch geen andere geinteresseerde bieden, als jullie aan het onderhandelen zijn?