Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:59

Berdien schreef:
Op zich een mooie handrekening die € 190 per maand. Op de radio hoor ik net dat als je nu minder betaalt, het in een soort potje komt voor toekomstige maanden. Het is dus niet dat je het op je rekening krijgt.

Ik zit onder die 190, dus ik vind het prima. Tis wel zo dat ik een jaar moet wachten, net de afrekening gekregen. Maar: Dan kan het mooi in het potje. Moet alleen wel even onthouden dat het verrekend hoort te worden volgend jaar :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:01

Die 190 halen wij ook niet.
Zou het juist wel lekker vinden als het wel op de rekening zou komen voor andere dure kosten.
En zeker niet dat het gaat vervallen of zo op den duur, want dat zou afstraffen zijn van zuinig omgaan met energie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:04

Berdien schreef:
Op zich een mooie handrekening die € 190 per maand. Op de radio hoor ik net dat als je nu minder betaalt, het in een soort potje komt voor toekomstige maanden.

Maar dan zou het dus niet kloppen... Het is een korting die in de maanden november en december gaat gelden. Toekomstige maanden hebben we dus niks aan.
Lijkt mij dat ze die maanden verrekenen in de maanden zelf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:09

ik neem aan dat Berdien bedoelt dat het verschil in een potje komt :) Dus die 2 maanden betaal je niks en wat er dan over blijft van die 190e gaat in een potje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:10

Je totale termijnbedrag kan daardoor iets omlaag ingesteld worden als die 380 korting berekend wordt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:12

secricible schreef:
ik neem aan dat Berdien bedoelt dat het verschil in een potje komt :) Dus die 2 maanden betaal je niks en wat er dan over blijft van die 190e gaat in een potje.

Oh zo...
Ik ga het gewoon eens eind van de maand vragen aan de Essent. Ik kan me voorstellen dat zij ook helemaal gek worden van de vragen van klanten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:12

Vattenfall blijft bij ons ook volhouden dat het bedrag naar beneden moet. Maar wij krijgen liever wat terug dan dat je straks ineens dik moet bijbetalen. Nix aan…

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:30

Wij hebben een vast contract tot mei.
Maar dat geld zou leuk meegenomen zijn.
Al is het sigaar uit eigen doos

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 11:14

Bij schattingen gaan ze uit van wat er verbruikt is over meerdere jaren. Ik weet dat dat bij Greenchoice minstens 2 jaar is. Dit is omdat hun schatting achterlijk hoog is en gebaseerd op een jaar waar ik tijdens de winterperiode grotendeels thuis heb gezeten (corona + horeca). Dus houd dat ook even goed in gedachten.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:47

Ik zat net ook te kijken, had een voorschot van 180 inmiddels is die opgeschroefd naar 280, jaarafrekening krijg ik november. Vorig jaar lag mijn man met gebroken enkel thuis, en Corona periode idd.. hier ook Greenchoice.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:50

secricible schreef:

Dat is inderdaad wat er gezegd werd op de radio vanochtend.

Ben echt benieuwd naar de oplossing voor mensen met blokverwarming. Want dat gaat via een heel ander systeem, en de ketel bedient hier 2x 24 appartementen (2 blokken). Daarnaast heeft iedereen een eigen energiecontract voor gas (fornuis en eventueel geiser/boiler op gas) en elektriciteit. Dat laatste contract zit nu op € 44 bij mij, dus als ze het daarop verrekenen heb ik een aantal maanden gratis licht :)) Verwarming zit nu op € 150, maar dat is dus via blokverwarming.

Nou ja, alles is mooi meegenomen. Bedragen zijn sowieso goed op te brengen, dat scheelt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:13

Hebben meer mensen problemen met de app van Greenchoice?
Sinds gisteren kan ik mijn verbruik niet meer zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:39

Volgensmij krijgt eigenaar van het energiecontract die korting dus dat zal de eigenaar van het pand zijn en jij krijgt de korting op je eigen contract.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:42

Spenk schreef:
Volgensmij krijgt eigenaar van het energiecontract die korting dus dat zal de eigenaar van het pand zijn en jij krijgt de korting op je eigen contract.

De eigenaar van het contract is niet altijd de eigenaar van het pand, kijk maar naar huurders bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:43

Achterom schreef:
Spenk schreef:

De eigenaar van het contract is niet altijd de eigenaar van het pand, kijk maar naar huurders bijvoorbeeld.

Ik reageer op degene van de blokverwarming. Dat is vaak 1 contract die door de huisbaas verdeeld wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:45

Spenk schreef:
Achterom schreef:

Ik reageer op degene van de blokverwarming. Dat is vaak 1 contract die door de huisbaas verdeeld wordt.

Bijzonder dat je dat al weet dan, want in alle berichtgeving stond toch dat ze voor dat soort situaties nog aan het nadenken waren over een oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 07:46

Dat was net op de radio ;) dat de constructie vermoedelijk zoiets gaat worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:03

Het is bijna niet bij te houden :') Je mist 1 keer nieuwsbericht op radio en je mist dus al een maatregel/oplossing of extra uitleg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:07

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:18

Is dat niet doordat ze hun prijzen baseren op het gas dat ze eerder hebben ingekocht, dus aan hogere prijzen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:22

Dit zijn koopappartementen, dus er is geen sprake van een huisbaas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:25

Berdien schreef:
Dit zijn koopappartementen, dus er is geen sprake van een huisbaas :)

Dan heb je je contract zelf op naam? Dat contract van gas zal toch ergens op naam staan denk ik?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:26

8nnemiek schreef:
Is dat niet doordat ze hun prijzen baseren op het gas dat ze eerder hebben ingekocht, dus aan hogere prijzen?

Maar passen ze hun prijzen ook omlaag aan als ze goedkoper in kunnen kopen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:30

8nnemiek schreef:

Dit.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:35

Cynthia82 schreef:
Hebben meer mensen problemen met de app van Greenchoice?
Sinds gisteren kan ik mijn verbruik niet meer zien.

Ja hier ook al een paar dagen inderdaad, maar hij lijkt het nu wel weer te doen.

Vanochtend ook een mail gehad van Greenchoice over het prijsplafond. Het is me alleen niet helemaal duidelijk. Iemand die het misschien voor me kan verhelderen? Ga ik nu €1,45/m3 en €0,40/Kwh betalen of hou ik eerst mijn huidige (lagere) tarieven tot het contract afloopt?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding