Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:19

Ik vond het ook een drama! Maar het is echt de moeite waard geweest :D

Ik ben op zoek naar bijkeuken inspiratie :+ Hoe ziet jullie bijkeuken eruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:36

Niet veel soeps haha. Wij hebben vooral planken hangen. Verder hebben de vorige bewoners het nooit afgewerkt, dus je ziet alleen gipsplaten tegen de muur, en de vloer is nog met stoeptegels :)) .

Wil er t.z.t. een ateliertje van maken, want ik schilder veel. Anyhow. Inspiratie is ook hier welkom :P Zal je niet lastig vallen met nutteloze foto's van de mijne iig :D (behalve als je blij wil zijn met je huidige situatie :P )

Ik vind de trap doen best leuk. Oordopjes in met een podcast op, dat het geluid van de schuurmachine overstemt. Lijm wegkrabben enzo is best bevredigend :P . Het duurt alleen laaang.
Helaas constant toetsen voor de uni, en het afgelopen jaar met de G/W/L-crisis hadden we ook te weinig geld voor schuurpapiertjes (die bij onze schuurmachine passen), waardoor ik er niet aan toegekomen ben. En vriendje wil z'n klauwen er niet aan branden :P Dus hij is hier ookal 4 maanden kaal.

Door het prijsplafond weer klusbudget (maar nog steeds geen tijd :+ ) Maar eens kijken of ik vanavond weer een uurtje kan vinden om de boel te schuren :)) .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:06

Wij hebben geen bijkeuken :P.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:30

Ohhh had ik maar een bijkeuken. Dat zou in mijn huis echt een upgrade zijn aan woongenot :')

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:35

Afbeelding

Links de wasmachine en droger, plus 2 grote kasten. En een plekje voor de katten en schoenen. Kleuren olijfgroen, beige en bruin.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:38

Ik zou ook niet graag zonder zitten. Hier is de 2e keuken omgetoverd tot bijkeuken, dus er staat een ruim keukenblok met wasbak en bovenkastjes. Op de plek van de koel/vrieskombi staat nu de was/droogzuil en verder een grote kast met daarin de CV en de grote vriezer, rek met flessen, strijkplank, tuinschoenen etc.
Verder is het het 'ondergeschoven kindje' en ziet er dus niet uit :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:53

Boheme, ik zie dat jouw machines op een verhoging staan. Ik denk er ook over om dat te doen in verband met mijn gebrekkige lijf. Als we het doen wordt het blad boven de machines alleen weer te hoog om de was te vouwen. Dus het betekent wel dat ik dat dan weer op de keukentafel moet doen oid. Bevalt het jou dat de machines hoger staan?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:10

Malenka schreef:
Boheme, ik zie dat jouw machines op een verhoging staan. Ik denk er ook over om dat te doen in verband met mijn gebrekkige lijf. Als we het doen wordt het blad boven de machines alleen weer te hoog om de was te vouwen. Dus het betekent wel dat ik dat dan weer op de keukentafel moet doen oid. Bevalt het jou dat de machines hoger staan?

Ja bevalt heel goed, ik heb 2 grote rietenmanden er boven op staan en ik vouw boven op. Was eerst even wennen maar nu vind ik het ideaal. Heb boven ook de luxe van een "strijkvouwwasopeenhoop" kamer. Bij ons onder de verhoging zit een afvoer, dus ook geen natte bijkeuken meer. Moet alleen nog de drogerdeur omdraaien, de droger is net 3dagen oud.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:35

@malenka: de hoogte om te vouwen is ook afhankelijk van hoe lang je zelf bent.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:34

Snippergroen schreef:
Ohhh had ik maar een bijkeuken. Dat zou in mijn huis echt een upgrade zijn aan woongenot :')

Ja! Met een hondenbad erin <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze bijkeuken wordt hopelijk dit jaar een stap groter. We hebben naast onze oude schoenen en jassen en wat berg en was spullen ook onze technische installatie er in zitten en die neemt behoorlijk ruimte in. Dus de plannen zijn uitbouwen en dan koelvries weg, losse koelkast en vriezer er voor in de plaats en dan alles laag, onder een blad, net als nu de wasmachine.

Meer kastruimte voor de sport spullen die nu op de plank staan en een groot hang deel voor de jassen, wat nu 1 berg bende is haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:26

Boheme schreef:
Malenka schreef:

Ja bevalt heel goed, ik heb 2 grote rietenmanden er boven op staan en ik vouw boven op. Was eerst even wennen maar nu vind ik het ideaal. Heb boven ook de luxe van een "strijkvouwwasopeenhoop" kamer. Bij ons onder de verhoging zit een afvoer, dus ook geen natte bijkeuken meer. Moet alleen nog de drogerdeur omdraaien, de droger is net 3dagen oud.

[ [url=m/9O3PlU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, wat heerlijk die verhoging! Dat is voor in ons nieuwe huis misschien ook wel een optie... Scheelt bukken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 18:32

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe eettafel. Ik twijfel echt enorm over de maat... 220 of 260.

Het wordt waarschijnlijk een tafel met een blad van mangohout. Ik vind de warmte en de nerven in dat hout erg mooi, en het is verraasend betaalbaar.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:29

Ketly schreef:
Ik vond het ook een drama! Maar het is echt de moeite waard geweest :D

Ik ben op zoek naar bijkeuken inspiratie :+ Hoe ziet jullie bijkeuken eruit?

Vreselijk. Altijd een puinhoop omdat mijn jongens alles gewoon op de vloer laten vallen als ze binnen komen. Pubers…

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 21:13

_San87_ schreef:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe eettafel. Ik twijfel echt enorm over de maat... 220 of 260.

Het wordt waarschijnlijk een tafel met een blad van mangohout. Ik vind de warmte en de nerven in dat hout erg mooi, en het is verraasend betaalbaar.

Woon je in de buurt van Beverwijk? Bij de Leenbakker outlet hebben ze vaak spullen van Mango hout. Ook losse tafelbladen voor leuke prijzen. Maar is wel afhankelijk van de leveringen die ze krijgen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:41

Ik heb ook geen bijkeuken. De wasmachine staat op zolder, daar heb ik wat lijnen gespannen om te drogen en staat een strijkplank. Maar verder is het niet echt ingericht oid.

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een thuiswerkplek. Wat hebben jullie zoal? Wat zijn aanraders of juist afraders? Hebben jullie bv extra planten neergezet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:51

Daar lees ik voor mee. Wij gaan een slaapkamer naar werkkamer/tekenkamer omvormen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:02

Dit topic is ineens een stuk minder leuk nu ik hoor over bijkeukens, zolders en extra slaapkamers :=

Ik heb 1 extra slaapkamer met daarin een wasmachine, droger, kaptafel en paardenspullen. Je weet wel, die kamer waar je je kont niet kunt keren :Y)
Ik ben dus officieel jaloers :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:23

Ik heb die extra kamer niet eens :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 21:24

Wij momenteel ook niet, hoor :)).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:35

boeflover schreef:
Ik heb ook geen bijkeuken. De wasmachine staat op zolder, daar heb ik wat lijnen gespannen om te drogen en staat een strijkplank. Maar verder is het niet echt ingericht oid.

Ik ben op zoek naar inspiratie voor een thuiswerkplek. Wat hebben jullie zoal? Wat zijn aanraders of juist afraders? Hebben jullie bv extra planten neergezet?

Grootste plezier wat ik mezelf heb gedaan is een electrisch verstelbaar sta bureau. Ideaal en heel fijn, naast een goede stoel een must hier.

Wij hebben een aparte kamer als kantoor ingericht maar super basic, schermen, docking, wat bergruimte en dus bureau en stoel. Dus lees mee voor inspiratie om het wat op te leuken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 07:35

Een werkkamer hebben we wel en nog op de begane grond ook. Twee bureaus, kasten wand van Billy’s en daarnaast ruimte om te puzzelen met de honden en het trimtafeltje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 07:45

Bielsje schreef:
Dit topic is ineens een stuk minder leuk nu ik hoor over bijkeukens, zolders en extra slaapkamers :=

Same :')

hier slechts 1 keukentje waar je niet met 2 mensen tegelijk in pas, daar staat ook de wasmachine. Droger heb ik niet (was droogt binnen, want.. ja, zo gaat dat :+ ) Wel een extra kamertje :j
Thuiswerkplek komt in de woonkamer, ik moet nog wel wat leuks verzinnen. Eettafel eruit gedaan, zit ik toch nooit aan :D
Nou ja, ik heb een kelder, een paar verdiepingen lager, dat is ook handig :j Mag niet klagen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 07:48

Ik wil graag Billy's voor m'n schoenen <3.

We hebben beneden een soort van bijkamer waar de cv-ketel staat, daar komen ook de wasmachine en de droger. Ik wil daar dus ook een kledingkast voor een deel van de kleding en een kast voor de schoenen (onze badkamer is beneden).

Cer schreef:
Bielsje schreef:

Same :')

hier slechts 1 keukentje waar je niet met 2 mensen tegelijk in pas, daar staat ook de wasmachine. Droger heb ik niet (was droogt binnen, want.. ja, zo gaat dat :+ ) Wel een extra kamertje :j
Thuiswerkplek komt in de woonkamer, ik moet nog wel wat leuks verzinnen. Eettafel eruit gedaan, zit ik toch nooit aan :D
Nou ja, ik heb een kelder, een paar verdiepingen lager, dat is ook handig :j Mag niet klagen :)

Is een was-droogcombi geen optie voor jou? Mijn schoonvader heeft dat en is er heel gelukkig mee.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 08:22

_San87_ schreef:
Ik wil graag Billy's voor m'n schoenen <3..

Dan heb je wel een mooi overzicht, maar ze worden wel stoffig. Ik heb al mijn sandalen en slippers in plastic opbergbakken (action) daar word ik ook vrolijk van. Maar goed, dit onderwerp hoort meer bij een ander topic.