Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:10

Veel aanbiedingen, 25% en 1+1, bij de AH! En ook zinnige aanbiedingen. Heb allemaal producten meegenomen die we regelmatig eten. Vegavlees, quiche, apetina, Unox soep, iglo vis.

Had voor ruim €84,00 boodschappen en kreeg ruim €29,00 korting.

Dat is toch wel lekker zo, voor €55 euro boodschappen doen!

Diepvries en kasten weer vol.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:15

Dat is leuk boodschappen doen zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:36

VHU: nee nog niet, maar ik heb nog even tijd om te kijken of er echt geen koopjes tussen zitten op helmet awareness day. Tuurlijk vind ik het ergens ook wel zonde maar aan de andere kant, het gaat wel om mijn hoofd en met springen, eventing en vaak buitenritten heb je natuurlijk ook wel meer kans op een valpartij dan met enkel dressuur zeg maar.

Ik ben ooit al eens van mijn paard gekatapulteerd door toedoen van een andere ruiter en kwam met helm op de bakrand terecht. Helm was netjes in 2 stukken, ik had vooral hoofdpijn.
Met de helm die ik erna kocht heb ik toch zeker 5-6 jaar gereden, tot ik 2x kort na elkaar (lees: zelfde les) eraf tuimelde, 2x op de achterkant van mijn hoofd/helm. Het schroefsysteem achteraan is bij de 2e klap open gesprongen. Niet stuk, nog prima bruikbaar, maar het schuifsysteem was plots een paar maten ruimer geklikt. Daardoor kocht ik mijn huidige (wordt nu 1 jaar dit najaar) en toen ik die naast elkaar hield, identiek model maar andere kleur, zag ik dat de binnenkant van de oude ruim de helft minder binnenvulling over had dan de nieuwe! Die oude helm zat nochtans ook nog steeds heerlijk en comfortabel, maar was toch meer verduurd/gesleten dan ik had verwacht blijkbaar.

Dus nee, als het enkel van comfort en uiterlijk zou afhangen dan zou ik absoluut nog geen nieuwe hoeven.

Positieve noot: ik kan zaterdag onverwacht 7u gaan werken in het prikcentrum, blijkbaar komen er toch nog af en toe plekjes vrij. Wordt toch weer +/- €100 netto extra deze maand :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:14

Heerlijk!

Ik ben lid van de bankgiroloterij. Kost me €14,25 per maand, maar krijg bij bijna bij alle musea gratis entree mee en ook veel kortingen voor heel gezin.

Vrijdag gratis met vieren naar Madurodam! Echt zin in.

Soms win ik ook nog weleens een prijsje, dat is dan ook mooi.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:31

Fijn dat je die uurtjes nog kan meepakken Varekaj.

Ik moet vannacht nog werken en zondagmorgen, dan volgende week 4 dagen. En ben dan 3 weken vrij.
Jammer genoeg kan mijn man niet vrij krijgen. Hij had 1 week vrij gevraagd eind september, maar kon niet. Aankomende week word een dure week. We waren van het weekend om visvoer voor onze koikarpers, en mijn man vroeg hem naar de prijs van vijverfolie. Want hij wil de vijver Aankomende lente groter maken. Die man zei dat het vast erg duur gaat worden ivm tekort grondstoffen. Hij had nog wel wat liggen. Maar besloten om van de week alvast te halen. Want op deze zat nog oude prijs.
Em geïnformeerd naar vlas prijzen, heb nog wel wat liggen. Maar niet genoeg voor de hele winter. Bij fourage zaak in de buurt, vanaf 2 pallets. 5.25 euro de zak. Dus ook maar even halen. Laat de trailer vol staan. Gebruik hem momenteel toch niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:47

Hier grote besparing… reis voor volgende week is geannuleerd en normaal trekken we alles terug van de verzekering…

Mijn man voetbalt en nu zit er een gat in zijn spier. Hij kan niet stappen dus van berghut naar berghut in Roemenië is geen optie. Deze reis was echt vervloekt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:48

O wat enorm jammer dat je reis niet doorgaat!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 21:52

Ja echt godver zeg…

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:08

O, wat balen, poes. Dat zijn geen besparingen waar je op zit te wachten,

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:10

O wat ontzettend balen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:28

Onze reis naar Nepal lijkt ook weer op niks uit te draaien -O-
We gaan kijken of we ergens anders heen kunnen met onze vliegtickets, en indien niet laten we ze terugbetalen. Dat wordt dan 2 weekjes naar tante in Frankrijk, al kan ik vriend misschien nog overtuigen voor Lapland. Daar wilden we sowieso nog eens naar terugkeren maar dan in de winter.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 22:29

Ja mss dit jaar ook eindelijk eens Lapland. Of afrika in november of zo. Kan helaas ook niet alleen weg, mijn man kan nog geen seconde steunen op zijn grote teen met krukken dus ja ik ga hier ook moeten blijven :+ ga verlof wel inkorten denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-21 23:55

Wat een tegenslag poes...
En ook geen Nepal voor Varekaj... balen zeg...

Hier goed nieuws... **trompetgeschal** eindelijk maar dan ook eindelijk heb ik het kindgebondenbudget over ... jawel gedeelte 2019 en 2020 gekregen _/-\o_ *\%/*
Is echt flink bedrag. Beetje sigaar uit eigen doos want ik zat in de situatie dat ik een gedeelte van dit bedrag had gekregen... toen moest ik het weer terugstorten (kon praten als Brugman / bezwaren indienen etc nee het moest terug >;) :roll: en wel onmiddellijk...) en nu krijg ik dus alles wel plus nog van 2020.

De Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker := ^) :x

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 00:14

Toch lekker dat je het uiteindelijk krijgt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 00:53

Dat is zeker zo maar het gaat om een bedrag van maar liefst bijna 400 Euro per maand... ik had het graag op een gewone manier ontvangen in 2019 / 2020. Het heeft mij heel veel stress gekost al met al. Ik had dat geld toen echt nodig... (nu is het erg fijn dat ik een bedrag krijg gestort wat rechtstreeks naar mijn spaarpot gaat dat zeker).

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:20

Ohh wat ontzettend balen poes en Verakej :(

Dat is nogal een bedrag VanHuisUit.. de belastingdienst doet soms rare dingen. Maar inderdaad heel fijn dat je het weer terugkrijgt!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:42

VanHuisUit schreef:
Dat is zeker zo maar het gaat om een bedrag van maar liefst bijna 400 Euro per maand... ik had het graag op een gewone manier ontvangen in 2019 / 2020. Het heeft mij heel veel stress gekost al met al. Ik had dat geld toen echt nodig... (nu is het erg fijn dat ik een bedrag krijg gestort wat rechtstreeks naar mijn spaarpot gaat dat zeker).

Ja dat geloof ik, maar het is helaas niet meer te veranderen en je krijgt het nu gelukkig alsnog.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:51

Heel fijn vanhuisuit!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 08:54

Fijn, die Belastingdienst, VHU. := Maar ja, je krijgt het in ieder geval.
Zo zit ik nog steeds te wachten op de definitieve aanslagen van 2019 en 2020.

Varekaj, ook balen dat de reis voor het tweede jaar op rij niet doorgaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 09:27

Heb gewoon onbewust enorm gespaard in die periode :+ :)) terwijl ik soort van bankroet was :roll:

Net wel om dit te vieren twee paar hele goede schoenen gekocht. Voor mijn werk en om mee te wandelen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:35

De Belastingdienst dacht met je mee: ze wil vast graag sparen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-21 09:37

:))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:57

Ben blij dat ik nooit gebruik heb hoeven maken van toeslagen per maand.
Toen de kinderen naar de opvang gingen heb ik de toeslag heel laag gezet. Kreeg vaak later nog wat terug, was veel te bang dat ik terug zou moeten betalen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:03

Dat doe ik ook ja. Vroeger met kinderopvangtoeslag en nu met kindgebonden budget etc ook.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 11:12

Wanneer krijg je kindgebonden budget?

Ik krijg alleen kinderbijslag haha.