Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:48

Van mij mag er ook een apart topic komen over Scoupy.... ik heb voor komende week hellofresh besteld: 5 maaltijden voor 2 personen voor 24 euro. Vind ik niet duur!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:46

Joh wat een gezeur... scoupy is toch net zo goed besparen?
Etos stappenteller is ook al discussie over geweest, net als die weekmenus of schoonmaaktips.
Moet alles dan maar apart? 8)7

Gewoon lekker doorscrollen en overheen lezen als t je niet boeit.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:55

Eens! Scoupy is toch ook een manier van besparen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:56

Ik scroll gewoon door bij de dingen Die me niet liggen idd
Anders is er dalijk een heel peloton aan topics wat allemaal onder de Bespaar paraplu viel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:32

Romeo2007 schreef:
Van mij mag er ook een apart topic komen over Scoupy.... ik heb voor komende week hellofresh besteld: 5 maaltijden voor 2 personen voor 24 euro. Vind ik niet duur!

Ik heb ook met korting besteld. 3 maaltijden voor €14.95

Ben er ooit lid van geweest. Long time ago...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 18:58

Ik heb ook de hellofresh besteld, 5 maaltijden voor 2 personen :D 4 euro extra omdat we de varkenshaas willen :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:42

Ik had vandaag flink kunnen besparen maar was te eerlijk. Was aan het afrekenen en dacht ineens, dat bedrag klopt niet, dus ook gezegd, kassière keek me al vreemd aan. Had er 10 pakjes sigaretten bij zitten, dat is 70 euro, had ze er maar eentje aangeslagen. Daarna dus nog maar 9 afgerekend. Was toch 63 euro die ze gemist had.
Verder een redelijk dure boodschappendag, zondag BBQ met schoonouders.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:45

BBQ is altijd wel duur ja!
Goed dat je eerlijk was!

Zo moest ik gisteren strandbedjes afrekenen op het strand en die jongen had 10 euro te weinig terug gegeven.. had al gevoel dat het niet klopte dus snel achteraan..
Zo zie je maar dat je altijd moet opletten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:48

Pantykous schreef:
Kan er niet beter een aparte Scoupy draad komen? Ik vind het niet echt met besparen van doen hebben, meer met gratis spul scoren en dan soms een beetje besparen.

Eerder is dit al eens besproken. En scoupy geldt net als alles bij zuinig besparen. Ik denk dst hier meerdere het met me eens zullen zijn.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:53

Bij mij zou dat ook gaan knagen als ik op zo'n moment niet eerlijk zou zijn. Goed gehandeld NL!

Hier zondag een verjaardag dus helaas een duurdere week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 19:56

bbq zijn idd dure grappen. Al hebben ze bij de AH wel hele goed aanbiedingen met vlees zag ik.

Ik heb vanaf vrijdag 6 weken vakantie. Wil dan weer eens wat serieuzer gaan letten op wat ik koop.

Moet ook wat meer inspiratie krijgen, zo stom dat ik dat soms helemaal niet heb.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:13

Vec, herkenbaar hoor. Ik heb soms dagenlang een leeg lijstje liggen omdat ik niet weet wat ik deze week nu weer eten moet. Alle inspiratie zo, pats boem, gevlogen. Ik kijk dan vaak even op internet voor wat inspiratie, bijv op lekkerensimpel en maak er dan een Vega of vegan gerecht van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:16

Het moet zo makkelijk kunnen idd. Maar ik kan dan werkelijk niets bedenken... Dat kan toch niet haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 20:40

Netjes Maaike dat je zo eerlijk was :)

Ik kijk op de zondag altijd in de reclame folder app wat er in de aanbieding komt voor de nieuwe week. Daar stel ik maaltijden mee samen.
Recepten haal ik uit de maandnummers in de winkel en via ah.nl/recepten.
Ik heb thuis een map met allemaal recepten, gevonden op internet en uit de maandnummers dus waar ik ook inspiratie uit haal en op mijn telefoon heb ik een notitie met allemaal recepten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:03

Dat is wel slim om een map te maken. :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:08

Ik schrijf elke vrijdag de boodschappen op uit mijn Sonja boek. Het geld wat over is meestal 10,00 pw stop ik in een spaarpot die inmiddels al lekker vol zit.
Doordat ik Sonja bakker doe koop ik nog minder en vooral helemaal niks onbewust meer wat ik helemaal niet nodig heb.
Ik had op de scoupy app vandaag opeens de gratis airfryer aardappelschijfjes dus die ook nog maar gehaald

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 21:37

Ondanks dat ik van mening ben dat Scoupy (voor mij in elk geval) weinig met besparen te maken heeft denk ik dat berichten over Scoupy hier best passen. We lezen allemaal wel over berichten heen, dat is niet erg. Waar het naar mijn idee 'mis' ging is dat er pagina's gevuld werden met berichten die bijna uitsluitend gingen over wie wanneer en hoe laat een aanvraag had ingediend of goedgekeurd/uitbetaald gekregen voor zichzelf, vader/moeder, buurvrouw of al dan niet denkbeeldige vriendin. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat er mensen zijn die dat boeiend vinden. Koetjes en kalfjes prima (met korting dan :+ ), maar zolang we geen bonuspunten krijgen bij extra berichten hoeven we dit topic niet vol te spammen met loze informatie toch?

Naar mijn idee is de simpelste manier van besparen nog altijd gewoon om iets niet te kopen. Ik had eerst de neiging om heel veel aanbiedingen in te slaan, maar misschien juist doordat ik er dan relatief goedkoop aan gekomen was gebruikte ik die producten ook heel gemakkelijk en op een eerder moment dan ik oorspronkelijk van plan was. Daardoor werden die aanbiedingen vaak juist 'extra' en laat dat nou net het tegenovergestelde zijn van besparen. Nu ben ik heel kritisch op aanbiedingen en koop ik alleen de écht goede aanbiedingen en vooral producten die ik altijd gebruik. Of ik houd er rekening mee dat ik het product dat in de aanbieding is gebruik en dan kan ik dus iets anders van mijn lijstje schrappen. Ik probeer mijn budget in elk geval niet op te rekken voor aanbiedingen. Volgende week zijn er namelijk weer goede aanbiedingen en de week daarna wéér. Als er één manier is om stelselmatig meer geld uit te geven dan gepland is dat volgens mij wel té happig zijn op aanbiedingen. AH en consorten nodigen ons niet voor niets uit om massaal te hamsteren. Ik denk dat ze op die manier goed verdienen aan onze (pogingen tot) zuinigheid. ;)

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 22:58

Hoe werkt dat precies bij hello fresh met die aanbieding? Ik durfde het na de kleine lettertjes uiteindelijk niet meer te bestellen, want het was een abbonement waar je per week aan kon geven of je het volgende week wilde maar wel voor donderdag anders kreeg je hem alsnog en moest je de volle prijs betalen.. oftewel moet ik de aanbieding bestellen en dan meteen weer opzeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:00

Merell123 schreef:
Hoe werkt dat precies bij hello fresh met die aanbieding? Ik durfde het na de kleine lettertjes uiteindelijk niet meer te bestellen, want het was een abbonement waar je per week aan kon geven of je het volgende week wilde maar wel voor donderdag anders kreeg je hem alsnog en moest je de volle prijs betalen.. oftewel moet ik de aanbieding bestellen en dan meteen weer opzeggen?

Bestellen en meteen opzeggen kan idd. Heb ik ook gedaan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 23:09

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:13

Banyu schreef:
Pantykous schreef:
Kan er niet beter een aparte Scoupy draad komen? Ik vind het niet echt met besparen van doen hebben, meer met gratis spul scoren en dan soms een beetje besparen.

Eerder is dit al eens besproken. En scoupy geldt net als alles bij zuinig besparen. Ik denk dst hier meerdere het met me eens zullen zijn.

Rotzooi die je anders niet koopt gratis scoren vind ik niet besparen maar ik zal er langs scrollen :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:17

Ik vind niet dat het rotzooi is. Is voor iedereen anders. Ik kan ook niet altijd alles gebruiken, maar wellicht andere dan weer wel. Dus rotzooi? Nee zeer zeker niet. ;)

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:11

Voor de scoupy gebruikers even een vraagje:

Stel dat ik 2 producten wil kopen die op dat moment cashback actie zijn.

Moet ik dan 2 bonnen hebben of kan ik met 1 bon beide cashback acties doen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:22

Alles voor 1 account kun je gewoon op 1 bon zetten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:40

goeroe schreef:
Naar mijn idee is de simpelste manier van besparen nog altijd gewoon om iets niet te kopen. Ik had eerst de neiging om heel veel aanbiedingen in te slaan, maar misschien juist doordat ik er dan relatief goedkoop aan gekomen was gebruikte ik die producten ook heel gemakkelijk en op een eerder moment dan ik oorspronkelijk van plan was. Daardoor werden die aanbiedingen vaak juist 'extra' en laat dat nou net het tegenovergestelde zijn van besparen.

Sorry stuurde jou per ongeluk pb en verwijderd toen ik erachter kwam dat het pb was.

Moest gewoon hier ;)

Grappig, bij mij werkt het eigenlijk precies andersom. Ik kan soms dingen héél goedkoop scoren, maar weet dan heel goed dat als ik het opnieuw moet kopen ik dus véél meer betaal. Gevolg is dat ik er extreem zuinig mee ben want ja als dit op is moet er nieuwe komen en dát is weer duur. Werkt ook wel eens tegen dat het daardoor juist weer te lang blijft staan hoor :D En dan bedoel ik niet aanbiedingen die regelmatig terugkeren, maar echt Koopjes. Dingen die met 70 tot wel 90% korting gekocht zijn en waarvan ik niet verwacht het snel weer voor zo'n lage prijs te kunnen kopen :)