[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:11

Bewaar het oude water in een afsluitbare emmer en gebruik dit om het aquarium weer bij te vullen.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:33

Liezel1 schreef:
ffjor schreef:
Het zijn oude mensen die naar een zorgflat willen, huis is al generaties in de familie dus van een restschuld is geen sprake.
Het verschil is nu (als ze in de lijn zakken wat ze tot nu toe deden) eigenlijk nog maar 5000 euro...
Maar we wachten nog maar even af!

Dan is het misschien nóg wel moeilijker voor ze. Dat huis is emotioneel behoorlijk beladen denk ik zo.

Hmm, ja, zo heb ik het nog niet bekeken. Misschien wel, kreeg wel het idee dat meneer eigenlijk het liefste in zijn huis zo blijven maar dat gaat gewoon niet meer (zit al een traplift e.d. in).
Het staat ook al 3 jaar te koop dus ik had verwacht dat het makkelijker zou gaan. Maar idd, misschien daarom juist wel niet.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:57

Ik ben aan het rond kijken naar meubels, wat ontzettend leuk is!

Dingen jullie altijd nog af in de winkel? Ik vind dat altijd lastig, maar ik hoor dat het soms wel mogelijk is :)
Dus ik zit nu vooral aanbiedingen te kijken haha.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:01

Hallo allemaal! Ik meld mij hier ook , wij hebben een huis op het oog met wat grond en ons eigen huis (een tussenwoning in Zwolle) staat sinds vorige week op Funda. De eerste kijkers zijn inmiddels geweest, we hebben de prijs niet al te hoog gezet. Ik hoop hier wat tips te krijgen om ons huis zsm te verkopen, maar met 132 pagina's doorlezen ben ik vast wel even zoet!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:02

welkom hammond, veel succes met de verkoop van je huis! wat een leuk huis verkoop je!! mooie foto's hoor, en prachtig plekje met zulk uitzicht.. daar zullen vast mensen voor vallen.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:05

Bedankt Juval! Ja het is een groot huis op een fijne plek, dus ik heb goede hoop, maar ze moeten wel komen kijken! Als je bij Funda 'vrij uitzicht 'aanvinkt , dan vindt hij het huis niet. Dit moet natuurlijk wel, dus zal de makelaar eens bellen...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:26

Morning! Hier weinig nieuws, na de laatste kijkers helaas niks meer gehoord. maar ach, we hebben de tijd. Gister wel lopen kwijlen bij de Bijenkorf bij al die mooie spullen die straks in ons nieuwe huis moeten gaan komen. Nou ja, iets soortgelijks dan, wat wat beter binnen mijn budget past :P

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:34

Hebben jullie al wat op het oog Danoesje?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:40

Hoi, ik kom me hier ook weer melden. Was in het vorige topic en het daarna kwijt geraakt. Ons huis staat nog steeds te koop, eerste huis dat we op het oog hadden was al vrij snel verkocht, toen hadden we een andere op het oog en die is inmiddels ook verkocht. Nu begint het een beetje lastig te worden, want er staat zat te koop, maar niet wat ons past. We hebben nu wel wat moois op het oog, maar dat is boven budget en de vraag is hoeveel rek er daar in de vraagprijs zit. Hangt er maar net van af wat de reden van verkoop is.
We hebben geen noodzaak om te verkopen, dus er bestaat ook nog wel een reële kans dat we helemaal niet gaan verhuizen. Het is nu zo omdat we de stap eenmaal gezet hebben om het huis te koop te zetten dat we het zo laten, maar krijgen we het niet verkocht dan is het ook goed.
We hebben wel relatief veel kijkers, maar tot nu toe is er nog geen bod uit voort gekomen. Wel 2 keer dat ze er dicht bij hebben gezeten. We hebben nu ook wel een geïnteresseerde maar die moet eerst eigen huis nog verkopen, sterker nog, die moet het nog te koop zetten....

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:42

Hamont, we weten ongeveer wat we willen maar aangezien we geen idee hebben wanneer onze woning wordt verkocht en OF hij wordt verkocht, blijven we maar even dromen. Ik kijk wel eens op funda (best wel vaak hihi) en sla op wat ik leuk vind, maar dat is vast al verkocht tegen die tijd...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:02

Mijn makelaar zegt dat je eigenlijk een top 3 moet hebben, gewoon 3 huizen op je lijst zetten die je wel wat lijken. Als er dan 1 van verkocht wordt, dan heb je nog wat andere opties. Maar wij gaan ook niets meer bezichtigen totdat we een bod op ons huis hebben.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:32

Symbeami, dat lijkt me inderdaad wel een goed plan van de makelaar. Bezichtigen hebben we nog niet serieus gedaan, alleen op een open huizen dag, om mezelf niet te lekker te maken :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:37

danoesje schreef:
Symbeami, dat lijkt me inderdaad wel een goed plan van de makelaar. Bezichtigen hebben we nog niet serieus gedaan, alleen op een open huizen dag, om mezelf niet te lekker te maken :+

Wij gingen begin Oktober naar de openhuizen route om eens te kijken wat we nu wel en niet wilden in een huis. Welke punten we overheen konden stappen en welke niet. Maar heel serieus opzoek naar een woning waren we niet :+
Heeft toch resultaat gehad, werden spontaan verliefd op een huis en over een aantal dagen krijgen we de sleutel :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:38

Whooo keet, fijn! Nja, daarom wil ik dus niet kijken, omdat ik bang ben dat ik verliefd word en dat het een 'verboden liefde' gaat worden :P

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:39

Hoe denken jullie over bezichtingstijden?
Ik heb geïnformeerd voor een huis waar ik echt verliefd op was geworden... bleek dat de makelaar alleen tijdens kantoortijden werkt/bezichtigingen doet.

Ik vond dat echt oprecht belachelijk. Ik werk 40 uur per week. Moet ik dan voor elke bezichtiging verlof op gaan nemen? Dan ben ik snel voor mn dagen heen... soms vallen huizen ook echt vies tegen, dat vind ik echt zonde van mn (verlof)tijd. Hoe denken jullie daarover of hoe hebben jullie dat gedaan?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:41

Phoe moeilijk hoor! Ik vind die tijden ook wel lastig, aangezien we zelf verkopen. Wij willen juist het liefst in het weekend afspreken, maar de kopers willen steeds om 10:00 ofzo doordeweeks, zodat wij ook vaak vrij moeten nemen. Goeie vraag dus!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:43

danoesje schreef:
Whooo keet, fijn! Nja, daarom wil ik dus niet kijken, omdat ik bang ben dat ik verliefd word en dat het een 'verboden liefde' gaat worden :P

Ja, dat was ons voordeel dan wel :) we zitten nu in een huurappartement. Maar zonder tuin of balkon.
Nu een eengezins(hoek)woning gekocht met garage+oprit en een ruime tuin. :D :+:

Onze makelaar deed ook alleen bezichtigen tijdens kantoortijden en in het dorp waar we wilden na 11.00 omdat er 1 van de 2 toegangswegen in de spits gesloten is ivm sluipverkeer.
Gelukkig was het bij ons niet zo'n groot probleem. Maar lijkt mij klantvriendelijker om bijvoorbeeld tot 19.00 te kunnen bezichtigen of op zaterdag :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:51

Mijn makelaar doet wel op zaterdag bezichtigingen, maar tot nu toe kwamen alle kijkers door de week. Vaak wel aan het eind van de middag of tussen de middag.
En met de open huizen dag hebben we er ook wel aardig wat gehad, is één geïnteresseerde uit voortgekomen, maar die vindt de tijd nog niet rijp.
Soms snap je ook niet waarom mensen een huis komen kijken, is soms ook wel zonde van de tijd van de makelaar. Zo hadden wij laatst een gezin met 3 kinderen, die bij binnenkomst meteen zeiden dat het zo klein was.... uuuhhh tsja staat toch op Funda 100m2, maar ze hadden gehoopt dat het groter was....
En we hadden iemand die vond het te ver van het dorp en teveel grond. Dat zijn dingen die kun je toch op Funda zien?

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:23

Liezel1 schreef:
Hoe denken jullie over bezichtingstijden?
Ik heb geïnformeerd voor een huis waar ik echt verliefd op was geworden... bleek dat de makelaar alleen tijdens kantoortijden werkt/bezichtigingen doet.

Ik vond dat echt oprecht belachelijk. Ik werk 40 uur per week. Moet ik dan voor elke bezichtiging verlof op gaan nemen? Dan ben ik snel voor mn dagen heen... soms vallen huizen ook echt vies tegen, dat vind ik echt zonde van mn (verlof)tijd. Hoe denken jullie daarover of hoe hebben jullie dat gedaan?

Mee eens. Daarom doe ik zelf de eerste bezichtigingen, kan het ook op zaterdag en zondag!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:27

Symbeami schreef:
Mijn makelaar doet wel op zaterdag bezichtigingen, maar tot nu toe kwamen alle kijkers door de week. Vaak wel aan het eind van de middag of tussen de middag.
En met de open huizen dag hebben we er ook wel aardig wat gehad, is één geïnteresseerde uit voortgekomen, maar die vindt de tijd nog niet rijp.
Soms snap je ook niet waarom mensen een huis komen kijken, is soms ook wel zonde van de tijd van de makelaar. Zo hadden wij laatst een gezin met 3 kinderen, die bij binnenkomst meteen zeiden dat het zo klein was.... uuuhhh tsja staat toch op Funda 100m2, maar ze hadden gehoopt dat het groter was....
En we hadden iemand die vond het te ver van het dorp en teveel grond. Dat zijn dingen die kun je toch op Funda zien?

Bij ons huis stond er op funda dat het 4 slaapkamers had :+
Ja, als je in de slaapkamer een tussenwand plaatst en de zolder verbouwd zou je inderdaad 4 slaapkamers kunnen hebben :) nu hebben we er 2 en een royale hobbyzolder.

Soms kan een huis logischer ingedeeld zijn waardoor 100m2 meer bruikbaar vloeroppervlakte heeft dan een ander huis :) dus ik kan het deels indenken. Alleen zou ik 100 echt te weinig vinden met 3 kids :+

Wij hebben bij de openhuizenroute geen enkele makelaar gezien :n alleen eigenaren :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:49

Bij mijn huis staat gewoon dat er 3 slaapkamers zijn en die zijn er ook. Ze zijn niks te groot, maar dat kun je ook duidelijk zien op de foto's op Funda.
Maar goed, misschien hebben die mensen iets gezien dat ze mooi vonden, de omgeving ofzo. Wij doen zelf altijd heel uitgebreid onderzoek. We bekijken het eerst op Funda, dan rijden of fietsen we er eens langs. Of we maken een wandelingetje in de buurt van het beoogde huis. Zodat we een beetje een idee hebben van de omgeving. Als we gaan bezichtigen dan betekent het al dat we eigenlijk serieuze belangstelling hebben, het enige is dan nog het gevoel dat het huis geeft of wat er wel of niet nog aan moet gebeuren.
Het huis dat we nu op het oog hebben hebben we dus nog niet bezichtigd, maar we wandelen wel elk weekend in de omgeving haha, we hebben ons zelf toch al lekker gemaakt.....

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:53

Wij gaan voor ons droomhuisje een afspraak maken om te bezichtigen :j
We hebben een top 5 waarvan er 4 in diezelfde wijk liggen. We kennen de wijk goed. En nummer 1 en 2 liggen bij elkaar in de straat.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:51

Hebben jullie ook allemaal een woonlastenverzekering afgesloten? Vind dat nog best duur eigenlijk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:36

nee, zo'n verzekering heb ik nooit gehad. wat wordt daarmee gedekt?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:40

Ja, hier is wel een woonlastenverzekering afgesloten. Als je bv. arbeidsongeschikt raakt, krijg je iedere maand een x bedrag uitgekeerd ter aanvulling op de arbeidsongeschiktheidsuitkering.