Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:45

Nee ik bedoelde meer de aardappelschotel als in aardappelanders :j
Dat vind ik opgewarmd niet lekker, met onbereid invriezen heb ik geen ervaring!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:57

Jaan, wat ik met aardappel anders doe is ook mijn groenten erbij, is heerlijk met witlof of bloemkool oid.
Dan de helft van de aardappelen wat er op het potje staat en dan gewoon je groentes erbij gooien, saus eroverheen en in de oven. Ik kan er in mijn up dan 2 keer van eten. Als ik niet 2 dagen hetzelfde wil eten is dat ook wel een dagje in de koelkast houdbaar. Ik heb net nog nooit ingevroren omdat ik probleemloos 2 dagen achter elkaar hetzelfde eet, vooral zoiets lekkers als aardappel anders ;) Maar ik kan me best voorstellen dat het ook prima in de vriezer kan! Heb je alleen met opwarmen geen krokant korstje meer, maar dat is met Lasagne ook niet, en dat vind ik ook prima te eten als ik het opgewarmd heb uit de vriezer.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:59

Aardappel anders invriezen ben ik ook wel benieuwd naar. Vind ik altijd lekker maar is best veel voor 1 persoon.

Deze week was ik best goed bezig. 15 euro voor de hele week, maar ik had bami gekocht om woensdag en donderdag te eten (lekker makkelijk). Kom ik gister bij mijn ouders eten, wat krijg ik? Bami :)
Dus die eet ik volgende week dan maar, dan is ie gelukkig ook goed. Morgen maar even wat anders halen voor morgen + overmorgen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:14

Ik denk dat ik deze week helemaal geen boodschappen hoef te doen.
Vanavond bij m'n ouders, morgen pasta (vriezer), donderdag op t werk, vrijdag witlof, vlees en aardappels (vriezer) en zondag soep.
Ook nog voldoende brood en beleg en drinken in huis, dus als t goed is maandag pas weer boodschappen! :):)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:15

De AardappelAnders invriezen ga ik volgende week proberen!
Er bestaan toch ook minioverschaaltjes voor een persoon? Ga ik eens zoeken bij de action.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:38

ik heb (2) kleine ovenschaaltjes, of ze voor 1 persoon zijn betwijfel ik, volgens mij zijn ze voor 2 personen bedoeld maar ik ben een behoorlijk grote avondeter en afhankelijk van wat ik in het schaaltje maak is het 1 of 2 porties (preischotel 2 porties, aardappelpartjes/groente/vis 1 portie)

Maar aardappel kun je geschild (gesneden 1 dag, ongesneden 2 dagen, wel in water bewaren) of al gekookt(tot een dag of 4) goedhouden in de koelkast hoor. Opgebakken gekookte aardappelen van de dag ervoor vind ik op de een of andere manier zelfs lekkerder.
Rauwe schijfjes (dus niet uit een zakje/pakje) vind ik ook lekker om op te bakken, lekker knapperig.
Als je zelf aardappels kookt en de dag erna wilt opbakken moet je alleen geen (zeer) kruimige aardappels nemen :P dat valt in de pan uiteen, kan ook lekker zijn, daar niet van, maar dan eet je vooral gruis.

Geschilde aardappels invriezen is geen succes, iig bij mij niet, sowieso moeten ze droog zijn.
Ik vermoed dus dat aardappels anders die nog niet in de oven is geweest maar wel klaar om de oven in te schuiven niet geschikt is voor de vriezer, maar ik kan het mishebben hoor.

Even terugkomend op het gebruik van de vriezer:
Vlees haal ik ook uit de verpakking, ook omdat ik het dus in 1 persoons porties verpak. Kip doe ik per 200 gr (blokjes) omdat ik dit toch in eenpansmaaltijden gebruik en dus meestal 2x er van eet, bij grotere 1 pans maaltijden pak ik dan dus 2 zakjes. Worstjes/speklapjes/filetlapjes ed gaan wel per 1 de vriezer in, tartaatjes per 2, maar dat is meestal een aardappel-vlees-groente maaltijd en eet ik dan 2 dagen achtereen. Gehakt afhankelijk van de (groot) verpakking per 200 of 250 gr.
Kipfilet gaat per filet de vriezer in, soms zit daar wel een grote bij, als ik vind dat het voldoende is voor 2 maaltijden dan snijd ik er een stuk af, snij er blokjes van en wordt het een 'eens kijken wat ik nog in de koelkast/vriezer aan groenten heb' maaltijd.

Iets waar ik totaal gaat maat kan houden als het gaat om de hoeveelheid vlees is rollade trouwens, dat vind ik wel zo lekker (eigenlijk... de jus vind ik zo lekker :P), en nette plakjes snijden lukt me niet, worden vaak hompen. Maar dat koop ik dan ook maar zelden en is echt een tractatie, laatste keer is alweer maanden geleden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 13:00

Gekookte, ingevroren aardappelen bak ik op. Wat jus, vlees en groente erbij en ik heb een lekkere maaltijd.
Ovenschotels ingevroren vind ik ook niet lekker, vind het erg droog worden dus dat probeer ik te voorkomen en anders eet mijn vriend het op, hij vindt het wel goed.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 15:07

ik lees hier even mee :)!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 17:46

Destino schreef:
Paulien, is dat 1 vriezer van je moeder :oo ?
Dan heeft ze wel een hele grote of niet?

Doen jullie ook altijd 1 kipfiletje voor 2 personen? Dat doen wij ook, is over het algemeen zat als je het bijv in blokjes ergens doorheen doet :j

Ja, mijn moeder heeft twee grote koelkasten en één grote vriezer *jaloers is

Wij doen idd ook altijd 1 kipfilet voor twee personen, zeker in eenpansgerechten kan dat prima.

Aardappels invriezen lijkt mij maar mwoah, sowieso vind ik opgewarmde aardappels niet lekker. Maar dat heb ik ook met rijst en pasta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:11

Ik vries ook alles in porties in. Ook een zak aardappeltoefjes en inktvisringen verdeel ik. Voordeel dat je dan ook meer in 1 vriesvakje gepropt krijgt. Sowieso moet je daar handig in worden, ik heb er nu bijna 2x zoveel in als ik er in het begin in kreeg. Gehakt in porties in zakjes en even goed plat slaan, dan passen er met gemak 3 op elkaar gestapeld, ipv 2 bolle porties op elkaar (die dan ook continu van elkaar afvallen als je de deur open trekt).

Als ik moet verhuizen naar Gent schaf ik wel een kleine vriezer aan, want dan zit ik waarschijnlijk niet meer in de buurt van een supermarkt. Dus moet sommige dingen dan meer op voorraad hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:17

Ik kook vrij consequent maaltijden voor de vriezer, maar meestal is dat pastasaus (met flink groente), kip met saus (boemboe bv) en ook groente of groentesoep. Zo kan ik 3-5 verschillende groentes halen en verwerken zonder dat ik de helft hoef weg te gooien en ik heb altijd eigen kant en klaar maaltijden in huis. Rijst/pasta maak ik wel pas als ik het eten wil, want dat vindt ik ingevroren niet lekker en het vreet ruimte in mijn vriezer.

Ik zou met de aardappelanders eens proberen of die saus zo ongekookt goed wil invriezen, dus pot in 3? porties verdelen, 2 meteen de vriezer in en 1 over de aardappeltjes voor die avond de oven in.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:29

tamary schreef:
Ik kook vrij consequent maaltijden voor de vriezer, maar meestal is dat pastasaus (met flink groente), kip met saus (boemboe bv) en ook groente of groentesoep. Zo kan ik 3-5 verschillende groentes halen en verwerken zonder dat ik de helft hoef weg te gooien en ik heb altijd eigen kant en klaar maaltijden in huis. Rijst/pasta maak ik wel pas als ik het eten wil, want dat vindt ik ingevroren niet lekker en het vreet ruimte in mijn vriezer.

Ik zou met de aardappelanders eens proberen of die saus zo ongekookt goed wil invriezen, dus pot in 3? porties verdelen, 2 meteen de vriezer in en 1 over de aardappeltjes voor die avond de oven in.

Dat heb ik toevallig een poos geleden gedaan met de aardappelanders saus. was daarna prima te eten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:17

Aardappel anders ind e vriezer, ik ben benieuwd of dat wat is. Binnenkort meer vriezerruimte dus lijkt me wel ideaal :)

Laatst wel wat simpele complete gerechten gemaakt:
- spaghetti met sinazie a la creme/ roomkaas sausje afgemaakt met een kipfilet in blokjes voor twee.
- Aardappels voorgegaard in de magnetron in blokjes, samen met bbq worst in stukjes en een restantje groentes aangebakken in de wok
- wokmie met een kipfilet in blokjes en groentes (evt. + satesaus)
- wokgroente met kip, in wrap gerold met kaas/ chilisaus nog even in de oven

Paar gerechtjes die mij erg smaken en snel klaar zijn :) Ben niet zo'n kookgeduld 8-)

Aardappelanders deed ik ook nog wel eens in een klein glazen schaaltje met krieltjes en gesneden wortel en kaas afgetopt per portie in de oven. Dan daags erna hetzelfde evt. met gehakt/ spekjes nog eens andere deel van potje.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:43

Is wel een goeie, de saus apart invriezen! :j
Maar ga t eerst proberen met de helft helemaal te bereiden en in te vriezen en de andere helft alleen klaarmaken, maar niet bereiden, en dan invriezen. Kan ik verschil proeven.

Morgen eet ik op stal, scheelt weer!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 08:57

Ik vries hier eigenlijk ook alleen de saus (van bijv pasta) in. De pasta is zo gekookt en lekkerder vers dan uit de vriezer.
Aardappels heb ik nog nooit ingevroren. Lijkt me ook niet heel lekker eigenlijk.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:51

Het was al een tijdje bekend dat de C1000 hier in het dorp de appie zou worden.
Maar op 31 aug word het dan toch echt een feit, ze gaan dan voor 5 weken dicht en begin okt is de opening.
Waarom 5 weken...er was iets met de vloer ofzo die dat ze gelijk gaan aanpakken.

Baal er wel van....kwam tot nu toe altijd mooi rond met boodschappengeld.
Maar bij de appie zijn sommige dingen wel duurder, waaronder het vlees -O-
Dus in die 5 weken overal maar eens kijken waar het vlees en ander spul het goedkoopst is.
We hebben nog wel een lidl in het dorp,dus kan ook daar eens kijken voor vlees.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:04

En ik zou dan ook de laatste dagen voor sluit vaak langsgaan. Dan hebben ze vaak wel leegverkoop aanbiedingen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:10

Dat ga ik ook zeker weten doen :))
Alles wat ik dan nog mooi mee kan nemen gaat dan ook mee.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:14

klopt, appie is aan het eind van de dag (vooral op zaterdag) best leuk winkelen!

wij hadden toen ook allerlei dingen met 35% korting, en gratis bloemen!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:15

In de ochtend liggen er bij de ah vaak een hoop 35% korting producten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:22

Hier is een c1000 een jumbo geworden. De 2 dagen ervoor 25% korting. Op de zaterdag vanaf 13:00 50% korting. We waren er om 12:00, hebben een karretje gepakt en zijn uitgebreid gaan winkelen. Veel was al op (zelfs 1 familie met 4 karretjes en 4 manden propvol :+ ) maar vooral luiers ingeslagen. Scheelt aanzienlijk. 2 jaar geleden ook gehad bij de boer wat ook een jumbo werd. Dat is leuk winkelen.

Ik ga vanavond naar de AH, wat boodschappen halen en ik heb Lekker in het leven bonnen wat ik in ga leveren. Eens kijken hoeveel het uiteindelijk word.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:59

Ik ga ook meelezen :j halen nu voor 50€ voor 2 pers per week boodschappen en iedere week is het op.... Dat moet goedkoper dacht ik! :D

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:37

Ik ga nu ook heel hard bezuinigen.. Weinig uren gehad dus moet nu opletten!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:23

Hier gister en vandaag aan de bbq! hadden bij de C1000 vlees gehaald, 3 bakjes voor 6 euro. en had nog braadworstjes van de aldi, kunnen we toch wel 2 dagen van bbqen :) verder alleen stokbrood en slaatje erbij gehaald.

en morgen eten we (kant en klare) pannekoekjes. en woensdag eten we bij schoonouders, dus dat scheelt ook weer :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:25

We hadden het laatst hier over smoothies maken en wat voor fruit je dan het beste kon gebruiken. Wij hebben het gister met fruit uit blik gemaakt. Wat aardbeien en peren uit een blik, wat kwark erbij en klaar!! Erg lekker en door de fruit uit blik ook weer goedkoper dan vers fruit of fruit uit de diepvries.