Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:26

Mijn samsung galaxy s4 mini heb ik sinds gister. Wow wat een prachtig scherp beeld! En de batterij heb ik vannacht opgeladen, is nu nog 76%. Ik ben echter niet continu met mijn telefoon bezig, als ik aan het werk ben ben ik echt 8 uur vol aan het werk.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:43

Iemand ervaring met de Iphone 5C Pink 16GB?

Ik heb hem net besteld met een abbonement en hij komt maandag *\o/*

Heb nu een Samsung Galaxy Fame, vind het 3 keer niks. Heel langzaam en loopt steeds vast. :(

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:13

Samsie schreef:

Heb nu een Samsung Galaxy Fame, vind het 3 keer niks. Heel langzaam en loopt steeds vast. :(

Geen ervaring maar vind het vreselijke geldverspilling. Eigenlijk is het qua hardware en flut telefoon en ik vind ze ook helemaal niet mooi.

marsss

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:24

Omdat mijn HTC Desire S na 2,5 jaar toch echt bijna overleden is ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. Zit echt enorm te twijfelen tussen een HTC One, HTC One mini en Samsung Galaxy S4 of S4 mini. Het moet in ieder geval een 4G toestel zijn. Iemand ervaring met een van deze telefoons?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:56

marsss schreef:
Omdat mijn HTC Desire S na 2,5 jaar toch echt bijna overleden is ben ik opzoek naar een nieuwe telefoon. Zit echt enorm te twijfelen tussen een HTC One, HTC One mini en Samsung Galaxy S4 of S4 mini. Het moet in ieder geval een 4G toestel zijn. Iemand ervaring met een van deze telefoons?

Ik bijna met de S4 mini, maar als je terug leest in t topic lees je er ook goeie ervaringen over :) En ook over de S4 trouwens :D
Over de andere toestellen weet ik niks.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:40

Lotje199 schreef:
Samsie schreef:

Geen ervaring maar vind het vreselijke geldverspilling. Eigenlijk is het qua hardware en flut telefoon en ik vind ze ook helemaal niet mooi.

De 5c is geen flut telefoon vind ik....

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:35

Maar wel lelijk plastic. Bestel dan de gewone 5 (als dat nog ergens mogelijk is.. ) Exact hetzelfde maar mooier uiterlijk.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:45

Iemand ervaring met de SAMSUNG Galaxy Trend Lite S7390 ?

Ik ga voor het eerst een mobiel kopen waar internet, apps,goede camera, instagram, fb etc op zit :Y)
Ik geef er het liefst niet meer dan 150 euro voor(als dat uberhaupt mogelijk is) iemand tips? :) het liefst ook niet een te grote mobiel.

Ik ben echt een leek met mobielen dus tips enzo zijn erg welkom!

Ik heb zelf deze gevonden :

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/VODAFONE-Galaxy-Trend-S7560-Wit,10259,483203,904538.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-Fame-S6810P-Wit,10259,483203,701772.html?langId=-11

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SAMSUNG-Galaxy-Trend-Lite-S7390-Wit,10259,483203,997181.html?langId=-11
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 08-12-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:05

Deijs schreef:
Iemand ervaring met de SAMSUNG Galaxy Trend Lite S7390 ?

Ik ga voor het eerst een mobiel kopen waar internet, apps,goede camera, instagram, fb etc op zit :Y)
Ik geef er het liefst niet meer dan 150 euro voor(als dat uberhaupt mogelijk is) iemand tips? :) het liefst ook niet een te grote mobiel.

Ik ben echt een leek met mobielen dus tips enzo zijn erg welkom!

Huawei ascend g510!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:23

Oh die had ik niet bekeken :D
Ik ken het merk zelf niet, wat zijn de voor en nadelen met die telefoon? :)
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 08-12-13 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:25

Ik heb die telefoon en ik vind hem werkelijk geweldig!
Enige nadeel is de batterij, gaat bij mij wel makkelijk een dag mee maar bij intensief gebruik helemaal leeg aan het einde van de dag.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:26

Ohja! dat lees ik bij veel telefoonreviews!
Wat houdt dat android uberhaupt in? :') en dat nummer dat achter android staat?

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:29

Android is het besturingssysteem van Samsung, Huawei en vast nog wel meer merken.
Dat nummer is de versie, volgens mij heeft de G510 Jellybean 4.2 als ik me niet vergis, 4.3 is volgens mij de nieuwste dus kan nog perfect!
Het heeft een beetje hetzelfde idee als een IPhone, je hebt geen menu knop maar al je apps staan in bladen achterelkaar bij deze versie, vind ik heel fijn werken!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:33

Ja dat lijkt mij ook erg fijn :j ik heb hem opgeslagen tussen mijn favorieten, wat ik zo lees op internet is die inderdaad erg goed :D

Alleen is het beeldscherm volgens mij ontzettend groot?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 13:58

Lotje199 schreef:
Ik heb die telefoon en ik vind hem werkelijk geweldig!
Enige nadeel is de batterij, gaat bij mij wel makkelijk een dag mee maar bij intensief gebruik helemaal leeg aan het einde van de dag.

ik heb de ascend w1, en de batterij is super! :oo
echt een aanrader, en 20 euro duurder ong. (al zie ik dat ie bijna nergens meer te koop is :n )
ik doe er met intensief gebruik 2 dagen mee :D
ik vind de huawei telefoons heel fijn! die van mij heeft dan windows 8, maar je hebt er ook een paar met android (?) ik heb de p6 een paar keer gebruikt, en vond die ook heel fijn! :D

Bellabeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:17

Ook ik zie door het bomen het bos niet meer -O- Wat een keuze zeg.

Mijn abonnement loopt in januari 2014 af, ik ben begonnen met een HTC Wildfire S die kapot is gevallen, toen een losse Samsung Galaxy S2 gekocht en onderhand heb ik een Motorola Defy plus die ook al kapot aan het gaan is (als in loopt telkens vast etc) :')

Omdat ik een trouwe android gebruiker ben wil ik het wel bij android houden. Nu riep mijn vriend gelijk dat ik maar een Sony Xperia Z moest nemen, die telefoon kon me misschien overleven. En ik moet eerlijk zeggen dat het een mooi dingetje is, maar er zijn nog zoveel meer keuze's!
Samsung is niet helemaal mijn smaak, maar als een samsung mij wel overleefd waarom niet? Naast Samsung heb ik mijn oog laten vallen op de LG Nexus 5 en de LG G2. Wauw, wat zien die er mooi uit! :9

Heeft iemand ervaring met de LG Nexus 5? Ik heb er wat over voorbij zien komen in het topic. Bij telfort heb je nu een mooi abonnement met 500min/sms en 500mb voor iets van €27.50 zonder dat je nog extra voor de Nexus hoeft te betalen.

Trouwens, is het bij studentmobiel zo dat als er een toestelprijs bij staat dat je dit éénmalig betaald of moet je het elke maand betalen? Anders is de LG G2 wel een optie..

Ohja, voor als iemand nog een leuk abonnement weet. Ik verbruik ruim 300 min, zeker 500mb en ongeveer 100 smsjes in een maand. Als het al niet meer belminuten zijn..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:42

Ja erg is dat he? _O- ik ga morgen denk ik maar de LG optimus L5 II dual halen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:31

Lotje199 schreef:
Android is het besturingssysteem van Samsung, Huawei en vast nog wel meer merken.
Dat nummer is de versie, volgens mij heeft de G510 Jellybean 4.2 als ik me niet vergis, 4.3 is volgens mij de nieuwste dus kan nog perfect!
Het heeft een beetje hetzelfde idee als een IPhone, je hebt geen menu knop maar al je apps staan in bladen achterelkaar bij deze versie, vind ik heel fijn werken!

Ik moet je toch even eea corrigeren.

Android is het besturingssysteem van Google, Huawei, Samsung en al die andere telefoonmakers nemen licentie bij Google af om het in hun telefoons te mogen gebruiken en leggen er hun eigen skin (dat wat je aan de buitenkant ziet, zoals TouchWiz bij Samsung, Sense bij HTC etc.) overheen.

Huawei Ascend G510 heeft momenteel Android 4.1 (JellyBean) en zover ik weet komt daar voorlopig geen update naar Android 4.2 of 4.3 van.

Android 4.4 (KitKat) is de meest recente Android versie en er zijn nog maar enkele apparaten die deze hebben op dit moment.

Bellabeerx schreef:
Ook ik zie door het bomen het bos niet meer -O- Wat een keuze zeg.

Omdat ik een trouwe android gebruiker ben wil ik het wel bij android houden. Nu riep mijn vriend gelijk dat ik maar een Sony Xperia Z moest nemen, die telefoon kon me misschien overleven. En ik moet eerlijk zeggen dat het een mooi dingetje is, maar er zijn nog zoveel meer keuze's!
Samsung is niet helemaal mijn smaak, maar als een samsung mij wel overleefd waarom niet? Naast Samsung heb ik mijn oog laten vallen op de LG Nexus 5 en de LG G2. Wauw, wat zien die er mooi uit! :9

Heeft iemand ervaring met de LG Nexus 5? Ik heb er wat over voorbij zien komen in het topic. Bij telfort heb je nu een mooi abonnement met 500min/sms en 500mb voor iets van €27.50 zonder dat je nog extra voor de Nexus hoeft te betalen.

Klopt, is ook gewoon een hele strakke prijs, de Nexus 5 is nu een toptoestel voor een zachte prijs, je krijgt veel voor weinig etc.
Je krijgt zo Android wel op je bord zoals Google het wilt, zonder alle extra's wat fabrikanten als Samsung (TouchWiz) HTC (Sense) LG (Optimus UI) Huawei (Motion UI) etc.

Kan voordelen bieden maar als je van een strak uiterlijk en niet te druk en veel opties houdt is dat een zeer goede optie.

De Nexus 5 is gebasseerd op de LG G2, ik zou zeker reviews van beide toestellen doornemen maar specwise gezien zou mijn keuze op de Nexus 5 vallen, mede doordat je daar updates van Google krijgt ipv LG en geen drukke skin van de fabrikant erover hebt.
Laatst bijgewerkt door Quad op 09-12-13 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:36

Deijs schreef:
Ja erg is dat he? _O- ik ga morgen denk ik maar de LG optimus L5 II dual halen.

Waarom een Dual Sim? Ik zou voor de normale single sim gaan, scheelt wel een beetje in de centen mocht dat belangrijk zijn. http://www.nextdeal.nl/LG-LG-E-460-Opti ... .html?s=tw

Maar buiten dat zou ik niet voor de LG Optimus L5 II gaan, aangezien dat vrij trage toestellen zijn. Ga dan voor de Huawei Ascend G525 waar je via http://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendG525 ook nog eens €20,- cashback krijgt. Dan is die hier toch wel het goedkoopst.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:40

Ik ga ze even bekijken :D
Ja dat dual boeit mij ook niet maar ik vond die mooier :)

Ik heb echt een paar eisen:

Minimaal 5 mp camera(met flits, beeldstabilisator etc)
niet te groot
liefst wit
Android dat niet te oud is
Apps kun je op elke smartphone downloaden toch? ik wil graag instagram, twitteren FBen enzo :)
wifi

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:44

Deijs schreef:
Ik ga ze even bekijken :D
Ja dat dual boeit mij ook niet maar ik vond die mooier :)

Ik heb echt een paar eisen:

Minimaal 5 mp camera(met flits, beeldstabilisator etc)
niet te groot
liefst wit
Android dat niet te oud is
Apps kun je op elke smartphone downloaden toch? ik wil graag instagram, twitteren FBen enzo :)
wifi

s 4 mini :D :D haha

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:45

Ja ik hoor van iedereen weer een ander :P en die jij noemt ligt héél ver boven mijn budget.
het blijft lastig, ik ga morgen naar de mediamarkt even kijken wat ze daar hebben.

Hoe goed is overigens de camera van huawei?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:18

Deijs schreef:
Ja ik hoor van iedereen weer een ander :P en die jij noemt ligt héél ver boven mijn budget.
het blijft lastig, ik ga morgen naar de mediamarkt even kijken wat ze daar hebben.

dan de s3 mini? :P

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:24

xMarloes schreef:
Deijs schreef:

dan de s3 mini? :P

Nope, mijn budget is 150 euro wil ik opzich wel 10/15 boven zitten maar meer ook niet :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:29

Mijn huawei heeft een prima camera :j