Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Herfstblad schreef:Zouden jullie een huishoudelijke hulp aannemen als je alleen bent zonder kinderen, werkt en daarnaast sport en andere activiteiten hebt? Ik werk de ene week 4 dagen en de andere 5 dagen. Zou het prettig vinden om dan in die week van 5 dagen een hulp te hebben. Maar voelt ook zo verwend. Mensen om mij heen lachen mij uit van je bent alleen je kunt huis toch wel schoon houden en anderen snappen het wel weer. Maar aan de andere kant ik ben niet rijk en kan het geld goed gebruiken voor vakanties of andere dingen.
Maar ik merk dat ik er vaak best tegen aan loop dat het gewoon veel werk is (heeft iedereen) maar met een fulltime baan doe je toch veel in de avond en heb daar niet altijd energie voor na werk als ik de andere avonden sport. Dan is het allemaal dit nog even snel. Nog even snel de vaat, nog even snel een stofzuiger er door. En ach oliebol dit moet ook nog, nou dan morgen maar.
mysa schreef:Hangt ervan af hoe groot/bewerkelijk je huis is. Een vrij nieuw, niet groot appartement zou met een kwartiertje per dag wel bij te houden moeten zijn maar een ouder appartement of groter huis niet. Dan zou ik het gewoon doen.
Suzanne F. schreef:Bij mij is vrijdagmiddag mijn schoonmaakmiddag. En op zaterdagochtend doe ik boodschappen en daarna nog de rest van het schoonmaakwerk tot een uur of 2. Dus ik ben best per week wat uren aan het schoonmaken en wassen en bedden verschonen etc.
Suzanne F. schreef:Ja zo doe ik het ook. Ramen open, stofzuigen, soppen, bedden schoon. En inderdaad daarna lekker op de bank zitten en serie kijken.
Ik zou zo’n druk leven als jij hebt niet willen, daar zou ik doodongelukkig van worden.
Ik houd niet van ‘even snel’. Ik doe dingen graag goed en met aandacht. Ook schoonmaken.
Herfstblad schreef:Suzanne F. schreef:Ja zo doe ik het ook. Ramen open, stofzuigen, soppen, bedden schoon. En inderdaad daarna lekker op de bank zitten en serie kijken.
Ik zou zo’n druk leven als jij hebt niet willen, daar zou ik doodongelukkig van worden.
Ik houd niet van ‘even snel’. Ik doe dingen graag goed en met aandacht. Ook schoonmaken.
Ja ik ook, maar er zal toch gewerkt moeten worden.
Herfstblad schreef:Suzanne F. schreef:Ja zo doe ik het ook. Ramen open, stofzuigen, soppen, bedden schoon. En inderdaad daarna lekker op de bank zitten en serie kijken.
Ja ik ook, maar er zal toch gewerkt moeten worden.