Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:50

xLoki schreef:
Hoi, kom even hier binnenvallen... Heeft een van jullie tips waar ik een lekker zittende, trendy bureaustoel kan kopen? Ik vind alle lekker zittende bureaustoelen lelijk, en alle trendy bureaustoelen niet lekker zitten... :+ Hij komt in mijn woonkamer te staan, dus zo'n grote gamestoel oid vind ik echt geen porum... Kamer heeft veel hout, warme kleuren en plantjes. Wil graag een stoel met wieltjes die in hoogte verstelbaar is. Iemand een goede tip?

ligt wel aan je budget, ik heb herman miller stoelen. Niet de duurste hoor, die zijn onbetaalbaar en ik heb ze juist gekocht omdat ze ergonomisch heel goed zijn (ik werk thuis, en erg veel nekklachten).

Maar wij hebben de sayl en de mirra (respectievelijk 4 en 800 euro voor betaald, maar wij hebben showmodellen gekocht). Blijven bureaustoelen, maar als je ze “nieuw” koopt kun je wel de kleuren samenstellen, en ze zijn wel enigszins design (vooral de sayl dan)…. Maar vooral ergonomisch heel goed. Als je een bedrijf hebt of iemand kent… kun je de btw ook aftrekken, scheelt ookal veel op zo’n bedrag.

Maar is even een wilde gok, want volgens mij niet precies waar je naar op zoek bent :D . Bij wehkamp wel mooie leuke designmodelletjes gezien, maar zelf zou ik dat dus niet durven ivm ergonomie.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:15

lukka63 schreef:
Ik lees hier al een tijd mee,leuk om inspiratie op te doen.
Ik heb het volgende probleem onze grote ovale eiken tafel is mee verhuisd naar de nieuwe woning,qua maat en looks vind ik het nog steeds een mooie tafel.
Maar hij is gelig geworden(was blank met matte finish).
Onze eiken keuken heeft een licht grijze beits de servieskast ook al is die iets donkerder.
Dus zou het mooier zijn als tafel ook naar grijstint gaat.
Tafel is erg zwaar dus even buiten zetten is geen doen,wat is het eenvoudigst om deze tafel andere look te geven.

[ [url=m/UsiYA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M8AvJl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kmExUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon schuren en in de gewenste kleur beitsen/schilderen. Kan ook binnen als je er stucloper onder legt en schuurt met afzuiging (of niet, maar dan heb je nog meer stof)

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:22

@lukka: schuren en in de greywash zetten. als de de mogelijkheid niet hebt om dit buiten te doen dan een stuk plastik er onder vouwen en een schuurmachine met afzuiging gebruiken.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:14

DubbelFun schreef:
@lukka: schuren en in de greywash zetten. als de de mogelijkheid niet hebt om dit buiten te doen dan een stuk plastik er onder vouwen en een schuurmachine met afzuiging gebruiken.

Een wash is dat handig voor een tafel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:46

Osmo Topoil is een product wat prima kan op een eettafel. Het geeft een harde laag en is goed bestand tegen vlekken en kleine beschadigingen.
Mochten er grotere beschadigingen op het blad komen dan is het makkelijk die plek licht op te schuren en een nieuw laagje Osmo er op, terwijl je met een laklaag de hele tafel weer moet doen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:33

Menino schreef:
xLoki schreef:
Hoi, kom even hier binnenvallen... Heeft een van jullie tips waar ik een lekker zittende, trendy bureaustoel kan kopen? Ik vind alle lekker zittende bureaustoelen lelijk, en alle trendy bureaustoelen niet lekker zitten... :+ Hij komt in mijn woonkamer te staan, dus zo'n grote gamestoel oid vind ik echt geen porum... Kamer heeft veel hout, warme kleuren en plantjes. Wil graag een stoel met wieltjes die in hoogte verstelbaar is. Iemand een goede tip?

ligt wel aan je budget, ik heb herman miller stoelen. Niet de duurste hoor, die zijn onbetaalbaar en ik heb ze juist gekocht omdat ze ergonomisch heel goed zijn (ik werk thuis, en erg veel nekklachten).

Maar wij hebben de sayl en de mirra (respectievelijk 4 en 800 euro voor betaald, maar wij hebben showmodellen gekocht). Blijven bureaustoelen, maar als je ze “nieuw” koopt kun je wel de kleuren samenstellen, en ze zijn wel enigszins design (vooral de sayl dan)…. Maar vooral ergonomisch heel goed. Als je een bedrijf hebt of iemand kent… kun je de btw ook aftrekken, scheelt ookal veel op zo’n bedrag.

Maar is even een wilde gok, want volgens mij niet precies waar je naar op zoek bent :D . Bij wehkamp wel mooie leuke designmodelletjes gezien, maar zelf zou ik dat dus niet durven ivm ergonomie.

Thanks voor de tip! Maar inderdaad flink boven budget én ik vind ze echt foeilelijk :+ mijn werkplek is midden in mijn (knusse) woonkamer, dus wil er geen standaard Bureaustoel in hebben. Iemand gaf Dimehouse als tip, daar ga ik binnenkort even heen om te proefzitten, die zien er leuk uit!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:13

DubbelFun schreef:
@imandra: persoonlijk zou ik gaan voor een 'pop of color' in kussenhoezen, oker of brons gecombineerd met de kleur van de muur voor de winter en in de zomer een lichtere vrolijker tint.
Mooie tafel !!

Thanks!! Ja brons met dat beige is wel gaaf denk ik.. zag bij de lampenzaak ook velours lampenkappen <3

De tafel is van Xooon, en uitschuifbaar :D dus kan van 2 meter naar 3 meter lang, ideaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:16

xLoki schreef:
Menino schreef:

Thanks voor de tip! Maar inderdaad flink boven budget én ik vind ze echt foeilelijk :+ mijn werkplek is midden in mijn (knusse) woonkamer, dus wil er geen standaard Bureaustoel in hebben. Iemand gaf Dimehouse als tip, daar ga ik binnenkort even heen om te proefzitten, die zien er leuk uit!

Snap ik wel, de prijs/schoonheidsverhouding is erg laag… :))
Hoewel er mensen zijn die ze prachtig vinden (er is zelfs een fancommunity :') ), dus ik wilde ze toch even noemen.

https://www.wehkamp.nl/zoeken/?term=bur ... =typeahead
dit waren die ik bedoelde bij Wehkamp… Zien er wel een stuk leuker uit (alleen zou daar zelf helaas niet op kunnen zitten ;( )…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:32

Pooeeeeh, lang niet gepost hier :o.

Over drie maand gaan we verhuizen en kan ik ook weer helemaal los gaan <3. Tot dan ga ik lekker weer meelezen. Geen idee waarom dit topic niet meer in m'n lijst stond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 19:52

lukka63 schreef:
Ik lees hier al een tijd mee,leuk om inspiratie op te doen.
Ik heb het volgende probleem onze grote ovale eiken tafel is mee verhuisd naar de nieuwe woning,qua maat en looks vind ik het nog steeds een mooie tafel.
Maar hij is gelig geworden(was blank met matte finish).
Onze eiken keuken heeft een licht grijze beits de servieskast ook al is die iets donkerder.
Dus zou het mooier zijn als tafel ook naar grijstint gaat.
Tafel is erg zwaar dus even buiten zetten is geen doen,wat is het eenvoudigst om deze tafel andere look te geven.

[ [url=m/UsiYA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M8AvJl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kmExUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige tafel <3. Daar kun je makkelijk wat heel erg moois van maken!

Binnen schuren kan prima, schuurmachine met goede afzuiging helpt daarbij. Wij hebben er een van Festool, met bijbehorende stofzuiger, die werkt heel erg goed.

Je zou kunnen kijken welke beits voor je keuken gebruikt is, en deze vervolgens op de tafel zetten :j.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:08

Leuk vooruitzicht San!

Ik kan ook niet wachten tot de lente. Eindelijk de tuin afmaken.
Zijn vorig jaar een heel end gekomen maar niet zo ver als gehoopt.

Een dezer degene wordt hier het gras doorgezaait.
Dat was me toch een mislukking :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:19

Oh jaa, lente <3.

Ik ga onze tuin wel missen. Hoewel we er een net zo grote voor terug krijgen, hebben we nu de planten zo mooi.

Wat is jullie plan met de tuin?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:12

Oh ik zie nu dat ik het woontopic verwar met het tuin topic :P

Wij hebben denk ik zo’n 100m2 aan tegels en bebouwing weggehaald.
Inmiddels staan de kippen in de tuin ipv in de wei. Hebben we een pergola een hoop beplanting in de borders. En eigenlijk voor nu heel saai en degelijk gras omdat dat het gemakkelijkste is.

Maar binnen zijn we nu ook bezig :D
Er komt een nieuwe vloer in de woonkamer.

Meningen zullen verdeeld zijn gezien de hype :D
Maar ik vind het machtig mooi <3

Afbeelding
Afbeelding
Work in progress :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:46

Visgraat, mooi. Mijn vader had Weense punt, dat is echt het mooist van al, imo <3.

Wij hebben een eikenhouten vloer in ons nieuwe huis. Ook echt superblij mee. Mooi en tijdloos.

Tegels weg en planten terug is altijd goed :D.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:12

Saul schreef:
Oh ik zie nu dat ik het woontopic verwar met het tuin topic :P

Wij hebben denk ik zo’n 100m2 aan tegels en bebouwing weggehaald.
Inmiddels staan de kippen in de tuin ipv in de wei. Hebben we een pergola een hoop beplanting in de borders. En eigenlijk voor nu heel saai en degelijk gras omdat dat het gemakkelijkste is.

Maar binnen zijn we nu ook bezig :D
Er komt een nieuwe vloer in de woonkamer.

Meningen zullen verdeeld zijn gezien de hype :D
Maar ik vind het machtig mooi <3

[ [url=m/lXh2OI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aUXiTq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Work in progress :D

Ben benieuwd naar het resultaat! Altijd mooier dan de tegels toch??
Knap dat je zo zelf aan de gang gaat.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:38

_San87_ schreef:
Visgraat, mooi. Mijn vader had Weense punt, dat is echt het mooist van al, imo <3.
100% mee eens :j Mooie kleur vloer Saul!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:13

Dat is zeker prachtig een Weense punt!

Er leg eerst een pvc vloer overheen. Deze gaat naar onze andere bovenverdieping voor de nieuwe studeer kamer.

Ik ben gelukkig gezegend met een hele handige vent :D

Hij heeft onlangs ook de trap onder handen genomen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel blij mee <3. Alle treden zijn recht overigens. Foto vertekend wat.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:40

Wat een mooie trap !
Ik wil bij ons ook de trap onder handen nemen, maar zie er nog zo tegenop

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:55

Ik moet ook zo’n man hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:07

Dit topic ben ik ooit zelf gestart. :')

Nu verhuisd en woon er bijna een jaar. Ik vind van alles mooi dus het is best lastig keuzes maken en ik ben nog steeds een ei qua inrichting. Gisteren en vandaag maar op pad geweest. Niet mijn hobby, ik zie van alles maar zo moeilijk nabootsen.

De dingen die ik had gekocht voor dit huis ga ik weer inruilen. :') :')

Nu op het oog:

Bank in taupe kleur zoals rechter deel.
Het moet een U vorm worden….
Het vloerkleed vond ik ook mooi.

Afbeelding

Kast en tv kast.
Afbeelding

Afbeelding

Mn bestaande salontafel van metaal vind ik al niks. Ik krijg er elektrische schokken van. Een glas op tafel klinkt zo hard, hoewel ik er nu wel aan gewend ben.

En je bent zo een godsvermogen kwijt…..dus nu moet ik zeker zijn van mn zaak. :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:12

Gave trap! :D die van ons is ook eindelijk klaar na anderhalf jaar. Ik ben erg blij met een vader die schilder is, haha. Alleen de leuningen moeten nog geplaatst worden.

Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:16

Saul schreef:
Dat is zeker prachtig een Weense punt!

Er leg eerst een pvc vloer overheen. Deze gaat naar onze andere bovenverdieping voor de nieuwe studeer kamer.

Ik ben gelukkig gezegend met een hele handige vent :D

Hij heeft onlangs ook de trap onder handen genomen:

[ [url=m/BsdlX9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tlisn7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQPz0h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel blij mee <3. Alle treden zijn recht overigens. Foto vertekend wat.

Zo dan, knap gedaan <3. Ik heb t ook één keer gedaan, maar nooit weer. Wat een schijtwerk.

Zonnetje81 schreef:
Dit topic ben ik ooit zelf gestart. :')

Nu verhuisd en woon er bijna een jaar. Ik vind van alles mooi dus het is best lastig keuzes maken en ik ben nog steeds een ei qua inrichting. Gisteren en vandaag maar op pad geweest. Niet mijn hobby, ik zie van alles maar zo moeilijk nabootsen.

De dingen die ik had gekocht voor dit huis ga ik weer inruilen. :') :')

Nu op het oog:

Bank in taupe kleur zoals rechter deel.
Het moet een U vorm worden….
Het vloerkleed vond ik ook mooi.

[ [url=m/bx0F4P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kast en tv kast.
[ [url=m/YUJsu3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D27SEC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mn bestaande salontafel van metaal vind ik al niks. Ik krijg er elektrische schokken van. Een glas op tafel klinkt zo hard, hoewel ik er nu wel aan gewend ben.

En je bent zo een godsvermogen kwijt…..dus nu moet ik zeker zijn van mn zaak. :j

Mooie meubels wel. Welke kleuren heb je op de muren?

Ik zou zelf misschien meer houtkleurverwerken, maar ik ben dan ook fan van hout.

Ketly schreef:
Gave trap! :D die van ons is ook eindelijk klaar na anderhalf jaar. Ik ben erg blij met een vader die schilder is, haha. Alleen de leuningen moeten nog geplaatst worden.

[ [url=m/MssD6s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pbgJcw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook al zo'n mooie strakke trap <3.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:35

Ik moest de Weense punt even opzoeken. Mooi maar ik vind visgraat mooier.
Mijn trap moet ook hoog nodig. Gelukkig zit er geen vloerbedekking op (open wenteltrap). Enkel flink schuren en lakken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:14

mirim schreef:
Wat een mooie trap !
Ik wil bij ons ook de trap onder handen nemen, maar zie er nog zo tegenop

Same :') Dat wordt echt iets dat ik tot het laatst uit ga stellen :'D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:47

Mooie bank zonnetje!

Psst onze trap is bijna 4 jaar kaal geweest :=
Het was ook een hels karwei hoor.

Maargoed vriend lief heeft m ook kraakvrij gemaakt.