Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:46

Ik zie het al voor me in de advertentie:

Pluspunten van deze woning:

Uw eigen privé kerkhof!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:34

Volgens mij zit er geen kerkhof.

Overburen is wel erg schuin genomen hoor. Je woont tegenover een stel huizen. Alpaca's staan tegenover de supermarkt

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:06

https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... elmeerweg/

Dit pand toevallig vanaf de weg gezien en wil morgen uit nieuwsgierigheid even langs rijden. Staat al een tijd te koop en is ondertussen ook niet zou mooi meer als op de verkoop foto. Zit helemaal onder de graffiti... vraag mij af hoe ze aan de vraagprijs zijn gekomen, je mag er niet wonen en agrarische grond is niet zoveel waard. Misschien zit ik er helemaal naast hoor maar misschien zitten hier meer experts.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:09

Bijzondere prijs inderdaad , schat rond de 70.000 euro per hectare en 2 ton voor de schuur maar vind het inderdaad een klap geld. Staat niet voor niks al meer dan 6 maanden te koop en je kan er inderdaad amper wat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:09

Heel bijzonder geval, snap er weinig van

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:16

Rebecca schreef:
Heel bijzonder geval, snap er weinig van

Nee hoor, het is heel simpel. Waar men op mikt is een boer die een grote stal bij wil bouwen maar dat niet mag. Als hij deze grond met gebouw koopt en de schuur af breekt, mag hij elders een schuur van gelijke afmetingen bouwen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:18

Bedoel je de rood voor rood regeling Ikke?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:20

Urona447 schreef:
Bedoel je de rood voor rood regeling Ikke?

Ik ken hem als de ruimte voor ruimte regeling maar zal op hetzelfde neerkomen vermoed ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:24

Maar die werkt dus niet zo. Dan is het agrarisch slopen in ruil voor een bouwkavel voor een woning.
En voor die regeling is alleen deze schuur te klein.
(Dat zijn 2 namen voor dezelfde regeling idd)

Edit: altijd zo irritant als je niet gewoon de brochure even kan downloaden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:48

manzano schreef:
Maar die werkt dus niet zo. Dan is het agrarisch slopen in ruil voor een bouwkavel voor een woning.

Ehm, het is mij zo door de boer uitgelegd waar we staan dus als het niet klopt, lieg ik in commissie.

Hij had het echt over schuur slopen op een plek en gelijke meters nieuw bouwen op een andere plek; mede naar aanleiding van een soortgelijke lokatie hier in de buurt waar ook veel geld voor gevraagd werd voor een vergelijkbare lokatie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:21

Hier is ook een boer verhuisd
Van oud naar nieuwbouw
Waarbij op de oude locatie schuurruimte is verdwenen
Om op de nieuwe locatie voldoende schuur/stal ruimte te mogen realiseren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:24

Dat kan soms wel, maar dat is niet ruimte voor ruimte/rood voor rood regeling.
Die is juist niet bedoeld om elders nieuwe schuren te bouwen.
Overigens zijn dat wel de regelingen die interessant zijn om relatief veel te betalen voor een oude schuur omdat ze je een bouwkavel met woonbestemming en dus hogere waarde opleveren.
Deze schuur is te klein, maar als je elders nog een schuur te slopen hebt kan je de M2 optellen.

Maar het kan ook gewoon zijn dat iemand er gewoon te veel voor wil hebben hè. Niet alles heeft een ingewikkelde reden :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:28

ikke schreef:
manzano schreef:

Ehm, het is mij zo door de boer uitgelegd waar we staan dus als het niet klopt, lieg ik in commissie.

Hij had het echt over schuur slopen op een plek en gelijke meters nieuw bouwen op een andere plek; mede naar aanleiding van een soortgelijke lokatie hier in de buurt waar ook veel geld voor gevraagd werd voor een vergelijkbare lokatie.

Rood voor rood bestaat niet meer in elke provincie/gemeente en heeft ook overal eigen regels. Hier kun je bijvoorbeeld helemaal geen rood voor rood meer doen, maar moet je altijd plussen.

Opzich is dit geen verkeerd of heel duur stuk. Goede grond is (zeker in NH) duur. Het is een prima stal om als jongveelocatie bijvoorbeeld te houden, er zit zo te zien aan de bestemming een vergunning op om veehouderij te kunnen (en mogen) uitvoeren, aantal hectare erbij als huiskavel. Heb je geen huis bij nodig. Je moet alleen in de buurt zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:30

manzano schreef:
Dat kan soms wel, maar dat is niet ruimte voor ruimte/rood voor rood regeling.
Die is juist niet bedoeld om elders nieuwe schuren te bouwen.
Overigens zijn dat wel de regelingen die interessant zijn om relatief veel te betalen voor een oude schuur omdat ze je een bouwkavel met woonbestemming en dus hogere waarde opleveren.
Deze schuur is te klein, maar als je elders nog een schuur te slopen hebt kan je de M2 optellen.

Maar het kan ook gewoon zijn dat iemand er gewoon te veel voor wil hebben hè. Niet alles heeft een ingewikkelde reden :D

Die boer hier op het dorp heeft er idd op een andere locatie nog 1 plat gegooid met dat doel

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 00:44

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 02:17

Is de grond rond Uitgeest ook niet gewoon ontzettend duur?

Haha, die poppen in dat huis in Nieuw-Beerta. Waarom? :D
Verder een mooi statig huis zeg! Leuke prijs ook in vergelijking met wat je elders voor dat geld krijgt.

Voor wie op zoek is naar een loopgraaf in de woonkamer :+ :=
https://www.funda.nl/koop/kruiningen/hu ... schotwal-8
Het lijkt een beetje alsof de eigenaren bezig waren met opknappen, iets tegen kwamen en toen zoiets hadden van: LAAT MAAR! en het huis toen gillend zijn ontvlucht :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 02:48

Als je hem op streetview bekijkt, heb je al helemaal zoiets van; waarom hier uberhaupt mee begonnen....maar wel idd apart ja zo. Zo goed als alles lijkt al opgeknapt te zijn behalve de woonkamer dan. Zie ook water in die loopgraaf op de derde foto...of dat lijkt zo

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:39

Meestal beginnen mensen juist eerst aan de woonkamer. En hoezo zou je geen bodem meer in je huis hebben maar zand? Lijkt alsof dit huis een heel groot probleem heeft met de afwatering onder het huis. Nu in het huis. Misschien zien die mensen er letterlijk geen gat meer in?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:16

Nou, ik zie gaten genoeg _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:34

Je moet ook wel een beetje een gaatje in je hoofd hebben om zo'n project aan te willen gaan :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:47

Qimm schreef:
Je moet ook wel een beetje een gaatje in je hoofd hebben om zo'n project aan te willen gaan :D

Hoezo? Vloer eruit en nieuw vloertje erin, hoe moeilijk kan dat zijn?

Ik heb niet de indruk dat het een potentieel "zout" huis is, zoals ze dat daar noemen, en dat water hoeft geen grondwater te zijn. En als het wel grondwater is, zijn er nog altijd mogelijkheden om optrekkend vocht te keren maar dat vergt wel enige kennis van bouwkundige zaken.

Ik ben verder niet van het speculeren maar ik ken iemand die nogal graag knutselde aan z'n huis (en dat heel goed deed!) die het plan had om inpandig een kelder onder z'n huis te gaan maken. Vlak voordat ie zou beginnen overleed hij plotseling en zijn vrouw heeft me veel later weleens verteld dat ze heel blij was dat het toen gebeurde en niet met een halve kelder onder de woonkamer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:48

Rivjenn schreef:
Meestal beginnen mensen juist eerst aan de woonkamer. En hoezo zou je geen bodem meer in je huis hebben maar zand? Lijkt alsof dit huis een heel groot probleem heeft met de afwatering onder het huis. Nu in het huis. Misschien zien die mensen er letterlijk geen gat meer in?

Dit is een heel gebruikelijke bouw. Gewoon 'op 't zand' zonder kruipruimte. Werd vroeger altijd gedaan.
Ik zou kijken of ik onder het hele huis een kelder kon maken. Kan je mooi een paar extra slaapkamers in kwijt, maar zal (daar) wel heel lastig zijn. Je zal een kelder moeten kunnen verankeren, anders ga je drijven door de opwaartse druk van het grondwater.

Oh, haha, ik zie dat ikke hetzelfde denkt - maar dan anders :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:57

Wij hebben ook geen kruipruimte! Ons huis is van 1998 geloof ik.
Tijdens de inspectie vond ik dat maar vreemd maar het schijnt niet zo raar te zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:02

Ons huis heeft dat ook niet, zie je vaak bij oude huizen sowieso.
Mijn vader heeft vroeger trouwens een kelder gegraven onder ons rijtjeshuis, zo hadden we inderdaad een complete verdieping erbij :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:04

Wij hebben ook geen kruipruimte, maar ons huis is uit 1920. Ik vind het zelf ook wel gek, maar bijna altijd in het westen van NL gewoond, dus gewend aan heipalen en kruipruimtes.