Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
proven02 schreef:Mijn vader heeft zijn huis onlangs verkocht. Aan mensen die zonder voorbehoud financiering het huis hebben gekocht ondanks dat ze wel financiering nodig hebben. Het is ongelofelijk maar het gebeurd dus wel
verootjoo schreef:Onze verkopende makelaar doet daar niet aan. Tenzij je het geld zo overmaakt/op de bank hebt staan.
Hij heeft ons ook gevraagd toen we het wilden kopen of we al bij een adviseur waren geweest en of het haalbaar is.
Hij verkoopt ook ons huis en accepteert niet zonder voorbehoud van financiering als je wel financiering nodig hebt.
verootjoo schreef:Vind het alleen maar verstandig, ook voor de kopers zelf. Als je onverhoopt toch niet je financiering rond krijgt dan heb je een probleem.
Hij vraagt bij de kopers altijd na hoe ze het gaan doen met financiering. Moeten ze natuurlijk zelf weten of ze er antwoord op geven, maar wij hebben aangegeven dat we al bij een adviseur zijn geweest, dat die groen licht gegeven heeft, dat we bij lange na de max niet gaan lenen, en we hebben uitgezocht hoe snel ons huis verkocht zou zijn.
Dan is dat onder voorbehoud slechts een formaliteit. Maar het helemaal niet doen lijkt me niet verstandig.
manzano schreef:proven02 schreef:Mijn vader heeft zijn huis onlangs verkocht. Aan mensen die zonder voorbehoud financiering het huis hebben gekocht ondanks dat ze wel financiering nodig hebben. Het is ongelofelijk maar het gebeurd dus wel
Dat gebeurt super veel tegenwoordig. Is echt niet uniek. Zeker in de grote steden, is vaak bijna de enige manier.