Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:45

Jammer dat is balen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:46

Aah jammer missbambi -O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:58

Gefeliciteerd Zoe!

Succes Verootjoo, drama is dat idd :D

Wat jammer Missbambi!

Hier loopt het ook weer door met kijkers, hopelijk komt er iets uit.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 19:18

Wat jammer missbambi, enig idee wat voor zekerheid ze nog meer boden?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:37

Nee geen idee, wellicht geen huis te verkopen ondanks dat we dat niet als ontbindende voorwaarden hadden gesteld. Misschien wel een deel van de prijs al op de bank staan. Makelaar mag het natuurlijk niet zeggen. Heb aangegeven dat we uiteraard nog geïnteresseerd zijn mocht de koop alsnog niet door gaan om een of andere reden maar zo'n geluk zullen we wel niet hebben :+

Laatste paar weken komt er binnen onze wensen en zoekgebied ook weinig online op funda.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 06:48

Ms wel niet ovb van financiering gekocht. Daar verlies je het altijd van als je een hypotheek nodig hebt.
Echt zo balen als je het huis ook graag wilde hebben. Hopelijk komt er nog een ander droomhuis voorbij :)

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:29

De meeste mensen kopen toch nog steeds een woning onder voorbehoud van financiering. Er zijn maar weinig mensen die 2 of 3 ton op de bank hebben staan. En ook al heb je geld uit je eigen woning. Dat heb je ook pas op je rekening staan als je huis daadwerkelijk verkocht is.
Natuurlijk helpt het wel als je kunt zeggen dat je al een koper voor je woning hebt of dat je maar een kleine hypotheek nodig hebt. Wanneer je het volledige aankoopbedrag moet gaan lenen zijn verkopers vaak wat terughoudend en verkopen het liever aan degene van wie ze wat meer financiele zekerheid krijgen. Maar persoonlijk heb ik nog niet meegemaakt dat het hebben van een aankoop onder voorbehoud van financien een probleem gaf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:11

Hmmm in mijn omgeving gebeurt dat wel. Ik ken eigenlijk meerdere mensen die een huis hebben gekocht zonder hypotheek of maar heel weinig hebben geleend. Je geld is op de bank nu niks waard of je moet zelfs negatieve rente betalen, kan je beter een huis kopen, dan levert het flink op.
Sowieso het volledige aankoopbedrag lenen doen wij ook niet, dat lijkt me idd ook iets wat minder zekerheid biedt voor de verkopers. Als je weinig of niks hoeft te lenen heb je wel meer zekerheid.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:35

Mijn vader heeft zijn huis onlangs verkocht. Aan mensen die zonder voorbehoud financiering het huis hebben gekocht ondanks dat ze wel financiering nodig hebben. Het is ongelofelijk maar het gebeurd dus wel

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:05

proven02 schreef:
Mijn vader heeft zijn huis onlangs verkocht. Aan mensen die zonder voorbehoud financiering het huis hebben gekocht ondanks dat ze wel financiering nodig hebben. Het is ongelofelijk maar het gebeurd dus wel

Dat gebeurt super veel tegenwoordig. Is echt niet uniek. Zeker in de grote steden, is vaak bijna de enige manier.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:07

Gebeurt heel veel, ik heb ook geboden zonder voorbehoud van financiering op advies van mijn financieel adviseur. Nog zat ik er nier tussen. En ook ik moet een hoog bedrag lenen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:24

Onze verkopende makelaar doet daar niet aan. Tenzij je het geld zo overmaakt/op de bank hebt staan.
Hij heeft ons ook gevraagd toen we het wilden kopen of we al bij een adviseur waren geweest en of het haalbaar is.
Hij verkoopt ook ons huis en accepteert niet zonder voorbehoud van financiering als je wel financiering nodig hebt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:35

Ik heb bij ons nieuwe huis wel op voorbehoud van financiering, maar niet op voorbehoud van verkoop eigen huis (eigen huisje moest ik nog verkopen, maar als er nood aan de man was, konden we ze wel een hele tijd beide bekostigen. Dus dat was wat minder spannend)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:47

Ik heb volgende week vrijdag een afspraak voor het eerste huisje dat ik ga bezichtigen. Ik ben heel benieuwd, want hoorde dat er al meer afspraken in de planning staan voor dat huisje. Ding staat nog nieteens op funda... Maargoed, heb het voordeel dat ik huur en de financiering geen probleem moet zijn. (de VP van deze woning zit 60k onder wat ik max kan lenen). Hopelijk kan ik nog bezichtigen voordat het weg is :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:48

Volgende week vrijdag klinkt in de huidige markt ver weg om te bezichtigen, is dit niet eerder mogelijk? Wel spannend zeg!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:56

Urona447 schreef:
Volgende week vrijdag klinkt in de huidige markt ver weg om te bezichtigen, is dit niet eerder mogelijk? Wel spannend zeg!

Ik neem aan dat die moeite wel gedaan is. En klinkt zeker ver weg. Ga het meemaken :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:21

verootjoo schreef:
Onze verkopende makelaar doet daar niet aan. Tenzij je het geld zo overmaakt/op de bank hebt staan.
Hij heeft ons ook gevraagd toen we het wilden kopen of we al bij een adviseur waren geweest en of het haalbaar is.
Hij verkoopt ook ons huis en accepteert niet zonder voorbehoud van financiering als je wel financiering nodig hebt.

Wat een onzin zeg. Daar heeft hij ook niks over te zeggen. Hij mag alleen advies geven aan z'n verkoper, maar hij heeft niets te weigeren/accepteren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:52

Vind het alleen maar verstandig, ook voor de kopers zelf. Als je onverhoopt toch niet je financiering rond krijgt dan heb je een probleem.
Hij vraagt bij de kopers altijd na hoe ze het gaan doen met financiering. Moeten ze natuurlijk zelf weten of ze er antwoord op geven, maar wij hebben aangegeven dat we al bij een adviseur zijn geweest, dat die groen licht gegeven heeft, dat we bij lange na de max niet gaan lenen, en we hebben uitgezocht hoe snel ons huis verkocht zou zijn.
Dan is dat onder voorbehoud slechts een formaliteit. Maar het helemaal niet doen lijkt me niet verstandig.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:54

verootjoo schreef:
Vind het alleen maar verstandig, ook voor de kopers zelf. Als je onverhoopt toch niet je financiering rond krijgt dan heb je een probleem.
Hij vraagt bij de kopers altijd na hoe ze het gaan doen met financiering. Moeten ze natuurlijk zelf weten of ze er antwoord op geven, maar wij hebben aangegeven dat we al bij een adviseur zijn geweest, dat die groen licht gegeven heeft, dat we bij lange na de max niet gaan lenen, en we hebben uitgezocht hoe snel ons huis verkocht zou zijn.
Dan is dat onder voorbehoud slechts een formaliteit. Maar het helemaal niet doen lijkt me niet verstandig.

Hier ook zo'n makelaar, vind ik alleen maar fijn :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:54

Navraag doen naar de situatie is heel wat anders dan "niet accepteren".
Tuurlijk vraag je het na. Dat is je plicht als makelaar naar je verkoper toe. Anders kan je ook niet adviseren.

Als ik voor de helft van de koopsom een financiering nodig heb die ver onder onze max ligt is het aan ons om te bepalen of we dat risico willen lopen. En ja als verkopend makelaar moet je je verkoper uitleggen dat je met die koper dan nog een stukje risico hebt, maar dat je anders iig de 10% hebt.... en dan is het aan de verkoper om een beslissing te nemen. Daar heeft de verkopen makelaar niks over te "accepteren".

Persoonlijk heb ik bij een huis van 5 ton liever een koper zonder financieringsvoorbehoud die maar 250 hoeft te financieren, dan iemand mét financieringsvoorbehoud die 5 ton volledig moet financieren. Als verkoper loop ik dan minste risico.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:25

Had een bezichtiging (prive).... huis wordt het niet, maar dit keer was het met de verkoper/eigenaar zelf.
Pffff, was echt heel ongemakkelijk. Wilde na 5 minuten het liefst zo snel mogelijk weg.... dat is niet echt een goed gevoel als je een huis bekijkt :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:45

Haha dat is inderdaad niet het gevoel dat je wil hebben om een huis te kopen :')

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:50

manzano schreef:
proven02 schreef:

Dat gebeurt super veel tegenwoordig. Is echt niet uniek. Zeker in de grote steden, is vaak bijna de enige manier.

Wow dat dat zo vaak gebeurd joh wist ik helemaal niet ! Groot risico wel voor de kopers poeh

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:55

Ons huis is ook verkocht zonder voorbehoud van financiering, ook al hebben de kopers een hypotheek nodig. Was ook de reden waarom we voor dat bod hebben gekozen.

Hier is de hypotheek rond! *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:31

Verootjoo, hoe heb je uitgezocht hoe snel jullie huis verkocht wordt? Want dan wil ik dat ook graag even weten :D

Manzano, oh jee, wat was er zo ongemakkelijk? :=

Gefeliciteerd Nymeria!