Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12088
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:00

Je hebt inzethorren die je zelf op maat moet maken, met borstel aan de buitenkant zodat het altijd afsluit.
Volgens mij verkoopt Lidl ze wel op hun webshop.


xPabloBokt

Berichten: 9518
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:30

We hebben een bijzondere situatie gehad waardoor wij heel summier informatie hebben gehad over onze woning, welke later ook kleiner bleek te zijn dan ons vooraf verteld is. Voor uitgebreider verhaal mag je PB doen, ga me daar openbaar op forum niet over uitlaten :)

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:45

Hoi dames, ik heb als het goed is een nieuw huis (morgen contract tekenen *\o/* ). Maar de blije ik in mijzelf is al helemaal bezig met het interieur van mijn waarschijnlijk nieuwe woning :D

Nu vroeg ik mij af wat beter zou staan. Even een schets, dit is de vloer van de woonkamer, welke ik overigens echt prachtig vind:
Afbeelding

Nu wil ik dus een wand groen gaan schilderen. Olijfgroen, of deze kleur groen (weet nog niet wat praktischer/mooier is)
Afbeelding


Ik krijg van vrienden een lichtgrijze bank met hocker. Nu wil ik één muur dus groen schilderen. Tegen die muur zal de tv-kast etc. komen te staan. Op internet heb ik een leuke set gezien, welke in twee kleuren beschikbaar is. Welke zou het best passen bij mijn vloer, de bank en de groene muur? Ze staan overigens ook onder deze link, maar als je niet wil klikken staan hieronder de foto's. https://www.otto.nl/p/10089504324/wandm ... 0085234923

Optie 1:
Afbeelding

Optie 2:
Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37302
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:51

Ik blijf bij wit, anders word het de druk hihi. :D

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18089
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:52

Zo van het kaartje vind ik dat wel heul erg kermitgroen, maar smaken verschillen :D

DubbelFun

Berichten: 88922
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:53

Ik vind optie 1 erg mooi :)
De Hop-kleur zou niet mijn keuze zijn.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:59

Kijk eens naar de kleur Vakantie, is iets subtieler en staat heel mooi bij wit en houtkleur! (volgens mij staat er een foto in mijn berichtgeschiedenis ook wel) (dit was in deel 11)

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:03

Ik wilde idd ook vakantie aanraden, ook in mijn geschiedenis in deel 10 of 11 wel te vinden!

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:14

Ik lees al een lange tijd mee met jullie geweldige stijlen en inrichtingen en ik mag waarschijnlijk vanaf komende zaterdag gaan puzzelen voor mijzelf. Ik val echt voor landelijk industrieel alleen kom ik nu in een studio (woon/slaapgedeelte is 5,5 bij 3,6) dus ben zo bang dat het 'lomp' gaat ogen.

Waarschijnlijk wordt het bed een Space up bed (zo een dat het bed getild kan worden daaronder kledingkast oid) dus iets hoger dan normaal, maar misschien hebben jullie wel hele andere ideeën na het zien van deze plattegrond.

Brand los! :)


Afbeelding
edit: lege ruimte links achter de keuken is de badkamer.
kastenwand met de 3 deuren maakt het wel lastiger besef ik mij nu haha, maar weet niet of hij daadwerkelijk tot plafond komt of verschuifbaar is.

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:24

Topsylover en Sodera: BEDANKT!!!! _/-\o_ _/-\o_ Dat was precies wat ik zocht! Toen ik in de gamma stond vond ik het zooooooo lastig in te schatten... Zo op een klein velletje leek Hop mij wel mooi. Maar ik heb even in het topic terug gezocht en hoe jullie muren eruit zien: Die vakantie-kleur is precies wat ik wil! :D En dat wit staat er inderdaad mooi bij. Zou mijn optie voor de donkere meubels dan misschien te donker zijn?

En ook bedankt aan de rest uiteraard :j Als het koopcontract rond is zal ik wel een plattegrondje van het hele huis hier posten.

TheJokerr, is het misschien een idee om een soort van open kast tussen je bank en je bed te doen? Ik heb ook ooit in een studio gezeten en zo had je toch nog een soort van scheiding tussen woonkamer en slaapkamer. Of anders zou ik het bed naast je kast zetten, en de bank in de hoek. Waar zitten de ramen?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:25

Ik vind de kleur groen wel heel heftig :) Mare welke kast je ook kiest, je hebt dan wel 4 grote stukken met verschillende kleuren. Dat wordt druk. Ik denk dat het alleen kan lukken als je de witte zou nemen en de rest van je muren wit zou nemen. En dan de boel samentrekken met kleinere details in lichtgrijs en die kleur groen.

Je kunt bij otto trouwens goed samples aanvragen. Is reuze handig.

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:41

Ik wil ook maar een muur groen verven :j anders wordt de woonkamer veel te klein. Heb de samples al aangevraagd bij otto! Leek me wel zo handig :D

Vroeger had ik ook nooit gedacht om een groene muur te nemen. Maar in mijn huizenjacht heb ik zo veel woningen op Funda bekeken, en de kleur groen is blijkbaar populair want je ziet het bij heel veel advertenties. En ik vond het zoooo gaaf staan! Dat ik het gewoon wil proberen. Mocht het tegenvallen, dan kunnen we altijd weer opnieuw verven :D

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:44

Even een voorbeeld van wat ik mooi vind. Dit is een van de advertenties die ik heb bekeken op funda. Het is NIET het appartement dat ik heb gekocht, maar deze tint groen vind ik mooi (nu ik het zo terug kijk, is mijn Hop-kleur inderdaad veel te fel :') )

Afbeelding

Afbeelding

De vloer in het appartement dat ik heb gekocht is wel een tint donkerder dan de vloer op deze foto's. Maar die kleur groen wil ik dus graag!

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:07

Emita schreef:
TheJokerr, is het misschien een idee om een soort van open kast tussen je bank en je bed te doen? Ik heb ook ooit in een studio gezeten en zo had je toch nog een soort van scheiding tussen woonkamer en slaapkamer. Of anders zou ik het bed naast je kast zetten, en de bank in de hoek. Waar zitten de ramen?

De ramen zitten alleen aan balkonzijde dus rechts op het plaatje.

De bank naast het raam wordt lastig met de tv aan de andere kant van de kamer dan zit je namelijk met de deur.

Op zich is een kamersplitser handiger dan nog een kast denk ik persoonlijk, ben alleen bang dat het dan zo donker wordt in het 'woon' gedeelte. Dilemma's :')

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:47

TheJokerr schreef:
Ik lees al een lange tijd mee met jullie geweldige stijlen en inrichtingen en ik mag waarschijnlijk vanaf komende zaterdag gaan puzzelen voor mijzelf. Ik val echt voor landelijk industrieel alleen kom ik nu in een studio (woon/slaapgedeelte is 5,5 bij 3,6) dus ben zo bang dat het 'lomp' gaat ogen.

Waarschijnlijk wordt het bed een Space up bed (zo een dat het bed getild kan worden daaronder kledingkast oid) dus iets hoger dan normaal, maar misschien hebben jullie wel hele andere ideeën na het zien van deze plattegrond.

Brand los! :)


[ [url=m/seex3O.jpg]Afbeelding[/url] ]
edit: lege ruimte links achter de keuken is de badkamer.
kastenwand met de 3 deuren maakt het wel lastiger besef ik mij nu haha, maar weet niet of hij daadwerkelijk tot plafond komt of verschuifbaar is.


Zet je die kastenwand zelf neer of hoort hij bij de studio?
Wat zijn de afmetingen van keuken tot ramen?

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:49

_Ekenna schreef:
Zet je die kastenwand zelf neer of hoort hij bij de studio?
Wat zijn de afmetingen van keuken tot ramen?

De kastenwand staat er al, vanaf de rechterkant van de kastenwand is het 5,5 meter naar de ramen.

De keuken valt dus achter de gehele wand.

noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:19

Emita, onze kleur lijkt daar erg op, Flexa kiezelgroen <3

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:23

Emita schreef:
Even een voorbeeld van wat ik mooi vind. Dit is een van de advertenties die ik heb bekeken op funda. Het is NIET het appartement dat ik heb gekocht, maar deze tint groen vind ik mooi (nu ik het zo terug kijk, is mijn Hop-kleur inderdaad veel te fel :') )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De vloer in het appartement dat ik heb gekocht is wel een tint donkerder dan de vloer op deze foto's. Maar die kleur groen wil ik dus graag!


Als ik deze foto’s zie, denk ik inderdaad dat Hop het zeker niet is. Volgens mij is op deze muur inderdaad early dew, kiezelgroen of misschien wel geordend... Het is meer een grijsgroen dan een groengroen...

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 00:26

De hop kleur idd niet doen. Ik heb early dew ook gehad, maar die was ik vrij snel weer zat. Heb nu pale jade green en blijf deze echt prachtig vinden. ❤️

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:36

TheJokerr schreef:
_Ekenna schreef:
Zet je die kastenwand zelf neer of hoort hij bij de studio?
Wat zijn de afmetingen van keuken tot ramen?

De kastenwand staat er al, vanaf de rechterkant van de kastenwand is het 5,5 meter naar de ramen.

De keuken valt dus achter de gehele wand.


Hmm.. zouden de kasten omgedraaid kunnen worden dat je de deuren richting de keuken hebt?

DubbelFun

Berichten: 88922
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:16

@TheJokerr: ik zou ook het bed op 60 cm van de kastenwand zetten. Dan strak tegen de linkerkant van het bed een semi-dichte dunne wand (bijv. een jalouzie vanaf het plafond tot de vloer) en daar de bank tegen aan zetten. Dat de aansluiting van de TV dan even onhandig uit komt is een kwestie van een snoertje leggen tot de plek tegenover de bank.

Desnoods sluit je de opening naar het bed ook (semi) af als je niet wilt dat iedereen je bed ziet staan.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 14:11


MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:57

Emita schreef:
Even een voorbeeld van wat ik mooi vind. Dit is een van de advertenties die ik heb bekeken op funda. Het is NIET het appartement dat ik heb gekocht, maar deze tint groen vind ik mooi (nu ik het zo terug kijk, is mijn Hop-kleur inderdaad veel te fel :') )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De vloer in het appartement dat ik heb gekocht is wel een tint donkerder dan de vloer op deze foto's. Maar die kleur groen wil ik dus graag!

Wij hebben deze kleur op de achterwand van de keuken.
Laten maken bij Karwei, naam was: Genoeg of Genoegen ;)

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:11

MuSLi schreef:
Emita schreef:
Even een voorbeeld van wat ik mooi vind. Dit is een van de advertenties die ik heb bekeken op funda. Het is NIET het appartement dat ik heb gekocht, maar deze tint groen vind ik mooi (nu ik het zo terug kijk, is mijn Hop-kleur inderdaad veel te fel :') )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De vloer in het appartement dat ik heb gekocht is wel een tint donkerder dan de vloer op deze foto's. Maar die kleur groen wil ik dus graag!

Wij hebben deze kleur op de achterwand van de keuken.
Laten maken bij Karwei, naam was: Genoeg of Genoegen ;)


Heb je er een foto van? :D