[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetteFlame

Re: [VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:31

Ah dank je wel voor je antwoord. Mooi om te zien dat je het welzijn van je paarden voorop hebt staan. Ook als dat betekent dat ze bij jou niet helemaal op hun plek zijn en je daarnaar luistert :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 23:44

Kan je die wadi niet met je voorlader uitgraven?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 14:23

AnnetteFlame schreef:
Ah dank je wel voor je antwoord. Mooi om te zien dat je het welzijn van je paarden voorop hebt staan. Ook als dat betekent dat ze bij jou niet helemaal op hun plek zijn en je daarnaar luistert :)

Dankje :o

YvonneV schreef:
Kan je die wadi niet met je voorlader uitgraven?

Nee helaas, voorlader gaat niet echt "de grond in". Wat nog wel zou kunnen (en doe ik met bemesten bijvoorbeeld wel af en toe) is de voorlader gebruiken om de grond in te scheppen zodat je het daarna makkelijker kan verplaatsen en je niet kruiwagentje voor kruiwagentje alles weg hoeft te lopen. Echter is dat graven best een pittig klusje en is het lopen met de kruiwagen tussendoor wel een mooie afwisseling in beweging.

Gisteren weer een stukje verder gegaan. Volgens mijn sporthorloge naar schatting ruim 0,8L zweet verloren. Zo voelde het ook wel ongeveer :')

Maar de doorwaad-wadi is nu de eerste laag er helemaal af. Volgende stap is dus het stukje bij beetje verder uitdiepen. Wil het diepste punt in principe minimaal tot de oerlaag, die zit ongeveer op 60cm. De palen aan de zijkanten wil ik nog een keer vervangen door of langere dikke kastanjepalen of als er in de winter toch wel regelmatig water in staat eventueel kunststof palen. Maar dat is voor later.
Afbeelding

Er kwam nog een fikse regenbui over wat mooi voor wat verkoeling zorgde. En dus daarna toch ook nog een klein stukje verder gegraven aan de andere wadi onder de eik. En zoals gewoonlijk kwamen de paarden uiteraard ook weer 'helpen' :')

Niet altijd praktisch, wel heel gezellig
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 11:18

Voor de ergste hitte nog weer een klein stukje verder gegraven aan de wadi in wording in de grote hoek onder de eik. Nog ongeveer een extra meter aan de voorkant en nog een 1,5/2 meter aan de rechterkant te gaan en daarna uitdiepen. Als je goed kijkt kan je de kleine hoopjes aarde zien die ik heb geplaatst voor tot waar ik ongeveer wil graven :D

Afbeelding

Stukje terug voor overzicht en de mini heuvel in wording van wat er uit komt.
Afbeelding

En de paardjes stonden ondertussen lekker te genieten op de wei
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 12:08

Waar ik het trekkertje dan gelukkig weer wel voor kon gebruiken is het verplaatsen van het zand op de paddock. Vorig jaar was ik te laat omdat het al zo vroeg begon met flink regenen. Wilde dit jaar dus graag op tijd zijn haha.

De stand van zaken voor ik begon.
Afbeelding

En nu :D Flink wat zand verspreid zo. Dat was met de hand een fikse klus geweest.... Het linker deel van de bult is niks vanaf, daar lopen ze ook veel overheen dus leuk om zo te laten. Wat er rechts lag, is heel deel voor de dubbele opening van de schuilstal gegaan plus het stuk rechts hier op de foto waar de waterbak staat. Samen met de bult hebben ze daar dus dan een soort "speelplein" die de hele winter droog zou moeten blijven nu.
Afbeelding

En daarnaast nog flink wat kuub vanaf de andere uitgang van de schuilstal richting de rijbak (die zelfs met afgelopen winter nooit nat is geweest).
Afbeelding

En voor wie nieuwsgierig is naar de stand van zaken met de wadi (en met wat daaruit vrij komt ophogen van een stuk track met een miniheuveltje);

Het begint vorm te krijgen! Nog aardig wat werk te gaan ook. Maar stukje bij beetje, kruiwagentje voor kruiwagentje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 23:19

Het wordt echt heel gaaf!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 09:36

Mer1980 schreef:
Het wordt echt heel gaaf!

Dankje!
Ben zelf ook wel bij het zo steeds meer vorm allemaal begint te krijgen, elk jaar beetje groen erbij. Zo wordt het langzaam echt wat :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:18

Ik kan zo genieten van je updates, zo'n paradijs. <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 13:40

Anastasia24 schreef:
Ik kan zo genieten van je updates, zo'n paradijs. <3

Aahh, dankje <3
Het is af en toe ook wel goed om te delen en terug te zien wat er allemaal ondertussen al is. Het is heel makkelijk om te verzanden in "wat er allemaal nog moet gebeuren" :')

------------------------------------------------------

Heb vanochtend weer even een stukje verder gegraven aan de "doorwaad-wadi". Dat was een gezellige - maar niet zo praktische - bedoening :') . De wei stond open, maar het was natuurlijk veeeeel gezelliger om met zich met z'n drieën te bemoeien met wat ik aan het doen was :D

Afbeelding

Ingebouwd :+
Afbeelding

Toen ze klaar waren met mij voor de voeten lopen besloten Flyt en Bjarni vervolgens dat de andere wadi dé uitgelezen plek was voor een partijtje stoeien :D Heb klein stukje op film staan. Ze hebben een mooie partij lopen racen en dan tussendoor weer stoeien in de wadi haha.

Ze weten elkaar goed te vermaken :D

En het mini heuveltje op de track wordt ook goed gebruikt! Die wordt gaandeweg nog groter en hoger naarmate ik de wadi verder uitgraaf.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 13:54

...en vervolgens weer lager door het platlopen :P

Lekker stel hoor zo!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 16:09

pmarena schreef:

Lekker stel hoor zo!

Je hebt IJsco's en dat zal je weten ook!
Zo leuk, die mensgerichte paarden maar af en toe moet je het wel een beeeetje kanaliseren :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 20:40

pmarena schreef:

Lekker stel hoor zo!

Haha ja dat krijg je dan ook :+ Ik hou het voor nu op "zeer plaatselijk al wat ingeklonken" :')

En ze zijn echt fantastisch zo samen ja <3 . Ben echt enorm blij met dit stel samen.

ikke schreef:
Je hebt IJsco's en dat zal je weten ook!
Zo leuk, die mensgerichte paarden maar af en toe moet je het wel een beeeetje kanaliseren :D

:D :D

Haha ja, praktisch is het niet altijd. Doe af en toe met dit soort dingen dan ook gewoon even de tussendraad dicht zodat ik rustig kan doorwerken :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:50

Afbeelding

Onze vijver spelen de paarden ook nog weleens in, vooral in de zomer. De witte Welsh hield vooral van de modder terwijl de paarden regelmatig staan te stampen om maar zo veel mogelijk herrie te maken en te spetteren :Y)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 11:41

palousa_boy schreef:
[ Afbeelding ]

Onze vijver spelen de paarden ook nog weleens in, vooral in de zomer. De witte Welsh hield vooral van de modder terwijl de paarden regelmatig staan te stampen om maar zo veel mogelijk herrie te maken en te spetteren :Y)

Haha dat is echt zo tof dat dat kan :D :D Ik zie ze al helemaal gaan met het spetteren ja, de meeste paarden die ik ken vinden dat een geweldig spelletje.

Vind het nog steeds jammer dat hier teveel ijzer in het grondwater zit om ze toegang tot de vijver te geven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:17

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 11:53

Haha heerlijk! Lekker erin rollen zelfs :') En toen was de witte pony half zwart :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 10:21

Ooohh, had al even niet bijgelezen.. maar wat een prachtige foto's <3 Het is zo'n idyllisch plekje :+: En wat een lekker stel pony's heb je nu bij elkaar.. zo leuk en gezellig! <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 14:52

xXutopiaXx schreef:
Ooohh, had al even niet bijgelezen.. maar wat een prachtige foto's <3 Het is zo'n idyllisch plekje :+: En wat een lekker stel pony's heb je nu bij elkaar.. zo leuk en gezellig! <3

Ahh dankje <3 <3
Ben zo blij met ze! En ons plekje ook. Het huis zelf hebben we het verder maar niet over :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:56

MarliesR schreef:
Ahh dankje <3 <3
Ben zo blij met ze! En ons plekje ook. Het huis zelf hebben we het verder maar niet over :')

Haha same.. maar dat is ook van ondergeschikt belang _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 15:01

xXutopiaXx schreef:
MarliesR schreef:
Ahh dankje <3 <3

Haha same.. maar dat is ook van ondergeschikt belang _O-

Haha precies :')
Toevallig van het weekend nog wel even lopen grinniken dat onze "tijdelijke bouwdouche" er inmiddels al weer aardig wat jaartjes staat :') Hoop dat we volgend jaar weer wat stapjes met het huis kunnen zetten ook.