Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:06

MarjanB schreef:
Ze hebben die kasjes bij de intratuin en die cactusjes ook :) alleen wel goede handschoenen aan doen.. ben nog stekels aan het verwijderen :+

Echt ontzettend leuk! Misschien leen ik jouw idee wel hihi.

Gianti schreef:
Iemand ervaringen met meubels van woonfabriek?

Vandaag hele dag op pad geweest voor een bank.. jeetje wat is dat een rot klus ;( we waren aan eind van de middag ook gewoon helemaal depressief ervan

Geen ervaring, maar je zou ook bij Urban Sofa kunnen kijken. Ik heb mijn bank bij hun besteld. Hebben verschillende modellen die je dan in elke opstelling die je wilt kan bestellen (ook fauteuils, poef, etc. ). En dan ook nog eens in heel veel verschillende stoffen/leer en kleuren, verschillende vullingen, dacht ook verschillende armleuningen, etc. Wij kwamen er ook niet uit en werden er ook moedeloos van. Bij dit merk eigenlijk heel snel geslaagd.

Wij zijn ook weer lekker opgeschoten, gister heel veel geschilderd. Zal straks even foto's maken.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:24

MarjanB schreef:
Amyyy schreef:
@marjan, welke kleur heb jij op de muur zitten? De blauwe

Dat is denim drift van flexa :)

Heel gaaf!
Ik heb een kleustaaltje gehaald naar aanleiding van dit topic. Hij lijkt daarop alleen veel lichter en bij jou op de muur is hij echt mooi donker. Want vind dat donkere juist erg mooi.

Mijn huis is bijna klaar. Zal binnenkort eens foto's maken wanneer ik mijn camera weer terug heb :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:32

Martine schreef:
MarjanB schreef:

Dat is denim drift van flexa :)

Heel gaaf!
Ik heb een kleustaaltje gehaald naar aanleiding van dit topic. Hij lijkt daarop alleen veel lichter en bij jou op de muur is hij echt mooi donker. Want vind dat donkere juist erg mooi.

Mijn huis is bijna klaar. Zal binnenkort eens foto's maken wanneer ik mijn camera weer terug heb :D

Oh wacht welke muur :) die met de foto of de witte bol? Want die met de lamp
Is namelijk een andere kleur, die moet ik dan even opzoeken.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:57

Gianti schreef:

Vandaag hele dag op pad geweest voor een bank.. jeetje wat is dat een rot klus ;( we waren aan eind van de middag ook gewoon helemaal depressief ervan

Hier hadden wij helaas ook last van.. Outlets, duurdere winkels, goedkopere zoals seats en sofa's, allemaal afgeweest maar het was het allemaal net niet..
Uiteindelijk na een aantal dagen kijken toch geslaagd bij de Teakhoek in Utrecht. Is een Urban Sofa bank zoals Cardy al aan gaf. Hij is net 2 weken binnen en hij zit heerlijk. Wij hebben het type Giorno in deels leer deels stof. (Grijzige kleur) Nog steeds erg blij mee, dit is 'm;

https://m.urbansofa.nl/collectie/sofas/giorno-sofa

Hebben jullie nog tips voor vloerkleden? Ik zie regelmatig erg gave voorbij komen maar ik twijfel of het wel past bij de Early dew. Die zit op 1 muur, rest vd muren is wit, bank en stoel zijn grijs tinten. Salontafel gaat nog veranderd worden en de gordijnen gaan we wisselen met boven. (Grijs) Een kleed met een kleur lijkt ons wel gaaf, maar dan moet het wel bij elkaar passen :Y)
Dit is het woongedeelte incl de nieuwe bank :) ;

Afbeelding

Dit soort kleden vind ik bijv gaaf;

Afbeelding

Deze ook, maar hierbij twijfel ik of de kleur wel zou passen.
Afbeelding

En @marjan, gave dingen! Cactussen zijn erg leuk zo in dat kastje :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:59

Dank je wel voor de tips en moed inpraten!!! Ik vind zo lastig.. ik vind zo lastig, we zullen straks een maand al zonder bank zitten... merk dat ik al 300 euro hoger aan kijken ben dan gepland en zoveel compromis wil doen.. maarja vooral voor een student is het erg veel geld om zoveel compromis te doen :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:06

Kun je bij Ikea niks vinden dan? Die heb je gelijk in huis.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:37

Gianti schreef:
Dank je wel voor de tips en moed inpraten!!! Ik vind zo lastig.. ik vind zo lastig, we zullen straks een maand al zonder bank zitten... merk dat ik al 300 euro hoger aan kijken ben dan gepland en zoveel compromis wil doen.. maarja vooral voor een student is het erg veel geld om zoveel compromis te doen :')

Wij hadden voor in de tussentijd een bank via marktplaats a 25 euro. Onze vorige bank was verkocht voor het verhuizen (gingen eerst naar een volledig ingericht chaletje)
Wat voor soort bank zoek je?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:42

Angelaa2 schreef:
Gianti schreef:

Wij hadden voor in de tussentijd een bank via marktplaats a 25 euro. Onze vorige bank was verkocht voor het verhuizen (gingen eerst naar een volledig ingericht chaletje)
Wat voor soort bank zoek je?

Zit nu te denken om mijn bank te bewaren. Maar dan moet die eerst 3 weken naar opslag, dan weer naar huisje en dan weer nieuwe bank. Zo omslachtig.

Ik zoek een bank die in landelijk interieur past, mat lounge deel en waar je wel zowel lekker op kan wegkruipen met een dekentje als fatsoenlijk rechtop kan zitten :P

Ikea heb ik niets moois gevonden

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:58

kohtje schreef:
Na jaren in woonbladen gekeken te hebben denk je dat je weet wat je wil. Maar ipv een boerderij heb ik echt een schattig boshuisje gekocht. En nu dus inspiratie loos! Ik heb een kleine woonkamer 4x4 en ga nu op zoek naar twee tweezitters . Hou van landelijk stoer maar of dat nu zo'n goed idee is weet ik niet.
Morgen maar weer naar de woonwinkels . Heb trouwens grenen kasten. Iemand nog een goede tip?

Jaloers!! Heb je foto's van het huisje?
Wij willen ook een huisje in het bos, liefst wit, maar eerst nog verder sparen.

Gianti :als je van landelijk houdt kijk dan eens bij Countrylive in Putten. Zij hebben veel keuze (2 verdiepingen) in landelijk wonen.

ClaudiaHS

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:21

Wij hebben voor 'tussendoor' een bank bij de Leenbakker gekocht.

Onze vorige was ook van Leenbakker en zat perfect.
Helaas vond onze jonge hond het nodig om hem op te vreten en we zijn nog niet zo ver met klussen dat ik nog geen bank wilde kopen die hier in het interieur past.
Omdat we dus snel een andere bank wilden er 1 opgehaald bij Leenbakker

Als we hier klaar zijn wil ik graag de 3-zit Daisy van hun.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 12:25

Ik heb nu de Aberdeen van leenbakker! Ook zeer tevreden over, helaas zit mijn vriend er niet goed op :( die umix banken lijken mij ook wel wat van leenbakker! Vind alleen op een of ander reden lastiger/enger /zonde? Om bij zo'n winkel zo'n bedrag uit te geven.

Heb een mooie gezien op site van urban sofa!! Ga daar dus binnenkort langs!!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:24

MarjanB schreef:
Martine schreef:

Heel gaaf!

Oh wacht welke muur :) die met de foto of de witte bol? Want die met de lamp
Is namelijk een andere kleur, die moet ik dan even opzoeken.

Ja ik bedoel met die witte bol :)
Als je zou willen opzoeken, heel graag! Vind hem erg mooi :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:06

@martine het is rivier van histor

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:35

Zo ik kruip ook weer eens onder mijn steen vandaan :o Ik heb wel wat doorgescrolt van de afgelopen maand, maar niks echt opgeslagen.
Zag wel een erg mooie zwevende kast aan de muur bij MarjanB die ik erg smaakvol vond!
Een hele mooi geworden grote (grenen?) blauwe kast met leertjes als handgrepen, wat een ontzettend gaaf idee zeg en wat is het mooi geworden, complimenten!
Ook de giga verbouwing van de benedenverdieping van Vonneke! Schiet al op zeg, hoe staat het er nu over?

Hier is het nieuwe huis zo goed als klaar, ben afgelopen week ook zelf eindelijk verhuisd, oude huis is opgeleverd en ben al bijna klaar met uitpakken van de dozen :) Daarna de boel een vast plekje geven en dan kom ik wel eens met foto's :D Ben ontzettend blij met hoe het is geworden en het is echt een fantastisch huis! Zit er helemaal op mijn plek :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:47

Dit wordt de indeling van mijn woonkamer:
Afbeelding
De verhoudingen kloppen niet helemaal maar het geeft iig een beeld. :)
De buffetkast kan evt nog een kwartslag gedraaid zodat hij tegen de rechtermuur komt.
Ik heb straks veeeeeel opbergruimte (inbouwkast, dressoir, buffetkast, kisttafel, chaise longue vd bank) maar daar ben ik alleen maar blij mee. :)
En ik hou wat loopruimte over, iets wat ik ook heel fijn vind.
Mss dat ik de bijtafel en de krabpaal/ton nog omruil qua plek, denk dat dat vnl wanneer de kerstboom op de bijtafel staat wel handig gaat zijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:58

Oh ja ik had ook gezien dat jij een nieuwe woning hebt Lor1! Gefeliciteerd :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:19

Zijn even een foto van de zolder hoe het er nu voor staat.
Voor het eind van de maand hopen we klaar te zijn incl de vloer erin.

Dit is voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Afbeelding

Mijn jongste krijgt aa de kant van de ramen lime groen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:10

knabbelgirl schreef:
Oh ja ik had ook gezien dat jij een nieuwe woning hebt Lor1! Gefeliciteerd :)

Bedankt. :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:47

Angelaa2 schreef:
Gianti schreef:

Hier hadden wij helaas ook last van.. Outlets, duurdere winkels, goedkopere zoals seats en sofa's, allemaal afgeweest maar het was het allemaal net niet..
Uiteindelijk na een aantal dagen kijken toch geslaagd bij de Teakhoek in Utrecht. Is een Urban Sofa bank zoals Cardy al aan gaf. Hij is net 2 weken binnen en hij zit heerlijk. Wij hebben het type Giorno in deels leer deels stof. (Grijzige kleur) Nog steeds erg blij mee, dit is 'm;

https://m.urbansofa.nl/collectie/sofas/giorno-sofa

Hebben jullie nog tips voor vloerkleden? Ik zie regelmatig erg gave voorbij komen maar ik twijfel of het wel past bij de Early dew. Die zit op 1 muur, rest vd muren is wit, bank en stoel zijn grijs tinten. Salontafel gaat nog veranderd worden en de gordijnen gaan we wisselen met boven. (Grijs) Een kleed met een kleur lijkt ons wel gaaf, maar dan moet het wel bij elkaar passen :Y)
Dit is het woongedeelte incl de nieuwe bank :) ;

[ [url=m/uRT9vo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit soort kleden vind ik bijv gaaf;

[ [url=m/5VtCYh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ook, maar hierbij twijfel ik of de kleur wel zou passen.
[ [url=m/ehCgXD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En @marjan, gave dingen! Cactussen zijn erg leuk zo in dat kastje :D

Die eerste is leuk!
Die tweede is te blauw voor je muur.

Ik was al maanden aan het struinen op internet, op zoek naar de bank. Ik kon niks vinden online dus op een zondagmiddag de hele familie in de auto geduwd en naar de woonboulevard gegaan. We liepen de Haco binnen en daar stond mijn bank. We zijn toch nog eerst de hele winkel afgegaan en nog naar een andere winkel maar twee dagen later toch die ene besteld. Weer twee dagen later had ik de bank achterin mjn trailer staan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:28

Wij zijn echt lekker bezig geweest de afgelopen week.

De haard is gestuct:
Afbeelding

Logeerkamer is geschilderd (industrial grey en early dew):

Afbeelding
Afbeelding

Studeerkamer is geschilderd (denim drift):

Afbeelding

Kattenkamer is geschilderd (grijsblauw):
Afbeelding

En gang beneden is geschilderd (gravel grey boven en onder 9010):

Afbeelding

Verder is mijn vriend druk bezig met beide badkamers. En zijn we bezig met alle deuren, kozijnen, etc. te schilderen.

En hier ben ik zo blij mee, een wand van pallet hout en een hoofdsteun ervan:

Afbeelding

Afbeelding

Nu lekker naar (het oude) huis, lekker vroeg stoppen vandaag haha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:40

Cool Cardy! Ziet er goed uit! Het pallethout is ook erg gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:41

Dat schiet al op Cardy!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:55

Vraagje :) iemand hier tips voor normaal betaalbare wandplanken van hout? Heb al uren gezocht maar kom of mega dure tegen of fineer.. Wil t liefst echt hout.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:58

MarjanB schreef:
Vraagje :) iemand hier tips voor normaal betaalbare wandplanken van hout? Heb al uren gezocht maar kom of mega dure tegen of fineer.. Wil t liefst echt hout.

Heb je een voorbeeld? Ik heb de mijne van de gamma

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:05

Wat een super gaaf huis hierboven. Heel gaaf dat hout en die haard!

Ik heb al eerder hier om ideeën gevraagd voor een tv probleem. Helaas toen geen reacties gehad maar inmiddels een mooie koffer gevonden (van hout) om het zender kastje op te zetten. Helaas zijn de stopcontacten onder de tv nog in zicht en zoek daar alsnog een idee voor. Iemand tips? Ze hoeven niet helemaal uit zicht te zijn (mag wel) maar als het er maar wat netter uit ziet.Afbeelding